BZP: „Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. „Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis”
07.11.2025
2025/BZP 00524496/01
GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. „Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 220270440
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ptasia 37
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-809
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 517989809
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gisgdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gisgdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
spółka gminna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. „Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4258fe6-91ff-4434-b2de-1027cf3df15e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00524496
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021 - 2027, Priorytet 6. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFRR), Działanie 6.10. Infrastruktura kultury, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Ogłoszenie nr 2025/BZP 00459555/01 z dnia 2025-10-06 2025-
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f4258fe6-91ff-4434-b2de-1027cf3df15e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w sposób określony w SWZ.
2. Postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem platformy e-Zamówienia (zwanej dalej „Platformą”) pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3. Do kontaktowania się z wykonawcami upoważnione są Marta Hirsz, Daria Paprocka- Fabisiak.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: db.paprocka@gmail.com (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl. oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Szczegółowy sposób przygotowania oferty znajduje się na stronie https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/.
3. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na
Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
4. Zalogowany Wykonawca używając przycisku „Wypełnij” widocznego pod „Formularzem ofertowym” zobowiązany jest do
zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych informacji
dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Następnie wykonawca powinien pobrać „Formularz ofertowy” w przypadku posiadania:
a) kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego zapisać go na dysku komputera użytkownika, uzupełnić
pozostałymi danymi wymaganymi przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika oraz podpisać
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym,
b) podpisu zaufanego należy po pobraniu i wypełnieniu formularza zapisać go w wersji nieedytowalnej oraz podpisać podpisem
zaufanym.
Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia. Zapisany „Formularz ofertowy” należy zawsze
otwierać w programie Adobe Acrobat Reader DC.
6. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w
formacie PAdES typ wewnętrzny.
7. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się
na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie
dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop (przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.
8. Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”).
W kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”) wykonawca dodaje pozostałe pliki
stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą.
9. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 p.z.p., podmiotowych środków dowodowych przyjmuje
się datę ich przekazania na Platformie e-Zamówienia.
10.Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
11.Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
12. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip, .7Z.
13. Uwaga! W Rozporządzeniu KRI nie występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich formatach zostaną
uznane za złożone nieskutecznie.
14. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz środki
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego musi być zgodny z wymaganiami
określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gdańska Infrastruktura Społeczna Sp. z o.o. 80-809 Gdańsk, ul. Ptasia 37;
2)inspektorem ochrony danych osobowych jest Piotr Stankiewicz, e-mail: scg.brzeg@wp.pl. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego p.n. „Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. „Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis” prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.).
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz.1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują poniższe prawa:
I. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
II. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
III. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
IV. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) w związku z ograniczeniami przewidzianymi w RODO we wskazanych okolicznościach nie przysługuje:
1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych jest dostępna pod adresem: https://www.gisgdansk.pl/bip.php.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 13/A/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu, polegająca na świadczeniu usług związanych z zarządzaniem, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem realizacji robót budowlanych, dostaw i usług w zadaniu inwestycyjnym pn. „Adaptacja obiektu dawnego Kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis”.
Były kościół Menonitów zlokalizowany jest w Gdańsku przy ul. Menonitów 2A.
Inżynier kontraktu działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako jego pełnomocnik, w zakresie zgodnym z SWZ oraz umową.
Inżynier kontraktu zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego.
Inżynier kontraktu ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem niewykonania bądź nienależytego wykonania czynności objętych SWZ oraz umową.
Inżynier kontraktu przygotuje i będzie realizował Inwestycję zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i warunkami technicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem:
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.) , dalej Prawo budowlane,
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1225 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zm.), zwanej dalej Pzp.
- ustawy o Ochronie zabytków i Opiece nad zabytkami (Dz. U. 2024 poz. 1292 z późn. zm.) ,
- warunkami Programu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu dla Pomorza w latach 2021-2027 Priorytet 6. dla silnego społecznie Pomorza (EFRR) działania 6.10 Infrastruktura Kultury (Analiza DNSH dla FEP).
