BZP: Świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowania, gotowania, dostarczania i dowożenia całodziennego wyżywienia dla 56 mieszkańców Domu Pomocy społecznej w Miedarach w 2026 roku
06.11.2025
2025/BZP 00519980/01
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEDARACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowania, gotowania, dostarczania i dowożenia całodziennego wyżywienia dla 56 mieszkańców Domu Pomocy społecznej w Miedarach w 2026 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEDARACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000686575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Miedary
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-674
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 669580114
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@dpsmiedary.jstpowiat.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miedary.tarnogorski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zapewnienie całodobowej opieki osobom wymagającym wsparcia z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności. Obejmuje usługi bytowe oraz wspomagające i edukacyjne.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowania, gotowania, dostarczania i dowożenia całodziennego wyżywienia dla 56 mieszkańców Domu Pomocy społecznej w Miedarach w 2026 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cdc95ed7-4b2f-48b9-8134-1d917c622ecc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00519980
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00052524/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowania, gotowania, dostarczenia i dowożenia całodziennego wyżywienia dla 56 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Miedarach w 2026 roku .”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cdc95ed7-4b2f-48b9-8134-1d917c622ecc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-cdc95ed7-4b2f-48b9-8134
1d917c622ecc
oraz https://www.bip.miedary.tarnogorski.pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy e-zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12
Regulaminu Platformy e-zamówienia. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert
opisano w Dziale XIII) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności
przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielenie odpowiedzi.
Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przepisanej
wiadomości (przycisk „ dodaj załącznik”) lub bezpośrednio na e-mail Zamawiającego:
kancelaria@dpsmiedary.jstpowiat.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016 r. str. 1 ze zm.)) dalej „RODO” informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Miedarach,
42-674 Miedary, ul. Zamkowa 7.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: krawczyk1@poczta.fm.
3. Pana/ Pani/dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie
przede wszystkim na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
instrukcji kancelaryjnej , jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie
działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
4. Obowiązek podania przez Pana /Panią danych osobowych bezpośrednio dotyczących
Pana/Panią jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym
udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Odbiorcami Pana /Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy.
6. Dane Wykonawcy nie będą podlegały profilowaniu w rozumieniu art. 22 RODO.
27
7. Posiada Pan/Pani prawo:
7.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/Pani/ dotyczących,
7.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pana/Pani danych
osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą,
7.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych,
7.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pan/Pani że przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy
RODO.
8. Nie przysługuje Panu/Pani:
8.1. w związku z art 17 ust 3 lit .b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
8.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
8.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawę prawną przetwarzania danych Pana /Pani danych osobowych jest art. 6 ust 1
lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS-AG:253.350.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowania,
gotowania, dostarczania i dowożenia całodziennego wyżywienia dla 56 mieszkańców
Domu Pomocy Społecznej w Miedarach w 2026 roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość kuchni, w której Wykonawca będzie przygotowywać i dostarczać posiłki do Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1 nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ
1.2 spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu art. 125 ust. 1
ustawy z dnia 11 września 2019 r. ustawy Pzp.
2. Na podstawie art. 112 Ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do wystąpienia w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunków
w powyższym zakresie,
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca wykaże, że:
a) posiada ważną decyzję Państwowego Inspektoratu Sanitarnego zatwierdzającą prowadzenie
działalności gastronomicznej w zakresie produkcji od surowca do wyrobów gotowych dań
kulinarnych na potrzeby usług cateringowych, z możliwością ich transportu w ramach usług
cateringowych na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o Bezpieczeństwie Żywności
i Żywienia (Dz.U.2023.1448 t.j.). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie, warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców posiada
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej i zrealizuje usługi, do
których realizacji te uprawnienia są wymagane,
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie
szczególnych wymagań,
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje minimum 2 samochodami dopuszczonymi do przewozu żywności, zgodnie z
decyzją, zezwoleniem właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego na podstawie
ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
(Dz.U.2023.1448 t.j.).
b) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował lub realizuje
należycie co najmniej dwie usługi polegające na świadczeniu usług gastronomicznych dla
zbiorowego żywienia ( szpitale, domy pomocy społecznej, szkoły itp.) o wartości
zamówienia publicznego minimum 200.000,00 zł brutto, słownie:
dwieście tysięcy 00/100 zł brutto każda,
8
• okresy wyrażone w latach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym
upływa termin składania ofert w postępowaniu,
• Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania ofert przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie, gdy Wykonawca będzie
polegał na zasobach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp,
warunek o którym mowa w rozdziale VIII pkt 2.2 , musi zostać spełniony w całości
przez Wykonawcę lub jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę lub
podmiot na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca,
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy,
• Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez niego sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w
inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na
realizację zamówienia.
c) Wykonawca wykaże dysponowanie wykwalifikowanym personelem do wykonania
przedmiotu zamówienia tzn. kucharzem i dietetykiem. Osoby wykazane jako kucharz i
dietetyk muszą posiadać minimum 1 rok doświadczenia na w/w stanowiskach. Funkcję
kucharza i dietetyka nie mogą wykazywać ta same osoby. Osoby zatrudnione na w/w
stanowiskach muszą posiadać wykształcenie zawodowe, średnie kierunkowe lub wyższe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie stanowiące załącznik Nr 5 do SWZ potwierdzające, że Wykonawca posiada
ważną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzającą prowadzenie
działalności gastronomicznej w zakresie produkcji od surowca do wyrobów gotowych dań
kulinarnych na potrzeby usług cateringowych, z możliwością ich transportu w ramach usług
cateringowych na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o Bezpieczeństwie Żywności
i Żywienia, (Dz.U.2023.1448),
1.2. oświadczenie stanowiące załącznik Nr 6 do SWZ potwierdzające, że Wykonawca
dysponuje minimum 2 środkami transportu, które spełniają odpowiednie wymagania
sanitarne do celów przewozu środków spożywczych, żywności- zgodnie z ustawą z dnia
25 sierpnia 2006 r., o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
(Dz.U.2023.1448),
1.3. wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie zrealizował lub realizuje należycie co najmniej
dwie usługi polegające na świadczeniu usług gastronomicznych dla zbiorowego żywienia
(szpitale, domy pomocy społecznej, szkoły itp.) o wartości zamówienia minimum
200.000,00 złotych brutto każda, słownie: dwieście tysięcy 00/100 złotych brutto z
13
podaniem dat wykonania tych usług i podmiotów na rzecz których usługi te zostały
wykonane, wzór wykazu stanowi załącznik Nr 7 do SWZ wraz z załączeniem referencji,
bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były
wykonywane. W przypadku świadczeń obecnie wykonywanych referencje, które winny być
wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
1.4. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w
odpowiedzialnych w szczególności za świadczenie usługi cateringowej wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami -
załącznik Nr 8 do SWZ. Osoby wykazane jako kucharz i dietetyk muszą posiadać
minimum 1 rok doświadczenia zawodowego na poszczególnych stanowiskach. Funkcję
kucharza i dietetyka nie mogą wykonywać te same osoby. Osoby zatrudnione na stanowisku
kucharza i dietetyka muszą posiadać wykształcenie zawodowe, średnie kierunkowe lub
wyższe.
1.5. oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust.1. pkt. 5 ustawy, o braku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów, (Dz.U.2024.1616 t.j.) z innym Wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej - załącznik Nr 9 do SWZ,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz
z ofertą stosowne pełnomocnictwo.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ,
oświadczenia o zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4, składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonują poszczególni
Wykonawcy.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako
pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Jeżeli jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie
Zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.