BZP: Zagospodarowanie przestrzeni publicznej na terenie Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie.
22.12.2025
2025/BZP 00614733/01
MIASTO I GMINA JABŁONOWO POMORSKIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowanie przestrzeni publicznej na terenie Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA JABŁONOWO POMORSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118431
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 28
1.5.2.) Miejscowość: Jabłonowo Pomorskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-330
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 56 69 76 800
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: edyta.brzoskowska@jablonowopomorskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.jablonowopomorskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie przestrzeni publicznej na terenie Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d8f96ff4-9649-488e-a61a-efd6d3188be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00614733
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013140/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Zagospodarowanie przestrzeni publicznej na terenie Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamawiający informuje, że przedmiotowe zamówienie współfinansowane jest w ramach Priorytetu 5 Fundusze europejskie na wzmacnianie potencjałów endogenicznych regionu działanie 5.14 Odnowa przestrzeni publicznych OPPT.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/jablonowopomorskie/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2024.1513 tj.), za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/jablonowopomorskie/proceedings.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO” informuje się, że:
1) administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie, (dane kontaktowe Urząd Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie, ul. Główna 28, 87-330 Jabłonowo Pomorskie).
2) Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisemnie na adres: Urząd Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie, ul. Główna 28, 87-330 Jabłonowo Pomorskie lub iodo@jablonowopomorskie.pl .
3) Pani / Pana dane będą przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z 04.05.2016 r. ze zm.) w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych.
4) Odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (art. 18, art. 74), jak również inne podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych z Administratorem umów, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.
5) Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora lub okresu trwałości projektu w przypadku otrzymania dofinansowania ze środków zewnętrznych.
6) Zamawiający informuje, że będzie przetwarzał dane osobowe w zakresie wskazanym w otrzymanej ofercie, dokumentach składanych przez Wykonawcę oraz w publicznie dostępnych rejestrach i bazach danych np. CEIDG, KRS (art. 14 ust. 1 lit. d, art. 14 ust. 2 lit. f).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO, prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO, prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz prawo do uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, które są niekompletne. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa, w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. ul. Stanisława Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8) Obowiązek podania przez Panią / Pana danych osobowych Zamawiającemu jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
9) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się na zautomatyzowanym przetwarzaniu. Decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
10) Nie przysługuje Pani / Panu:
a) prawo do przenoszenia danych osobowych,
b) prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
c) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IPP.271.1.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Zagospodarowanie przestrzeni publicznej na terenie Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie”.
Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie przestrzeni publicznej w Jabłonowie Pomorskim, tj.: parku przy ul. Rynek, położonego na dz.525/1, 525/5, 525/6, obr. Jabłonowo Pomorskie, będącego własnością Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie.
W ramach zamówienia wykonane zostaną:
1) Zabezpieczenie istniejących zasobów dendrologicznych:
- Zabezpieczenie istniejących drzew i krzewów przed przystąpieniem do prac, w tym zabezpieczenie koron drzew i korzeni (57 szt.)
- Zabiegi pielęgnacyjne na istniejącym zinwentaryzowanym drzewostanie (cięcia sanitarne i pielęgnacyjne - 13 szt.).
- Wycinka drzewostanu (zły stan sanitarny / kolizja z projektowanymi ścieżkami (10 szt. bez zezwolenia + 3 szt. wymagają zezwolenia - uzyskano).
2) Elementy przeznaczone do rozbiórki:
- istniejąca nawierzchnia - 2 utwardzone place:
Pierwszy z kostki betonowej o powierzchni 335 m2, drugi z płyt betonowych na 0,5 m podwyższeniu o powierzchni 591 m2 oraz ścieżki z kostki betonowej o powierzchni (100+330+118+54+43+74+131+132) 982 m2. Łączna powierzchnia 1908 m2.
- betonowy wyniesiony plac (ok. 280 m3 podłoża z warstwami podbudowy).
- ławki 5 szt., urządzenia do ćwiczeń 4 szt., betonowy stół do ping-ponga 1 szt., stalowe latarnie 2 szt., wewnętrzne ogrodzenie z siatki 82,5 mb.
Inwestor wskaże miejsce składowania, przeniesienia lub zdecyduje o ich utylizacji.
3) Nowe zagospodarowanie terenu:
- Przebudowa ciągów komunikacyjnych z odpowiednim dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym: poprzez wykonanie ścieżek z płyt betonowych o szerokości s=2 m oraz ścieżki głównej o szerokości s=2,5 m, nawierzchnia ograniczona obrzeżem betonowym 6x25x100 cm lub brukowym. Pow.1200 m2.
