BZP: Kompleksowe dostarczenie energii cieplnej (obejmujące przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej)
28.05.2025
2025/BZP 00252851/01
Dom Pomocy Społecznej im. "Matysiaków"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowe dostarczenie energii cieplnej (obejmujące przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej im. "Matysiaków"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006377154
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Arabska 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-977
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: katarzyna.zalewska@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dpsmatysiaki.waw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe dostarczenie energii cieplnej (obejmujące przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8dc76e52-d9a8-4fe2-9768-4d6c5977c190
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00252851
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00133209/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowe dostarczenie energii cieplnej (obejmujące przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej) do Domu Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” przy ul. Arabskiej 3 w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8dc76e52-d9a8-4fe2-9768-4d6c5977c1903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferta musi być zaszyfrowana:
1) Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego »Formularza ofertowego« udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia
i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce »Informacje podstawowe«.
2) Zalogowany Wykonawca używając przycisku »Wypełnij« widocznego pod »Formularzem ofertowym«, jest zobowiązany do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Szczegółowe informacje jak Wykonawcy mają złożyć oferty za pomocą platformy
e-Zamówienia zawarto w dokumencie na Platformie e-Zamówienia pn. „Oferty, wnioski i prace konkursowe”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS-ZP/TP/2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe dostarczenie energii cieplnej (obejmujące przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej) do węzła cieplnego w budynku Domu Pomocy Społecznej im. „Matysiaków” przy ul. Arabskiej 3 w Warszawie
2. Szacunkowe zużycie energii cieplnej w okresie obowiązywania umowy (24 miesiące) wynosi 5 600 GJ.
3. Przydział mocy cieplnej z warunków technicznych przyłączenia wynosi 0,6588 MW.
4. Obiekt posiada grupę taryfową A3/B1/C3
5. Ciepło będzie dostarczane za pośrednictwem nośnika ciepła – gorącej wody, przy pomocy sieci ciepłowniczej.
6. Węzeł cieplny jest własnością Miasta Stołecznego Warszawy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09320000-8 - Para, gorąca woda i podobne produkty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią cieplną (ciepłem) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w
oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne lub aktualnie obowiązującą koncesję w zakresie wytwarzania energii cieplnej (ciepła), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przesyłania i dystrybucji energii cieplnej (ciepła), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (dotyczy Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub posiada aktualnie obowiązującą umowę zawartą z dystrybutorem sieci na świadczenie usług dystrybucji energii cieplnej (ciepła) na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii cieplnej (ciepła), tj. Warszawa ul. Arabska 3 (dotyczy Wykonawców, którzy nie są dystrybutorami sieci).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1)oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualnie obowiązująca koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią cieplną (ciepłem) wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub aktualnie obowiązująca koncesja w zakresie wytwarzania energii cieplnej (ciepła), wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
2) aktualnie obowiązująca koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przesyłania i dystrybucji energii cieplnej (ciepła), wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (dotyczy Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualnie obowiązująca umowę zawartą z dystrybutorem sieci
na świadczenie usług dystrybucji energii cieplnej (ciepła) na obszarze,
na którym znajduje się miejsce dostarczania energii cieplnej (ciepła), tj. Warszawa ul. Arabska 3.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.formularz ofertowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ,2. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca powołuje się na te zasoby w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
3. wypełnioną kalkulację cenową i opis przedmiotu zamówienia – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ;
4. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy konsorcjum spełniającą następujące wymagania: powinna być sporządzona w formie pisemnej i zawierać co najmniej: oznaczenie stron (firma (nazwa), adres, formę organizacyjno-prawną, wskazanie rejestrów lub ewidencji działalności gospodarczej), cel gospodarczy, zakresy zadań poszczególnych uczestników konsorcjum, odpowiedzialność solidarną uczestników konsorcjum, okres obowiązywania umowy, zasady partycypacji w zyskach oraz kosztach związanych z realizacją wspólnego celu gospodarczego, określenie sposobu reprezentacji konsorcjum.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następującym zakresie:1) zmiany stawki podatku VAT w przypadku zmiany przepisów prawa i w konsekwencji zmiany ceny brutto przy zachowaniu ceny netto, która jednak nie może spowodować przekroczenia łącznej ceny umowy z podatkiem VAT,
2) skrócenia terminu obowiązywania umowy w przypadku wyczerpania łącznej kwoty umowy,
3) wydłużenia terminu obowiązywania umowy, lecz nie dłużej, niż o 3 miesiące,
w przypadku nie wyczerpania łącznej kwoty umowy,
4) danych Wykonawcy w przypadku zmian w wyniku sukcesji, gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy,
w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy,
5) warunków koniecznych w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
6) zmiany wynagrodzenia netto w przypadku zmiany ceny lub stawki opłaty wynikającej ze zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
7) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3- 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub
c) wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne