BZP: Kompleksowa organizacja stoiska Miasta Poznania na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2026 w Cannes, Francja
18.12.2025
2025/BZP 00610351/01
Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa organizacja stoiska Miasta Poznania na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2026 w Cannes, Francja
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257822
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kolegiacki 17
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-841
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpb@um.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa organizacja stoiska Miasta Poznania na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2026 w Cannes, Francja
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f28fa6d-de9d-432c-92f0-1661080870bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610351
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032267/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.93 Kompleksowa organizacja stoiska Miasta Poznania na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2026 w Cannes, Francja
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zawarto w pkt VIII. SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPb-II.271.209.2025.DK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa organizacja stoiska Miasta Poznania polegająca na:
1) Wykonaniu projektu graficznego stoiska targowego Miasta Poznania o powierzchni 58 m2 na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2026 w Cannes, Francja w dniach 10-13 marca 2026 r.
a) Zamawiający wymaga przedstawienia jednego projektu graficznego stoiska wraz z opisem, który musi uwzględniać:
logo Zamawiającego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ;
podłączenie oraz ustawienie interaktywnego stołu z ekranem dotykowym (szacowany rozmiar: 140x84x86);
min. dwa ekrany TV min. 55 calowe, plus jeden ekran diodowy min. 1m na 2m, oraz jeden ekran TV w obrębie wydzielonej strefy do rozmów, o której mowa w lit. f), na ekranach – równolegle – będą wyświetlane filmy promocyjne, prezentacje multimedialne oraz prezentacje w formie pdf. Ekrany powinny być wkomponowane w stoisko oraz mają być podłączone do urządzenia odtwarzającego ww. nagrania. Urządzenie odtwarzające zapewnia Wykonawca;
miejsce na materiały promocyjne Zamawiającego: na materiały promocyjne w formacie A4, haczyki na smycze;
miejsce na trzy lub cztery grafiki Zamawiającego. Grafiki dostarczy Zamawiający po zawarciu umowy;
zapewnienie wydzielonej strefy spotkań dla 8–10 osób, z zachowaniem optycznej lekkości i otwartego charakteru stoiska. Strefę należy oddzielić, by zapewnić poczucie prywatności jednak bez tworzenia zamkniętego pomieszczenia. Strefa powinna umożliwiać prowadzenie rozmów w warunkach targowych. W obrębie strefy Wykonawca zapewnia umeblowanie dla 8–10 osób, jeden ekran, o którym mowa w lit. c), kabel hdmi który umożliwi podłączenie laptopa Zamawiającego do ekranu, dostęp do zasilania oraz odpowiednie oświetlenie. Wszystkie elementy powinny być estetyczne, bezpieczne i spójne z pozostałą zabudową stoiska;
zapewnienie stolików kwadratowych z krzesłami, przeznaczonych do spotkań biznesowych (stoły niskie- możliwe do połączenia);
zapewnienie niewielkiej strefy coworkingowej (wysoki stół/lada), z dostępem do zasilania urządzeń elektronicznych;
zaplecze kuchenne i magazynowe;
bar z wysokimi krzesłami typu hoker;
lada informacyjna zamykana na klucz, z dwoma wysokimi krzesłami typu hoker;
żywe zielone rośliny doniczkowe;
umieszczenie QR kodu w widocznym miejscu ladzie informacyjnej, QR kod zostanie przesłany Wykonawcy po zawarciu umowy;
umieszczenie na ścianie wewnątrz stoiska grafiki przedstawiającej kontury Europy z zaznaczeniem na mapie Poznania oraz Berlina.
b) Zamawiający wymaga, by Wykonawca w wykonanym projekcie graficznym uwzględnił dostępność stoiska dla osób, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
c) Ponadto stoisko powinno być otwarte z trzech stron, zapewniając swobodny przepływ odwiedzających.
2) Wykonaniu i dostawie zabudowy stoiska targowego Zamawiającego na podstawie wybranego w niniejszym postępowaniu projektu graficznego.
3) Wykonaniu instalacji elektrycznej oraz montażu oświetlenia stoiska.
4) Zamówieniu dostępu do energii elektrycznej oraz pokryciu kosztów jej zużycia.
5) Ułożeniu pokrycia podłogi imitujące drewno bądź kamień (nie wykładzina dywanowa) oraz zabezpieczeniu jej przed uszkodzeniem i zabrudzeniem do czasu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego stoiska.
6) Zaopatrzeniu stoiska w przyłącza wodno-kanalizacyjne oraz elektryczne.
7) Zaopatrzeniu stoiska w odpowiednią liczbę gniazdek elektrycznych w tym: gniazdko na ekran multimedialny; gniazdko z listwą-przedłużaczem dla 3-5 wtyczek w ladzie informacyjnej zamykanej na klucz; w barze listwa z przedłużaczem na 3-5 gniazdek- poza gniazdkami niezbędnymi do prawidłowej obsługi baru.
8) Demontażu stoiska oraz usunięciu ze stoiska wszelkich dostarczonych przez Wykonawcę rzeczy, niezwłocznie po zakończeniu imprezy targowej (nie później niż następnego dnia po zakończeniu imprezy targowej), przy czym w przypadku niewykonania, nienależytego wykonania lub zwłoki w wykonaniu wskazanych wyżej obowiązków odpowiedzialność ponosi wyłącznie Wykonawca (w szczególności w zakresie ewentualnych roszczeń Organizatora targów lub innych podmiotów).
