Obwieszczenie Starosty Średzkiego o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
07.10.2025
34400215
URZĄD MIEJSKI W MIĘKINI
ul. KOŚCIUSZKI 41
55-330
MIĘKINIA
OBWIESZCZENIE STAROSTY ŚREDZKIEGO
O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO W SPRAWIE WYDANIA
DECYZJI O ZEZWOLENIU NA REALIZACJĘ INWESTYCJI DROGOWEJ
Na podstawie art. 11a ust. 1 i art. 11d ust. 5 i ust. 6 ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 311) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) - zawiadamia się, że w dniu 19.09.2025 r., na wniosek inwestora – Zarządcy drogi – Burmistrza Miękini, działającego przez pełnomocnika Pana Jarosława Brodę, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: "Budowa publicznej drogi gminnej i rozbudowa drogi gminnej w m. Kadłub (ul. Jesionowa)" w ramach przedsięwzięcia pn.: "Stworzenie warunków dla rozwoju Podstrefy Miękinia w ramach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej". Przedmiotowa inwestycja realizowana będzie etapowo: Etap I - Budowa układu drogowego i Etap II - Budowa zbiornika nr 5. - Inwestor wystąpił z wnioskiem o nadanie niniejszej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Zakres inwestycji realizowany będzie na nieruchomościach, bądź ich częściach, które zostały objęte wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i przechodzą na pas drogi publicznej gminnej:
- działki nr: [48 – (48/2, 48/1), 51/3 – (51/12, 51/11), 51/8 – (51/16, 51/15), 51/4 – (51/14, 51/13), 52/1 – (52/5, 52/4), 53/17 – (53/23, 53/22), 146 – (146/2, 146/1), 73 – (73/2, 73/1), 24/1 – (24/3, 24/2), 21 – (21/2, 21/1), 20 – (20/2, 20/1), 119/1 – (119/3, 119/2), AM – 2], (160/3*, 191/2*, 15/6*, 15/4*, 160/5*, 129/3*, 128*, 146^, AM – 2), obręb ewidencyjny: 0009, Kadłub), jednostka ewidencyjna – 021803_5, Miękinia – obszar wiejski.
Symbolami X – (X, X) oznaczono odpowiednio:
X - numer ewidencyjny działki będący w bazach danych ewidencji gruntu;
X - numer ewidencyjny działki, która po podziale nieruchomości pozostaje własnością dotychczasowego właściciela będącego w bazach danych ewidencji grunty;
X - numer ewidencyjny działki, która po podziale nieruchomości przeznaczona jest w całości pod inwestycję oraz stanie się własnością właściwej jednostki samorządu terytorialnego tj. Gminy Miękinia – Zarządcy drogi - Burmistrza Miękini – z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna;
X* - numer ewidencyjny działki, która została objęta wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, lecz nie ulega podziałowi nieruchomości – działka na których będzie realizowana inwestycja;
X^ - numer ewidencyjny działki, która zostanie zajęta dla celów wykonania robót budowlanych zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt. 8 lit. e, lit. f, lit. g, lit. h, lit. i, oraz lit. j. – ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, dla której dodatkowo ustala się obowiązek (cel zajęcia/zakres prac budowlanych), tj. dokonania budowy lub przebudowy sieci uzbrojenia terenu lub budowy i przebudowy urządzeń wodnych lub urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, przebudowy innych dróg publicznych, budowy lub przebudowy zjazdów, bądź wykonania robót budowlanych realizowanych na podstawie oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 33, ust. 2, pkt. 2 – ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2025 r., poz. 418).
W związku z realizacją ww. inwestycji, Starosta Średzki podaje do publicznej wiadomości informację, że inwestor Burmistrz Miękini – Zarządca drogi za pośrednictwem pełnomocnika Pana Jarosława Brody dla przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego mając na uwadze art. 17 ust. 1 ww. ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, zwrócił się z wnioskiem o nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji rozstrzygającej w ww. sprawie, wskazując istnienie interesu społecznego i gospodarczego, argumentując to w następujący sposób cyt.: „Planowana budowa drogi publicznej gminnej i rozbudowa drogi gminnej w m. Kadłub (ul. Jesionowa) gmina Miękinia, jest niezbędna dla zapewnienia realizacji umowy Stworzenie warunków dla rozwoju Podstrefy Miękinia w ramach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – UKŁAD KOMUNIKACYJNY – zadanie II. Realizacja przedmiotowej inwestycji znacząco poprawi lokalny układ komunikacyjny. Dzięki nowej drodze wprowadzona zostanie strefa ograniczonego ruchu w centralnej części wsi, co uniemożliwi wjazd pojazdom ciężarowym, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców oraz poprawi komfort życia lokalnej społeczności. Dodatkowo przyczyni się do obniżenia emisji hałasu i spalin do powietrza. Ograniczy koszty środowiskowe (w zakresie hałasu i wibracji) generowane przez ruch drogowy po istniejącej drodze gminnej, co w prostej linii przekłada się na zdrowie mieszkańców wsi Kadłub w rejonie intensywnej zabudowy mieszkaniowej.
Ważny interes społeczny i gospodarczy uzasadniają poniższy przesłanki:
- poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego,
- usprawnienie transportu drogowego.
- poprawa obsługi komunikacyjnej tego obszaru gminy dla poruszających się na niej uczestników ruchu drogowego.
Niniejsza decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej spowoduje, że działki nr 48/1, 51/11, 51/15, 51/13, 52/4, 53/22, 146/1, 73/1, 24/2, 21/1, 20/1, AM – 2, powstałe w wyniku podziału nieruchomości działek nr 48, 51/3, 51/8, 51/4, 52/1, 53/17, 146, 73, 24/1, 21, 20, AM – 2 oraz działka nr 119/2, AM - 2 – powstała w wyniku podziału nieruchomości działki nr 119/1, będąca własnością dotychczasowego właściciela tj. Gminy Miękinia, położone w obrębie ewidencyjnym: 0009, Kadłub, staną się własnością właściwej jednostki samorządu terytorialnego tj. Gminy Miękinia – z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna. Pozostałe działki nr 48/2, 51/12, 51/16, 51/14, 52/5, 53/23, 146/2, 73/2, 24/3, 21/2, 20/2, AM – 2, powstałe w wyniku podziału nieruchomości, pozostaną własnością dotychczasowego właściciela, będącego w bazach danych ewidencji gruntów.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej (ul. Wrocławska 2, 55-300 Środa Śląska pokój 106 i 202, tel. 71 396 89 06 lub 71 396 89 04 w godzinach pracy urzędu 7.30 - 15.30 - poniedziałek, wtorek, czwartek, 7.30 - 17.00 środa, 7.30 - 14.00 piątek), gdzie można zgłaszać ewentualne uwagi i wnioski do czasu wydania orzeczenia w sprawie.
Zgodnie z art. 49 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.