BZP: Rozbudowa drogi gminnej nr 440011S ul. Cegielnianej w Lublińcu wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej
19.12.2025
2025/BZP 00610965/01
Gmina Lubliniec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi gminnej nr 440011S ul. Cegielnianej w Lublińcu wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubliniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398391
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@lubliniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lubliniec.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi gminnej nr 440011S ul. Cegielnianej w Lublińcu wraz z rozbudową kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8005aa5-b9b4-488c-adae-88e7f8a44995
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00610965
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a8005aa5-b9b4-488c-adae-88e7f8a449953.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się
drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”).
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres email: um@lubliniec.pl (nie dotyczy
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej zostały przedstawione w Załączniku Nr 7 do SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZZ.271.00026.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej ul. Cegielnianej o długości 994,31 m w miejscowości Lubliniec. Zostanie wykonana budowa nowej jezdni ulicy od skrzyżowania z ul. Częstochowską wraz ze zjazdami na posesje, skrzyżowaniami z innymi drogami oraz jednostronnym chodnikiem zlokalizowanym po wschodniej strony jezdni. Na całej długości projektowanej drogi woda opadowa będzie odprowadzana do wpustów deszczowych projektowanych po obu stronach jezdni, z których przez przykanaliki i kolektor będzie odprowadzana do projektowanej kanalizacji deszczowej.
Zestawienie powierzchni i długości:
1) nawierzchnia projektowanej jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej – około 5.752 m2,
2) nawierzchnia projektowanego chodnika z kostki betonowej – około 1.554 m2,
3) nawierzchnia projektowanych zjazdów z kostki betonowej – około 533 m2,
4) krawężnik betonowy drogowy 15x30 cm – około 1.386 mb,
5) krawężnik betonowy drogowy najazdowy 15x22 cm – około 590 mb,
6) obrzeże betonowe 8x30 – około 860 mb,
7) kanał z rur PVC-U średnica 400mm – około 220 mb,
8) kanał z rur PVC-U średnica 315mm – około 450 mb,
9) kanał z rur PVC-U średnica. 200mm – około 460 mb,
10) studnie z kręgów betonowych średnica 1000mm – 20 sztuk,
11) studnie z kręgów betonowych średnica 1200mm - 1 sztuka,
12) studnie z kręgów betonowych średnica 1500mm – 5 sztuk,
13) studzienki ściekowe z kręgów betonowych średnica 500mm – 41 sztuk,
14) przebudowa sieci elektroenergetycznej – około 930 mb,
15) przebudowa sieci teletechnicznej – około 370 mb.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane prace
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art.112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna spełnienie wyżej
wymienionego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
a) co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej,
b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Zamawiający dopuszcza dysponowanie jedną osobą posiadającą jednocześnie obydwa rodzaje wymaganych uprawnień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - odpis lub informacja z
Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji,
- oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem
stanowiącym Załącznik Nr 6 do SWZ,
lub odpowiadające im dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz
osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według Załącznika Nr 5 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie według Załącznika Nr 9 do
SWZ, z którego powinno wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania i spełnianie warunków udziału w
postepowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W przypadku zmian w trakcie realizacji umowy:1) stawek podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, lub
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie
przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, Strony zobowiązują się do zmiany
wynagrodzenia w sposób odpowiadający tym zmianom, według zasad określonych we wzorze umowy.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy także w przypadku zmiany
cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na zasadach określonych we wzorze umowy.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie w granicach wynikających z przepisów Prawa
zamówień publicznych w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy oraz w konsekwencji terminów wykonania
przedmiotu umowy wskazanych w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, w następujących sytuacjach:
1) wstrzymania realizacji robót ze względu na okoliczności niemożliwe do przewidzenia w momencie zawierania umowy (w
szczególności konieczność wykonania dodatkowych robót niemożliwych do przewidzenia na podstawie dokumentacji
projektowej na etapie składania oferty, których wykonanie warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy), w tym
wstrzymanie wykonywania robót przez właściwy organ administracji publicznej z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
2) jeżeli niedotrzymanie terminu/terminów umownych przez Wykonawcę będzie następstwem okoliczności, za które
Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a także w związku z koniecznością dokonania zmian dokumentacji projektowej,
będącej wynikiem zmiany przepisów prawa, obowiązujących norm w zakresie, w jakim okoliczności te mają wpływ na
dotrzymanie terminu zakończenia robót,
3) wystąpienia ponadprzeciętnych niekorzystnych warunków atmosferycznych (niemożliwych do przewidzenia w dacie
zawierania umowy) uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac
określonej umową, normami lub innymi przepisami, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem
okoliczności (w tym opóźnień), za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
4) opóźnienia lub zaniechania w dokonaniu czynności (w tym wydaniu orzeczeń) przez właściwe organy administracji
publicznej, których dokonanie jest niezbędne dla prawidłowości wykonania niniejszej umowy, które nie są następstwem
okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień przez gestorów sieci, które nie będą następstwem okoliczności,
za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) opóźnienia w przekazaniu placu budowy, w stosunku do terminu określonego w umowie, z przyczyn leżących po stronie
Zamawiającego,
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami w zakresie
terminu jego wykonania.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-09 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-09 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, wskazanych w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 r. poz. 514), na zasadach określonych w tej ustawie.