BZP: Organizacja wydarzenia edukacyjnego – Ogrody Deszczowe GZM
05.11.2025
2025/BZP 00516015/01
"GÓRNOŚLĄSKO - ZAGŁĘBIOWSKA METROPOLIA"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja wydarzenia edukacyjnego – Ogrody Deszczowe GZM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "GÓRNOŚLĄSKO - ZAGŁĘBIOWSKA METROPOLIA"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367882926
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Barbary 21A
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-053
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@metropoliagzm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.metropoliagzm.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek metropolitalny
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja wydarzenia edukacyjnego – Ogrody Deszczowe GZM
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7f6b9b7-28b8-47a0-a567-976f3433115f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00516015
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00014510/25/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Organizacja wydarzenia edukacyjnego – Ogrody Deszczowe GZM
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gzm.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy, która jest dostępna pod adresem: https://gzm.ezamawiajacy.pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie GZM: https://gzm.ezamawiajacy.pl/, lub https://oneplace.marketplanet.pl.;
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;
3) Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
a) podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym)
lub
b) kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
c) jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych;
Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej.
4) Założenie konta i korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
2. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Za datę przekazania dokumentów oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
3. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa GZM, tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
4. Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
5. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
6. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj.: plików o wielkości do 2 GB, w: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
7. Szczegółowa Instrukcja korzystania z Platformy jest dostępna pod adresem https://gzm.ezamawiajacy.pl/, w zakładce „Baza Wiedzy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO) informujemy, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia, z siedzibą przy ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice, adres email: urzad@metropoliagzm.pl, strona internetowa: bip.metropoliagzm.pl.
2) Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych pod adresem email: daneosobowe@metropoliagzm.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
a) przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Organizacja wydarzenia edukacyjnego – Ogrody Deszczowe GZM”, numer sprawy ZP.270.28.2025,
b) archiwizacji dokumentacji.
4) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
a) obowiązek prawny administratora (art. 6 ust.1 lit. c RODO) wynikający z przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych (ustawy Pzp) oraz aktów wykonawczych do ustawy,
b) obowiązek ciążący na administratorze wynikający z art. 6 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) .
5) Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych oraz podmiotom lub osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, podmiotom świadczącym usługi informatyczne Zamawiającemu, operatorowi pocztowemu lub kurierowi w przypadku korespondencji tradycyjnej.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane na stronach prowadzonego postępowania oraz zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
8) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z wymogów ustawowych. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z ustawy Pzp.
9) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że:
a) skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp,
b) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.270.28.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie przez Wykonawcę warsztatów edukacyjnych wśród mieszkańców Metropolii, zwiększających zainteresowanie realizacją przedsięwzięć z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury, wspomagających adaptację do zmiany klimatu poprzez poprawę gospodarowania wodami opadowymi w ramach realizowanego przez Zamawiającego wydarzenia edukacyjnego - Ogrody Deszczowe GZM.
Przedmiot zamówienia składa się z 2 części. Pierwsza część obejmuje w szczególności:
Wykonanie warsztatów edukacyjnych w następujących lokalizacjach:
1. Szkoła Podstawowa nr 4, 42-500 Będzin, ul. Szymborskiej 1
2. Przedszkole Miejskie nr 9, 42-500 Będzin, ul. Krasickiego 6
3. Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 2, 43-143 Lędziny, ul. Hołdunowska 20
4. Szkoła Podstawowa nr 2, 42-470 Siewierz, ul. Długa 2
5. Przedszkole Miejskie nr 45, 41-219 Sosnowiec, ul. Kisielewskiego 4b
6. Przedszkole nr 5, 41-400 Mysłowice, ul. Armii Krajowej 28
7. Przedszkole nr 4, 41-400 Mysłowice, ul. Wyspiańskiego 16a
8. Przedszkole nr 14, 41-303 Dąbrowa Górnicza, ul. Tysiąclecia 25a
9. Szkoła Podstawowa nr 16 z Oddziałami Przedszkolnymi, 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Konopnickiej 56
10. Szkoła Podstawowa nr 9, 43-100 Tychy, ul. Leśna 66
11. Szkoła Podstawowa nr 3, 43-100 Tychy, ul. Wojska Polskiego 10
12. Przedszkole Publiczne nr 5, 41-253 Czeladź, ul. Krótka 1
13. Szkoła Podstawowa nr 2, 41-407 Imielin, ul. Miarki 7
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dla poszczególnych zadań dokonywana będzie w oparciu o poniższą formułę:
Σ = C + D
gdzie:
Σ – łączna suma punktów przyznanych ofercie;
C – liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium Cena;
D - liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium Doświadczenie osób prowadzących warsztaty.
