BZP: Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie.
23.12.2025
2025/BZP 00620626/01
Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276711980
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ignacego Krasickiego 25
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 267 44 82
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biurozpk@zpk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zpk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd29a22f-56d0-48b8-bf36-e06e1d995ad9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00620626
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021448/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie w trybie "zaprojektuj i wybuduj" zadania "Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku "Park Bioróżnorodności"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej - Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet II Fundusze Europejskie na zielony rozwój Działanie 2.14 Ochrona przyrody i bioróżnorodność w ramach realizacji projektu „Bioróżnorodne Parki Krajobrazowe Województwa Śląskiego”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd29a22f-56d0-48b8-bf36-e06e1d995ad93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym
o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ofertę i oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum Pomocy”.
3) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4) Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”).
5) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
6) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w §2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
7) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
(...) pozostałe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia w rozdziale X SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, dalej „RODO”), informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego w Katowicach z siedzibą w Będzinie, ul. I. Krasickiego 25, 42-500 Będzin.
2) Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można kontaktować się mailowo, pod adresem iod@zpk.com.pl lub pocztą tradycyjną pod adresem kontaktowym Administratora danych.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
pn. Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie”, w ramach projektu Bioróżnorodne Parki Krajobrazowe Województwa Śląskiego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
(...) pozostałe zapisy znajdują się w dokumentach zamówienia, w Rozdziale XXIX "Obowiązek informacyjny wynikający z RODO"
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EE-B.65.1.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z rewitalizacją nieużytku przy siedzibie Biura ZPKWŚ w Będzinie (woj. śląskie) w celu utworzenia ekoparku ze strefami bioróżnorodności pn. „Park Bioróżnorodności”.
2. Planowane zamówienie obejmuje:
1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę. (Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również postępowania formalno-prawne prowadzące do uzyskania niezbędnych uzgodnień, postanowień oraz decyzji administracyjnych wraz z uzyskaniem decyzji prawomocnego pozwolenia na użytkowanie), co stanowi do 2,51 % wartości całego zamówienia.
2) przebudowę z rozbudową istniejącego budynku magazynowo-socjalnego, znajdującego się na terenie przy siedzibie Biura ZPKWŚ (lub ewentualną wymianę kubatury w przypadku zaistnienia takiej konieczności) na Edukacyjne Centrum Bioróżnorodności wraz z wyposażeniem (meble i sprzęty), wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną, zagospodarowaniem terenu
z uwzględnieniem dojścia do planowanego do utworzenia w ramach zamówienia ekoparku ze strefami bioróżnorodności (Parku Bioróżnorodności), dostosowanego dla osób z niepełnosprawnościami oraz z uwzględnieniem naprawy, uzupełnienia
i wymiany uszkodzonych elementów istniejącego ogrodzenia w celu ochrony
i zabezpieczenia Parku Bioróżnorodności, co stanowi do 47,16 % wartości całego zamówienia.
3) utworzenie Parku Bioróżnorodności poprzez rewitalizację nieużytku przy siedzibie Biura ZPKWŚ w Będzinie poprzez m.in. oczyszczenie i niwelację terenu o powierzchni 1,854 ha (usunięcie przypadkowych odpadów, gruzu po pozostałościach zabudowań, zalegającej biomasy, roślinności ruderalnej nie objętej zakresem ekspozycji przyrodniczej projektu, usunięcie gatunków inwazyjnych, w tym rdestowca), wykonanie czynności zabezpieczającej drzewa i krzewy rosnące na wyznaczonym terenie, przygotowanie podłoża, wykonanie nasadzeń oraz obsiewu roślin, co stanowi do 50,33 % wartości całego zamówienia.
4) Dostosowanie budynku i ekoparku oraz jego otoczenia do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem wytycznych w zakresie równości szans opisanych w Załączniku nr 2 do wytycznych w zakresie równości szans
i niedyskryminacji (standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027, VI. Standard architektoniczny).
5) Zapewnienie nadzoru autorskiego.
3. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie siedziby Biura Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego, 42-500 Będzin, ul. I. Krasickiego 25, działka o numerze: geodezyjnym 9332 (do dnia 30.11.2024 r. oznaczona jako działka na 255/4 k.m. 47).
4. Zamawiający informuje, iż odstępuje się od postanowień ujętych w Projekcie koncepcyjnym wstępnym (Załącznik nr 2a) oraz Wypisie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Będzina (Załącznik nr 2f do SWZ), dotyczących czynności związanych z uzgadnianiem projektów architektoniczno-budowlanych wszelkich inwestycji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz innymi działaniami na terenie objętym ochroną konserwatorską. Zapisy te nie mają zastosowania w niniejszym postępowaniu odnośnie przedmiotu zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232460-4 - Roboty sanitarne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45233140-2 - Roboty drogowe
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
39130000-2 - Meble biurowe
38653400-1 - Ekrany projekcyjne
30213100-6 - Komputery przenośne
38652100-1 - Projektory
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Analiza ofert zostanie przeprowadzona komisyjnie przez Zamawiąjacego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji (OG)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego, a dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej dotyczącej:
A. Doświadczenia wykonawcy
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną (1) robotę budowlaną o wartości robót nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto w ramach której wykonano roboty polegające na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie i/lub modernizacji obiektu kubaturowego (budynku)/obiektów kubaturowych (budynków).
