BZP: Dostawa aparatu usg z głowicą convex z centralnym kanałem biopsyjnym, z głowicą conveksową oraz głowicą liniową do badania małych zwierząt
29.05.2025
2025/BZP 00253506/01
UNIWERSYTET PRZYRODNICZY WE WROCŁAWIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa aparatu usg z głowicą convex z centralnym kanałem biopsyjnym, z głowicą conveksową oraz głowicą liniową do badania małych zwierząt
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY WE WROCŁAWIU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001867
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Cypriana Kamila Norwida 25
1.4.2.) Miejscowość: Wrocław
1.4.3.) Kod pocztowy: 50-375
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: beata.piasecka@upwr.edu.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.upwr.edu.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00253506
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00251120
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej Przed zmianą:
: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: za pośrednictwem Platformy pod adresem:
https://upwr.logintrade.net/zapytania_email,175599,592800c09eece0a6adfa9341f1c4c727.html
2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem
postępowania nadanym przez Zamawiającego: A0CZZ000.240.35.2025.
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy wskazanej powyżej.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem Platformy. Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz
inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na Platformie
Po zmianie:
1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://upwr.logintrade.net/zapytania_email,197599,98fa7426382b5e8732b557d8a9129ab0.html
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Po zmianie:
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
1. w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp
2. w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp
3. w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2025 poz. 514) zwana dalej: „Ustawą o sankcyjną”
Termin realizacji zamówienia: do 6 tygodni od dnia zawarcia umowy. (Wskazany w ogłoszeniu termin 42 dni wynika z wymogów systemu i odpowiada 6 tygodniom.)
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.1. Zamawiający przewiduje fakultatywne przesłanki wykluczenia Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.2. Fakultatywne podstawy wykluczenia Przed zmianą:
Po zmianie:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp:
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2A do SWZ.
1.1. Ww. oświadczenia stanowią dowód potwierdzający odpowiednio brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. konsorcjum, spółka cywilna), oświadczenia, o których mowa w ust. 1 powyżej, składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Oświadczenia te potwierdzają odpowiednio brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
1.3. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wraz
z oświadczeniami, o których mowa powyżej w ust. 1, Wykonawca składa także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 oraz 2A do SWZ.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
2.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2.2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
2.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
3. Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, Wykonawca obowiązany jest złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby.
Po zmianie:
5.1. Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Okres wyrażony w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia,
w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
Zamawiający żąda złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą, o których mowa w art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, potwierdzających spełnianie przez oferowane rozwiązania wymagań określonych przez Zamawiającego:
1. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jest obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia:
a) specyfikacja techniczna lub karta katalogowa producenta odpowiednio produktu/sprzętu/elementu/podzespołu/procesu potwierdzająca, że oferowany odpowiednio produkt/sprzęt/element/podzespół/proces równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający.
1.1. Dokumenty mają być opisane w sposób niebudzący wątpliwości do jakiego rozwiązania równoważnego są dedykowane.
2. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, jest obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produkt/sprzęt/element/podzespół/proces spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia w szczególności:
a) certyfikaty wydane przez jednostkę oceniającą zgodność lub
b) sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność.
2.1. Przez jednostkę oceniającą zgodność rozumie się jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz. Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30).
Po zmianie:
1. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jest obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia:
a) specyfikacja techniczna lub karta katalogowa producenta odpowiednio produktu/sprzętu/elementu/podzespołu/procesu potwierdzająca, że oferowany odpowiednio produkt/sprzęt/element/podzespół/proces równoważny posiada parametry przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający.
2. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, jest obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produkt/sprzęt/element/podzespół/proces spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia w szczególności:
a) certyfikaty wydane przez jednostkę oceniającą zgodność lub
b) sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność.
3. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych wydajności lub funkcjonalności obowiązany wykazać w ofercie (udowodnić), że oferowany przez niego produktu/sprzętu/elementu/podzespołu/procesu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty, w szczególności następujących przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane przez niego rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia:
a) dokumenty, o których mowa w ust. 2.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.9. Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
Po zmianie:
NIE
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
Po zmianie:
Oferta musi zawierać:
1. Formularz oferty (stanowiący treść oferty) sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj.: w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
2. Dokument pn. „Parametry techniczne przedmiotu zamówienia” będący integralną częścią oferty (stanowi treść oferty), sporządzony na podstawie Załącznika nr 6 do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj.: w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
3. (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa w rozdziale 8 pkt 3 SWZ (Załącznik nr 3 do SWZ), jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów.
4. (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/ podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp jeżeli w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba/osoby, której umocowanie nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru - zgodnie z pkt 2.4 lub 4.2 rozdziału 13 SWZ.
5. (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - zgodnie z pkt 2.4 lub 4.2 rozdziału 13 SWZ.
6. (jeżeli dotyczy) Wykazanie zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – zgodnie z treścią rozdziału 13 pkt 3 SWZ.
7. (jeżeli dotyczy) W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe w szczególności, o których mowa w rozdziale 9 SWZ, udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Na podst. art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do Umowy,
w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian. Dopuszcza się w szczególności następujące zmiany:
1) zmianę terminu realizacji zamówienia w następujących sytuacjach:
a) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zaistnieniem niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć
w chwili zawarcia Umowy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy,
b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, tj. w przypadku zaistnienia w trakcie realizacji Umowy zmian w strukturze i organizacji Zamawiającego lub w procesach biznesowych Zamawiającego, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy,
c) w sytuacji zaistnienia przeszkód spowodowanych siłą wyższą tj. zdarzeniem zewnętrznym, niemożliwym do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwym do zapobieżenia. Strony za okoliczności siły wyższej uznają: powódź, trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, strajk ogólnokrajowy lub ogłoszony stan klęski żywiołowej, epidemii,
d) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w przypadku:
● opóźnienia w przekazaniu niezbędnych do realizacji Umowy pomieszczeń, materiałów, informacji,
● nieobecności osób z ramienia Zamawiającego mających wpływ na realizowanie Umowy przez Wykonawcę,
e) gdy konieczność zmiany jest spowodowana brakiem dostępu do mediów u Zamawiającego niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy (np. wskutek awarii w dostawie energii elektrycznej),
f) zmian przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa powodujących, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy i powodują konieczność zmiany terminu, czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia Umowy,
g) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zmianą w zakresie jakości lub innych parametrów zaoferowanego w Ofercie przedmiotu umowy z przyczyn, o których mowa w pkt 2) lit. d);
2) inne zmiany:
a) w zakresie przedmiotu umowy, jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
b) w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji Umowy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SWZ, tj.:
● powierzenie podwykonawcy innego zakresu dostawy niż wskazany
w Ofercie Wykonawcy,
● zmiana podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy,
● wprowadzenie podwykonawcy, również w przypadku, gdy Wykonawca wskazał w Ofercie, że przedmiot umowy wykona samodzielnie,
⎯ przy czym, jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 ustawy Pzp stosuje się odpowiednio;
Po zmianie:
1. Na podst. art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do Umowy,
w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian. Dopuszcza się w szczególności następujące zmiany:
1) zmianę terminu realizacji zamówienia w następujących sytuacjach:
a) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zaistnieniem niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć
w chwili zawarcia Umowy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy,
b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, tj. w przypadku zaistnienia w trakcie realizacji Umowy zmian w strukturze i organizacji Zamawiającego lub w procesach biznesowych Zamawiającego, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy,
c) w sytuacji zaistnienia przeszkód spowodowanych siłą wyższą tj. zdarzeniem zewnętrznym, niemożliwym do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwym do zapobieżenia. Strony za okoliczności siły wyższej uznają: powódź, trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, strajk ogólnokrajowy lub ogłoszony stan klęski żywiołowej, epidemii,
d) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w przypadku:
● opóźnienia w przekazaniu niezbędnych do realizacji Umowy pomieszczeń, materiałów, informacji,
● nieobecności osób z ramienia Zamawiającego mających wpływ na realizowanie Umowy przez Wykonawcę,
e) gdy konieczność zmiany jest spowodowana brakiem dostępu do mediów u Zamawiającego niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy (np. wskutek awarii w dostawie energii elektrycznej),
f) zmian przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa powodujących, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w § 4 ust. 1 Umowy i powodują konieczność zmiany terminu, czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia Umowy,
g) gdy konieczność zmiany jest spowodowana zmianą w zakresie jakości lub innych parametrów zaoferowanego w Ofercie przedmiotu umowy z przyczyn, o których mowa w pkt 2) lit. d);
2) inne zmiany:
a) w zakresie przedmiotu umowy, jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
b) w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji Umowy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SWZ, tj.:
● powierzenie podwykonawcy innego zakresu dostawy niż wskazany
w Ofercie Wykonawcy,
● zmiana podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy,
● wprowadzenie podwykonawcy, również w przypadku, gdy Wykonawca wskazał w Ofercie, że przedmiot umowy wykona samodzielnie,
⎯ przy czym, jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 ustawy Pzp stosuje się odpowiednio;
Szczegółowe przesłanki zmiany umowy określono w załączniku nr 6 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy, paragraf 13.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-06 10:00
Po zmianie:
2025-06-09 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-06 10:30
Po zmianie:
2025-06-09 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-05
Po zmianie:
2025-07-08
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
1. w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp
2. w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp
3. w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2025 poz. 514) zwana dalej: „Ustawą o sankcyjną”
Termin realizacji zamówienia: do 6 tygodni od dnia zawarcia umowy. (Wskazany w ogłoszeniu termin 42 dni wynika z wymogów systemu i odpowiada 6 tygodniom.)