BZP: Kompleksowe utrzymanie czystości na obiekcie Tyskich Hal Targowych przy al. Piłsudskiego 8 w Tychach
22.12.2025
2025/BZP 00615769/01
"ŚRÓDMIEŚCIE" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowe utrzymanie czystości na obiekcie Tyskich Hal Targowych przy al. Piłsudskiego 8 w Tychach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "ŚRÓDMIEŚCIE" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276063392
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Marszałka Piłsudskiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: filip.szulc@srodmiescie.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodmiescie.tychy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka prawa handlowego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Przedmiotem działalności Spółki jest wynajem i zarządzanie nieruchomościami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe utrzymanie czystości na obiekcie Tyskich Hal Targowych przy al. Piłsudskiego 8 w Tychach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cbb11e4b-e4b4-4c9a-86e6-3f5df7aa44eb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00615769
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cbb11e4b-e4b4-4c9a-86e6-3f5df7aa44eb3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy
e-Zamówienia udostępnianej przez Urząd Zamówień Publicznych pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
Z uwagi na brak wystarczające ilości znaków w ogłoszeniu, szczegóły dotyczące komunikacji znajdują się w SWZ załączonym w dokumentacji postępowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Z uwagi na brak wystarczające ilości znaków w ogłoszeniu, szczegóły dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych znajdują się w SWZ załączonym w dokumentacji postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe utrzymanie czystości w obiektach administrowanych przez „Śródmieście” Sp. z o.o. tj. tereny wewnętrzne i zewnętrzne w obiekcie handlowym - Tyskie Hale Targowe przy
al. Piłsudskiego 8 w Tychach (24 000 m2, w tym tereny zewnętrzne: 19 500 m2. i wewnętrzne: 4 500 m2)
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający w ramach prawa opcji (do 50% wartości zamówienia podstawowego), o którym mowa w art. 441 Pzp, oczekuje od Wykonawcy wyrażenia gotowości wykonania usług:1) utrzymania czystości terenów wewnętrznych i zewnętrznych obiektu handlowego - Targowisko Miejskie przy
al. Bielskiej w Tychach (8 516 m2., w tym tereny zewnętrzne: 8 488 m2 i wewnętrzne 28 m2),
2) utrzymania czystości pomieszczeń handlowych przeznaczonych do najmu znajdujących się na terenie obiektu handlowego - Tyskie Hale Targowe przy al. Piłsudskiego 8 w Tychach
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki zdolności zawodowej i technicznej spełnia Wykonawca, który:1) w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał należycie co najmniej 2 zamówienia polegające na świadczeniu usług sprzątania obiektów, trwające nieprzerwanie co najmniej 10 miesięcy każda, a wartość usług w okresie jednego roku wynosiła minimum 300 000,00 zł brutto w ramach jednego zamówienia / jednej umowy oraz przynajmniej
1 z nich polegała na świadczeniu usług tożsamych, tj. polegała na kompleksowym sprzątaniu terenów zewnętrznych i wewnętrznych obiektów handlowych lub targowisk
2) posiada wdrożony system zarządzania jakością w zakresie usług związanych z głównym przedmiotem zamówienia tj. sprzątaniem, wystawionego przez jednostkę akredytowaną tj. certyfikat ISO 9001 lub Certyfikat Gwarantu Czystości i Higieny lub równoważny. Przez system równoważny rozumie się system zarządzania jakością wdrożony przez jednostkę certyfikującą akredytowaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 o systemie oceny zgodności (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 215) przez Polskie Centrum Akredytacji
3) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia (opis urządzeń wskazany został w SWZ)
2. Warunki ekonomiczne i finansowe spełnia Wykonawca, który: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wniesione w pieniądzu, które wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
Nr rachunku bankowego dla wpłat wadium:
ING Bank Śląski:
92 1050 1399 1000 0090 3183 9633
5. Wadium Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98 ust. 1 – 5 ustawy Pzp.
7. Wykonawcom przysługują inne formy wpłacania wadium, zgodne z art. 97 ustawy Pzp.