BZP: Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku (...)
05.12.2025
2025/BZP 00578884/01
Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Płońsk reprezentowana przez Burmistrza Miasta Płońsk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377847
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Płocka 39
1.5.2.) Miejscowość: Płońsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-100
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: plonsk@plonsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.plonsk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39a27695-1171-48c1-a32f-133852ace33b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00578884
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043377/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn. „Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku” jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu: V: „Fundusze Europejskie dla wyższej jakości życia na Mazowszu”, Działania: 5.1: „Dostępność szkół dla osób ze specjalnymi potrzebami” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://plonsk.ezamawiajacy.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://plonsk.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami za pośrednictwem platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: https://plonsk.ezamawiajacy.pl/app/login
Zamawiający zgodnie z § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452), określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
- dokumenty w formacie „pdf"-zaleca się podpisywać formatem PAdES,
- dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych -MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar,gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, AdES, CAdES, ASIC, XMLenc, rar;
Informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: plik załączony przez wykonawcę na platformie zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8.
Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert;
Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna Urzędu Miejskiego w Płońsku o przetwarzaniu danych dla uczestników postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, Wykonawców oraz innych osób, których dane osobowe pozyskano w związku z ubieganiem się o udzielenie zamówienia bądź w związku z realizacją zamówienia przez Wykonawcę zawarta jest w pkt 25 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.29.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu.
Zamówienie zostanie zrealizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w dwóch etapach:
1) Etap I - „zaprojektuj”: obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2) Etap II - „wybuduj”: obejmuje realizację robót budowlanych, na podstawie uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę i zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
Etap I – ZAPROJEKTUJ
W ramach etapu I do obowiązków Wykonawcy będzie należeć:
1) sporządzenie koncepcji
2) sporządzenie dokumentacji projektowej na podstawie programów funkcjonalno-użytkowych,
3) sporządzenie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich,
5) zapewnienie nadzoru autorskiego,
6) uzyskanie wszystkich warunków, opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji wymaganych do zrealizowania zaprojektowanego zamierzenia,
7) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
ETAP II – WYBUDUJ
W ramach etapu „wybuduj” Wykonawca jest zobowiązany do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z:
a) zatwierdzoną dokumentacją projektową,
b) uzyskaną decyzją o pozwoleniu na budowę,
c) obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) dostawy i montażu wyposażenia wskazanego w dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II - przebudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 2 w Płońsku
Zamówienie zostanie zrealizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w dwóch etapach:
1) Etap I - „zaprojektuj”: obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2) Etap II - „wybuduj”: obejmuje realizację robót budowlanych, na podstawie uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę i zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
Etap I – ZAPROJEKTUJ
W ramach etapu I do obowiązków Wykonawcy będzie należeć:
1) sporządzenie koncepcji
2) sporządzenie dokumentacji projektowej na podstawie programów funkcjonalno-użytkowych,
3) sporządzenie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich,
5) zapewnienie nadzoru autorskiego,
6) uzyskanie wszystkich warunków, opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji wymaganych do zrealizowania zaprojektowanego zamierzenia,
7) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
ETAP II – WYBUDUJ
W ramach etapu „wybuduj” Wykonawca jest zobowiązany do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z:
a) zatwierdzoną dokumentacją projektową,
b) uzyskaną decyzją o pozwoleniu na budowę,
c) obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) dostawy i montażu wyposażenia wskazanego w dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu
Zamówienie zostanie zrealizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w dwóch etapach:
1) Etap I - „zaprojektuj”: obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2) Etap II - „wybuduj”: obejmuje realizację robót budowlanych, na podstawie uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę i zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
Etap I – ZAPROJEKTUJ
W ramach etapu I do obowiązków Wykonawcy będzie należeć:
1) sporządzenie koncepcji
2) sporządzenie dokumentacji projektowej na podstawie programów funkcjonalno-użytkowych,
3) sporządzenie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich,
5) zapewnienie nadzoru autorskiego,
6) uzyskanie wszystkich warunków, opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji wymaganych do zrealizowania zaprojektowanego zamierzenia,
7) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
ETAP II – WYBUDUJ
W ramach etapu „wybuduj” Wykonawca jest zobowiązany do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z:
a) zatwierdzoną dokumentacją projektową,
b) uzyskaną decyzją o pozwoleniu na budowę,
c) obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) dostawy i montażu wyposażenia wskazanego w dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV - przebudowa i rozbudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku
Zamówienie zostanie zrealizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w dwóch etapach:
1) Etap I - „zaprojektuj”: obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2) Etap II - „wybuduj”: obejmuje realizację robót budowlanych, na podstawie uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę i zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
Etap I – ZAPROJEKTUJ
W ramach etapu I do obowiązków Wykonawcy będzie należeć:
1) sporządzenie koncepcji
2) sporządzenie dokumentacji projektowej na podstawie programów funkcjonalno-użytkowych,
3) sporządzenie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
4) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich,
5) zapewnienie nadzoru autorskiego,
6) uzyskanie wszystkich warunków, opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji wymaganych do zrealizowania zaprojektowanego zamierzenia,
7) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
ETAP II – WYBUDUJ
W ramach etapu „wybuduj” Wykonawca jest zobowiązany do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z:
a) zatwierdzoną dokumentacją projektową,
b) uzyskaną decyzją o pozwoleniu na budowę,
c) obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) dostawy i montażu wyposażenia wskazanego w dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
1.1. w zakresie doświadczenia:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej prawidłowo wykonali i ukończyli co najmniej jedno zamówienie w trybie zaprojektuj wybuduj, obejmujące budowę, przebudowę, lub rozbudowę budynku o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 3000 m2.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. Podmioty występujące wspólnie:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku, o którym mowa w ust. 1), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
Warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1. wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z nich.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium.1) Ustala się wadium do zamówienia w następujących kwotach dla każdej z części zamówienia:
Część I - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu - 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100)
Część II - przebudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 2 w Płońsku - 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100)
Część III - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu - 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)
Część IV - przebudowa i rozbudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku - 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez:
Bank Spółdzielczy w Płońsku: nr rachunku 73 8230 0007 0004 5636 2000 0003 na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia i numer części na którą Wykonawca składa ofertę:
Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku
Część I - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu
Część II - przebudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 2 w Płońsku
Część III - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu
Część IV - przebudowa i rozbudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku
- znak sprawy ZP.271.29.2025
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert.
2) Za wadium wniesione w terminie uważa się:
a) dla wadium wnoszonego w pieniądzu - uznanie rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (data i godzina);
b) dla wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna - złożenie razem z ofertą.
3) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego.
4) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć do oferty wykonawcy.
5) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 Pzp.
6) Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załączonym do SWZ wzorem projektowanych postanowień umowy. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której projektowane postanowienia stanowią załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji.Zmiany umowy zawarte są w § 16 projektowanych postanowień umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-22 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp ofertę wraz z załącznikami, o których mowa w punkcie nr 9.1. SWZ należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym na adres https://plonsk.ezamawiajacy.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-22 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-20
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pełna nazwa zamówienia:Dostosowanie szkół podstawowych w Płońsku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. Dostępne szkoły podstawowe w Płońsku
Część I - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu
Część II - przebudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 2 w Płońsku
Część III - przebudowa i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Płońsku wraz z zagospodarowaniem terenu
Część IV - przebudowa i rozbudowa budynków Szkoły Podstawowej nr 4 w Płońsku
Termin wykonania zamówienia.
Etap zaprojektuj: do 31.07.2026 r.
Etap wybuduj: do 29.10.2027 r.