- Nowe place rekreacyjne - projektowana nawierzchnia mineralna; utwardzone nawierzchniami mineralno-gruntowymi ciągi komunikacyjne będą przepuszczalne dla wód opadowych, zatem wspomogą proces retencyjny i wliczą się w powierzchnie biologiczne czynne, bowiem do ich wykonania wykorzystywane są naturalne lepiszcze -tj. np. iły, czy glina, bez użycia cementu czy żywic syntetycznych. Zastosowanie tych nawierzchni umożliwia budowę niezbędnego systemu komunikacyjnego na terenach zieleni, umożliwiając jednocześnie bezkonfliktowe, komfortowe, funkcjonalne i bezpieczne z nich korzystanie, włącznie z odpowiednim dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Powierzchnia 231 m2.
- Nowe nasadzenia zieleni, układ piętrowy: nisko-, średnio- i wysokopienna, w tym drzewa i krzewy liściaste, trawy ozdobne i byliny, a także rośliny jednoroczne. Bilans nasadzeń: drzewa 10 szt., krzewy 915 szt., krzewy żywopłotowe 280 szt., byliny i krzewinki 1300 szt., kwiaty jednoroczne 1120 szt. Zastosowany materiał musi spełniać normy jakościowe.
- Wymiana ziemi w miejscach wyznaczonych rabat (powierzchnia 788 m2) i trawników (powierzchnia 5840 m2).
- Ściółkowanie zrębkami, wcześniej kompostowanymi (788 m2).
- Odtworzenie trawnika na całej powierzchni (5840 m2).
- Zakup i montaż małej architektury, tj.: ławka z oparciem - 14 szt.; ławka huśtawka - 3 szt.; ławostół - 6 szt., kosz na śmieci - 7 szt.; kosz na psie odchody - 2 szt.; pergola -2 kpl..; tablica informacyjna -system identyfikacji wizualnej parku -1 szt.; poidło miejskie (poidło wskazane w dokumentacji ma być również wyposażone w dolne poidło na zwierząt, co Wykonawca ma uwzględnić w cenie oferty) - 1 szt.; stojak rowerowy - 2 szt.; przenośna kabina toaletowa -1 szt.; wiata śmietnikowa - 1 szt., domek dla owadów - 1 szt., oświetlenie solarne - 6 szt.
- Rozbudowa instalacji wody dla celów gospodarczych (podlewanie zieleni poprzez automatyczny system nawadniający).
- Przyłącze kanalizacyjne dla odpływu ścieków z projektowanego poidła miejskiego.
4) Do zadań Wykonawcy należą również zabiegi pielęgnacyjne przez min. 3 lata od protokolarnego odbioru robót, zgonie z opisem 5.16 PZT,
5) Działania informacyjno-promocyjne, polegające na
- wykonaniu i umieszczeniu trwałej tablicy informacyjnej w miejscu realizacji Projektu, podkreślającej fakt otrzymania dofinansowania z UE, w momencie rozpoczęcia inwestycji, po uzgodnieniu wymiarów i treści z Zamawiającym
Wykorzystywane materiały cyfrowe (dokumenty, materiały promocyjne i informacyjne) będą spełniały kryteria dostępności (wg standardów WCAG 2.1).
Zamawiającemu:
•Wydano warunki techniczne dla przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego, tj.: projektowanego na terenie parku poidełka z wodą.
•Powiat Brodnicki wydał zaświadczenie WB.6743.1.10.29.2025 z dnia 30 czerwca 2025 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
•Wydano zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamówienia będą polegały na powtórzeniu robót zgodnych z zakresem robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem robót stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, będą prace w szczególności z zakresu zagospodarowania terenu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Kryterium ceny oferty (C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w ofercie. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 pkt, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
C = (C min / C bad) x 60%
gdzie:
C – liczba punktów w kryterium C;
C min – najniższa cena spośród badanych ofert (cena oferty brutto za wykonanie całości zamówienia);
C bad – cena badanej oferty (cena oferty brutto za wykonanie całości zamówienia).
2. Okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia (G).
Waga kryterium G = 40%
gdzie:
G - Okres gwarancji i rękojmi za wady na wszelkie prace budowlane, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne okres minimalny wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego, maksymalny 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego .
Liczba punktów do uzyskania w tym kryterium wynosi 40.
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniać:
G - Okres gwarancji i rękojmi za wady na wszelkie prace budowlane, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne:
W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający w powiązaniu z przedstawionym kryterium G będzie posługiwał się następującą punktacją:
a) Oferta z minimalnym 36-miesięcznym okresem gwarancji i rękojmi za wady otrzyma: 0 pkt.
b) Oferta z 48-miesięcznym okresem gwarancji i rękojmi za wady otrzyma: 20 pkt
c) Oferta z maksymalnym 60-miesięcznym okresem gwarancji i rękojmi za wady otrzyma: 40 pkt.
