BZP: Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
23.12.2025
2025/BZP 00621175/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W SOPOCIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego
MSWiA w Sopocie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W SOPOCIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191348321
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bitwy pod Płowcami 63/65
1.5.2.) Miejscowość: Sopot
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-731
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sanatorium-helios.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanatorium-helios.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego
MSWiA w Sopocie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-458282c6-69fe-4995-8158-9d5d24ca4de6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00621175
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00116279/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sanatorium.bipdlaszkol.pl/przetargi,51,pl.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcą odbywa się w godzinach pracy od 7:30 do 15:00, z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.10
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie
oświadczeń, zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/SP_ZOZ_Sanatorium_Uzdrowiskowe_MSWiA_w_
Sopocie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych musi być zgodny
z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenia
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna odnosząca się do sytuacji pozyskiwania danych od osoby, której
dane dotyczą (pozyskiwanie danych osobowych bezpośrednio) - przetwarzanie danych
na podstawie wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie
z art. 13 RODO Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO Informacje podawane
w przypadku pozyskiwania danych od osoby, której dane dotyczą: Zgodnie z art. 13 ust.
1 - 2 RODO * informuje się, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: SP ZOZ Sanatorium
Uzdrowiskowe MSWiA w Sopocie, ul. Bitwy pod Płowcami 63/65,
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym może się
Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: rodo@sanatorium-helios.com.pl.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego na zadanie pn. „Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ
Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie” prowadzonym w trybie
podstawowym bez negocjacji oraz realizacją zawartej w wyniku tego
postępowania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 i art. 74
ustawy Pzp oraz inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, w
tym podmioty przetwarzające - podmiotom tym mogą zostać ujawnione Pani/Pana
dane osobowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/8/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług pralniczych dla SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego
MSWiA w Sopocie
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia maksymalnej podstawowej wartości zamówienia i zakresu o 20 % z zastosowaniem cen podanych w Formularzu Ofertowo-Cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zakupu części usług wynikającej z braku lub ograniczenia zapotrzebowania maksymalnie do 30% wartości umowy (Zamawiający zobowiązuje się do zakupu 70% wskazanej wielkości zamówienia).
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamiany ilości zamawianych usług w ramach wartości i asortymentu określonego w umowie, w przypadku zmiany potrzeb Zamawiającego.
6. Świadczone w ramach prawa opcji usługi muszą być takiej samej jakości jak zaoferowane w zamówieniu podstawowym oraz w cenach jednostkowych zaproponowanych przez Wykonawcę w swojej ofercie. Możliwość skorzystania z prawa opcji jest jedynie prawem Zamawiającego – nie stanowi żadnego wiążącego go zobowiązania nawet po ziszczeniu się wskazanej przesłanki i będzie realizowane na podstawie odrębnego pisma do Wykonawcy,
w którym Zamawiający poinformuje o sposobie i ilości realizowanej opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, albo w przypadku skorzystania
w niepełnym zakresie, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpatrzenia reklamacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia wskazany warunek udziału,
jeżeli Wykonawca posiada:
a). Dokument wydany przez właściwego Państwowego Powiatowego
Inspektora Sanitarnego potwierdzający, że wykonawca spełnia wymagania
dotyczące transportu bielizny szpitalnej z zachowaniem warunków i barier
sanitarnych.
b). Dokument wydany przez Państwowego Inspektora Sanitarnego
potwierdzający, że pralnia, w której będzie wykonywana usługa objęta
niniejszym zamówieniem posiada barierę higieniczną, spełnia warunki
sanitarno-higieniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami.
1.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;8
Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w Postępowaniu
w powyższym zakresie.
1.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na
sumę gwarancyjną co najmniej 150 000,00 złotych (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100)
1.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 usługę prania odzieży
szpitalnej w jednostkach ochrony zdrowia o wartości co najmniej
250 000,00 zł brutto (w rozumieniu jednej umowy trwającej nie dłużej niż 3
lata). W przypadku usługi wykonywanej aktualnie, wykonana część usługi
musi mieć wartość nie mniejszą niż 250000,00 zł. W przypadku
wykonywania i niezakończenia jeszcze usługi Wykonawca zobowiązany
jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert,
umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny
spełniania warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda, by Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środkidowodowe:
1. W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom
Zamawiającego określonym w SWZ, należy przedłożyć następujące dokumenty:
a) wykaz wszystkich środków, jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania
zamówienia (prania, dezynfekcji, również dezynfekcji urządzeń transportowych tzn. wózków,
samochodów) wraz z dokumentami potwierdzającymi:
• wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych, Produktów Biobójczych lub inny dokument
potwierdzający dopuszczenie do obrotu środka na terenie naszego kraju lub Unii
Europejskiej oraz deklaracje zgodności CE,
• pozytywna opinia PZH, Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka, lub
innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej,
niemowlęcej i dziecięcej,
• aktualne Karty charakterystyk wszystkich środków, jakie będą używane w procesie
prania i dezynfekcji.
2. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone
przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia
lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający żąda, by Wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środkidowodowe:
1. W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom
Zamawiającego określonym w SWZ, należy przedłożyć następujące dokumenty:
a) wykaz wszystkich środków, jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania
zamówienia (prania, dezynfekcji, również dezynfekcji urządzeń transportowych tzn. wózków,
samochodów) wraz z dokumentami potwierdzającymi:
• wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych, Produktów Biobójczych lub inny dokument
potwierdzający dopuszczenie do obrotu środka na terenie naszego kraju lub Unii
Europejskiej oraz deklaracje zgodności CE,
• pozytywna opinia PZH, Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka, lub
innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej,
niemowlęcej i dziecięcej,
• aktualne Karty charakterystyk wszystkich środków, jakie będą używane w procesie
prania i dezynfekcji.
2. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone
przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia
lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie