BZP: Dostawa samochodu osobowego na potrzeby Kuratorium Oświaty w Krakowie
28.05.2025
2025/BZP 00251896/01
KURATORIUM OŚWIATY W KRAKOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa samochodu osobowego na potrzeby Kuratorium Oświaty w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KURATORIUM OŚWIATY W KRAKOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006473159
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szlak 73
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-153
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 448 11 10
1.5.8.) Numer faksu: 12 448 11 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kuratorium.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://kuratorium.krakow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa samochodu osobowego na potrzeby Kuratorium Oświaty w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d809e4f-07b0-427b-8878-373cbb9d402e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00251896
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00142491/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa samochodu osobowego dla Kuratorium Oświaty w Krakowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0d809e4f-07b0-427b-8878-373cbb9d402e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Środki komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w punkcie 8 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w punkcie 8 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w punkcie 25 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WA-I.272.5.2025.MT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą jednej sztuki samochodu osobowego na potrzeby Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Wymagania ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia: samochód fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2025 roku, kompletny i gotowy do użytku, nieużywany, wolny od wad, w szczególności fizycznych, konstrukcyjnych, materiałowych i prawnych, samochód powinien posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa zezwolenia na użytkowanie oraz dopuszczenie do obrotu, samochód powinien spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 6 AP. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto: dostarczenie przedmiotu umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego (miejsce dostawy: Kuratorium Oświaty w Krakowie, ul. Szlak 73, 31-153 Kraków) lub odbiór w siedzibie (salonie) Wykonawcy, w zależności od odległości siedziby (salonu) Wykonawcy od siedziby Zamawiającego, zapewnienia usługi ubezpieczeniowej samochodu osobowego na okres jednego roku w zakresie ubezpieczenia: OC, AC, NNW, Asisstance, przeglądy gwarancyjne, bezpłatną usługę serwisową zgodnie z kartą przeglądową pojazdu w okresie gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres gwarancji na perforację elementów nadwozia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp., wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.: oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. członkowie konsorcjum) są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i do zawarcia umowy. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa w punkcie 17 ust. 2 pkt d SWZ. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 17 ust. 2 pkt c SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia każdego z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach, tj.: - działania siły wyższej. W takiej sytuacji dopuszczalne jest dokonanie zmiany umowy w zakresie obejmującym sposób, terminy jej realizacji lub warunki wypłaty wynagrodzenia. Zmiany umowy powinny być dostosowane do skutków działania siły wyższej. Terminy realizacji umowy mogą zostać odpowiednio wydłużone o czas trwania lub usuwania skutków siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się wydarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia przez Wykonawcę, występujące po zawarciu umowy, uniemożliwiające wykonanie lub należyte wykonanie przez Wykonawcę obowiązków umownych lub ich części, którego skutkom Wykonawca nie mógł zapobiec lub których nie mógł przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności,w szczególności klęski żywiołowe, katastrofy, strajki,
- zaprzestania produkcji lub wycofania z rynku samochodu. W takiej sytuacji
w okresie świadczenie usług gwarancyjnych zmianie może ulec sposób spełnienia tych usług. Zmiana dopuszczalna jest pod warunkiem,
że dostarczany w zamian samochód będzie posiadał co najmniej takie same lub wyższe parametry jakościowe i cechy użytkowe jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty. Warunkiem dokonania tej zmiany jest przekazanie Zamawiającemu oświadczenia producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela o zaprzestaniu produkcji samochodu wskazanego w § 1 ust. 1 umowy oraz wskazanie przez Wykonawcę parametrów technicznych nowego samochodu poprzez dostarczenie stosownej dokumentacji technicznej.
Wyżej wymieniona zmiana umowy nie będzie prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy należnego za wykonanie umowy.
Zmiany umowy mogą nastąpić na pisemny wniosek jednej ze Stron wraz
z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia tych zmian i są możliwe jedynie
za zgodą obu Stron umowy.