9) Zaprojektowaniu i wyposażeniu zaplecza kuchennego i baru zgodnie z treścią załącznika nr 2 do umowy. Bar będzie zamykany na klucz (dwa komplety).
10) Zaprojektowaniu i wyposażeniu zaplecza magazynowego zgodnie z treścią załącznika nr 4 do umowy. Zaplecze będzie zamykane na klucz (dwa komplety).
11) Zapewnieniu obsługi technicznej w czasie eksploatacji stoiska;
12) Transporcie materiałów promocyjnych Zamawiającego z Poznania do miejsca, gdzie odbywają się targi MIPIM oraz transporcie pozostałych po targach materiałów do Poznania.
13) Zapewnieniu wejściówek osobom reprezentującym Wykonawcę na targach.
2. Zamawiający wymaga, by wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpiło w całości z materiałów Wykonawcy przez osoby zapewnione przez Wykonawcę oraz przy użyciu transportu Wykonawcy (dowiezienie na targi osób oraz rzeczy) – w całości w wyżej wskazanym zakresie na jego koszt (w tym obsługa techniczna stoiska przez cały okres targów). Wykonawca zapewni również wyżywienie i zakwaterowanie dla ww. osób.
3. Zamawiający wymaga, by zabudowa stoiska została wykonana z wysokiej jakości materiałów, posiadających odpowiednie atesty obowiązujące w całej Unii Europejskiej oraz spełniających wymogi techniczne określone przez targi MIPIM.
4. Zamawiający zgłosi Wykonawcę do firmy RX France (organizatora targów MIPIM), która przekaże Wykonawcy wszystkie wytyczne dotyczące organizacji stoiska w miejscu organizacji targów.
5. Użyte do realizacji przedmiotu zamówienia elementy zabudowy i wyposażenia po zakończeniu imprezy targowej pozostaną własnością Wykonawcy.
6. Szczegółowy opis warunków realizacji zamówienia został określony we Wzorze umowy wraz z załącznikami, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79950000-8 - Usługi w zakresie organizowania wystaw, targów i kongresów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Projekt
4.3.6.) Waga: 70,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (doświadczenie ww. podmiotów nie sumuje się), w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum trzy stoiska targowe na targach za granicą RP (rozumiane jako kompleksowa zabudowa stoiska łącznie z obsługą techniczną), w tym co najmniej jedno na targach branży nieruchomościowej, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto każde.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 6 do SWZ.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę:1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ;
2) Projekt graficzny stoiska wraz z opisem, o którym mowa w pkt III.1.1) SWZ;
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2a do SWZ;
4) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2b do SWZ, jeśli dotyczy;
5) Oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy;
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ, jeśli dotyczy;
7) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – załącznik nr 5 do SWZ, jeśli dotyczy;
8) Pełnomocnictwo, jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. w ramach konsorcjum, spółki cywilnej), oświadczenie, o którym mowa w pkt VI. 1. SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna):
1) ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo,
2) składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotową usługę realizować będą ci Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-09 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art 100 ust. 1 ustawy.2. Termin wykonania zamówienia: Od dnia zawarcia umowy do 16 marca 2026 r.
3. Kryterium oceny ofert: Projekt: 70%
Oferta może otrzymać maksymalnie 70 punktów za najlepszy projekt, przyznawanych w następujący sposób:
1) Kompozycja, forma przestrzenna: 0-30 pkt
Wykonawca, który zaproponuje najlepszą kompozycję, formę przestrzenną otrzyma 30 punktów, przyznanych w następujący sposób:
0 pkt - nie spełnia wymagań Zamawiającego,
1-11 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dopuszczającym,
12-17 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dostatecznym,
18-29 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu zadowalającym,
30 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu najwyższym.
2) Rozwiązania funkcjonalne, Funkcjonalność: 0-30 pkt
Wykonawca, który zaproponuje najciekawsze rozwiązania otrzyma 30 punktów, przyznanych w następujący sposób:
0 pkt - nie spełnia wymagań Zamawiającego,
1-11 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dopuszczającym,
12-17 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dostatecznym,
18-29 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu zadowalającym,
30 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu najwyższym.
3) Aranżacja przestrzeni zielonej stoiska: 0-10 pkt
Wykonawca, który zaproponuje najciekawszą aranżację przestrzeni zielonej otrzyma 10 punktów, przyznanych w następujący sposób:
0 pkt - nie spełnia wymagań Zamawiającego,
1-3 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dopuszczającym,
4-5 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu dostatecznym,
6-9 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu zadowalającym,
10 pkt - spełnia wymagania Zamawiającego w stopniu najwyższym.
Uwaga: Przyznanie łącznie 20 punktów lub mniej, lub przyznanie 0 punktów w którymkolwiek z podkryteriów od 1) do 3) w ramach oceny Projektu lub jeżeli Projekt nie będzie spełniał wytycznych postawionych przez Zamawiającego lub brak Projektu, będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z dokumentami zamówienia.
4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
a) art. 108 ust. 1 ustawy,
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z postępowania Wykonawca złoży aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - nr 2a do SWZ i jeżeli dotyczy załącznik nr 2b do SWZ.