BZP: Usługa ochrony fizycznej i ochrony mienia świadczona w obiektach Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach przy ul. Batorego 64C
17.12.2025
2025/BZP 00607135/01
Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony fizycznej i ochrony mienia świadczona w obiektach Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach przy ul. Batorego 64C
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 100095322
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Batorego 64C
1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ansb.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ansb.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ochrony fizycznej i ochrony mienia świadczona w obiektach Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach przy ul. Batorego 64C
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf370193-bb7f-4d49-ac85-c3cccd151697
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00607135
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bf370193-bb7f-4d49-ac85-c3cccd1516973.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.ansb.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Oferta musi zawierać: wypełniony "Formularz ofertowy” część A i B (załącznik nr 1 do SWZ) oraz inne dokumenty i/lub oświadczenia wskazane w niniejszej SWZ jako konieczne do załączenia do oferty.
W przypadku podpisania oferty lub załączników przez osobę, której umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych, tj. bez umocowania prawnego do reprezentacji Wykonawcy, dla uznania ważności oferta musi zawierać oryginał stosownego pełnomocnictwa lub kopię stosownego pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot
na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu portalu e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Pani Agnieszka Górecka, email: przetargi@ansb.pl
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie e-zamówienia. Wykonawca posiadający konto na e-zamówienia ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z portalu
e-Zamówienia.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na portal e-Zamówienia.
Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania
na portalu e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 11/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
usługa ochrony fizycznej i ochrony mienia w okresie 12 miesięcy, polegająca
na całodobowej ochronie obiektów należących do Zamawiającego wraz z przyległym terenem (także w dni świąteczne i wolne od pracy) sprawowanej w systemie:
- dozoru osobowego,
- monitoringu,
w obiektach Zamawiającego:
• obiekt nr 9 – przy ul. Batorego 64C,
• obiekt nr 10 – przy ul. Batorego 64E,
• obiekt nr 12 – przy ul. Batorego 64F
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wartość polisy OC
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Określenie warunku:
Wykonawca musi wykazać, że posiada:
a) aktualną koncesję wydaną przez MSWiA na prowadzenie działalności
w zakresie usług ochrony osób i mienia, na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie – zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r.
o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U. 2018. 2142 ze zmian.),
b) pozwolenie radiowe na używanie urządzeń radiowych wraz z ustaleniem wykorzystywania częstotliwości wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na podstawie ustawy z dnia 16 lipca 2004r. – Prawo
telekomunikacyjne (tj. Dz. U. 2018. 1954 ze zmian.)
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Określenie warunku:
Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie zł: pięćset tysięcy złotych 00/100 gr.).
W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę kilku polis nie będą one sumowane, lecz do zbadania spełnienia warunku Zamawiający przyjmie
tę z najwyższą wartością ubezpieczenia.
Polisa OC wymagana na spełnienie warunków zamówienia, musi być aktualna
i opłacona na dzień otwarcia ofert, w przypadku wygaśnięcia jej terminu w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia kolejnej polisy OC obejmujący pozostały okres realizacji zamówienia.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu zawartą i opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej (lub inny dokument), w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż podaną w ofercie, wraz
z dowodem opłaconej aktualnej składki z tytułu umowy ubezpieczenia.
W przypadku Wykonawców, którzy kwotę wykażą w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy wartość tych polis po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.
c) zdolności technicznej lub zawodowej;
Określenie warunku:
Wykonawca musi wykazać, że
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 usługi o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto każda (słownie zł: czterysta tysięcy złotych 00/100 gr.), polegające na ochronie fizycznej wraz
z monitoringiem, z których co najmniej jedna była świadczona w obiekcie użyteczności publicznej. Wykaz wykonanych/wykonywanych usług stanowi załącznik nr 5, należy podać wartość, przedmiot, daty wykonania
i podmioty, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączyć dowody określające, czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1., dopuszczalne są w przypadku:1) dokonania zmian o łącznej wartości nieprzekraczającej 10%, niezależnie od innych przypadków zmian dozwolonych przepisami Ustawy PZP. Zmiana dokonana zgodnie
z niniejszym postanowieniem, niezależnie od jej wartości, nie stanowi zmiany tej Umowy, w szczególności, nie stanowi zmiany w zakresie jej przedmiotu,
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego
na podstawie przepisów ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu
za pracę albo minimalnej stawki godzinowej (tj. Dz. U. 2018.2177),
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) w przypadku zmiany stawki w podatku VAT,
4a) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
- jeżeli zmiany , o których mowa w par.8 ust. 2 lit. b-d, będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
5) wprowadzenia zmian nieistotnych, to jest innych, niż zmiany zdefiniowane w art. 439 Ustawy PZP;
6) działania siły wyższej (za siłę wyższą nie uznaje się np. warunków atmosferycznych adekwatnych do strefy klimatycznej miejsca realizacji umowy, strajków, zmiany cen surowców i materiałów itp.);
7) zmiany po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu
do przedmiotu zamówienia;
8) w innych przypadkach wskazanych przez przepis art. 439 ustawy PZP