MINIMALNY wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za wady na wszelkie prace budowlane, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne wynosi 36 miesięcy.
UWAGA !
MINIMALNY wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za wady na wmontowane urządzenia i wyposażenie - wynosi 36 miesięcy.
Jeżeli gwarancja jest uzależniona od przeprowadzenia czynności/usług serwisowych, to do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie tych obowiązków w ramach wynagrodzenia umownego (w tym pokrycia kosztów materiałów eksploatacyjnych), od których podmiot trzeci uzależnia obowiązywanie gwarancji zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy.
2) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
P = C + G
gdzie:
P – łączna liczba punktów;
C – liczba punktów w kryterium C;
G- liczba punktów w kryterium G.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady .
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym -
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów -
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej -
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia minimum jedną/ym wykwalifikowaną/ym- architek-tą/em krajobrazu z minimum 2 letnim doświadczeniem w realizacji zadań z zakresu architektury krajobrazu w tym zieleni miejskiej. Osoba ta musi posiadać wykształcenie wyższe ogrodnicze lub architekta krajobrazu.
4.2) Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia powinien wykazać się, wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, minimum 2 robót budowlanych o wartości co najmniej 600 000,00 złotych brutto każda, z których każda polegała lub między innymi polegała na zagospodarowaniu parków i/lub terenów zieleni (każdorazowo z wykonaniem nawierzchni ścieżek komunikacyjnych, systemów nawadniających, montażem elementów małej architektury oraz nasadzeniami drzew i krzewów w każdej z robót)
W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, należy wykazać pełne spełnienie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wykonania robót (to jest wykonanie obu robót) przez co najmniej jednego z uczestników konsorcjum (nie stosuje się sumowania potencjałów) albo, w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia (nie wykonał wymaganych robót) polega na zasobach innego podmiotu – podmiot udostępniający zasoby musi wykazać zrealizowanie obu wymaganych robót samodzielnie (nie stosuje się sumowania potencjałów);
W przypadku, gdy roboty referencyjne w rzeczywistości były wykonywane przez Wykonawcę w ramach konsorcjum wraz z innym Wykonawcą lub Wykonawcami, należy w Wykazie robót wskazać, jakie czynności w ramach tych robót były wykonywane przez Wykonawcę ubiegającego się o niniejsze zamówienie. Faktyczny wkład konsorcjanta w prowadzeniu działań może polegać na osobistym wykonaniu robót, ale także zarządzanie i administrowanie robotami może wystarczyć do powołania się na doświadczenie nabyte w toku ich realizacji;
Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty, jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku;
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty wykonawca załącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 1 do SWZ - oświadczenie składa odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oraz podmioty udostępniające zasoby.
2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie wskazanym poniżej:
- oświadczenia Wykonawcy/wykonawców/podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp,. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty wykonawca załącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 1 do SWZ - oświadczenie składa odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oraz podmioty udostępniające zasoby.
2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie wskazanym poniżej:
- Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z postawionym warunkiem w rozdziale II, podrozdziale 7 Zdolność techniczna lub zawodowa:
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
- Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z postawionym warunkiem w rozdziale II, podrozdziale 7 Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Jeżeli dotyczy:1. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby.
3. Pełnomocnictwo.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2.500,00 zł (dwa tysiące pięćset złotych 00/100). Wadium musi być utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP. W przypadku powierzenia własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej przygotowania postępowania i przeprowadzania postępowania w imieniu i na rzecz zamawiającego, wadium wpłaca się na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:1. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub odpowiednio poświadczona za zgodność z oryginałem kopia jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub notariusza, opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, powinny być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą;
b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą udokumentować, w odniesieniu do wymagań Zamawiającego, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w SWZ (na zasadach określonych w rozdziale II, podrozdziale 7, pkt 4) oraz każdy z wykonawców musi wykazać, poprzez złożenie oświadczenia, brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1; ustawy PZP oraz przepisów sankcyjnych wobec agresji na Ukrainę.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim wypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
6. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ewentualne zmiany umowy zostały przewidziane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/jablonowopomorskie/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-07 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi:1. Którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 PZP.
2. Jeżeli zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2024.507 tj.) .
3.Jeżeli zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia, o jakich mowa w art. 5k Rozporządzenia (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 roku dotyczące środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L 229 z 31.07.2014 r., str. 1, z późn. zm.).