BZP: Wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu
13.11.2025
2025/BZP 00530419/01
Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021757876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. I.J. Paderewskiego 35
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-612
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agnieszka.huculak-jarosz@mcs.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.mcs.wroc.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1daf496b-f186-4836-8e5e-c3f9608647bb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00530419
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053191/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.18 Wycinka 58 sztuk drzew w złym stanie fitosanitarnym zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12145513.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/mcswroc
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na https://platformazakupowa.pl/pn/mcswroc, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Komunikacja z Zamawiającym odbywa się za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/mcswroc i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula dotycząca obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) znajduje się w dokumentacji
przetargowej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula dotycząca obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) znajduje się w dokumentacji
przetargowej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TPW1/30/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu.
2. Szczegółowy zakres zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SOPZ).
3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia, w tym sposób rozliczenia pomiędzy Stronami, zawiera Projekt Umowy stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ.
4. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP.
7. Stosownie do art. 95 ust. 1 PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w rozumieniu ustawy z dnia 26.06.1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U.2025.277 t.j.), co najmniej 1 osobę wyznaczoną przez Wykonawcę biorącą udział w realizacji przedmiotowego zamówienia.
8. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zostały określone w Projekcie Umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ, stosownie do dyspozycji art. 438 Ustawy Pzp.
9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu wykonania własnych oględzin oraz uzyskania informacji dotyczących stanu faktycznego, zakresu niezbędnych do wykonania prac, które mogą być pomocne w szczególności do prawidłowego skalkulowania ceny oferty, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) Ustawy Pzp. W sprawie ustalenia terminu wizji lokalnej należy się kontaktować z Panią Magdaleną Wojsznis, e-mail: magdalena.wojsznis@mcs.wroc.pl; tel. 571 351 076. Ostatnia wizja lokalna może odbyć się najpóźniej na jeden dzień roboczy przed upływem terminu składania ofert. Z wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół dla celów dowodowych związanych ze spełnieniem warunków udziału w postępowaniu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu wg następującego kryterium:
1) Kryterium – Cena (z podatkiem VAT) – 100%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą wykształcenie kierunkowe (np.: ogrodnicze, leśne, architektury krajobrazu), która ukończyła szkolenie branżowe związane z nadzorowaniem takich prac (np. Inspektor Nadzoru Prac w Drzewostanie, Inspektor Nadzoru Terenów Zieleni, Certyfikowany Inspektor Drzew, European Tree Technicians - ETT) posiadającą przynajmniej 2 letnie doświadczenie w tym zakresie i umiejącą rozpoznać obecność na drzewach powiązanych z nimi gatunków chronionych (umiejętność ich rozpoznawania oraz znajomość zasad postępowania w celu minimalizacji szkód środowiskowych w trakcie wykonywanych prac),
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 (dwoma) osobami posiadającymi ukończone kursy branżowe kwalifikujące do prac arborystycznych przy wykorzystaniu technik linowych oraz prac pilarką (np. European Tree Worker – ETW, kurs sekcyjnej ścinki drzew kat. A i B, Pilarz-Drwal, Pilarz Drzew Ozdobnych),
c) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 usługi, polegające na wycince drzew przy użyciu podnośnika lub metodą alpinistyczną wraz z frezowaniem pni, o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie własne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP – załącznik nr 1.1 oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji swoich zasobów stanowiące załącznik nr 2 do SWZ (jeżeli dotyczy).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 2 ppkt 4) lit. a i b) SWZ. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.
2) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są
wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ, w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 2 ppkt 4) lit. c) SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ust. 2, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, a także w celu wykazania braku wobec tych podmiotów podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca:1) składa stosowne oświadczenie w załączniku nr 1.1. do SWZ;
2) składa zobowiązanie innego podmiotu do udostępniania niezbędnych zasobów Wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem nr 2.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 2150,00 zł (słownie: dwa tysiące sto pięćdziesiąt złotych 00/100).2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1804, ze zm.).
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem. Winna ona zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenie: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ………………….. (nazwa Wykonawcy) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej lub w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych
warunków zgodnie z art. 98 ust. 6 w/w ustawy:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: PKO BP SA nr: 44 1020 5226 0000 6302 0416 4901 z adnotacją Wpłata wadium – nr sprawy ZP/TPW1/30/2025
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Zaleca się, aby do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium.
6. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą.
7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
8. Szczegółowe informacje dot. wadium zostały zawarte w Rozdziale XV SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w takiej samej formie jak oferta.2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które elementy zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, jakie roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – którego wzór stanowi Załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy:1) Zmiany terminu realizacji poszczególnych zadań w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń zewnętrznych, niemożliwych do zapobieżenia przez Strony o charakterze siły wyższej, w tym szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych lub ekstremalnych zjawisk naturalnych o charakterze klęsk żywiołowych tj. nadmierne ulewy, powodzie, silne wiatry o charakterze huraganowym, wysokie spadki temperatur itp. obiektywnie uniemożliwiające przeprowadzenie półmaratonu w planowanych terminach.
2) Zmiany lub rezygnacji z podmiotu uczestniczącego w realizacji dowolnej części przedmiotowego zamówienia w charakterze podwykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 3 zdanie drugie powyżej. W takiej sytuacji uzyskanie akceptacji Zamawiającego na zmianę lub rezygnację z tego podwykonawcy uwarunkowana będzie dopełnieniem przez Wykonawcę obowiązków wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności art. 36b ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Pozostałe zmiany postanowień umowy są dopuszczalne w granicach określonych w przepisach ustawy Prawo zamówień
publicznych.
3. Wprowadzenie zmian postanowień umowy wymaga:
1) zgodnego oświadczenia Stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1214551
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-21 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy.2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. W przypadku braku takiego wskazania w ofercie, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia Podwykonawcom.
3. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi, jeżeli są już znani. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług.
4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wobec tego Podwykonawcy.
6. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę albo zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy.
7. Zapisy, o których mowa w pkt 5 i 6 powyżej, stosuje się wobec dalszych Podwykonawców.
8. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
9. Zgodnie z art. 465 ust. 8 ustawy Pzp do zasad odpowiedzialności zamawiającego, wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy z tytułu wykonanych robót budowlanych