- z uwzględnieniem wszystkich ograniczeń i zakazów wymienionych również w akcie prawa miejscowego, jaki stanowi MPZP (Uchwała nr XLI/1361/05 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 sierpnia 2005 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego śródmieścia – rejon Biskupiej Górki w mieście Gdańsku) 003 U33, oraz jako obiekt wpisany do rejestru zabytków, zgodnie z wytycznymi Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
Zakres przedmiotu zamówienia:
Inżynier Kontraktu jest upoważniony i zobowiązany do:
1) doradztwa i opiniowania w zakresie spraw finansowych Inwestycji (dot. zarówno sfery finansowania jak również wydatkowania środków finansowych) z uwzględnieniem obowiązujących przepisów (takich jak ustawa o finansach publicznych, ustawa o zamówieniach publicznych, o naruszeniu dyscypliny budżetowej, itp.), wymaganiami Instytucji Zarządzającej Programem Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, wymaganiami umowy o dofinansowanie Inwestycji oraz wewnętrznymi regulacjami Zamawiającego w tym zakresie. sprawozdawczości, monitoringu wskaźników osiągnięcia celów Inwestycji,
2) kontroli wydatkowania środków finansowych w ramach Inwestycji na zgodność z wyżej wymienionymi unormowaniami;
3) doradztwa w zakresie kwalifikowalności kosztów (opiniowanie projektów umów, planowanych wydatków, itp.),
4) aktualizowania w oparciu o harmonogramy robót i płatności, harmonogramy rzeczowo- finansowe poszczególnych etapów inwestycji i Wykonawców,
6) bieżącego weryfikowania opisów faktur itp. dokumentów finansowo księgowych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego;
7) kontroli faktur pod względem merytorycznym oraz formalnym udokumentowanej podpisem na fakturze;
8) sprawdzenia kompletności dokumentów za dany okres na potrzeby opracowania wniosku o płatność;
9) wszelkie czynności konieczne do wykonania na oryginałach dokumentów finansowo – księgowych Inżynier Kontraktu wykonywać będzie w siedzibie Zamawiającego;
10) wykonywania obowiązków nadzoru inwestorskiego oraz innych czynności w zakresie usługi Inżyniera Kontraktu wynikających z realizacji zadania inwestycyjnego.
11) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 11 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Ponadto:
O ile dla realizacji Przedmiotu Zamówienia i osiągnięcia celu, któremu ma on służyć, będzie konieczne wykonanie innych usług lub czynności, lub konieczne będzie uzyskanie jakichkolwiek pozwoleń, to Wykonawca wykona te czynności i prace oraz uzyska niezbędne zezwolenia własnym kosztem i staraniem. Zamawiający, jeżeli będzie taka konieczność, udzieli Wykonawcy odpowiednich pełnomocnictw dla wykonania powyższych zobowiązań.
UWAGA:
Dokumentacja Projektowa (Załącznik nr 8 do SWZ) jest udostępniona Wykonawcy w wersji elektronicznej pod adresem: https://drive.google.com/drive/folders/1iJY2r-zoXFzmpYH7GblNmHX275cW3-ZJ?usp=sharing .
Wykonawca wykorzysta Dokumentację Projektową wyłącznie na potrzeby niniejszego przetargu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71530000-2 - Doradcze usługi budowlane
71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym
72224000-1 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów wynikającą z podsumowania punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert jest zawarty w Rozdziale X Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wskazanej, jako Kierownika Zespołu Inżyniera Kontraktu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wskazanej na Inspektora nadzoru konserwatorskiego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że:a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - wykonał należycie i ukończył co najmniej jedną usługę kompleksowego nadzoru inwestorskiego polegającą na świadczeniu usług związanych z zarządzaniem, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem realizacji robót budowlanych, dostaw i usług nad realizacją inwestycji polegającej na rozbudowie, remoncie lub przebudowie obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków;
b) wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie i ukończył co najmniej jedną usługę kompleksowego nadzoru inwestorskiego polegającą na świadczeniu usług związanych z zarządzaniem, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem realizacji robót budowlanych, dostaw i usług nad realizacją inwestycji polegającej na budowie, rozbudowie, remoncie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej.
Za usługę kompleksowego nadzoru inwestorskiego Zamawiający uzna usługę, która swoim zakresem będzie obejmowała nadzór nad wykonaniem robót budowlanych w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Budowa musi być zakończona i oddana do użytkowania.
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą się posiadaniem środków finansowych lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, dopuszcza się, by warunek określony w rozdz. VII ust. 1 i 2 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniali łącznie, zgodnie z Rozdz. VIII B pkt. 5 SWZ.
4) Warunek udziału dotyczący zdolności technicznych lub zawodowych.
Zamawiający określa warunek w zakresie osób:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, wykształceniem i doświadczeniem, niezbędnymi do wykonania zamówienia:
- Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z art. 12 ust. 1 i art. 12 a) Ustawy Prawo Budowlane oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego; posiada doświadczenie od minimum 5 lat na stanowisku kierowniczym w zarządzaniu (np. Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu, Kierownik Budowy, Inżynier Kontraktu, Z-ca Inżyniera Kontraktu, Dyrektor Kontraktu, Z-ca Dyrektora Kontraktu, Inżynier Rezydent, Z-ca Inżyniera Rezydenta - w zakresie budownictwa) co najmniej dwoma projektami z zakresu budownictwa o wartości co najmniej 5.000.000 złotych każdy;
- Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z art. 12 ust. 1 i art. 12 a) Ustawy Prawo Budowlane oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; doświadczenie zawodowe minimum 5 lat w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na min. 1 zakończonym zadaniu inwestycyjnym polegającym na budowie, rozbudowie, remoncie, lub przebudowie budynku użyteczności publicznej, o wartości robót co najmniej 5.000.000 złotych;
- Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie robót sanitarnych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 12 ust. 1 i art. 12 a) Ustawy Prawo Budowlane; co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami branży sanitarnej;
- Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, teletechnicznych i elektroenergetycznych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji, sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 12 ust. 1 i art. 12 a) Ustawy Prawo Budowlane; co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami branży elektrycznej;
- Inspektor nadzoru konserwatorskiego - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz uprawnienia do prowadzenia prac na obiektach zabytkowych wymagane Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003(ze zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 roku w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru konserwatorskiego na min. 1 zakończonym zadaniu inwestycyjnym polegającym na remoncie, rozbudowie lub przebudowie obiektów zabytkowych o wartości robót co najmniej 5.000.000 złotych.
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP/ (w tym wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej) wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w m art. 12a ustawy Prawo oraz pozostałych przepisów ww. ustawy oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy z dn. 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
Zamawiający informuje, iż zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a oraz zgodnie z odrębnymi przepisami, wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tą izbę, z określonym w nim terminem ważności.
UWAGA!
Zamawiający dopuszcza wskazanie przez wykonawcę w ofercie tej samej osoby na dwa stanowiska (pełnienia dwóch funkcji), pod warunkiem posiadania przez tę osobę wymaganych przez Zamawiającego uprawnień dla dwóch specjalności (stanowisk).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, wykazaniem dysponowania osobami określonymi powyżej winien wykazać się co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolnościach zawodowych wykonawca będzie polegał. Liczba osób wyżej wymienionych może być mniejsza w zależności od zakresu posiadanych przez nich uprawnień.
Jeżeli wykonawca wskaże osobę, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 551z późn. zm.).
5. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami
lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) jeżeli jest to niezbędne - oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1,
f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b,
g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c,
h) art. 109 ust. 1 pkt 3,
i) art. 109 ust. 1 pkt 5–10 ustawy.
5) wobec przesłanek wykluczenia wynikających z przepisów odrębnych, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania jako podmiotowy środek dowodowy wykonawca przekaże:
a) oświadczenie wstępne w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej.
− Oświadczenie wstępne składa się wraz z ofertą.
− Oświadczenie wstępne składa wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie oraz podmiot udostępniający
zasoby.
b) oświadczenie własne wykonawcy w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej.
− Oświadczenie własne składane jest jako środek dowodowy na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków
dowodowych (dotyczy wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona).
− Oświadczenie własne składa wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie oraz podmiot udostępniający zasoby
w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej.
Oświadczenie wstępne (albo odpowiednio oświadczenie własne) wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie
oraz podmiot udostępniający zasoby składają na wzorach stanowiących Załącznik nr 7A i Załącznik nr 7B do SWZ.
6) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających
zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 1)-
4), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu wykonanych usług spełniających warunek określony w rozdz. VII pkt. 1 wraz z podaniem przedmiotu, wskazaniem wpisu w rejestrze zabytków, zakresów usług, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;
b) dokumentów potwierdzających spełnienie warunku określonego w Rozdziale VII pkt. 2 SWZ; (dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem);
c) wykazu podstawowego personelu skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz ze wskazaniem imienia i nazwiska, zakresu wykonywanych czynności, kwalifikacji i doświadczenia zawodowego oraz podstawy dysponowania tymi osobami.
2) Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w pkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 8 000,00 zł (osiem tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą (z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy).
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Gdańskiej Infrastruktury Społecznej sp. z o.o. na konto bankowe w Bank Millenium S.A. nr 53 1160 2202 0000 0000 7742 1564 z oznaczeniem: „Wadium do postępowania – Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. „Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappella Gedanensis”.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta: Gdańską Infrastrukturę Społeczną sp. z o.o.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, powinno być nieodwołalne i musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w zakresie i na warunkach określonych w Projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących załącznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.Ewentualna zmiana umowy dokonana zostanie zgodnie z art. 454 i 455 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-18 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia zawarto w Specyfikacji Warunków Zamówienia dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania.2. Gdańska Infrastruktura Społeczna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Ptasiej 37, 80-809 Gdańsk działa na rzecz i w imieniu
Cappelli Gedanensis wpisanej do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Gminę Miasta Gdańska pod numerem 1/92, 80-803 Gdańsk ul. Nowe Ogrody 35, NIP 5831281056
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00459555/01 z dnia 2025-10-06