BZP: „Wycinka, pielęgnacja i nasadzenia drzew w obrębie pasów drogowych”
23.12.2025
2025/BZP 00621107/01
POWIAT OŚWIĘCIMSKI - STAROSTWO POWIATOWE W OŚWIĘCIMIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Wycinka, pielęgnacja i nasadzenia drzew w obrębie pasów drogowych”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT OŚWIĘCIMSKI - STAROSTWO POWIATOWE W OŚWIĘCIMIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181652
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. St. Wyspiańskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-602
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 33 844 96 00
1.5.8.) Numer faksu: +48 33 844 96 19
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ezamowienia@powiat.oswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.oswiecim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wycinka, pielęgnacja i nasadzenia drzew w obrębie pasów drogowych”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24297abc-037f-4403-a59e-01cb7c8057e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00621107
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044386/37/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Wycinka, pielęgnacja, nasadzenia drzew w obrębie pasów drogowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-24297abc-037f-4403-a59e-01cb7c8057e33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z działem VI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z działem XXIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z działem XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZP.272.40.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie wycinki drzew, pielęgnacji drzew i pielęgnacji pasa drogowego oraz nasadzeń drzew wraz z utrzymaniem żywotności sadzonek w podziale na zadania:
Zadanie 1: Wycinka drzew
Zadanie polega na wycince 16 szt. drzew w pasach drogowych dróg powiatowych bez frezowania pni. Zakres prac obejmuje m.in.:
• wycinkę drzew,
• oznakowanie i zabezpieczenie miejsca prowadzonych prac oraz w razie konieczności zabezpieczenie i kierowanie ruchem w trakcie wykonywania robót,
• wywóz wyciętych drzew,
• uprzątnięcie pasa drogowego i przyległych terenów z pozostałości po wycince, w tym gałęzi i innych zanieczyszczeń.
Zadanie 2: Pielęgnacja drzew oraz pielęgnacja pasa drogowego
Zadanie polega na:
• pielęgnacji pojedynczych drzew: do 20 szt. o obwodzie do 50 cm, do 50 szt. o obwodzie do 150 cmi do 30 szt. o obwodzie ponad 150 cm, polegającej na wykonaniu cięć technicznych celem odsłonięcia skrajni drogi do wysokości 4,60 m, a nad chodnikiem do 2,50 m oraz oczyszczenie drzew z posuszu i niebezpiecznie zwisających gałęzi, ukształtowaniu korony i uprzątnięciu terenu (obwód drzewa mierzony na wysokości 130 cm) – niezwłocznie każdorazowo na podstawie zgłoszenia Zamawiającego, nie później niż 14 dni od zgłoszenia;
• pielęgnacji pasa drogowego w ilości do 20 000 mb polegającej na wycięciu krzewów rosnących w skupisku o powierzchni do 25 m2, usunięciu samosiejek do 20 cm mierzone na wysokości 5 cm, przycięciu krzewów i gałęzi drzew obejmujących swoim zasięgiem chodnik, pobocze czy jezdnię, oczyszczeniu drzew z posuszu i niebezpiecznie zwisających nad jezdnią gałęzi, ukształtowaniu korony i uprzątnięciu terenu - niezwłocznie, każdorazowo na podstawie zgłoszenia Zamawiającego, nie później niż 14 dni od zgłoszenia;
Zadanie 3: Nasadzenia drzew wraz z utrzymaniem żywotności sadzonek
Przedmiotem zadania jest zakup, dostarczenie i posadzenie drzew w ilości 117 szt. w pasach drogowych dróg powiatowych, zgodnie z formularzem cenowym oraz objęciu ich 12 miesięczną gwarancją i rękojmią na zachowanie żywotności.
Drzewo przeznaczone do nasadzenia, winno mieć zakryty system korzeniowy, ukształtowany pień i koronę, ponadto winno być zabezpieczone trzema palikami, spiętymi ze sobą poprzeczką, ustabilizowane elastyczną taśmą lub sznurkiem do mocowania drzew, na pień nałożyć osłonkę. Pod drzewem należy wyłożyć geowłókninę i przysypać zrębkami.
Wykonawca udziela 12 miesięcznej gwarancji i rękojmi na zachowanie żywotności posadzonych drzew (jakości wykonania zadania). Przez zachowanie żywotności drzew rozumie się działania pielęgnacyjne i ochronne, mające na celu utrzymanie drzewa w dobrej kondycji, zapewnienie jego zdrowia i stabilności, uzupełnianie palików oraz sukcesywne podlewanie sadzonek, w zależności od potrzeb, zwłaszcza w okresie wzmożonego nasłonecznienia i suszy. Drzewa obumarłe (także częściowo) w okresie 12 miesięcznej gwarancji i rękojmi zostaną niezwłocznie wymienione za wyjątkiem sytuacji (potwierdzonych przez strony umowy), gdzie wpływ na obumarcie drzew będą miały inne przyczyny, niezależne od prawidłowego posadzenia i jakości materiału szkółkarskiego (np. dewastacja, kradzieże).
W przypadku uschnięcia drzew, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania ponownego nasadzeń drzew o identycznych parametrach będących przedmiotem zamówienia. Z realizacji powyższych nasadzeń zostanie sporządzony protokół odbioru prac potwierdzający należyte wykonanie zobowiązań wynikających z umowy.
Warunki realizacji i standardy wykonania prac:
1) Prace wykonywane na zabytkowym drzewostanie należy wykonywać zawsze pod nadzorem osoby posiadającej uprawnienia wymagane Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art. 37b.
2) Prace należy wykonać zgodnie z ustawą o ochronie przyrody oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt,
3) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia prac przez osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
4) Wykonawca w przypadku, gdy prawnie obejmuje odpowiedzialność za dany teren ponosi prawną odpowiedzialność karną – pieniężną za niewłaściwe wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych i doprowadzenie do zniszczenia, śmierci drzew, (Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami),
5) Wykonawca jest zobowiązany do użycia jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych prac. Sprzęt należący do Wykonawcy lub wynajęty powinien być utrzymany w dobrym stanie i gotowości do pracy, na bieżąco dezynfekowany (aby zapobiec przenoszeniu się drobnoustrojów, grzybów), musi być zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania.
6) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac przy nieprzerwanym ruchu ulicznym, zabezpieczenia terenu na czas prowadzonych prac oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu w czasie trwania prac, oznakowania robót zgodnie z przepisami o ruchu drogowym oraz do prowadzenia prac w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu.
7) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić transport oraz utylizację odpadów powstałych podczas wykonywania prac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
03452000-3 - Drzewa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Podobne usługi będą dotyczyły:
• wycinki 1 sztuki drzewa z frezowaniem pnia 51-100 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa bez frezowania pnia 51-100 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa z frezowaniem pnia 101-150 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa bez frezowania pnia 101-150 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa z frezowaniem pnia 151-200 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa bez frezowania pnia 151-200 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa z frezowaniem pnia 251-300 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa bez frezowania pnia 251-300 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa z frezowaniem pnia 301-350 cm,
• wycinki 1 sztuki drzewa bez frezowania pnia 301-350 cm,
• usunięcia złomów lub wywrotów do 5 sztuk,
• usunięcia konarów do 30 sztuk.
Powyższe usługi zostaną zlecone na podstawie odrębnej umowy na warunkach analogicznych jak w zamówieniu podstawowym.
Główny kod CPV: 77211400-6 Usługi wycinania drzew
Szacunkowa wartość zamówienia podobnego netto wynosi 16 550,00 zł co stanowi równowartość 3 569,05 euro.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z działem XIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji w trybie awaryjnym
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 112 ust. 2 Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczącą zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna warunki za spełnione, jeżeli:
• Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonywał lub wykonuje prace polegające na posadzeniu i pielęgnacji drzew o obwodach pni min. 10-14 cm mierzonych na wysokości 1m w ilości min. 15 drzew.
• przedstawi wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu pracy lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami w zakresie:
- frezarka do pni,
- zwyżka mała lub duża,
- rębak.
Korzystanie przez wykonawcę ze zdolności technicznej lub zawodowej innych podmiotów.
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących m.in. kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Dokument, o którym mowa powyżej w szczególności powinien określać:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących odpowiednio wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt. 4 Pzp, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
• Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wzory wykazów zostaną przekazane wykonawcy łącznie z wezwaniem do złożenia dokument(u)ów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ust. 1 Pzp).2. W przypadku o którym mowa powyżej, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego oraz załączają do oferty odpowiednie pełnomocnictwo.
3. Zamawiający informuje, iż nie określa warunków realizacji zamówienia przez wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w pkt 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 3 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wg załącznika nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-08 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający ogranicza liczbę wykonawców, których zaprosi do negocjacji do 3 wykonawców spełniających w najwyższym stopniu kryteria oceny ofert określone w dziale XIII SWZ. W przypadku gdy liczba wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu jest mniejsza niż 3, zamawiający zaprosi wszystkich wykonawców do negocjacji.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Okres realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do 14.12.2026 r.Poszczególne terminy wykonania usług zgodnie z załącznikiem nr 1.1 do SWZ.