Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję Nr 152/SPEC/2025 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - rozbudowa ul. Płowieckiej w Warszawie
04.11.2025
34403494
MAZOWIECKI URZĄD WOJEWÓDZKI W WARSZAWIE
ul. PL. BANKOWY 3/5
00-950
WARSZAWA
OBWIESZCZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Na podstawie art. 11f ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) zawiadamia się, że w dniu 7 października 2025 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję Nr 152/SPEC/2025 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa ul. Płowieckiej w Warszawie na odcinku od ul. Płowieckiej 46 do ul. Płowieckiej 66 (jezdnia południowa - odcinek o długości ok. 230 m) - drogi wojewódzkiej nr 628”.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Prezydent m.st. Warszawy, działającego poprzez pełnomocnika – Pana Dariusza Mosaka.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie dzielnicy Wawer m. st. Warszawy, województwo mazowieckie.
Działki usytuowania obiektu:
- numery działek w projektowanym pasie drogowym, podlegające podziałowi, przechodzące na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego (w nawiasach numery działek po podziale, tłustym drukiem numery działek przeznaczone do przejęcia pod inwestycję):
jednostka ewidencyjna: 146514_8 dzielnica Wawer m. st. Warszawy
obręb ewidencyjny 3-11-01, działki o nr ewidencyjnym: 3/1 (3/12, 3/13), 3/4 (3/14, 3/15), 3/9 (3/16, 3/17), 3/11 (3/18, 3/19), 63/1 (63/3, 63/4), 63/2 (63/5, 63/6), 64 (64/1, 64/2),
obręb ewidencyjny 3-07-24, działki o nr ewidencyjnym: 116/1 (116/2, 116/3), 117 (117/1, 117/2);
- numery działek w istniejącym pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 628:
jednostka ewidencyjna: 146514_8 dzielnica Wawer m. st. Warszawy
obręb ewidencyjny 3-11-01, działki o nr ewidencyjnym: 1/5, 1/8, 1/9, 1/11, 1/13, 1/15, 1/16, 1/17, 1/18, 1/19, 1/20, 2, 3/7,
obręb ewidencyjny 3-11-02, działki o nr ewidencyjnym: 1/6,
obręb ewidencyjny 3-07-24, działki o nr ewidencyjnym: 101/23, 101/45, 101/46, 101/48, 114/3, 101/36, 101/24, 113/1;
- numery działek podlegających ograniczeniu, niewchodzących w skład projektowanego pasa drogowego, przeznaczonych pod przebudowę sieci uzbrojenia terenu, innych dróg publicznych, budowę zjazdów (w nawiasie numer działki po podziale, która objęta jest ograniczeniem):
jednostka ewidencyjna: 146514_8 dzielnica Wawer m. st. Warszawy
obręb ewidencyjny 3-11-01, działki o nr ewidencyjnym: 3/11 (3/19), 18, 31/1,
obręb ewidencyjny 3-11-02, działki o nr ewidencyjnym: 2/3,
obręb ewidencyjny 3-07-24, działki o nr ewidencyjnym: 116/1 (116/3), 117 (117/2).
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i katastrze nieruchomości – art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Jednocześnie informuje się, że w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej posiadającej rygor natychmiastowej wykonalności – wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego.
Ponadto tutejszy organ wyjaśnia, iż zgodnie z art. 12 ust. 4b ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych: „decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje się w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.
Jeśli wykazują Państwo gotowość do wydania nieruchomości, w celu udokumentowania powyższego faktu winni Państwo wysłać oświadczenie do inwestora.
Od powyższej decyzji przysługuje prawo do wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Ministra Finansów i Gospodarki, za pośrednictwem Wojewody Mazowieckiego.
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Z treścią decyzji oraz z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Wydziale Infrastruktury i Rolnictwa Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, Punkt Obsługi Klienta pokój nr 7, w następujących godzinach: poniedziałek 13-16 oraz w czwartek 8-12), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr 22 695-62-19. Osoby nieumówione nie będą obsługiwane.
Czas przeznaczony na zapoznanie się z aktami wynosi do 30 min i nie może zostać przedłużony. W trakcie prowadzonego postępowania, o czynnościach tutejszego organu, strony postępowania będą informowane w drodze publicznych obwieszczeń, zgodnie z art. 49 § 1 Kpa.
WIR-I.7820.2.28.2024.RR
Dzień publicznego obwieszczenia: 4 listopada 2025 r.