BZP: Sukcesywna dostawa oleju napędowego na lata 2026-2027 do samochodów, maszyn oraz urządzeń Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo – Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach
23.12.2025
2025/BZP 00619518/01
GMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO REMONOTOWO-USŁUGOWE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywna dostawa oleju napędowego na lata 2026-2027 do samochodów, maszyn oraz urządzeń Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo – Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNE PRZEDSIĘBIORSTWO REMONOTOWO-USŁUGOWE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221018753
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 A
1.5.2.) Miejscowość: Sławki
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-314
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 58 684-12-26
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gpru@gpru-slawki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gpru-slawki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa oleju napędowego na lata 2026-2027 do samochodów, maszyn oraz urządzeń Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo – Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08272214-6e80-492e-9754-337721487546
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00619518
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-08272214-6e80-492e-9754-3377214875463.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
1.1. Komputer PC
a. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
b. zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
1. MS Windows 7 lub nowszy
2. OSX/Mac OS 10.10,
3. Ubuntu 14.04
c. Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
1. Chrome 66.0 lub nowsza
2. Firefox 59.0 lub nowszy
3. Safari 11.1 lub nowsza
4. Edge 14.0 i nowsze
albo
1.2 Tablet/Telefon
a. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
b. Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
1.1 specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
1.2 format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
1.3 oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-08272214-6e80-492e-9754-337721487546
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarte w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zawarte w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GPRU-V-31-06/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 896400 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego do samochodów, maszyn i urządzeń Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach w ilości z przedziału od 110.000 do 180.000 litrów w zależności od potrzeb Zamawiającego.
2. Dostarczone paliwo winno posiadać własności fizykochemiczne gwarantujące odpowiednią jakość, oraz spełniać wymagania określone przepisami prawa i obowiązującymi normami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. 2024, poz. 1018) bądź równoważne.
3. Dostawa oleju napędowego będzie odbywała się w ten sposób, że dostawca będzie ją wykonywał bezpośrednio do zbiornika zamawiającego o pojemności 5000 litrów w siedzibie Zamawiającego, po wcześniejszym otrzymaniu zamówienia od Zamawiającego. Minimalna ilość zamawianego paliwa wynosi 1000 litrów. Wykonawca w ciągu 24 godzin od otrzymania informacji, zobowiązany będzie dostarczyć paliwo do Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach.
4. Zamówienia, za pośrednictwem telefonu, składane będą w dni robocze w godzinach 7.30 – 15.30. W przypadku zamówienia dostarczonego do Wykonawcy w innym terminie, niż wyżej wskazany Wykonawca może zrealizować zamówienie w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu złożenia zamówienia do godz. 12.00. Powyższe nie stanowić będzie zwłoki w dostawie zamówienia.
5. Zapłata za otrzymane paliwo będzie następowała przelewem po każdorazowej dostawie na podstawie wystawionej faktury w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania.
6. Zamawiający nie ma obowiązku zakupu maksymalnej ilości paliwa określonej w opisie przedmiotu zamówienia, tj. 180.000 litrów. Z tytułu zakupu mniejszej ilości paliwa Wykonawcy nie będą przysługiwały do Zamawiającego żadne roszczenia. Zapłata należna jest jedynie za faktycznie dostarczoną ilości paliwa.
7. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Uzasadnione jest to okolicznością, że przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego do samochodów, maszyn i urządzeń Gminnego Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowego Sp. z o.o. w Sławkach w zależności od potrzeb Zamawiającego. Dostawa oleju napędowego będzie odbywała się w ten sposób, że dostawca będzie ją wykonywał bezpośrednio do zbiornika zamawiającego o pojemności 5000 litrów, po wcześniejszym złożeniu zamówienia przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia jest jednorodny i brak jest możliwości podzielenia go na części.
8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany wskazać części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców, o ile są już znane.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór najkorzystniejszej oferty, zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria:
cena – znaczenie - 100%
2. Ocena ofert będzie przeprowadzona według poniższego algorytmu (wzoru):
Cmin
K = ----------------- x 100
Cof
gdzie, powyższe oznacza odpowiednio:
K – ilość punktów otrzymanych przez ocenianą ofertę,
Liczba punktów jest liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrągleń dokonuje się w ten sposób, że końcówki poniżej 0,005 punktu pomija się, a końcówki 0,005 punktu i wyższe zaokrągla się do 0,01 punktu.
C min - najniższa cena spośród wszystkich nie odrzuconych ofert (łącznie z podatkiem VAT).
C of. - cena ocenianej oferty (łącznie z podatkiem VAT).
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający wymaga aby wykonawca prowadzący działalność gospodarczą był wpisany do rejestru handlowego ( KRS lub CEiDG), 2) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi i/lub gazowymi wymagane przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1385) lub równoważne uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu paliwami.
Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 2 do SWZ oraz koncesji uprawniającej do obrotu paliwami płynnymi, wypisu z KRS i CEiIDG na zasadzie spełnia/nie spełnia.
3) Zdolności technicznej lub zawodowej dotyczącej potencjału technicznego.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają pojazd specjalistyczny do przewożenia paliwa umożliwiający dostawę paliwa bezpośrednio do zbiornika zamawiającego, wyposażony w przepływomierz wskazujący na ilość wydanego paliwa. Przepływomierz powinien posiadać aktualne świadectwo legalizacji, które zostanie udostępnione Zamawiającemu na każde jego żądanie. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia według wzoru załącznika nr 2 do SWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 3 do SWZ, Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o braku podstaw wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Koncesja na obrót paliwami płynnymi, Wypis z KRS lub CEiDG, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy),
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Brak5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium w wysokości 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych) Wykonawca wnosi w pieniądzu i wpłaca przelewem na rachunek bankowy nr 61 8309 0000 0081 2523 2000 0010.
3. Na przelewie należy umieścić adnotację: „Wadium, olej napędowy na lata 2026-2027”.
4. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego, a nie data wydania dyspozycji przelewu.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w zawarciu umowy. Składają jedną wspólną ofertę. Każdy z wykonawców składa odrębne oświadczenie - załącznik nr 2 do SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy:1) terminu zakończenia umowy:
umowa może zostać rozwiązana przed terminem jej zakończenia w przypadku gdy Zamawiający wyda na zakup paliwa kwotę określoną jako „górny limit wynagrodzenia”.
2) wynagrodzenia umownego: jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka podatku VAT.
3) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, a także w innych przypadkach wskazanych w art. 455 ustawy.