BZP: OBSŁUGA INFORMATYCZNA I OBSŁUGA INFRASTRUKTURY SERWEROWEJ Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej
18.12.2025
2025/BZP 00610255/01
Zakład Gospodarki Odpadami Spółka Akcyjna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
OBSŁUGA INFORMATYCZNA I OBSŁUGA INFRASTRUKTURY SERWEROWEJ Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Odpadami Spółka Akcyjna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072321490
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 315 d
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zgo.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgo.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
OBSŁUGA INFORMATYCZNA I OBSŁUGA INFRASTRUKTURY SERWEROWEJ Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c37cf46e-52b3-46b8-9d48-096b13cb0292
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610255
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c37cf46e-52b3-46b8-9d48-096b13cb02923.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c37cf46e-52b3-46b8-9d48-096b13cb0292
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/, w zakresie dotyczącym składania ofert oraz oświadczenia składanego
na podstawie art. 125 ustawy Pzp.
2. W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania komunikacja Zamawiającego i Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: e-mail: przetargi@zgo.bielsko.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać dostęp do konta na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Centrum Pomocy platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, jest możliwa drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań. Formularz do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularza do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy
e-Zamówienia.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres email: przetargi@zgo.bielsko.pl (nie dotyczy składania ofert).
12. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „zgłoś problem”.
13. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy e-Zamówienia, określone w Regulaminie korzystania z platformy
e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystać z platformy e-Zamówienia i przestrzegać postanowień tego regulaminu.
Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na platformę e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 20/ZP/ZGO/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest obsługa informatyczna i obsługa infrastruktury serwerowej Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej w okresie 12 miesięcy ( od dnia zawarcia umowy do 31.12.2026 r.)
Przedmiot zamówienia wykonywany będzie w sposób niekolidujący z bieżącą działalnością Zamawiającego.
Kompleksowa obsługa informatyczna i obsługa infrastruktury serwerowej oraz klienckiej będzie realizowana
w siedzibie oraz filiach Zamawiającego mieszczących się pod następującymi adresami:
Bielsko – Biała, Krakowska 315d (siedziba Zamawiającego);
Bielsko – Biała, Straconki PSZOK ( filia);
Bielsko – Biała, Szyprów PSZOK ( filia).
Wykonawca będzie świadczył usługi na rzecz Zamawiającego w każdy dzień roboczy tj. od poniedziałku do piątku w godzinach między 8.00 a 16.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w budynkach Zamawiającego lub zdalnie za pomocą oprogramowania do łączności zdalnej. Wybór formy świadczenia usług pozostaje w kompetencji Wykonawcy, który przy tym zobowiązany jest do uwzględnienia charakteru i zakresu działań niezbędnych do realizacji zadania.
Wykonawca zobowiązuje się nadto do pełnienia dyżurów (telefonicznych lub online) od godz. 16.00 do 22.00 w każdy dzień roboczy tj. od poniedziałku do piątku, a także w soboty w godzinach od 6.00 do 14.00.
Wykonawca zobowiązuje się do odbywania w siedzibie Zamawiającego, co najmniej 1 raz w miesiącu, spotkań na których omawiane będą bieżące i planowane działania w zakresie realizacji umowy.
Wykonawca będzie przekazywał comiesięczny raport z wykonywanych prac lub usług będących przedmiotem umowy, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego będzie podstawą do wystawienia faktury, za dany miesiąc kalendarzowy.
WSPARCIE IT:
1) Bieżąca analiza i rozwiązywanie problemów użytkowników;
2) Administracja kontami użytkowników domeny (dodawanie, edycja, dezaktywacja);
3) Odzyskiwanie danych z dostępnych kopii zapasowych;
4) Przygotowywanie nowego sprzętu komputerowego do pracy;
5) Przygotowywanie drukarek do pracy w infrastrukturze firmowej;
6) Zarządzanie użytkownikami serwera poczty elektronicznej;
7) Konsultacje, doradztwo w zakresie rozwoju systemów IT;
8) Diagnostyka sprzętu komputerowego;
9) Usuwanie zagrożeń w przypadku zainfekowanego komputera (wirusy, spyware i podobne);
10) Zarządzanie i obsługa tabletów i kolektorów – Logistyka;
11) Awaryjne odtwarzanie, na wniosek Zamawiającego, stanu oprogramowania i zgromadzonych danych archiwalnych;
12) Dokonywanie wszelkich prac wymagających przestojów lub wpływających znacząco na obniżenie wydajności pracy Zamawiającego, poza godzinami pracy Zamawiającego, chyba że Zamawiający wyrazi na to pisemną zgodę.
Szczegółowy zakres usług został opisany w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72500000-0 - Komputerowe usługi pokrewne
72317000-0 - Usługi przechowywania danych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) sytuacja ekonomiczna lub finansowa:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
2) zdolność techniczna lub zawodowa
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się wykonywanych
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
• w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert - a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał:
co najmniej 1 usługę (wykonaną w ramach jednej umowy) polegającą na świadczeniu usług informatycznych, w tym obsłudze, konfiguracji, serwerowaniu środowiska serwerowego o łącznej wartości nie mniejszej niż 140 000,00 zł netto.
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączenie dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Do sporządzenia wykazu zrealizowanych usług należy wykorzystać Załącznik nr 4 do SWZ.
-) Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
Dysponuje co najmniej 2 osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, z których każda posiada wykształcenie wyższe o kierunku informatycznym oraz co najmniej 24 miesięczne doświadczenie polegające na świadczeniu usług informatycznych, a także kompetencje
w zakresie administrowania siecią i systemami komputerowymi pracującymi pod kontrolą oprogramowania systemowego, zarządzania bazami danych, konfiguracji, serwisowaniu środowiska serwerowego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnego do wykonywania zamówienia publicznego. Kopię dokumentów potwierdzające odpowiednie uprawnienia należy załączyć do oferty.
Do sporządzenia wykazu osób należy wykorzystać Załącznik nr 5 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
3) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, z datą ich wydania/pobrania przypadającą nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów Załącznik nr 6 do SWZ.
3) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się wykonywanych. Do sporządzenia wykazu zrealizowanych usług należy wykorzystać Załącznik nr 4 do SWZ.
5) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
Do sporządzenia wykazu zrealizowanych usług należy wykorzystać Załącznik nr 5 do SWZ.
6) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 PLN.Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert (w szczególności wadium w pieniądzu powinno znajdować się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert).
Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2025.poz. 98 ze zm.)
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Bank BGŻ PNP Paribas SA nr 24 1750 1178 0000 0000 2224 2423 z wpisaniem na dowodzie wpłaty hasła: „Wadium na przetarg nr 20/ZP/ZGO/2025 pn.: „Obsługa informatyczna i obsługa infrastruktury serwerowej Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej”. Koszty prowizji bankowych z tytułu wpłaty wadium ponosi Wykonawca.
Wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy przekazać w oryginale w postaci elektronicznej tj. dokument gwarancji lub poręczenia podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez gwaranta lub poręczyciela.
Gwarancje lub poręczenia muszą zobowiązywać gwaranta lub poręczyciela do zapłaty wadium na rzecz Zamawiającego na jego pierwsze, pisemne wezwanie, muszą być nieodwołalne i ważne co najmniej przez okres związania ofertą. Wadium powinno zabezpieczać uprawnienia Zamawiającego do zatrzymania wadium określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z przepisami art. 98 ustawy Pzp.