BZP: Świadczenie usług transp. sanitarnego med. śr. transp. z kierowcą, upr. do wykonywania podstawowych medycznych czynności ratunkowych na rzecz pacjentów MDCZ im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
27.05.2025
2025/BZP 00249365/01
Mazowieckie Specjalistyczne Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transp. sanitarnego med. śr. transp. z kierowcą, upr. do wykonywania podstawowych medycznych czynności ratunkowych na rzecz pacjentów MDCZ im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Mazowieckie Specjalistyczne Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
1.3.) Oddział zamawiającego: MSCZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000687617
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Partyzantów 2/4
1.5.2.) Miejscowość: Pruszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-802
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 739 13 84
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: izabella.starzynska@mscz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mscz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transp. sanitarnego med. śr. transp. z kierowcą, upr. do wykonywania podstawowych medycznych czynności ratunkowych na rzecz pacjentów MDCZ im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44887ed5-d0b0-4b0c-af56-a7e4edc0bfe7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00249365
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00066539/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Transport medyczny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mscz.ezamawiajacy.pl/pn/mscz/demand/211772/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mscz.ezamawiajacy.pl/pn/mscz/demand/211772/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji
za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem https://mscz.ezamawiajacy.pl
w sekcji „KORESPONDENCJA”.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze
do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z dokumentacją postępowania - w szczególności Załącznik nr 3 SWZ - projekt umowy oraz załącznik nr 4 do projektu umowy - umowa o przetwarzaniu / powierzeniu przetwarzania danych osobowych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z dokumentacją postępowania - w szczególności Załącznik nr 3 SWZ - projekt umowy oraz załącznik nr 4 do projektu umowy - umowa o przetwarzaniu / powierzeniu przetwarzania danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/IS/17/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług transportu sanitarnego medycznym środkiem transportu z kierowcą, uprawnionym do wykonywania podstawowych medycznych czynności ratunkowych na rzecz pacjentów Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności
do występowania w obrocie gospodarczym, jeśli wykaże, że jest wpisany
do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju,
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wykaże, że jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez wojewodę;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) usługi, polegające na nieprzerwanym świadczeniu usług medycznych środkiem transportu wykonawcy, przez okres minimum 6 (sześciu) miesięcy każda, o łącznej wartości usług minimum 200.000,00 zł brutto;
b) dysponuje minimum 3 (trzema) środkami transportu drogowego, spełniającymi:
- wymagania zgodnie z art. 36 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2025 r., poz. 91 t.j.),
- Wykonawca oświadcza, iż Przedmiot Umowy realizowany jest zgodnie
z wymaganiami dotyczącymi środka transportu drogowego, zawartymi w Załączniku nr 3 do Zarządzenia nr 179/2020/DSM Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 12 listopada 2020 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ratownictwo medyczne ze zm.(dalej: „Zarządzenie Prezesa NFZ”)
- Wykonawca oświadcza, iż wyposażenie medycznego środka transportu jest zgodne z Polską Normą PN – EN 1789:2008, przenoszącą europejskie normy zharmonizowane oraz z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, zawartymi w Załączniku nr 3 do Zarządzenia Prezesa NFZ. Wykonawca zobowiązany jest do szczególnej dbałości oraz nadzoru nad wyposażeniem środka transportu medycznego w sprawne, z ważnym terminem przydatności do użycia, wyroby medyczne oraz wyposażenie medyczne.
c) dysponuje minimum 4 (czterema) osobami, posiadającymi nw. kwalifikacje
i uprawnienia:
uprawnienia do wykonywania podstawowych medycznych czynności ratunkowych;
uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
prawo wykonywania zawodu ratownika medycznego,
ukończony rozszerzony kurs BLS.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1233), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 (trzy) miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w Postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest, na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie dłuższym niż 5 (pięć) dni od wezwania, dostarczyć Zamawiającemu nw. oświadczenia i dokumenty:
1) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) SWZ, Zamawiający żąda od Wykonawcy, będącego osobą fizyczną lub prawną prowadzącą działalność gospodarczą, dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 (sześć) miesięcy przed jego złożeniem;
2) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w Rozdziale VIII
ust. 1 pkt 2) SWZ, Zamawiający żąda kopii wpisu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez wojewodę,
3) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa:
a) w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. a) - Zamawiający żąda Wykazu Usług,
tj. wykazania co najmniej 2 (dwóch) usług, polegających na nieprzerwanym świadczeniu usług medycznych środkiem transportu wykonawcy, przez okres minimum 6 (sześciu) miesięcy każda, o łącznej wartości usług minimum 200.000,00 zł brutto, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również usługi wykonywanej, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych jest wykonywana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 (trzech) miesięcy, przy czym usługi te powinny być zrealizowane w stopniu wymaganym przez Zamawiającego; wzór Wykazu usług stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
b) w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b) - Zamawiający żąda Wykazu środków transportu drogowego dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wzór Wykazu środków transportu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
c) w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. c) – Zamawiający żąda Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami, zgodny ze wzorem Wykazu osób, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
INFORMACJE DOTYCZĄCE WYKONAWCÓW, WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAMÓWIENIE, PODWYKONAWCÓW ORAZ PODMIOTÓW TRZECICH UDOSTĘPNIAJĄCYCH WYKONAWCY SWÓJ POTENCJAŁ1. Wykonawcą jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
2. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
1) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty (Zamawiający zaleca, by jako pełnomocnika wskazać podmiot (Wykonawcę). W przypadku wskazania, jako pełnomocnika osoby fizycznej zaleca się podanie informacji, którego
z Wykonawców pracownikiem jest wskazana osoba. Powyższe ma na celu uzyskanie odpowiednich danych w celu wypełnienia ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych, których zakres jest niezależny od Zamawiającego),
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia,
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują
w formularzu oferty, które dostawy / roboty budowlane / usługi / wykonają poszczególni Wykonawcy,
4) jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
5) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami ustawy Pzp,w szczególności:
1) Strony są uprawnione do wprowadzenia do Umowy zmian nieistotnych, to jest innych, niż zmiany zdefiniowane w art. 454 ustawy Pzp,
2) stosownie do art. 455 ustawy Pzp, dopuszczalna jest możliwość zmiany Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2. Dopuszcza się również zmiany Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej Umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru Umowy.
Szczegółowe zap[isy dot. rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajdują się w §8 projektu umowy, stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