BZP: Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”
10.06.2025
2025/BZP 00272096/01
Zespół Szkół w Szczekocinach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół w Szczekocinach
1.3.) Oddział zamawiającego: ZS
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000771737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spacerowa 12
1.5.2.) Miejscowość: Szczekociny
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-445
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zs@szczekociny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zsszczekociny.edu.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1df7f585-530a-4725-9ca5-626dd0f03235
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00272096
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1df7f585-530a-4725-9ca5-626dd0f032353.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1df7f585-530a-4725-9ca5-626dd0f03235
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się wyłącznie w postaci elektronicznie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zs@szczekociny.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający lub Wykonawca przekazując oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, mogą zażądać od drugiej strony niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania.
2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym albo formie elektronicznej.
3. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
4. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
5. Zamawiający informuje, iż w przypadku przesłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferta przetargowa), dopuszczone są jedynie formaty danych wskazanych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Zamawiający zaleca przesyłanie plików w formacie .pdf.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Formularz oferty podpisuje się podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES typ wewnętrzny.
Po podpisaniu nie należy modyfikować pliku.
Nie należy zmieniać nazwy pliku formularza.
Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodnie z Prawem zamówień publicznych lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym mogą być zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
W przypadku użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego w zależności od typu podpisu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty: 1) wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub 2) dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZS.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
1) Cześć I – Doposażenie pracowni doradztwa zawodowego
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Gra szkolna karciana „Targowisko” – 1 szt.
Karty potrzeb zawodowych – 1 szt.
„Poznajmy się” gra wspierająca kompetencje emocjonalno – społeczne -1 szt.
Gra planszowa edukacyjna „Jak żyć Panie Premierze?” – 1 szt.
Literatura do doradztwa zawodowego – 5 szt.
Plansze dydaktyczne z opisami i reklamą zawodów – 10 szt.
Tablica korkowa – 4 szt.
Tablica magnetyczna przejezdna – 2 szt.
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
2) Część II - Doposażenie pracowni matematycznej
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Monitor interaktywny - szt. 1
Laptop z oprogramowaniem - szt. 1
Drukarka z urządzeniem wielofunkcyjnym - szt. 1
Matematyczne plansze dydaktyczne - szt. 10
Tablica magnetyczna z przyborami tablicowymi - szt. 2
Magnetyczna tablica edukacyjna z ułamkami - szt. 1
Bryły szkieletowe 7 -elementowe – zestaw 1
Modele brył przestrzennych – bryły pełne – zestaw 1
Modele brył przestrzennych – wielościany prawidłowe – zestaw 1
Modele brył przestrzennych – bryły obrotowe - zestaw 1
Tablica ścienna biała magnetyczna - szt. 1
Zestaw magnetycznych klocków – ułamków - szt. 1
Ławka szkolna jednoosobowa - szt. 22
Krzesło szkolne - szt. 22
Tablice ścienne korkowe - szt. 4
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
3) Część III – Doposażenie pracowni geograficznej
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Geografia. Repetytorium. Szkoła podstawowa - szt. 8
Mapy - szt. 4
Repetytorium. Szkoła podstawowa. Geografia – wyd. Greg - szt. 8
Wózek na mapy - szt. 1
Krzesło regulowane szkolne - szt. 8
Ławka szkolna - szt. 8
Biurko - szt. 1
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
4) Część IV – Doposażenie pracowni do języka angielskiego
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Pracownia językowa z pełnym wyposażeniem na 8 stanowisk - szt. 1
Stół dla ucznia - szt. 8
Biurko dla nauczyciela z szafką - szt. 1
Krzesło dla ucznia - szt. 8
Fotel dla nauczyciela - szt. 1
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
5) Część V – Doposażenie pracowni do języka polskiego
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Zeszyt ćwiczeń do nauki ortografii - szt. 33
Wielofunkcyjna tablica multimedialna - szt. 1
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu specjalistycznego, wyposażenia i materiałów dla Zespołu Szkół w Szczekocinach w ramach projektu „Szczekocińska szkoła marzeń”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniki nr 1 do SWZ – Opis przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na 6 części:
6) Część VI – Doposażenie pracowni logopedycznej
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
Wibrator logopedyczny z dwiema łopatkami - szt. 2
Gra logopedyczna zgadywanka - szt. 1
Słuchawka akustyczna - szt. 4
Zestaw ćwiczeniowy przeciwieństwa - szt. 1
Gra językowa „Łap za słówka” - szt. 1
Sylaby duże – do czytania i ćwiczeń logopedycznych - szt. 1
Gra logopedyczna Dmuchane lotto - szt. 1
Przyrząd do ćwiczeń oddechowych „Trzy kulki” - szt. 1
Przyrząd do terapii logopedycznej Whisperphone - szt. 1
Specjalistyczne narzędzie do terapii logopedycznej - szt. 100
Logo obrazki. Część I – sygmatyzm. Logopedyczny program komputerowy - szt. 1
Magnetyczny labirynt logopedyczny - szt. 1
Pakiet programów multimedialnych. Pakiet SPE. Gabinet Terapii Logopedyczno - Psychologicznej - szt. 1
Gra planszowa „Logopedyczna sakiewka skarbów” - szt. 1
Gra logopedyczna „ Szumi i szeleści – wąż logopedyczny”. Gra planszowa - szt. 1
Klocki logopedyczne – zestaw 1
4. Wszystkie pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie, materiały i oprogramowanie dostarczone Zamawiającemu, stanowiące przedmiot zamówienia, muszą spełniać następujące wymagania:
1) muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, nieregenerowane, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 r., dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta);
2) sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished”;
3) oprogramowanie musi być nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania, nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich;
4) oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) muszą być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonych programów u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności.
