BZP: Świadczenie usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06.
04.11.2025
2025/BZP 00515174/01
Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku
i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana Pawła II 2
1.4.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.4.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.4.7.) Numer telefonu: 32 73 57 630
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00515174
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00498125
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku
i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06.
1. Realizacja zamówienia polegająca na wykonaniu usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku
i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06 pochodzących z działalności Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich, wykonywana zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.
2. Ilość odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy wynosi 104,514 Mg, tj. 104 514 kg.
Ilości odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy w rozbiciu na poszczególne kody wynosi:
1) 16 03 06 (organiczne odpady inne niż niebezpieczne): 0,150 Mg
2) 18 01 02* (części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03): 0,120 Mg
3) 18 01 03* (inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 ): 100,000 Mg
4) 18 01 04 (inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy): 2,000 Mg
5) 18 01 06* (chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne): 0,012 Mg
6) 18 01 09 (leki inne niż wymienione w 18 01 08): 0,012 Mg
7) 18 01 82* (pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych): 2,220 Mg
3. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji w rozbiciu na poszczególne kody o 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić w szczególności w przypadku zmniejszenia ilości generowanych odpadów (np. zmniejszenia ilości pacjentów). W takim przypadku, zmniejszenie ilości świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienie miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z 30-dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w Formularzu ofertowym będącym Załącznikiem nr 1 do SWZ. Powyższe uprawnienia Zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
Wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku
i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególności przepisami:
1) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.);
2) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), w szczególności zgodnie z treścią art. 20;
3) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643);
4) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania
z odpadami medycznymi (Dz.U. z 2017 r. poz. 1975);
5) Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Dz.U. z 2025 poz. 585).
Usługa odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 obejmuje:
1. wyposażenie Zamawiającego na czas trwania umowy w:
1) pojemniki jezdne, z zamykaną uchylną pokrywą na odpady w ilości dostosowanej do potrzeb Zamawiającego, nie mniej niż:
a) 8 pojemników (kontenerów) o pojemności 1100 litrów,
b) 5 pojemników o pojemności 240 litrów;
c) 5 pojemników o pojemności 120 litrów;
2) wagę magazynową z wyświetlaczem elektronicznym posiadającą ważną legalizacją przez cały okres trwania umowy o wymiarach nie większych niż 75 cm (+/- 5) cm x 50 cm (+/- 5 cm), z dokładnością ważenia do 100 g i udźwigu co najmniej do 100 kg;
2. odbieranie odpadów z wyznaczonego pomieszczenia zlokalizowanego w siedzibie Zamawiającego, pięć razy
w tygodniu, tj. od poniedziałku do czwartku pomiędzy godziną 8:00 – 9:00 oraz w piątek pomiędzy godziną 13:30 – 14:30, w obecności przedstawiciela Zamawiającego;
3. w przypadku, gdy planowany odbiór przypada na dzień ustawowo wolny od pracy Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w następnym dniu roboczym zgodnie z pkt. 2;
4. odbiór odpadów będzie realizowany na zasadzie wymiany pojemników, tzn. zabieranie pełnych i wstawianie pustych, czystych, zdezynfekowanych pojemników;
5. ważenie odpadów przez Wykonawcę w przypadku niesprawnej wagi przekazanej Zamawiającemu (Wykonawca jest zobowiązany wymienić wagę na sprawną podczas kolejnego, najbliższego odbioru odpadów);
6. prowadzenie szczegółowej rejestracji i ewidencji przewożonych odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06
i potwierdzanie przyjęcia i unieszkodliwienia odpadów w systemie „Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami” (BDO) zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, tj. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami;
7. telefoniczne powiadomienia Zamawiającego w przypadku konieczności dokonania wycofania lub odrzucenia karty BDO.
Zamawiający wymaga, żeby odpady odbierane przez Wykonawcę były transportowane/dostarczane do zakładu utylizacji bez przepakowywania. Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643), transport odpadów z placówki Zamawiającego odbywać się będzie specjalistycznym środkiem transportu przystosowanym do przewozu odpadów niebezpiecznych w zakresie ADR, usługa realizowana będzie przez kierowców samochodu ciężarowego z uprawnieniami ADR o klasyfikacji do przewożenia odpadów medycznych, niebezpiecznych.
Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać wszystkich ustawowych obowiązków wynikających z transportu odpadów
z miejsca wytwarzania do miejsca utylizacji oraz ponosi związane z tym koszty. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z wykonaniem całości zamówienia, to jest m.in. odbiór, załadunek, transport, rozładunek
i unieszkodliwianie odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz o kodzie 16 03 06, udostępnianie pojemników wraz z każdorazową dezynfekcją pojemników, udostępnienie wagi.
Zamawiający zobowiązuje się do:
1. zapewnienia dojazdu do pomieszczenia wstępnego magazynowania odpadów;
2. gromadzenia odpadów wyłącznie w pojemnikach dostarczonych przez Wykonawcę, stanowiących jego własność;
3. postępowania z odpadami zgodnie z przepisami prawa.
Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca posiadał ważną polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w § 6 ust. 8 projektu umowy (załącznik nr 9 do SWZ).
Zamawiający ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych audytów w zakresie realizacji umowy, w tym wizytacji miejsca utylizacji odpadów.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku
i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06.
1. Realizacja zamówienia polegająca na wykonaniu usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz kodu 16 03 06 pochodzących z działalności Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich, wykonywana zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.
