BZP: Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni Obłuże
04.11.2025
2025/BZP 00514677/01
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni Obłuże
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675557
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 10 Lutego 24
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-364
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@beerkancelaria.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdiz.gdynia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: LegisLatte Radca Prawny Anna Beer
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6040048737
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Wyczółkowskiego 51
1.11.4.) Miejscowość: Gdańsk
1.11.5.) Kod pocztowy: 80-147
1.11.6.) Województwo: pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@beerkancelaria.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://beerkancelaria.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni Obłuże
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4b9274b-e3ad-441d-ba05-81920d20075b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00514677
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038361/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni Obłuże
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11979583.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197958
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem 6 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.271.62.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenów rekreacji w Gdyni tj. Budowa
placu do zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni Obłuże na części działki nr 162
i
233, obręb 0020, Obłuże, Gdynia. Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w
dokumentacji przetargowej tj.: w projekcie budowlanym (stanowiącym Zał. A do SWZ),
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (stanowiącym Zał. B do
SWZ), przedmiarze robót (stanowiącym Zał. C do SWZ), oraz w kosztorysie ofertowym
(stanowiącym Zał. D do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegająwykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 8 SWZ oraz spełniają określone przez
Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
2.1. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie - wykonali należycie co najmniej dwa zamówienia w różnych
lokalizacjach obejmujące swym zakresem wykonanie robót budowlanych (w każdej
lokalizacji co najmniej jedną robotę budowlaną), obejmujących swoim zakresem
zagospodarowanie terenu wraz z montażem urządzań zabawowych lub urządzeń do
ćwiczeń, oraz małej architektury, o wartości jednostkowej każdego z zamówień równej lub
wyższej niż 70 000 zł brutto. Wykonawca wyszczególni podmiot, na rzecz którego były
wykonywane roboty budowlane, lokalizację oraz termin ich realizacji.
Przez „jedną robotę budowlaną” należy rozumieć jedną umowę.
Przez „różną lokalizację” należy rozumieć umiejscowienie lub położenie obiektów
budowlanych lub zadań inwestycyjnych.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany
warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców. Zamawiający nie precyzuje
szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia.
2.2. skierują do realizacji zamówienia kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej.
Osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy w danej branży budowlanej, musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi - odpowiednie dla tej branży, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których
odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach
odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z Rozdziałem 10 SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z Rozdziałem 10 SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 1.700,00 zł
słownie: tysiąc siedemset złotych 00/100.
2.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie
do dnia upływu terminu związania ofert, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98
ust.1 pkt 2) i 3) oraz ust.2 ustawy.
3.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.
U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.).
4.
Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę
Miasto Gdynia - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni.
5.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zarządu
Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni w PKO BP Oddział 14 w Gdyni nr: PL 56
1440 1084 0000 0000 0619 0227, z oznaczeniem: Wadium do postępowania nr EZP.271.62.2025
6.
Kopię dowodu wniesienia wadium w formie pieniądza zaleca się dołączyć do oferty.
7.
Gwarancje lub poręczenia, muszą być złożone w oryginale, w postaci elektronicznej i
złożone wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy.
8.
Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek
bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania
ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
9.
Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi być nieodwołalne i gwarantować
Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium
w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 pkt 1) - 3) ustawy Pzp, bez jakichkolwiek
dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej
przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także
przez ten okres.
10.
Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11.
Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez
złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium, z tym, że
Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu w Formularzu OFERTA adres e-mail
gwaranta do złożenia oświadczenia o zwolnieniu wadium.
12.
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni
od dnia wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy Pzp.
13.
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni
od dnia złożenia wniosku o zwrot wadium, w przypadkach, o których mowa w art. 98 ust. 2
pkt 1) – 4) ustawy Pzp.
14.
Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego
z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej,
o których mowa w dziale IX ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ - PPU7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-20 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197958
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-20 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę na podstawie art.7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514 ze zm.)