BZP: Rozbudowa instalacji wykrywania i sygnalizacji pożaru SSP - IV etap
10.06.2025
2025/BZP 00272128/01
CENTRUM KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W OLEŚNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa instalacji wykrywania i sygnalizacji pożaru SSP - IV etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA OCHOTNICZYCH HUFCÓW PRACY W OLEŚNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932255744
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 717070492
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ckiw-olesnica.ohp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ckiw-olesnica.ohp.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa instalacji wykrywania i sygnalizacji pożaru SSP - IV etap
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60a977c1-01d0-4e84-8c5a-ef5b2b160a0f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00272128
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00123564/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont systemu ostrzegania przeciwpożarowego- etap IV
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11252393.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszystkie informacje znajdują się w rozdziale 17 SWZ oraz pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszystkie informacje znajdują się w rozdziale 17 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 29 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale 29 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CKiW.DZP.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego systemu SSP - „Instalacja systemu sygnalizacji pożarowej – etap IV”, które obejmuje: piwnice (segment G), przyziemie (segment A, E, G, Wieża), piętro I-III (segment A, B, D, E, G, Wieża). Etap IV stanowi ostatni przewidziany etap dla całej inwestycji pn.:„Instalacja systemu sygnalizacji pożarowej”.
W poprzednich etapach pracami objęte były następujące części obiektu:
- Etap I (2022 r.) obejmował system oddymiania na wszystkich klatkach schodowych, wymianę czujek pożarowych na I i II piętrze w segmencie C (internat), zainstalowanie samej pętli bez wymiany czujek na wszystkich strychach i instalację nowej centrali pożarowej.
- Etap II (2023 r.) obejmował III piętro segmentu C (hotel) nad internatem, przyziemię kuchnię i stołówkę i piwnice w segmencie B.
- Etap III (2024 r.) obejmował montaż pętli obejmującej strych w segmentach A,B,C,D,G i Wieży oraz wymianę centrali Polon i czasowym wpięciu ich do nowej centrali zainstalowanej w 2022 r. (Cerberus Quantities Tool – FX7210).
Wszystkie nowo zainstalowane elementy i wykonane modyfikacje muszą być w pełni kompatybilne z istniejącym systemem SSP oraz centralą pożarową Cerberus Quantities Tool – FX7210 i nie zakłócać ich prawidłowego funkcjonowania.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w przedmiarze robót oraz dokumentacji projektowej.
Na dokumentację projektową dla etapu IV zadania instalacji systemu sygnalizacji pożarowej składa się:
- projekt architektoniczno-budowlany z 2025 r.;
- projekt techniczny z 2025 r.;
- przedmiar robót;
- BIOZ;
- opinie, uzgodnienia, pozwolenia i inne dokumenty.
Zamek posiada 4 kondygnacje użytkowe (w tym piwnice) oraz poddasze nieużytkowe. Konstrukcja obiektu jest historyczna. Najstarsze części budowli są z 1230 r. Konstrukcja nośna tradycyjna. Ściany nośne z kamienia i ceglane. Stropy głównie drewniane (belkowe) oraz kasetonowe ceglane (krzyżowe, łukowe itp.), Na części stropy stalowo ceramiczne typu Kleina. Schody drewniane i żelbetowe. Budynek wyposażony jest w następujące instalacje: wodociągową, kanalizacyjną, centralnego ogrzewania (zasilanie kotłowni), elektryczną, telefoniczną, wentylacyjną (grawitacyjną), odwodnienia dachu, odgromową. Powierzchnia użytkowa wynosi 6 160,89 m2, kubatura - 64 470 m3.
Zamek został wpisany do rejestru zabytków województwa dolnośląskiego decyzją
nr A/ 3539/70 z dnia 29.03.1949 r.
Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z kompletną dokumentacją techniczną istniejącego systemu SSP, w tym z dokumentacją projektową, powykonawczą oraz protokołami odbiorów i przeglądów.
Wykonawca zobowiązuje się do należytego wykonania prac rozbudowy z zachowaniem wszelkich norm i standardów, w sposób niepogarszający funkcjonalności, parametrów technicznych oraz integralności istniejącego systemu SSP, ani niepowodujący utraty jego gwarancji, udzielonej przez pierwotnego wykonawcę.