2. Ilość odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy wynosi 104,514 Mg, tj. 104 514 kg.
Ilości odpadów, jakie Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy do unieszkodliwiania w okresie obowiązywania umowy w rozbiciu na poszczególne kody wynosi:
1) 16 03 06 (organiczne odpady inne niż niebezpieczne): 0,150 Mg
2) 18 01 02* (części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03): 0,120 Mg
3) 18 01 03* (inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 ): 100,000 Mg
4) 18 01 04 (inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy): 2,000 Mg
5) 18 01 06* (chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne): 0,012 Mg
6) 18 01 09 (leki inne niż wymienione w 18 01 08): 0,012 Mg
7) 18 01 82* (pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych): 2,220 Mg
3. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji w rozbiciu na poszczególne kody do 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić w szczególności w przypadku zmniejszenia ilości generowanych odpadów (np. zmniejszenia ilości pacjentów). W takim przypadku, zmniejszenie ilości świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienie miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z 30-dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości kilogramów odpadów przekazywanych do utylizacji odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w Formularzu ofertowym będącym Załącznikiem nr 1 do SWZ. Powyższe uprawnienia Zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
Wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególności przepisami:
1) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.);
2) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), w szczególności zgodnie z treścią art. 20;
3) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643);
4) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz.U. z 2017 r. poz. 1975);
5) Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Dz.U. z 2025 poz. 585).
Usługa odbioru, załadunku, transportu, rozładunku i unieszkodliwiania odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 obejmuje:
1. wyposażenie Zamawiającego na czas trwania umowy w:
1) pojemniki jezdne, z zamykaną uchylną pokrywą na odpady w ilości dostosowanej do potrzeb Zamawiającego, nie mniej niż:
a) 8 pojemników (kontenerów) o pojemności 1100 litrów,
b) 5 pojemników o pojemności 240 litrów;
c) 5 pojemników o pojemności 120 litrów;
2) wagę magazynową z wyświetlaczem elektronicznym posiadającą ważną legalizacją przez cały okres trwania umowy o wymiarach nie większych niż 75 cm (+/- 5) cm x 50 cm (+/- 5 cm), z dokładnością ważenia do 100 g i udźwigu co najmniej do 100 kg;
2. odbieranie odpadów z wyznaczonego pomieszczenia zlokalizowanego w siedzibie Zamawiającego, pięć razy w tygodniu, tj. od poniedziałku do czwartku pomiędzy godziną 8:00 – 9:00 oraz w piątek pomiędzy godziną 13:00 – 14:30, w obecności przedstawiciela Zamawiającego;
3. w przypadku, gdy planowany odbiór przypada na dzień ustawowo wolny od pracy Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w następnym dniu roboczym zgodnie z pkt. 2;
4. odbiór odpadów będzie realizowany na zasadzie wymiany pojemników, tzn. zabieranie pełnych i wstawianie pustych, czystych, zdezynfekowanych pojemników;
5. ważenie odpadów przez Wykonawcę w przypadku niesprawnej wagi przekazanej Zamawiającemu (Wykonawca jest zobowiązany wymienić wagę na sprawną podczas kolejnego, najbliższego odbioru odpadów);
6. prowadzenie szczegółowej rejestracji i ewidencji przewożonych odpadów medycznych oraz o kodzie 16 03 06 i potwierdzanie przyjęcia i unieszkodliwienia odpadów w systemie „Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami” (BDO) zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, tj. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami;
7. telefoniczne powiadomienia Zamawiającego w przypadku konieczności dokonania wycofania lub odrzucenia karty BDO.
Zamawiający wymaga, żeby odpady odbierane przez Wykonawcę były transportowane/dostarczane do zakładu utylizacji bez przepakowywania. Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643), transport odpadów z placówki Zamawiającego odbywać się będzie specjalistycznym środkiem transportu przystosowanym do przewozu odpadów niebezpiecznych w zakresie ADR, usługa realizowana będzie przez kierowców samochodu ciężarowego z uprawnieniami ADR o klasyfikacji do przewożenia odpadów medycznych, niebezpiecznych.
Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać wszystkich ustawowych obowiązków wynikających z transportu odpadów z miejsca wytwarzania do miejsca utylizacji oraz ponosi związane z tym koszty. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z wykonaniem całości zamówienia, to jest m.in. odbiór, załadunek, transport, rozładunek i unieszkodliwianie odpadów o wybranych kodach z grupy 18 oraz o kodzie 16 03 06, udostępnianie pojemników wraz z każdorazową dezynfekcją pojemników, udostępnienie wagi.
Zamawiający zobowiązuje się do:
1. zapewnienia dojazdu do pomieszczenia wstępnego magazynowania odpadów;
2. gromadzenia odpadów wyłącznie w pojemnikach dostarczonych przez Wykonawcę, stanowiących jego własność;
3. postępowania z odpadami zgodnie z przepisami prawa.
Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca posiadał ważną polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w § 6 ust. 8 projektu umowy (załącznik nr 9 do SWZ).
Zamawiający ma prawo do przeprowadzania niezapowiedzianych audytów w zakresie realizacji umowy, w tym wizytacji miejsca utylizacji odpadów.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-05 08:00
Po zmianie:
2025-11-12 08:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-05 08:15
Po zmianie:
2025-11-12 08:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-04
Po zmianie:
2025-12-11