Uwaga:
1) Pojęcie „budowa”, „przebudowa”, „remont” „budynek” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo budowlane.
2) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykonawca może wykazać się tylko tymi robotami (zakresem prac), w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Zamawiający przez jedną robotę budowlaną rozumie jedną (1) umowę.
4) W przypadku, gdy wartość robót budowlanych wykazanych przez wykonawcę wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania (ogłoszenia niniejszego postępowania). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania).
5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.
B. Osób skierowanych do realizacji zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które spełniają następujące warunki:
Osoba do kierowania budową (kierownik budowy)
wymagana liczba osób: 1 osoba
wymagane uprawnienia: posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień jw.) w zakresie kierowania robotami budowlanymi jako Kierownik budowy lub Kierownik robót budowlanych.
Uwaga:
1) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.). Dopuszcza się uprawnienia równoważne, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
2) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
3) W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień, organ wydający, podstawę prawną tych uprawnień oraz dokładne zacytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia w wykazie osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE - (aktualne na dzień złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp) w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania, oraz podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane oraz załączenia dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
I. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ1. Formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Formularz musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy.
2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. W przypadku braku podania w ofercie ww. danych Zamawiający może pobrać ww. dokumenty w formie elektronicznej, o ile są dostępne w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych.
4. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 2, zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
5. Ust. 4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Ust. 2-4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy (o ile dotyczy) potwierdzający, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby określa w szczególności: (1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby, (2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia, (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. Zobowiązanie należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu lub jego pełnomocnika.
8. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – wg Załącznika Nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 90000,00 zł.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone wg. wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank: VeloBank S.A., Nr rachunku 72 1560 0013 2367 1743 4229 0007 z dopiskiem: Wadium – „Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Budowa Edukacyjnego Centrum Bioróżnorodności wraz z utworzeniem ekoparku Park Bioróżnorodności na terenie siedziby Biura ZPKWŚ w Będzinie”,
6. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, należy załączyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące jego utratę przez Wykonawcę określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeśli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.
8. Treść poręczenia lub gwarancji wadialnej musi zawierać w szczególności następujące elementy:
1) nazwę i adres Zamawiającego (Województwo Śląskie - Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego, ul. I. Krasickiego 25, 42-500 Będzin)
2) nazwę zamówienia,
3) nazwę i adres Wykonawcy,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem,
6) z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach, terminach i na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium jeżeli zajdą okoliczności wymienione w art. 98 ust. 6 ustaw Pzp.
11. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). UWAGA: Zamawiający wymaga aby podmioty te były dokładnie wskazane w treści gwarancji.
12. Zaleca się aby w treści poręczenia lub gwarancji podane zostały dane niezbędne do złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o zwolnieniu wadium. Rekomenduje się podanie adresu e-mail lub ePUAP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:a) wspólnie spełnią warunki udziału w postępowaniu;
b) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o realizacje zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5) Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie terminu zakończenia umowy w następujących sytuacjach:1. gdy wystąpi potrzeba zmian Umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy, spowodowana wystąpieniem warunków na terenie budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji zamówienia i/lub dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
2. z powodu Siły wyższej rozumianej jako pożar, powódź, huragan, eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich pozostające poza kontrolą Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec,
3. z powodów, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, a w szczególności będące następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności dokonania zmian dokumentacji projektowej, w zakresie, w jakim w/w okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
4. wystąpienia okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy, w szczególności: wstrzymania robót przez Zamawiającego, w szczególności z uwagi na potrzebę wprowadzenia na teren budowy (podczas wykonywania tam robót objętych Umową) osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych należących do dowolnie wskazanego przez Zamawiającego podmiotu, brak dostępu do mediów niezawiniony przez Wykonawcę (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy), wystąpienie okoliczności których strony nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,
5. powstania okoliczności będących następstwem działania organów administracji,
w szczególności przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.,
6. gdy wystąpi konieczność wykonania robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
7. gdy wystąpi konieczności wykonania robót zamiennych, których nie można było przewidzieć na etapie zawarcia Umowy i które będą miały wpływ na przedłużenie terminu wykonania przedmiotu niniejszej Umowy,
8. gdy wystąpi konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
9. jeśli wystąpi brak możliwości wykonania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
10. wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub zdrowia na budowie,
11. gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami i innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność (np. wysokie lub niskie temperatury, silne wiatry, długotrwałe i obfite opady deszczu i śniegu). (...)
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pozostałe postanowienia dot. zmian umowy zawarte są w zał. nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl za pośrednictwem zakładki "Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu na konto Wykonawcy.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-08 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin wykonania przedmiotu umowy tj. wykonania prac projektowych i robót budowlanych – od dnia zawarcia umowy dodnia 17.12.2027 r., zastrzeżeniem ust. 2
2. Prace projektowe - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich „pozwoleń”, w szczególności stosownej decyzji zezwalającej na wykonanie robót budowlanych (pozwolenie na budowę) – nie później niż 5 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy.
3. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy
wykluczenia, o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.),
2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 r., poz. 514).