W przypadku wykrycia przez Wykonawcę wad lub usterek w istniejącym systemie SSP, niezwiązanych z zakresem jego prac, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego. Wstrzymanie prac z tego powodu wymaga akceptacji Zamawiającego.
Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na prawidłowe działanie i jakość wykonanych przez siebie prac rozbudowy systemu SSP oraz na zainstalowane przez siebie nowe elementy systemu. Okres gwarancji wynosi min. 24 miesiące od daty odbioru prac/protokołu uruchomienia rozbudowanego systemu. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
W przypadku stwierdzenia, że utrata lub ograniczenie gwarancji na istniejący system SSP udzielonej przez pierwotnego wykonawcę nastąpiło z winy Wykonawcy wskutek nienależytego wykonania prac rozbudowy, Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia wszelkich kosztów związanych z naprawą usterek lub przywróceniem pełnej funkcjonalności istniejącego systemu SSP, w tym kosztów, które w innym wypadku pokryłby pierwotny gwarant.
Po zakończeniu prac rozbudowy zostanie sporządzony szczegółowy protokół odbioru, w którym zostanie potwierdzone prawidłowe funkcjonowanie rozbudowanego systemu SSP, w tym jego integracja z istniejącą częścią.
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia wszystkich niezbędnych testów funkcjonalnych i scenariuszowych rozbudowanego systemu SSP, w celu potwierdzenia jego pełnej sprawności i zgodności z obowiązującymi normami oraz wymaganiami Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne".
Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty, pochodzenia lub źródła a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązana równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
W przypadku, gdy w jakimkolwiek dokumencie stanowiącym element opisu przedmiotu zamówienia pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub pojawiają się wskazania norm (jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub jego produktów), należy rozumieć, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a określenia te należy traktować jako przykładowe pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w tych dokumentach.
Jeżeli w załącznikach do niniejszej SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.
Wykonawca, który zdecyduje się stosować urządzenia i materiały równoważne opisywane w dokumentacji, obowiązany jest wykazać w Formularzu ofertowym równoważne produkty, a także równoważne normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych oraz winien dołączyć do oferty przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104-107 uPzp, udowadniające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje także, że w sytuacji, gdy proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia zamienne inne niż określone w dokumentacji posiadać będą parametry techniczne, funkcjonalne i jakościowe gorsze od określonych w dokumentacji, spowoduje to uznanie przez Zamawiającego, że złożona oferta nie odpowiada treści SWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, dalej zostanie odrzucona.
Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w SWZ, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]).
Przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy. Mając na uwadze, że w niniejszym postępowaniu przyjęto cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, Wykonawca przygotuje ofertę na podstawie projektu budowlanego, stanowiącego załącznik do SWZ.
Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego, wszystkie roboty Wykonawca winien wykonać zgodnie z wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45316200-7 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:7.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
7.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
7.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
7.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca:
wykaże, że należycie zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji wykrywania i sygnalizacji pożaru SSP w budynku objętym nadzorem konserwatorskim.
dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia tj. osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (t.j. Dz.U. z 2025 poz. 418) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 551 z późn. Zm.), a w szczególności osobami posiadającymi udokumentowane kierowanie pracami w budynkach objętych nadzorem konserwatorskim (nazwa obiektu, adres) oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – kierownik robót branży elektrycznej - posiadający odpowiednie doświadczenie, tj.: co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami instalacji elektrycznych na stanowisku kierownika budowy/robót z odpowiednimi uprawnieniami i przynależnością do izby zawodowej, posiadający świadectwo kwalifikacyjne D do 1kV.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
15.1 Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 5 500 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych).15.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
15.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
15.4 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy:
NR KONTA 14 1010 1674 0056 3013 9120 0000
z podaniem tytułu: „Rozbudowa SSP – IV etap”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
15.5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 uPzp.
z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Oleśnicy, ul. Zamkowa 4, 56-400 Oleśnica.
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 uPzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają możliwość dokonywania wszelkich nieistotnych zmian umowy,to jest innych niż zmiany zdefiniowane w art. 454 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, wszelkich zmian dopuszczalnych z mocy prawa i
niewymagających przewidzenia w SWZ, a także zmian których zakres, charakter i warunki wprowadzenia przewidziano w
istotnych postanowieniach umowy.