BZP: Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 1 w Ząbkach
30.05.2025
2025/BZP 00257087/01
SZKOLA PODSTAWOWA NR 1 IM.GEN. FRANCISZKA KLEEBERGA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 1 w Ząbkach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: SZKOLA PODSTAWOWA NR 1 IM.GEN. FRANCISZKA KLEEBERGA
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000799629
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 35
1.4.2.) Miejscowość: Ząbki
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-091
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sp1zabki.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sp1zabki.szkolnastrona.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00257087
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-30
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00246151
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 1 w Ząbkach im. generała Franciszka Kleeberga.
2. Prognozowana ilość zużycia energii elektrycznej w okresie trwania zamówienia wynosi: 201 682 kWh.
3. Prognozowane zużycie energii elektrycznej jest ilością szacunkową, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w okresie trwania umowy i w żadnym wypadku nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamawianej energii elektrycznej.
4. Umowa wchodzi w życie z dniem zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowej umowy sprzedaży energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą lub po pozytywnie przeprowadzonym procesie zmiany sprzedawcy.
5. Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD): PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa.
6. Obecna umowa , której przedmiotem jest sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby szkoły zawarta na okres do dnia 30.06.2025 r. z Wykonawcą: Respect Energy S. A. Ponadto, Zamawiający informuje, iż posiada zawartą z w/w Wykonawcą umowę zakupu energii elektrycznej z instalacji odnawialnych źródeł energii (OZE), tj. instalacji fotowoltaicznej z okresem obowiązywania do dnia 30.06.2025 r.
7. Zamawiający, w ramach prowadzonego postępowania o udzielnie zamówienia przekaże niezwłocznie niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy (jeżeli będzie to wymagane).
8. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą elektroniczną.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 1 w Ząbkach im. generała Franciszka Kleeberga.
2. Prognozowana ilość zużycia energii elektrycznej w okresie trwania zamówienia wynosi: 201 682 kWh(+/-10%)
3. Prognozowane zużycie energii elektrycznej jest ilością szacunkową, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w okresie trwania umowy i w żadnym wypadku nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamawianej energii elektrycznej.
4. Umowa wchodzi w życie z dniem zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowej umowy sprzedaży energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą lub po pozytywnie przeprowadzonym procesie zmiany sprzedawcy.
5. Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD): PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa.
6. Obecna umowa , której przedmiotem jest sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby szkoły zawarta na okres do dnia 30.06.2025 r. z Wykonawcą: Respect Energy S. A. Ponadto, Zamawiający informuje, iż posiada zawartą z w/w Wykonawcą umowę zakupu energii elektrycznej z instalacji odnawialnych źródeł energii (OZE), tj. instalacji fotowoltaicznej z okresem obowiązywania do dnia 30.06.2025 r.
7. Zamawiający, w ramach prowadzonego postępowania o udzielnie zamówienia przekaże niezwłocznie niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy (jeżeli będzie to wymagane).
8. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą elektroniczną.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana umowy może nastąpić w zakresie:
1) zwiększenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy,
2) zmniejszenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy,
3) zwiększenia ilości wskazań punktu poboru mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy,
4) zmniejszenia ilości wskazań punktu poboru mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy,
5) w przypadku zmiany zapotrzebowania na energię elektryczną Klienta,
6) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 427)
– jeżeli Sprzedawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmian zwróci się w tej sprawie do Klienta z wnioskiem, w którym wykaże wpływ tych zmian na koszty wykonania umowy przez Sprzedawcę.
3. W związku ze wskazanymi w ust. 2 okolicznościami, które mogą skutkować możliwością zmiany umowy, w tym wysokości wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, każda ze stron umowy, w terminie do 30 dnia od dnia zaistnienia powyższych okoliczności, może wystąpić na piśmie do drugiej strony o dokonanie zmiany umowy, w tym odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia. Wniosek strony o zmianę umowy powinien zawierać uzasadnienie. W terminie 14 od otrzymania wniosku druga Strona zobowiązana jest udzielić odpowiedzi na powyższy wniosek. Brak odpowiedzi w powyższym terminie uznaje się za niewyrażenie zgody na zmianę umowy.
4. W przypadku wystąpienia przez Sprzedawcę o zmianę wynagrodzenia podstawą dokonania odpowiednich zmian wynagrodzenia będzie przedstawiona Klientowi kalkulacja kosztów przedstawiająca wpływ zmiany przepisów na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Sprzedawcę. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację potwierdzającą poprawność dokonanej kalkulacji.
5. Przed podjęciem decyzji o zmianie wysokości wynagrodzenia Klient dokona weryfikacji kalkulacji, o której mowa w ust. 5. Weryfikacji kalkulacji może dokonać osoba trzecia, działająca na zlecenie Klienta.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia może nastąpić w przypadku zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych związanych z realizacją umowy przekraczających 5% cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez GUS, po upływie 6 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy oraz nie częściej niż raz na 6 miesięcy od dnia zawarcia aneksu zmieniającego wysokość wynagrodzenia. Dla ustalenia wysokości zmiany cen przyjmuje się oddzielne, sześciomiesięczne okresy, przy czym pierwszy sześciomiesięczny okres rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
7. W przypadku ustalenia przez Strony wysokości zmiany, o której mowa w ust. 7, zmiana wysokości wynagrodzenia następuje od chwili złożenia wniosku przez Stronę o zmianę cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy, o ile została zaakceptowana przez drugą Stronę umowy.
8. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy, określone zostały w załączniku nr 3 do SWZ.
Po zmianie:
Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy
pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana umowy może nastąpić w zakresie:
1) zwiększenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy,
szacowanej wartości umowy,
2) zmniejszenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy,
szacowanej wartości umowy,
3) zwiększenia ilości wskazań punktu poboru mocy – zmiana wartości umowy,
szacowanej wartości umowy,
4) zmniejszenia ilości wskazań punktu poboru mocy – zmiana wartości umowy,
szacowanej wartości umowy,
5) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej
stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002
r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie
zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach
kapitałowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 427)
– jeżeli Sprzedawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmian zwróci się w tej
sprawie do Klienta z wnioskiem, w którym wykaże wpływ tych zmian na koszty
wykonania umowy przez Sprzedawcę.
W związku ze wskazanymi w ust. 2 okolicznościami, które mogą skutkować możliwością
zmiany umowy, w tym wysokości wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, każda ze stron
umowy, w terminie do 30 dnia od dnia zaistnienia powyższych okoliczności, może
wystąpić na piśmie do drugiej strony o dokonanie zmiany umowy, w tym odpowiedniej
zmiany wysokości wynagrodzenia. Wniosek strony o zmianę umowy powinien zawierać
uzasadnienie. W terminie 14 od otrzymania wniosku druga Strona zobowiązana jest
udzielić odpowiedzi na powyższy wniosek. Brak odpowiedzi w powyższym terminie
uznaje się za niewyrażenie zgody na zmianę umowy.
4. W przypadku wystąpienia przez Sprzedawcę o zmianę wynagrodzenia podstawą
dokonania odpowiednich zmian wynagrodzenia będzie przedstawiona Klientowi
kalkulacja kosztów przedstawiająca wpływ zmiany przepisów na koszty wykonania
przedmiotu Umowy przez Sprzedawcę. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć
dokumentację potwierdzającą poprawność dokonanej kalkulacji.
5. Przed podjęciem decyzji o zmianie wysokości wynagrodzenia Klient dokona weryfikacji
kalkulacji, o której mowa w ust. 4. Weryfikacji kalkulacji może dokonać osoba trzecia,
działająca na zlecenie Klienta.
6. Klient ma prawo do dokonania zmiany grupy taryfowej oraz mocy umownej w trakcie
trwania Umowy. Zmiana umowy w powyższym zakresie nie wymaga zawarcia aneksu do
Umowy i następuje poprzez pisemne powiadomienie Sprzedawcy.
7. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści umowy, określone zostały w załączniku nr 3 do SWZ.