BZP: Świadczenie usług przeglądu i konserwacji systemów i urządzeń wentylacji i klimatyzacji na rzecz Sądu Rejonowego w Częstochowie
19.12.2025
2025/BZP 00613816/01
Sąd Rejonowy w Częstochowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przeglądu i konserwacji systemów i urządzeń wentylacji i klimatyzacji na rzecz Sądu Rejonowego w Częstochowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Częstochowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322057
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: św. Rocha 90
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-202
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oferty@czestochowa.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czestochowa.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przeglądu i konserwacji systemów i urządzeń wentylacji i klimatyzacji na rzecz Sądu Rejonowego w Częstochowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d7ecd579-ccf8-44d1-8896-4b70400088f2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00613816
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00122095/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Świadczenie usług preglądu i konserwacji systemów i urządzeń wentylacji i klimatyzacji na rzecz Sądu Rejonowego w Częstochowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d7ecd579-ccf8-44d1-8896-4b70400088f23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zawarte w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GSR.261.07.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zawarto w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Przedstawiono w SWZ5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Przystępując do złożenia oferty wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium.12.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w formie pieniądza (przelew na rachunek bankowy), powinno znajdować się na rachunku bankowym zamawiającego nie później niż w ostatecznym terminie (dzień i godzina), wyznaczonym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu.
12.3. Zamawiający ustala wadium w wysokości 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych, 00/100).
12.4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa ostateczny termin składania ofert.
12.5. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
nr 82 1130 1017 0021 1000 4690 000 Sumy depozytowe Minister Finansów – Sąd Rejonowy w Częstochowie;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2020 r., poz. 299).
12.6. Wykonawca w treści oferty wskazuje sposób wniesienia wadium.
12.7. W poleceniu przelewu należy zaznaczyć, że wpłata dotyczy przedmiotowego postępowania.
W pozostałych przypadkach wymagane jest złożenie wadium w miejscu składania ofert.
12.8. Dokumenty, o których mowa powyżej muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym wykonawca jest związany ofertą.
12.9. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o terminie jego wniesienia decydować będzie data uznania rachunku bankowego zamawiającego, podanego w ust. 10.5 (a) niniejszego rozdziału SWZ.
12.10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zatrzymania określa Ustawa PZP.
12.11. Dowód wniesienia wadium - forma składania;
12.12. Wadium w formie innej niż pieniądz wykonawca zobowiązany jest wnieść w formie
elektronicznej poprzez wczytanie na Platformie e-Zamówienia oryginału dokumentu wadialnego, tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia ze strony gwaranta.
12.13. Wadium w kwocie określonej w SWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określone w załączniku nr 2 do SWZ - "WZÓR UMOWY"7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe