BZP: „Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych z terenów będących w administrowaniu Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu.”
28.11.2025
2025/BZP 00563683/01
Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych z terenów będących w administrowaniu Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 280562301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakusa 13-16
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zzm.elblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.elblag.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblagu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych z terenów będących w administrowaniu Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eefe9348-a57c-486a-84cd-d600bcde63d3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00563683
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00087319/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Wywóz odpadów zmieszanych z terenów administrowanych przez ZZM (parki, skwery, zieleńce) na rok 2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eefe9348-a57c-486a-84cd-d600bcde63d33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy eZamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Minimalne wymagania techniczne
dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy eZamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do
komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony
na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
7. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert)
1) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się ̨ w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostepniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres email:
przetargi@zzm.elblag.pl
(nie dotyczy składania ofert).
5) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają ̨ informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu z siedzibą przy ul. Krakusa 13-16, 82-300 Elbląg, reprezentowany przez: Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu.
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
kontakt: tel. 55 234 10 75, e-mail: iod@zzm.elblag.pl
Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego NK.2501.6.2025.KD „Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z terenów będących w administrowaniu Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu w roku 2026.”
2) prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie ustawy Pzp.
3) Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, między innymi Krajowej Izbie Odwoławczej w ramach prowadzenia postępowania odwoławczego.
4) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w ppkt 2) celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego.
6) Posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania*
- złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Żądanie ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający dodatkowo informuje, że:
1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
2) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W związku z powyższym Zamawiający oczekuje, że Wykonawca złoży oświadczenie o treści:
„Oświadczamy, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.”
(Wykonawca nie musi składać ww. oświadczenia w przypadku gdy nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NK.2501.6.2025.KD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych z terenów administrowanych przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu.
2. Zakres obejmuje:
1) odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych ( kod 20 03 01) wraz z utylizacją odpadów z terenów zieleni administrowanych przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu z pojemników o pojemności do 50 litrów tj. opróżnianie łącznie 257 szt. pojemników – zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy stanowiącej zał. nr 3 do SWZ w tym:
a) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (kod 20 03 01) realizowany 2 (dwa) razy w tygodniu (wtorek i piątek) w okresie styczeń - maj z włączeniem sobót i niedziel w poszczególnych lokalizacjach od dnia 21.03.2026 r. - zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów stanowiącym załącznik nr 2 do umowy.
b) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (kod 20 03 01) w okresie czerwiec, lipiec, sierpień będzie realizowany 3 (trzy) razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek), z włączeniem sobót, i niedziel w poszczególnych lokalizacjach – lokalizacje zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów (załącznik nr 2 do umowy),
c) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (kod 20 03 01) w okresie od września do grudnia będzie realizowany 2 (dwa) razy w tygodniu (wtorek, piątek), z włączeniem sobót, i niedziel w poszczególnych lokalizacjach – lokalizacje zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów (załącznik nr 2 do umowy),
- W przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, Wykonawca uwzględni stawkę jak za dzień świąteczny zgodnie ze złożoną ofertą
d) Oczyszczanie z odpadów terenu wokół pojemników,
e) Dezynfekcję pojemników raz na kwartał podczas realizacji przedmiotu zamówienia.
f) Zakładanie worków do pojemników 50l podczas ich opróżniania.
g) Transport odebranych odpadów komunalnych do Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o. o. w Elblągu, ul. Mazurska 42, lub innych w przypadku czasowego zamknięcia ww. instalacji.
2) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (6 – krotnie) z kontenera
10 m3 w ciągu trwania umowy, z terenu siedziby Zamawiającego tj. ul. Krakusa 13-16, odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (kod 20 03 01) na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego.
3. Opłatę za utylizację odpadów parkowych o których mowa w ust. 2 pkt. 1) ponosi Wykonawca.
4. Koszt utylizacji odpadów o których mowa w ust. 2 pkt. 2) ponosi Zamawiający na podstawie karty przekazania odpadów z systemu BDO przez Wykonawcę.
5. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów odbywać się będzie zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Liczba punktów przyznawana przez jednego oceniającego dla oferty, w przyjętych kryteriach oceny ofert:
X(1) x 60% + X(2) x 40%
gdzie:
X(1) – liczba punktów przyznawana w kryterium cena (brutto)
X(2) – liczba punktów przyznawana w kryterium aspekt środowiskowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: aspekt środowiskowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt XV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie potencjałem technicznym tj.:
Wykonawca będzie posiadać lub dysponować sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia w ilości, co najmniej:
- jeden pojazd o masie całkowitej do 3,5t przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych w workach spełniającymi wymagania normy emisji spalin min. Euro V.
- jeden pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zbieranych
w kontenerach -10 m3 – 1 szt. spełniającymi wymagania normy emisji spalin min. Euro V.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wielkości stanowiące o spełnieniu warunku, tj: ilości pojazdów, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawców wraz z ofertą:
1) Zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w celu zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
Zamawiający żąda złożenia wyżej wymienionego dokumentu wraz z ofertą.
2) Dokument składany jest w celu przyznania punktów w kryterium „aspekt środowiskowy” oraz na potwierdzenie spełniania warunku
udziału określonego w pkt XVII. ppkt 2 poz. 4) SWZ.
3) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SWZ – WYKAZ SPRZĘTU do
wykonywania przedmiotu zamówienia.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy
składają wspólnie.
5) Zamawiający wezwie Wykonawcę, na podstawie art. 128 ustawy Prawo zamówień publicznych, do złożenia wyżej wymienionego
podmiotowego środka dowodowego jedynie w zakresie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt XVII. ppkt
2 poz.4).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzebyrealizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – w przypadku Wykonawcy, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w formularzu OFERTY w miejscu„WYKONAWCA / WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA” należy wpisać wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z
ofertą pełnomocnictwo.
3) W przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający oświadcza, że może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy
regulującej współpracę tych Wykonawców.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający określa zakres przewidywanych zmian i charakter zmian wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku:1) W przypadku konieczności ustawienia większej ilości koszy parkowych bądź ustawienia dodatkowych pojemników na odpady w związku z organizacją imprez miejskich przez władze miasta, Zamawiający zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o którym mowa w § 5 ust. 1 o kwotę stanowiącą iloczyn obowiązujących stawek jednostkowych, o których mowa w §5 ust. 4 niniejszej umowy i ilości dodatkowych pojemników na odpady do końca obowiązywania umowy ponad ilości wskazane w załączniku nr 1A (załącznik do formularza oferta), jednak nie więcej niż o 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej Umowy,
2) W przypadku koniczności zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów z koszy parkowych, Zamawiający zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o którym mowa w § 5 ust. 1 o kwotę stanowiącą iloczyn obowiązujących stawek jednostkowych, o których mowa w §5 ust. 4 niniejszej umowy i ilości dodatkowych odbiorów odpadów do końca obowiązywania umowy ponad ilości wskazane w załączniku nr 1A (załącznik do formularza oferta), jednak nie więcej niż o 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej Umowy,
3) Suma zwiększenia ilości pojemników oraz częstotliwości odbiorów odpadów o których mowa w pkt 1 i 2 nie może przekroczyć 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej Umowy.
4) Zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
5) zmiany wynikające ze zmiany przepisów prawa w czasie trwania Umowy, w tym prawa miejscowego tj. Uchwała w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, etc.
6) Zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
a) ustala się poziom zmiany ceny netto paliwa, którym napędzane są pojazdy wykonujące przedmiot Umowy uprawniający strony Umowy do żądania zmiany wynagrodzenia wyższy niż 20%,
b) sposób wyliczenia poziomu zmiany cen paliwa polega na porównaniu średniorocznej ceny paliwa za rok 2026 i 2025,
c) początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia określa się na dzień zawarcia umowy,
d) ewentualna zmiana wynagrodzenia może nastąpić jeden raz w okresie realizacji zamówienia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia obowiązywania Umowy,
e) zmiana wynagrodzenia nastąpi na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego,
f) przyjmuje się 10% udział kosztów paliwa w cenie jednostkowej netto odbioru poszczególnych odpadów komunalnych, o których mowa w § 5 ust. 4 Umowy,
g) maksymalną wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian zostaje określona wysokości 10% wzrostu/spadku cen jednostkowych netto odbioru poszczególnych odpadów komunalnych, o których mowa w § 5 ust. 4 Umowy,
h) sposób wyliczenia nowej ceny jednostkowej odbioru odpadów w związku ze zmianą cen paliwa jest następujący: dotychczasowa cena jednostkowa odbioru w zł za dany odpad +/- (dotychczasowa cena jednostkowa odbioru w zł za poszczególny odpad x 10% x % zmiany ceny paliwa),
i) obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wzrost cen paliwa należy do strony, która wystąpi z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia,
j) zmiana ceny paliwa może skutkować wzrostem jak i obniżeniem cen jednostkowych odbioru odpadów komunalnych, o których mowa w §5 ust. 4 Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia ,działającej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-08 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się wykonawców,o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.