5. Wszystkie pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia muszą posiadać niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające do użytku, zgodnie z podstawą prawną: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 r. (Dz. U. Nr 6 poz. 69 z 2003r. z późn. zm.), w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach - § 9 ust. 3: „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty i certyfikaty”.
6. Warunki dotyczące sposobu wykonania przedmiotu zamówienia:
1) wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany na własny koszt części lub całości dostawy, która nie odpowiada parametrom określonym w SWZ i umowie;
2) do odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje szczegółowy wykaz dostarczonego sprzętu, zgodny z formularzem asortymentowo-cenowym, który będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego.
7. Charakter przedmiotu zamówienia nie uzasadnia uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w umowie i złożonej ofercie. Adres realizacji dostawy: ul. Senatorska 22, 42-445 Szczekociny.
9. Wykonawca zapewni transport przedmiotu zamówienia do miejsca dostawy na własny koszt i ryzyko.
10. Wraz ze sprzętem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcje obsługi, książki gwarancyjne i serwisowe.
11. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady na warunkach określonych w niniejszej SWZ.
12. Do Wykonawców przedmiotu zamówienia należy również wykonanie i poniesienie kosztów prac towarzyszących, które zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
13. Klauzula równoważności:
1) Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w miarę możliwości bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby charakteryzować produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w sposób, który mógłby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeśli jednak w dokumentach zamówienia pozostanie jakiekolwiek wskazanie: pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego, określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
2) Wszelkie wyroby opisane w SWZ określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane wyroby, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Jeżeli w SWZ pojawią się nazwy własne charakteryzujące urządzenia lub wyroby dostarczone przez konkretnych producentów, nie są one wiążące dla Wykonawcy. Należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisanych parametrów i wymogów technicznych oraz jakościowych, a także doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
3) Za równoważne, w stosunku do przedmiotu zamówienia opisanego poprzez znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi konkretnego dostawcy, Zamawiający uzna takie, oferowane przez Wykonawcę wyroby, które pod względem wykonawczym, funkcjonalnym, technicznym, estetycznym, jakościowym i użytkowym będą odpowiadały wymaganiom opisanym w SWZ.
4) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną wskazane normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznej, którym nie będą towarzyszyły dopisane wyrazy „lub równoważne” należy przyjąć, na podstawie niniejszej klauzuli odnoszącej się do całej Specyfikacji Warunków Zamówienia, że obowiązują one i odnoszą się również do tych norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznej.
5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie w równoważnym stopniu spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca dołączy do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. Wymagania dotyczące gwarancji jakości, wsparcia technicznego i rękojmi za wady:
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt specjalistyczny, wyposażenie oraz materiały na okres 24 miesięcy.
2) Oferty z krótszymi niż określonym powyżej okresem gwarancji jakości będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
3) Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji jakości, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu rękojmi za wady na przedmiot dostawy na okres 24 miesięcy, liczony od daty odbioru końcowego przez Zamawiającego przedmiotu dostawy, na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym.
15. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 dla Priorytetu: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla Działania: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39162000-5 - Pomoce naukowe
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie (waga) dla każdej części zamówienia odrębnie:
1) Cena 60%
2) Termin realizacji zamówienia 40%
2. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących zasad:
1) W zakresie kryterium - Cena oferty – waga 60%
posługując się wzorem
Amin
Cn = ----------- x 60 pkt
An
gdzie:
Cn - ilość punktów w kryterium cena uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie
Amin - cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty
An - cena podana przez n-tego Wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony Formularz oferty - załącznik nr 3 do SWZ
2) W zakresie kryterium – termin realizacji zamówienia – waga 40%
Tn - ilość punktów w kryterium termin realizacji zamówienia uzyskana przez n-tego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie.
Punkty będą przyznawane na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w złożonym w ofercie oświadczeniu dot. terminu realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia odrębnie. Oświadczenie zawarte jest w pkt 1 Formularza ofertowego.
W zakresie kryterium termin realizacji zamówienia punkty zostaną przyznane zgodnie z opisanym poniżej sposobem oceny:
Deklarowany termin realizacji zamówienia / Liczba punktów
do 35 dni 0 pkt
do 28 dni 15 pkt
do 21 dni 25 pkt
do 14 dni 40 pkt
Uwaga!
Maksymalny termin realizacji każdej odrębnej części zamówienia nie może być dłuższy niż 35 dni od dnia podpisania umowy. Oferty z dłuższym terminem realizacji poszczególnych części zamówienia będą uznane za niezgodne z treścią SWZ i zostaną przez Zamawiającego odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Uwaga!
W przypadku niezaznaczenia jednej z wyżej wymienionych możliwości Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje termin realizacji zamówienia wynoszący do 35 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca otrzyma 0 punktów w pozacenowym kryterium oceny ofert – Termin realizacji zamówienia.
4. Liczba punktów uzyskana przez n-tego Wykonawcę (On) obliczona zostanie według wzoru:
On = Cn + Tn
5. Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór w/w oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane razem z ofertą:1) Formularz oferty składany jest pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym albo w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2) Wykonawca dołącza do oferty Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w niniejszej SWZ oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej SWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 4 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym albo w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenie składają odrębnie Wykonawca / każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy.
3) Formularz cenowy według załącznika Nr 8.1 – 8.6 do SWZ – dla tej części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2) Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszej SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
4) W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółki cywilnej):
a) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
c) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp (Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 4 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
d) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
e) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w pkt 8 Formularza Oferty (stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu Oferty.
Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 2 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 2 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-18 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z dnia 15 kwietnia 2022 r. poz. 835).
2. Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wyżej wymienionej ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego.