BZP: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ciągu ul. Piłsudskiego i starego miasta na odcinku od ulicy sierakowskich do Szkoły Łacińskiej”.
18.12.2025
2025/BZP 00608544/01
PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W MALBORKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ciągu ul. Piłsudskiego i starego miasta na odcinku od ulicy sierakowskich do Szkoły Łacińskiej”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W MALBORKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170423651
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Chrobrego 31
1.5.2.) Miejscowość: Malbork
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pwik@pwik.malbork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pwik.malbork.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ciągu ul. Piłsudskiego i starego miasta na odcinku od ulicy sierakowskich do Szkoły Łacińskiej”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0ab23c2-771a-4806-950e-ed1f744553ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00608544
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_malbork3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_malbork
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje oraz dokumenty (z wyłączeniem oferty i składanych z nią dokumentów) przekazywane są poprzez funkcję „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” (znajdującą się na stronie danego postępowania) za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-Wykonawca
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania:
„Zagospodarowanie bulwarów miejskich nad rzeka Nogat odcinek c1-c2-c3 - modernizacja układu drogowego wraz z infrastrukturą w ciągu ul. Piłsudskiego i starego miasta na odcinku od ulicy sierakowskich do Szkoły łacińskiej”.
Prace na sieci wodociągowej obejmują:
- budowę sieci wodociągowej o łącznej długości L=318,5 mb;
- budowę przyłączy wodociągowych o łącznej długości L= 50 mb (szt. 9);
- montaż hydrantów nadziemnych DN80 mm- szt. 4;
- montaż armatury odcinającej, strefowej;.
Prace na sieci kanalizacyjnej obejmują:
- budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z studniami o łącznej długości L=324 mb (bez odcinka pomiędzy studniami S9-S10-S11 ponieważ został on już wykonany);
- budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej o łącznej długości L=122 mb (szt. 9).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 12. Kryteria oceny ofert
12.1. Sposób obliczania ceny w ofercie
1) Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
2) Zamawiający wprowadza ryczałtową formę wynagrodzenia Wykonawcy.
3) Cena oferty podana w formularzu oferty musi obejmować wszelkie koszty, jakie Wykonawca poniesie z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, aktualną wiedzą i znajomością techniczną realizacji przedmiotu zamówienia oraz stanowić łączną cenę robót i innych świadczeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
4) Podstawą do obliczenia ceny oferty jest dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonywania i odbioru robót oraz opis przedmiotu zamówienia określony w Rozdziale 1 SWZ.
5) Przy ustalaniu ceny oferty Wykonawca winien uwzględnić również warunki wykonywania robót podane w SWZ oraz postanowienia wzoru umowy, które mogą mieć wpływ na kalkulację ceny.
6) Za sposób przeprowadzenia kalkulacji ceny ryczałtowej oferty odpowiada Wykonawca, który winien dokonać samodzielnie ustaleń ilości robót i innych świadczeń niezbędnych do realizacji zamówienia, w szczególności na podstawie własnego przedmiaru oraz własnego uproszczonego kosztorysu ofertowego.
UWAGA. Zamawiający nie wymaga, aby uproszczony kosztorys ofertowy Wykonawcy był dołączony do oferty. Dopiero Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie miał obowiązek przedstawienia Zamawiającemu własnego kosztorysu ofertowego w celu informacyjnym, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
7) Prawidłowe ustalenie podatku VAT od wartości netto oferowanej ceny, należy do obowiązków Wykonawcy. Wykonawca poda w Formularzu Ofertowym stawkę podatku od towarów i usług (VAT) właściwą dla przedmiotu zamówienia, obowiązującą według stanu prawnego na dzień składania ofert. Określenie ceny ofertowej z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się ustawowe przesłanki omyłki (na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 pzp w związku z art. 223 ust. 2 pkt 3 pzp).
8) W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena podana słownie.
9) Wszystkie wartości podane w formularzu ofertowym powinny być liczone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (końcówki poniżej 0.5 grosza pomija się, a końcówki 0.5 grosza i wyższe zaokrągla do 1 grosza) w rozumieniu ustawy z dnia 9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 168 t.j. ) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994r. o denominacji złotego (Dz. U. nr 1994.84, poz. 386 z późn. zm.)
10) Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów) Zamawiający dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Czynności Zamawiającego mają na celu zapewnienie dokonania prawidłowej oceny.
12.2. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów i ich znaczenia:
Lp OPIS KRYTERIÓW OCENY SYMBOL WARTOŚĆ PUNKTOWA WAGI w %
1. CENA OFERTY C 70
2. OKRES GWARANCJI G 30
RAZEM 100
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału, określone w art. 112 ust. 2 Ustawy:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w tym
zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający określa następujące warunki:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie roboty budowlane związane z budową, rozbudową lub modernizacją co najmniej dwóch sieci kanalizacji sanitarnej w tym:
• jednej w terenie zabudowanym o łącznej długości min. 1000 m;
• jednej o wartości robót netto nie mniejszej jak 2 mln. zł,
• jednej wykonanej w strefie objętej ochroną konserwatorską.
z załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Za zakończone zadanie należy rozumieć takie, dla którego podpisany został protokół odbioru robót lub dokument równoważny. W przypadku, gdy wartość wskazanych w warunkach robót realizowanych przez Wykonawcę wykazanych na spełnienie warunku będzie określona w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie
- na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania Ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP).
W przypadku gdy Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Malborku Sp. z o.o. jest podmiotem, na rzecz którego wykonano roboty budowlane wskazane w Wykazie robót, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów (w Załączniku Nr 7).
5) dysponują lub będą dysponować w momencie realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zapewni przy realizacji zamówienia udział kadry inżynieryjnej i technicznej (kluczowego personelu) posiadających doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do kierowania robotami budowlanymi w tym: 1 osobę Kierownika robót sanitarnych,
posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń kanalizacji sanitarnej;
która pełniła funkcję kierownika budowy, kierownika robót, na co najmniej jednym zadaniu inwestycyjnym związanym z budową, rozbudową lub modernizacją sieci kanalizacji sanitarnej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Uwaga: Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku Nr 63 poz.394); w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład kadry kierowniczej, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy
e) art. 109 ust. 1 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 6 do SWZ),
5) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4.2 ppkt 1), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ);
Uwaga: W przypadku, gdy Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Malborku Sp. z o.o. jest podmiotem, na rzecz którego wykonano roboty budowlane wskazane w Wykazie robót, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ppkt 1) lit a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w ppkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu:1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ);
Uwaga: W przypadku, gdy Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Malborku Sp. z o.o. jest podmiotem, na rzecz którego wykonano roboty budowlane wskazane w Wykazie robót, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ppkt 1) lit a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w ppkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z załącznikiem nr 12 - SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
6. Wymagania dotyczące wadium6.1. Ustala się wysokość wadium w kwocie: 50.000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych, zero groszy)
6.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2025 poz. 98 t.j.)
6.3. Miejsce wniesienia wadium:
1) Wadium należy wnieść w wymaganej kwocie.
Wadium wnoszone w pieniądzu, wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
87 2030 0045 1110 0000 0038 1980 w BGŻ S.A. o/Malbork; z dopiskiem Wadium dla zamówienia pn.:
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania:
„ZAGOSPODAROWANIE BULWARÓW MIEJSKICH NAD RZEKA NOGAT ODCINEK C1-C2-C3 - MODERNIZACJA UKŁADU DROGOWEGO WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W CIĄGU UL. PIŁSUDSKIEGO I STAREGO MIASTA NA ODCINKU OD ULICY SIERAKOWSKICH DO SZKOLY ŁACIŃSKIEJ”.
2) Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 6.2 ppkt 2–4, musi:
1. wskazywać jako beneficjenta: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Malborku Sp.
z o. o., ul. Chrobrego 31, 82-200 Malbork;
2. oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, być przekazany Zamawiającemu;
3. powinno być nieodwołalne i musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3.4. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (art. 117 ust. 4 PZP - załącznik Nr 5 do SWZ)
4) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.