Maksymalna łączna liczba punktów możliwych do otrzymania w postępowaniu przez jedną ofertę wynosi 100. Wyliczona wartość zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
1) Punkty w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto” obliczane będą według następującego wzoru: C=(Cena brutto oferty najtańszej/Cena brutto oferty ocenianej) x 60.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w tym kryterium to 60 pkt. Wyliczona wartość jest zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
2) W kryterium „Doświadczenie osób prowadzących warsztaty” (D) - punkty przyznawane będą na podstawie informacji zawartych w Formularzu ofertowym, dotyczących doświadczenia osób prowadzących warsztaty.
Ocenie zostanie poddane doświadczenie wskazane ponad doświadczenie wykazane w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu. Za każdą dodatkową usługę w zakresie prowadzenia warsztatu edukacyjnego z obszaru błękitno-zielonej infrastruktury Zamawiający przyzna 10 pkt, jednak nie więcej niż 40 punktów łącznie i nie więcej niż 20 punktów dla każdej z osób
odrębnie.
Ocenie zostaną poddane maksymalnie 2 dodatkowe usługi dla każdej ze wskazanych osób.
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 40 pkt.
Uwaga:
W przypadku gdy Wykonawca w ramach przedmiotowego kryterium w formularzu wskaże więcej, aniżeli dwie osoby Zamawiający do oceny przyjmie pierwsze dwie wskazane osoby.
W przypadku braku wskazania dodatkowego doświadczenia oferta otrzyma
0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania informacji niepełnych, błędnych etc. uniemożliwiających jednoznaczną ocenę oferta otrzyma 0 punktów.
Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków udziału Wykonawca wykaże te same usługi, które wykazał w Formularzu ofertowym w celu zdobycia punktów w powyższym kryterium, Zamawiający dokona ponownej oceny jego oferty.
W przypadku, gdy Wykonawca po ponownym przeliczeniu punktów utraci pierwsze miejsce w rankingu ofert, Zamawiający dokona badania oferty, która w rankingu ofert zajmie pierwszą pozycję.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób prowadzących warsztaty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie przez Wykonawcę warsztatów edukacyjnych wśród mieszkańców Metropolii, zwiększających zainteresowanie realizacją przedsięwzięć z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury, wspomagających adaptację do zmiany klimatu poprzez poprawę gospodarowania wodami opadowymi w ramach realizowanego przez Zamawiającego wydarzenia edukacyjnego - Ogrody Deszczowe GZM.
Przedmiot zamówienia składa się z 2 części. Druga część obejmuje w szczególności:
Wykonanie warsztatów edukacyjnych w następujących lokalizacjach:
1. Uniwersytet Trzeciego Wieku, 41-700 Ruda Śląska, ul. Żeromskiego 4
2. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2, 41-948 Piekary Śląskie, ul. Rycerska 15a
3. Szkoła Podstawowa nr 8, 41-600 Świętochłowice, ul. Wiśniowa 9
4. Szkoła Podstawowa nr 12 Specjalna, 41-710 Ruda Śląska, ul. Sygietyńskiego 6
5. Zespół Szkolno-Przedszkolny, 44-172 Poniszowice, ul. Gliwicka 32
6. Szkoła Podstawowa nr 6, 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Chopina 4a
7. Przedszkole nr 5, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Leśna 6
8. Szkoła Podstawowa nr 58 z Oddziałami Integracyjnymi, 40-870 Katowice, ul. Bolesława Krzywoustego 11
9. Forum Organizacji Pozarządowych Działających na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Chorych i ich Rodzin, 41-803
Zabrze, ul. Bytomska 24
10. Szkoła Podstawowa nr 26, 41-807 Zabrze, ul. Stanisława Ogórka 9
11. Zespół Szkolno-Przedszkolny, 42-622 Orzech, ul. Brzechwy 8
12. Przedszkole Miejskie nr 10, 41-914 Bytom, ul. Strzelców Bytomskich 152
13. Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, 44-103 Gliwice, ul. Gen. Sikorskiego 134
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dla poszczególnych zadań dokonywana będzie w oparciu o poniższą formułę:
Σ = C + D
gdzie:
Σ – łączna suma punktów przyznanych ofercie;
C – liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium Cena;
D - liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium Doświadczenie osób prowadzących warsztaty.
Maksymalna łączna liczba punktów możliwych do otrzymania w postępowaniu przez jedną ofertę wynosi 100. Wyliczona wartość zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
1) Punkty w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto” obliczane będą według następującego wzoru: C=(Cena brutto oferty najtańszej/Cena brutto oferty ocenianej) x 60.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w tym kryterium to 60 pkt. Wyliczona wartość jest zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
2) W kryterium „Doświadczenie osób prowadzących warsztaty” (D) - punkty przyznawane będą na podstawie informacji zawartych w Formularzu ofertowym, dotyczących doświadczenia osób prowadzących warsztaty.
Ocenie zostanie poddane doświadczenie wskazane ponad doświadczenie wykazane w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu. Za każdą dodatkową usługę w zakresie prowadzenia warsztatu edukacyjnego z obszaru błękitno-zielonej infrastruktury Zamawiający przyzna 10 pkt, jednak nie więcej niż 40 punktów łącznie i nie więcej niż 20 punktów dla każdej z osób
odrębnie.
Ocenie zostaną poddane maksymalnie 2 dodatkowe usługi dla każdej ze wskazanych osób.
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 40 pkt.
Uwaga:
W przypadku gdy Wykonawca w ramach przedmiotowego kryterium w formularzu wskaże więcej, aniżeli dwie osoby Zamawiający do oceny przyjmie pierwsze dwie wskazane osoby.
W przypadku braku wskazania dodatkowego doświadczenia oferta otrzyma
0 punktów w tym kryterium. W przypadku podania informacji niepełnych, błędnych etc. uniemożliwiających jednoznaczną ocenę oferta otrzyma 0 punktów.
Jeżeli w celu wykazania spełnienia warunków udziału Wykonawca wykaże te same usługi, które wykazał w Formularzu ofertowym w celu zdobycia punktów w powyższym kryterium, Zamawiający dokona ponownej oceny jego oferty.
W przypadku, gdy Wykonawca po ponownym przeliczeniu punktów utraci pierwsze miejsce w rankingu ofert, Zamawiający dokona badania oferty, która w rankingu ofert zajmie pierwszą pozycję.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób prowadzących warsztaty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 Pzp zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej: warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej dwiema osobami, z których każda przeprowadziła co najmniej 1 warsztat edukacyjny z obszaru błękitno-zielonej infrastruktury, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na obie części zamówienia, może on wykazać te same osób na spełnienie warunków udziału w postępowaniu w obu częściach zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza ofertowego, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu ofertowym. 2. Do Formularza ofertowego należy dołączyć następujące dokumenty:1) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający upoważniające do złożenia oferty - o ile ofertę składa pełnomocnik;
2) Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, – z wykorzystaniem wzoru, stanowiącego załącznika nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
3) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – z wykorzystaniem wzoru, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
5) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności właściwych dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych
i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.
6) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 9 ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy. Informacje nt. zmian postanowień umowy zawiera §14 projektowanych postanowień umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem: https://gzm.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „OFERTY”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r,, poz. 514):1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 644 ) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn.zm), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
2. Wykluczenie, o którym mowa powyżej następować będzie na okres trwania ww. okoliczności.
3.Zamawiający informuje, iż obowiązują u niego Procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, których treść jest dostępna na stronie BIP (link:
https://bip.metropoliagzm.pl/artykuly/34626/sygnalisci).