BZP: Zakup i dostawa samochodu lekkiego specjalistycznego z wyposażeniem i dodatkowym osprzętem, oraz pojazdu typu quad dla jednostki OSP Łukowice Brzeskie
04.06.2025
2025/BZP 00261707/01
GMINA SKARBIMIERZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa samochodu lekkiego specjalistycznego
z wyposażeniem i dodatkowym osprzętem,
oraz pojazdu typu quad dla jednostki OSP Łukowice Brzeskie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKARBIMIERZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412728
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PARKOWA 12
1.5.2.) Miejscowość: Skarbimierz-Osiedle
1.5.3.) Kod pocztowy: 49-318
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwest@skarbimierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarbimierz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zadania własne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa samochodu lekkiego specjalistycznego
z wyposażeniem i dodatkowym osprzętem,
oraz pojazdu typu quad dla jednostki OSP Łukowice Brzeskie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c82787d-ffa8-475b-a8a3-0088f46f30c1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00261707
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00648257/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa samochodu ratowniczego oraz quada dla OSP
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zwiększenie odporności subregionu brzeskiego na zagrożenia i klęski żywiołowe – zakup specjalistycznych pojazdów i sprzętu dla jednostek OSP w gminach Lubsza, Olszanka i Skarbimierz
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11174253.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, przekazywana jest w formie elektronicznej zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozdziale I SWZ.
1) Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
Platformy https://platformazakupowa.pl/, na stronie https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117425
poczty elektronicznej na adresy wskazane w Rozdziale I SWZ (z wyłączeniem składania ofert).
2) Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, przekazywana jest w formie elektronicznej zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozdziale I SWZ.
1) Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
Platformy https://platformazakupowa.pl/, na stronie https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117425
poczty elektronicznej na adresy wskazane w Rozdziale I SWZ (z wyłączeniem składania ofert).
2) Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny) - szczegółowe informacje zawarte są w specyfikacji
warunków zamówienia dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (obowiązek informacyjny) - szczegółowe informacje zawarte są w specyfikacji
warunków zamówienia dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.8.2025.D
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia jest „Zakup samochodu specjalnego lekkiego i wyposażenia na potrzeby OSP ŁUKOWICE BRZESKIE” w ramach projektu „Zwiększenie odporności subregionu brzeskiego na zagrożenia i klęski żywiołowe – zakup specjalistycznych pojazdów i sprzętu dla jednostek OSP w gminach Lubsza, Olszanka i Skarbimierz”.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021-2027 oraz środków Budżetu Państwa.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup samochodu specjalnego lekkiego dla OSP Łukowice Brzeskie. Zakupiony zostanie pojazd fabrycznie nowy o maksymalnej masie rzeczywistej nie przekraczającej 3,5 t, zasilany silnikiem o zapłonie samoczynnym, spełniającym wymogi normy min. EURO VI, wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno-ostrzegawcze akustyczne i oświetlenie sygnalizacyjne w technologii LED. W pojeździe wykonana zostanie zabu-dowa specjalistyczna, obejmująca kabinę planistyczno-dowódczą i przedział do przewozu psów ratowniczych i sprzętu. Pojazd z zabudową i dodatkowym wyposażeniem stanowi optymalne i najkorzystniejsze rozwiązanie, w którym zastosowano sprawdzone i standardowe rozwiązania.
Zaplanowano zakup kompletu wyposażenia dodatkowego pojazdu:
a. defibrylator AED z zestawem elektrod szkoleniowych i kluczem pediatrycznym 1 szt. + pulsoksymetr 1 szt.;
b. gaśnica proszkowa ABC min. 6 kg 2 szt.;
c. przenośna wyciągarka 12 V, moc 2,9 KM 1 szt.;
d. zestaw ratownictwa medycznego PSP R1 (plecak + szyny + deska) 1 kpl.;
e. ładowarki 6-cio stanowiskowe przeznaczone do radiotelefonów;
f. zestaw oświetleniowy, akumulatorowy min. 18 000 lm. 1 szt.;
g. urządzenia nawigacyjne GPS – 4 szt.;
h. urządzenia nawigacyjne wyposażone w kolorowy wyświetlacz– 4 szt.;
i. akumulatorki AA min 2100 mAh - 40 szt.;
j. stacja ładująca do akumulatorów – ładowanie min. 16 akumulatorów jednocześnie, zasilanie 12V - 2 szt.;
k. agregat prądotwórczy cichobieżny, jednofazowy - integralny element pojazdu, zasilający urządzenia za-budowy specjalistycznej, gwarantując nieprzerwaną pracę.
l. laptop dla planisty 2 szt.;
m. drukarka laserowa 1 szt.;
n. router LTE/WiFi 1 szt.;
o. latarki - szperacze 6 szt. min. moc światła 600 lm, zasięg 700 m, zasilanie akumulatorowe;
p. czajnik elektryczny – 1szt., moc max. 2000W;
q. system szybkiego wykrywania i lokalizacji wyposażony w urządzenia poszukiwawczo-ratownicze: sej-smiczno- akustyczne
r. urządzenie nasłuchowe (geofon) wyposażony w min. 6 czujników.
s. rękawice do ratownictwa technicznego – norma EN388 – 15 szt.;
t. kask ochronny (limonkowy) wraz z ochroną oczu – 15 szt., wraz z latarką.
3. Zaplanowano zakup 1 szt. pojazdu (w rozumieniu art. 7 ust. 1 lit. h) ppkt (iii) Rozporządzenia Parlamentu Europej-skiego i Rady (UE) 2021/1058 z 24.06.2021 r.) typu quad, fabrycznie nowego, czterokołowego z homologacją ka-tegorii T3b o nadwoziu przystosowanym do bezpiecznego przewozu min. 2 osób i ładunku wraz z przyczepą trans-portową do przewozu pojazdu po drogach publicznych. Pojazd zaprojektowany do użytku przez straż pożarną, po-winien posiadać homologację dopuszczającą go do ruchu po drogach publicznych. Napęd 4x4.
Wyposażenie dodatkowe: generator; oświetlenie dalekosiężne; wyciągarka; hak holowniczy; orurowanie; pług do odśnieżania; akcesoria dodatkowe.
4. Zaplanowano zakup drona podwodnego Chasing M2 Pro Max 200m, oraz zakup drona latającego z kamerą ter-mowizyjną, stacją ładowania BS 30 i walizką transportową.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w niniejszym postępowaniu, zgodnie z wymaganiami opisanymi niżej.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia specjalnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku,
3. Sytuacji finansowej lub ekonomicznej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4. W celu wykazania spełniania warunków udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni powyższy warunek jeżeli:
a. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną dostawę lekkiego samochodu specjalistycznego z wyposażeniem o wartości brutto co najmniej 500.000,00 zł wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, że dostawy te zostały wykonane należycie.
b. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„lub inna wersja rozwiązania”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale IX.
c. dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia n/w osobami: Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w wymaganej specjalności dla prowadzonej inwestycji bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszonym we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117) lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351), tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”), posiadający min. 3 letnie doświadczenie w kierowaniu w/w robotami budowlanymi oraz zrzeszony we właściwej Izbie Inżynierów Budownictwa.
d. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (załącznik nr 4 do SWZ).
e. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5. Na wezwanie zamawiającego (art. 274 ust. 1), po terminie składania ofert wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, zostanie wezwany do złożenia wykazu potwierdzającego spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu – wg Załącznika nr 6 i 7 do SWZ.
6. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.