BZP: „Specjalistyczna, mobilna usługa usprawniająca” w ramach realizacji projektu pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę”
15.12.2025
2025/BZP 00599327/01
CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Specjalistyczna, mobilna usługa usprawniająca” w ramach realizacji projektu
pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 971281174
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Wolności
1.5.2.) Miejscowość: Świebodzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus.swiebodzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.cus.swiebodzin.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna administracji samorządowej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Specjalistyczna, mobilna usługa usprawniająca” w ramach realizacji projektu
pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ee8b96d-1092-4177-898e-767747f1264c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00599327
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036253/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Specjalistyczna, mobilna usługa usprawniająca w ramach realizacji projektu pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 w ramach: Priorytetu 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli Działania 6.13 Usługi społeczne i zdrowotne
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12321163.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1232116
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl ,zwanej dalej „Platformą zakupową” pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1232116 .
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, oświadczenia, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń w tym pełnomocnictwa, wniosków, zawiadomień, zapytań i informacji odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, tj. za pośrednictwem Platformy zakupowej.
3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe, środki dowodowe oraz
inne dokumenty lub oświadczenia w tym pełnomocnictwa, wnioski, zawiadomienia, zapytania i informacje składane są przez
Wykonawcę za pośrednictwem Platformy zakupowej m.in. poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po
których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego (w zależności od wymagań zawartych w SWZ i nie
dotyczy składania ofert).
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio
związane z postępowaniem, w szczególności zmiany terminu składania i otwarcia ofert, informacje o wyborze najkorzystniejszej
oferty lub informacje o unieważnieniu postępowania w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej w sekcji
„Komunikaty” (tzw. systemie informacji publicznej). Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest
konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej do konkretnego
Wykonawcy (tzw. systemie informacji prywatnej).
5. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii Platformy zakupowej Zamawiający może również
komunikować się z Wykonawcami za pomocą innych form komunikacji elektronicznej, tj. za pomocą poczty elektronicznej osoby
uprawnionej do kontaktowania się z Wykonawcami: sekretariat@cus.swiebodzin.pl (nie dotyczy składania ofert).
6. Korzystanie z Platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
7. Szczegółowy regulamin oraz instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dostępne są pod adresami:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
8. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej, określone w Regulaminie zamieszczonym pod adresem wskazanym
powyżej oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert zamieszczonej pod adresem wskazanym powyżej.
9. Zamawiający informuje, iż w przypadku pytań technicznych dotyczących korzystania z Platformy zakupowej, należy kontaktować
się z Centrum Wsparcia Klienta tel. +48 22 101 02 02 (pon.-pt. godz. 8:00-17:00), e-mail: cwk@platformazakupowa.pl.
10. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452),
określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) przeglądarka internetowa z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”,
b) łącze internetowe,
c) zainstalowany program wyświetlający pliki formatu .pdf,
d) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
11. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty przez Wykonawcę w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
Platformy zakupowej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Treść obowiązku informacyjnego zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUS.DAG.III.614.21.2025.PK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Przedmiotem zamówienia jest „Specjalistyczna, mobilna usługa usprawniającą” w ramach realizacji projektu pn. „Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie – CUS szyty na miarę” Nr FELB.06.13-IZ.00-0049/24 w ramach Działania 06.13 Usługi Społeczne i zdrowotne Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 - świadczenie specjalistycznych usług usprawniających przez fizjoterapeutę w miejscu zamieszkania mieszkańca Gminy Świebodzin, lub w gabinecie fizjoterapeuty lub w przypadku jego braku w Centrum Usług Społecznych w Świebodzinie, w zależności od indywidualnych potrzeb mieszkańca. Usługa skierowana do rodzin w tym dzieci, osób starszych oraz osób z niepełnosprawnościami (świadczeniobiorca) z terenu miasta i gminy Świebodzin, w dni robocze (od poniedziałku do soboty) w godzinach: 08:00 do 18:00 – usługa nie jest świadczona w ramach NFZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1a do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85142100-7 - Usługi fizjoterapii
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85323000-9 - Usługi zdrowotne świadczone na rzecz wspólnot
85312500-4 - Usługi rehabilitacyjne
85121200-5 - Specjalistyczne usługi medyczne
85312510-7 - Usługi rehabilitacji zawodowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Podmiot ekonomii społecznej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
a) aktualne zaświadczenie lub wypis z Krajowego Rejestru Fizjoterapeutów w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia – dokumenty o posiadanych kwalifikacjach zawodowych do wykonywania zawodu fizjoterapeuty zgodne z ustawą z dnia 25 września 2015r. o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2023r. poz. 1213 z późń.zm).
b) dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku fizjoterapii – dokument potwierdzający specjalistyczne przygotowanie zawodowe do świadczenia usług fizjoterapii,
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), należycie wykonywał co najmniej jedną usługę polegającą na świadczeniu usług fizjoterapii dla co najmniej 20 osób i każda z tych usług świadczona była przez okres co najmniej 6 miesięcy oraz wartość każdej z usług była nie mniejsza niż 50 000,00zł brutto,
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w tym: minimum jednej osoby posiadającej co najmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie usług fizjoterapii.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne zaświadczenie lub wypis z Krajowego Rejestru Fizjoterapeutów w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia – dokumenty o posiadanych kwalifikacjach zawodowych do wykonywania zawodu fizjoterapeuty zgodne z ustawą z dnia 25 września 2015r. o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. z 2023r. poz. 1213 z późń.zm), w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt 1.2. lit. a) ROZDZIAŁU VI. SWZ
2) dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku fizjoterapii – dokument potwierdzający specjalistyczne przygotowanie zawodowe do świadczenia usług fizjoterapii w pkt 1.2. lit. b) ROZDZIAŁU VI. SWZ
3) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt 1.4. lit. a) ROZDZIAŁU VI. SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – według Załącznika nr 5 do SWZ;
4) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt 1.4. lit. b) ROZDZIAŁU VI. SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – według Załącznika nr 6 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz Ofertowy – Załącznik nr 1 do SWZ;2) oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – Załącznik nr 2 do SWZ;
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – Załącznik nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się – Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby w postępowaniu, o ile nie wynika z dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, z którym mowa w pkt 1 ROZDZIAŁU VIII
SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – według załącznika nr 4 do SWZ.
5. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 2.1) – pkt 2.4) ROZDZIAŁU VIII. SWZ na wezwanie Zamawiającego, składa ten z Wykonawców, który potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych w ROZDZIALE VI. SWZ.
6. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z dokumentami zamówienia (Wzór umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy