BZP: Roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej
18.12.2025
2025/BZP 00609579/01
KRAJOWA INFORMACJA SKARBOWA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWA INFORMACJA SKARBOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366063511
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 5
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 33 472 79 00
1.5.8.) Numer faksu: +48 33 472 79 04
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.kis@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kis.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ef9549c-cb90-4efd-949f-ba724071c1f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00609579
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00114337/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Poprawa efektywności energetycznej budynku KIS w Bielsku-Białej ul. Warszawska 5
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kis.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kis.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach
technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, w tym informacje dotyczące
użycia podpisu elektronicznego zawarte są w rozdziale 14 oraz w rozdziale 17 "WARUNKI OGÓLNE" Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://kis.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Treść klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 11 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0110-KLL2.260.22.2025; ZKP -9/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmujące zaprojektowanie i wykonanie robót termomodernizacyjnych budynku będącego w trwałym zarządzie Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej objętego ochroną konserwatorską (przed rozpoczęciem prac wymagane uzyskanie zgody konserwatora zabytków) realizowanych w ramach zadania „Poprawa efektywności energetycznej budynku KIS w Bielsku-Białej ul. Warszawska 5” w oparciu o zawartą umowę nr FENX.01.01-IW.01-0061/24 z dnia 28 lutego 2025 roku w ramach działania FENX.01.01 Efektywność energetyczna priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Postępowanie składa się z dwóch etapów:
ETAP I – obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano montażowych.
ETAP- II - obejmuje wykonanie robót budowlanych.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia procedury uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszeniowej robót oraz dokonania wszelkich innych zgłoszeń, uzgodnień, uzyskania innych rozstrzygnięć czy zezwoleń, jeśli są wymagane. Ostateczne decyzje/zaświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, dowody dokonania zgłoszeń, uzgodnień, wydanych zezwoleń, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu niezwłocznie po ich uzyskaniu jeśli są wymagane dla zgodnego z prawem wykonania umowy.
UWAGA: Teren budowy przekazany zostanie Wykonawcy w całości, zgodnie z planowanym obszarem realizowanych robót. Pomieszczenia wynajmowane na parterze budynku zostaną przekazane Wykonawcy w miesiącu 09.2027 r. Również w tym okresie zostaną zdemontowane urządzenia telekomunikacyjne zamontowane na dachu budynku.
Opis Przedmiotu zamówienia w zakresie wymagań ogólnych, wymagań dokumentacji projektowej i wymagań wykonawstwa zawarty jest w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (zwanym dalej: PFU) stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
44112410-5 - Konstrukcje dachowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej
31422000-0 - Zestawy baterii
31430000-9 - Akumulatory elektryczne
31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne
31600000-2 - Sprzęt i aparatura elektryczna
31200000-8 - Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
31440000-2 - Baterie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-05
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający złożone w terminie i nie podlegające odrzuceniu oferty będzie oceniał według kryteriów określonych poniżej:
Kryterium: Cena oferty brutto – waga 60%
Sposób oceny kryterium – minimalizacja (im niższa wartość brutto ceny oferty, tym wyższa ilość punktów za to kryterium). W tym kryterium oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów (maksymalna ilość).
Punkty dla poszczególnych ofert zostaną wyliczone zgodnie z poniższym wzorem:
Pc=NOCB/CBOB x 60 pkt
Gdzie:
Pc – ilość punktów dla badanej oferty,
NOCB – najniższa oferowana cena brutto spośród wszystkich ofert,
CBOB – cena brutto oferty badanej.
Kryterium: Gwarancja i rękojmia – waga 40%
Sposób oceny kryterium - maksymalizacja (im dłuższy okres gwarancji i rękojmi badanej oferty, tym wyższa ilość punktów za to kryterium).
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane nie może być krótszy niż 60 miesięcy. Oferta z najdłuższą gwarancją i rękojmią otrzyma 40 punktów (maksymalna ilość).
Punkty dla poszczególnych ofert zostaną wyliczone zgodnie z poniższym wzorem:
Pg=GBO/NOG x 40 pkt
Gdzie:
Pg - liczba punktów dla badanej oferty,
GBO – gwarancja i rękojmia badanej oferty,
NOG – najwyższa oferowana gwarancja i rękojmia spośród wszystkich ofert.
UWAGA: Okres gwarancji i rękojmi należy podać w pełnych miesiącach.
Wybór najkorzystniejszej oferty
Wybór najkorzystniejszej oferty zamówienia zostanie dokonany na podstawie uzyskanej oceny w oparciu o kryteria oceny oferty, na podstawie punktów wyliczonych wg poniższego wzoru:
P = Pc + Pg
Gdzie:
P – suma liczby punktów przyznanych dla badanej oferty,
Pc – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena oferty brutto”,
Pg – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Gwarancja i rękojmia”.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert nieodrzuconych (zgodnie z art. 226 ustawy Pzp). Oferta, która otrzyma największą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Podczas oceny ofert wartości przeliczane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale 9 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu wskazane w pkt 8.3 – 8.5 SWZ. Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego składa oświadczenie na formularzu będącym załącznikiem nr 3 do SWZ.2. Zamawiający dokona oceny spełniania wymagań stawianych wykonawcom na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń, o których mowa w Rozdziale 13 SWZ, na zasadzie „spełnia” albo „nie spełnia” wymaganego warunku.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujący warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowych w zakresie doświadczenia: Zamawiający uzna, że wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże fakt wykonania co najmniej jednej inwestycji polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których inwestycja ta została wykonana, z załączeniem dowodów określających czy inwestycja ta została wykonana należycie, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto.
Przez jedną inwestycję polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” Zamawiający rozumie jeden kontrakt lub jedną umowę.
W przypadku wartości wyrażonej w walucie obcej, Zamawiający dla oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przyjmie do przeliczenia tej wartości średni kurs NBP tej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli w tym dniu średni kurs nie był publikowany, Zamawiający przyjmie średni kurs NBP z pierwszego następnego dnia, w którym kurs dla tej waluty został opublikowany.
Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie:
1) oświadczenia wykonawcy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ,
2) wykazu robót budowlanych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
4. Posiadają zdolność zawodową do realizacji przedmiotu zamówienia – Wykonawca musi dysponować:
1) osobą lub osobami posiadającymi aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz będącymi członkami właściwej Izby Inżynierów lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, od nabycia których minęły minimum pełne 3 lata, licząc do dnia otwarcia ofert,
2) osobą lub osobami posiadającymi aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym kierownika budowy:
- posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, od których nabycia minęły minimum pełne 3 lata, licząc do dnia otwarcia ofert,
- posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, od których nabycia minęły minimum pełne 3 lata, licząc do dnia otwarcia ofert,
- posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, od których nabycia minęły minimum pełne 3 lata, licząc do dnia otwarcia ofert.
Powyższe funkcje kierownika robót z pkt 4 ppkt 2 może pełnić jedna osoba o ile posiadane przez nią uprawnienia będą obejmowały wymagane specjalności.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia budowlane zapewniające prawo do wykonywania na terenie Polski zawodu inżyniera budownictwa wydane na postawie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia – na potwierdzenie powyższego Wykonawca składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, że posiada środki finansowe lub ma zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100).
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie na formularzu będącym załącznikiem nr 3 do SWZ.
KORZYSTANIE Z ZASOBÓW INNYCH PODMIOTÓW W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
6. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, polegać na zdolności zawodowej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
7. W przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, wskazany podmiot musi wykazać się wymaganym przez Zamawiającego doświadczeniem, tj. realizacją co najmniej jednej inwestycji polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj, o której mowa w pkt 8.3. SWZ.
8. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
9. Z dokumentu (np. zobowiązania), o którym mowa w pkt 8.8. musi wynikać w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
10. Dodatkowo Wykonawca w pkt II Załącznika nr 3 do SWZ informuje, czy polega na zasobach innych podmiotów. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
11. Zamawiający będzie oceniał, czy zdolności zawodowe udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunku udziału w postępowaniu, a także zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
12. Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
13. Jeżeli zdolności zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt. 8.4 SWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami,
lub
2) wykazał, że samodzielnie spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 8.3 SWZ.
14. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
15. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w przepisach Pzp, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
16. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
17. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
18. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy występujący wspólnie na warunkach określonych w Rozdziale 11.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie:
1) oświadczenia wykonawcy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ,
2) wykazu robót budowlanych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ,
3) dowodów należytego wykonania robót budowlanych, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1) rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 Pzp oraz art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ).2. Zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy).
3. Oświadczenie dotyczące podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 pzp, art. 7 ust.1 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz spełnianiu warunku udziału w postępowaniu w zakresie udostępnianych zasobów (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ).
4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium, które do niniejszego zamówienia wynosi: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składnia ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 419)
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej, ZKP-9/2025”.
5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna za wniesione skutecznie, jeżeli wpływ środków na rachunek bankowy Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu środków).
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Jeżeli wadium wnoszone jest w gwarancjach lub poręczeniach Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał takiego dokumentu w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do jego wystawienia (wystawcę dokumentu). Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia skanu dokumentu wadialnego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Wykonawca składa wadium za pomocą środka komunikacji elektronicznej określonego w pkt. 14.1 przed upływem terminu składania ofert lub załącza do oferty.
8. Dokument wadium wniesiony w formie gwarancji lub poręczeń, musi zawierać w szczególności: określenie postępowania (jego nazwę, nr postępowania i nr zadania, na które składane jest wadium), nazwę Wykonawcy, określenie Zamawiającego, jako beneficjenta, wysokość gwarantowanej kwoty wadium, termin ważności gwarancji lub poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, dokument wadium musi być podpisany przez upoważnionego przedstawiciela wystawcy.
9. Z treści dokumentu wadialnego wniesionego w sposób, o którym mowa w pkt 7, winno jednoznacznie wynikać, iż wystawca dokumentu gwarantuje wypłatę Zamawiającemu pełnej kwoty wadium bezwarunkowo, nieodwołalnie, na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w przypadku, gdy:
1) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej,
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum).