BZP: Sukcesywne dostarczanie fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i plotera na potrzeby KOWR OT Olsztyn
30.05.2025
2025/BZP 00257137/01
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostarczanie fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów
i plotera na potrzeby KOWR OT Olsztyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ TERENOWY W OLSZTYNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza Głowackiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-448
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.olsztyn@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kowr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna / Agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostarczanie fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów
i plotera na potrzeby KOWR OT Olsztyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cb7e52bf-9493-4994-9fd0-d12d8596d029
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00257137
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00081080/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i plotera na potrzeby KOWR OT Olsztyn, Archiwum i Sekcji Zamiejscowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4768213.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476821.
2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476821.
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail zamowienia.publiczne.olsztyn@kowr.gov.pl (nie dotyczy oferty oraz załączników składanych razem z ofertą)
4. Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale XVIII SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale XVIII SWZ -
https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476821
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XX SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OLS.WO.260.20.2025.SB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 142330,21 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne dostarczanie przez Wykonawcę fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i plotera na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie, ul. Głowackiego 6 i biur Sekcji Zamiejscowych oraz Archiwum z lokalizacją w terenie, w ilościach i asortymencie zawartym w formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ.
2. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ.
3. Wymagania techniczne i technologiczne dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, dostarczone w oryginalnych nieuszkodzonych opakowaniach bez śladu ingerencji, przepakowywania. Na opakowaniach musi być nazwa producenta i znak firmowy.
2) W przypadku materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i plotera towar musi być fabrycznie nowy opatrzony znakiem firmowym producenta. Fabrycznie nowy towar w tym przypadku oznacza: produkt wykonany z nowych elementów (m.in. nowa obudowa, nowe bębny, fabrycznie nowe zabezpieczenia szczelności zbiorników) bez śladu uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, kodem lub symbolem produktu, pojemnością, modelem sprzętu, do którego materiał eksploatacyjny jest przeznaczony i terminem przydatności do użytku, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem/tuszem. Oferowany materiał eksploatacyjny musi być w pełni kompatybilny z urządzeniami do których został przeznaczony (m.in. musi posiadać zamontowany przez producenta oryginalny układ elektroniczny (chip), którego funkcjonalność umożliwia pełną i prawidłową współpracę z oprogramowaniem sterującym urządzenia, np. zlicza wydrukowane strony, umożliwia sterowanie jakością wydruku, informuje o stanie materiałów eksploatacyjnych w urządzeniu). Zamawiający nie uzna za towar fabrycznie nowy wyrobu eksploatowanego wcześniej, przerabianego, jedynie wyczyszczonego przed ponownym napełnieniem lub wykonanego z zastosowaniem elementów używanych. Oferowany dla Zamawiającego materiał eksploatacyjny nie może pochodzić z materiałów, które wcześniej podlegały procesom regeneracji, prefabrykacji, refabrykacji, powtórnemu napełnianiu lub wymianie jakichkolwiek elementów, wyprodukowany od początku do końca bez elementów wcześniej użytych.
3) W przypadku materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek, faksów i plotera Zamawiający dopuszcza produkty równoważne (z wyjątkiem pozycji 9, 10, 11, 12, 105, 106, 107 i 108 formularza cenowego, dla których wymagane jest zaoferowanie przez wykonawcę tonerów oryginalnych, ze względu na warunki gwarancyjne dot. urządzeń, których ww. pozycje dotyczą), przez które rozumie się produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność lub/i wydajność tonera/tuszu wskazana
w formularzu cenowym, jakość wydruku, chip o którym mowa w pkt 2), w stosunku do oryginału produkowanego przez producenta urządzenia. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę produktu równoważnego do urządzeń drukujących, Zamawiający wymaga, by na opakowaniu umieszczona była informacja o nazwie urządzenia drukującego, z którym ten produkt jest kompatybilny oraz informacja o pojemności tonera/tuszu lub wydajności tonera/tuszu.
4) Wykonawca jest zobowiązany do jednoznacznego określenia w kolumnie
4 formularza cenowego, czy oferowany przez niego produkt jest produktem oryginalnym czy równoważnym. Wykonawca może zaoferować tylko jeden rodzaj produktu tj. produkt oryginalny lub produkt równoważny. Brak jednoznacznego określenia w kolumnie 4 czy oferowany produkt jest produktem oryginalnym czy równoważnym lub brak wypełnienia ww. pozycji, będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
5) W przypadku zaoferowania materiałów eksploatacyjnych (produktów) równoważnych, na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane materiały eksploatacyjne do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek i faksów są równoważne w stosunku do produktów określonych przez Zamawiającego. W tym celu Wykonawca składa wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VI ust. 15 SWZ. Ponadto Wykonawca winien wpisać w formularzu cenowym nazwę producenta produktu równoważnego (kolumna Nr 5 „Producent“), oznaczenie produktu (kolumna Nr 6 „Kod (symbol)“), faktyczną wydajność produktu równoważnego (kolumna Nr 7 „Wydajność produktu równoważnego przy 5% pokryciu strony”). Brak wypełnienia ww. pozycji w przypadku zaoferowania produktów równoważnych będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
6) Zamawiający za materiał równoważny uzna materiał, którego wydajność, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 dla tonerów do laserowych urządzeń monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla tonerów do laserowych urządzeń kolorowych oraz ISO/IEC 24711 i ISO/IEC 24712 dla tuszy do drukarek atramentowych, jest co najmniej taka, jak materiału oryginalnego lub zalecanego przez producentów sprzętu. Oferowane materiały eksploatacyjne muszą posiadać minimalną wydajność określoną w formularzu. Wydajność ta określona jest dla 5% zadruku strony.
7) W procesie produkcji materiałów eksploatacyjnych równoważnych nie mogą być naruszone prawa patentowe producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset.
8) Zaoferowane materiały eksploatacyjne muszą być dostarczone w oryginalnych opakowaniach producenta oraz posiadać zabezpieczenia, które pozwalają na prawidłowe przechowywanie oraz bezpieczny transport.
9) Dostarczone materiały eksploatacyjne muszą posiadać termin przydatności do użycia nie krótszy niż 12 miesięcy, licząc od dnia ich dostawy do Zamawiającego.
10) Materiały eksploatacyjne muszą posiadać naniesiony na opakowaniu opis jednoznacznie identyfikujący produkt: znak firmowy producenta, kod (symbol) produktu, pojemność/wydajność, model sprzętu do którego materiał jest przeznaczony oraz datę ważności.
11) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia sprzętu spowodowane użyciem przez Zamawiającego zaoferowanych i dostarczonych materiałów eksploatacyjnych i będzie zobowiązany do zwrotu kosztów naprawy sprzętu przez autoryzowany serwis.
12) Jeżeli na skutek awarii sprzętu będącej wynikiem zastosowania zaoferowanych materiałów eksploatacyjnych zamawiający utraci gwarancję producenta urządzenia, w ramach rekompensaty za utracone prawa gwarancyjne, wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia obowiązków gwaranta przez pozostały okres na jaki została udzielona gwarancja przez producenta urządzenia i na warunkach określonych przez producenta.
4. Formularz cenowy, który stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ stanowi uszczegółowienie treści oferty wykonawcy, w związku z tym jego złożenie, uzupełnienie czy zmiana po upływie terminu składania ofert jest niedopuszczalna.
5. Dostarczony przedmiot zamówienia ma być wolny od wad i fabrycznie nowy.
6. Zamawiający przewiduje realizację zamówienia w postaci dostaw częściowych.
7. Zamawiający wymaga, aby dostawy częściowe realizowane były nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych liczonych od dnia złożenia zamówienia.
8. Jest to zamówienie na dostawę o kodzie alfanumerycznym słownika podstawowego CPV 30125100-2, 30192300-4, 30192113-6.
9. Dodatkowo przedmiot zamówienia określony został w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik Nr 5 do SWZ.
10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Ze względu na aktualne zlokalizowanie znacznej części urządzeń w głównej siedzibie Zamawiającego w Olsztynie, ale jednocześnie z uwagi na często występujące zmiany lokalizacji urządzeń (zmiana miejsca użytkowania, wycofanie z użytkowania, utylizacja) nie ma możliwości podzielenia zamówienia na części. Podział zamówienia na mniejsze części mógłby spowodować zmniejszenie atrakcyjności tego zamówienia dla potencjalnych wykonawców, a tym samym doprowadzić mógłby do sytuacji,
w której w postępowaniu nie zostałaby złożona żadna oferta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30125100-2 - Wkłady barwiące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30192300-4 - Taśmy barwiące
30192113-6 - Wkłady drukujące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziałuw postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i zdolności zawodowej wykonawcy. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że spełnia minimalne warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej - zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 170 000 zł (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych).
Ocena na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia). Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie dokumentu, o którym mowa w rozdziale V ust. 5 pkt 1 SWZ.
2) doświadczenia wykonawcy - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że spełnia minimalne warunki dotyczące doświadczenia tj.: wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał (zakończył, czyli zrealizował - liczy się data zakończenia umowy) co najmniej 2 dostawy materiałów eksploatacyjnych (tj. tonerów lub tuszy) do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych lub kopiarek itp. o wartości nie mniejszej niż 170 000,00 zł brutto (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych) dla każdej z tych dostaw.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. doświadczeniem (tj. wykonaniem co najmniej dwóch dostaw materiałów eksploatacyjnych (tj. tonerów lub tuszy) do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych lub kopiarek itp. o wartości nie mniejszej niż 170 000 zł brutto dla każdej z tych dostaw) musi dysponować w całości co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Ocena na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia). Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie dokumentu, o którym mowa w rozdziale V ust. 5 pkt 2 SWZ.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia - na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 6 pkt 1 SWZ.
UWAGA! W przypadku gdy Wykonawca, w celu wykazania spełniania ww. warunku, zamierza posłużyć się polisą OC, winien załączyć do oferty dowody potwierdzające opłacenie wszystkich wymaganych składek (patrz wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 02 stycznia 2018 roku (Sygn. akt: KIO 2647/17)).
2) wykaz dostaw wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy - na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 6 pkt 2 SWZ. Wzór wykazu wykonanych dostaw stanowi załącznik Nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku zaoferowania materiałów eksploatacyjnych równoważnych:W celu potwierdzenia, że zaoferowane materiały eksploatacyjne równoważne spełniają wymagania określone przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środki dowodowe:
1) Oświadczenie wykonawcy dot. materiałów równoważnych, wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SWZ;
2) Aktualny certyfikat wraz z raportem z badań potwierdzającym zgodność parametrów technicznych spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne
i jakościowe, poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami:
a) ISO/IEC 19752 dla tonerów do monochromatycznych drukarek laserowych,
b) ISO/IEC 19798 dla tonerów do kolorowych drukarek laserowych,
c) ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712 dla wkładów atramentowych;
Raporty z badań powinny potwierdzać wydajność zgodnie z normami ISO/ICE 19752, ISO/ICE 19798, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712. Certyfikat wraz z raportem z badań musi być wydany przez jednostkę niezależną od producenta, która posiada akredytację Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej właściwej dla danego kraju i być aktualny na dzień składania ofert.
3) Aktualny certyfikat producenta potwierdzający, że proces produkcji materiałów eksploatacyjnych równoważnych przebiega zgodnie z przepisami ISO 9001:2000 lub innego certyfikatu równoważnego w zakresie przedmiotu zamówienia, przy czym ten inny certyfikat równoważny musi być wydany przez firmy posiadające akredytację i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej dla danego kraju;
4) Aktualny certyfikat ISO 14001 producenta na proces produkcji materiałów eksploatacyjnych równoważnych, pozwalający zweryfikować czy producent spełnia przepisy związane z ochroną środowiska oraz potwierdzający, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i nie wpływający negatywnie na środowisko lub innego certyfikatu równoważnego w zakresie przedmiotu zamówienia, przy czym ten inny certyfikat musi być wydany przez firmy posiadające akredytację i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedziba w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej dla danego kraju.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W przypadku zaoferowania materiałów eksploatacyjnych równoważnych:1) Oświadczenie wykonawcy dot. materiałów równoważnych, wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SWZ;
2) Aktualny certyfikat wraz z raportem z badań potwierdzającym zgodność parametrów technicznych spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne
i jakościowe, poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami:
a) ISO/IEC 19752 dla tonerów do monochromatycznych drukarek laserowych,
b) ISO/IEC 19798 dla tonerów do kolorowych drukarek laserowych,
c) ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712 dla wkładów atramentowych;
Raporty z badań powinny potwierdzać wydajność zgodnie z normami ISO/ICE 19752, ISO/ICE 19798, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712. Certyfikat wraz z raportem z badań musi być wydany przez jednostkę niezależną od producenta, która posiada akredytację Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej właściwej dla danego kraju i być aktualny na dzień składania ofert.
3) Aktualny certyfikat producenta potwierdzający, że proces produkcji materiałów eksploatacyjnych równoważnych przebiega zgodnie z przepisami ISO 9001:2000 lub innego certyfikatu równoważnego w zakresie przedmiotu zamówienia, przy czym ten inny certyfikat równoważny musi być wydany przez firmy posiadające akredytację i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej dla danego kraju;
4) Aktualny certyfikat ISO 14001 producenta na proces produkcji materiałów eksploatacyjnych równoważnych, pozwalający zweryfikować czy producent spełnia przepisy związane z ochroną środowiska oraz potwierdzający, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i nie wpływający negatywnie na środowisko lub innego certyfikatu równoważnego w zakresie przedmiotu zamówienia, przy czym ten inny certyfikat musi być wydany przez firmy posiadające akredytację i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedziba w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej dla danego kraju.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku, w którym wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które stanowi załącznik Nr 3 do SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Zapisy ust. 1-2 dotyczą również wspólników spółki cywilnej, którzy w świetle ustawy Pzp traktowani są jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy zostały określone w § 9 PPU, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476821
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-12 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Do oferty należy dołączyć:1) Oświadczenie (wykonawcy / wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiotu/-ów udostępniającego/-ych zasoby) o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które stanowi załącznik Nr 3 do SWZ,
2) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
5) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale V ust. 15
(w przypadku zaoferowania materiałów eksploatacyjnych równoważnych).
Ponadto zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2025 poz. 514), z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się̨:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy, b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. 2023 poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. 2023 poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy