BZP: Roboty budowlane w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompl. wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie – Nr 19/25/P
13.06.2025
2025/BZP 00278943/01
41. Baza Lotnictwa Szkolnego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompl. wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie – Nr 19/25/P
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 261 517 714
1.5.8.) Numer faksu: 261 519 536
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompl. wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie – Nr 19/25/P
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-338c0c1e-ed05-4e54-a718-b023cdf6c87e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278943
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00100208/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Roboty budowlane zakresie bocznic kolejowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11161473.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki zdefiniowane w ustawie z dnia18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz
Wykonawca składa ofertę z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1116147
Pozostałe dokumenty oraz forma komunikacji (poza ofertą) można realizować za pośrednictwem powyższej platformy lub e-maila: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
Szczegóły: Rozdział IX SWZ
Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań, pytań na w/w adres
e-mail, ale oferta musi wpłynąć na wskazaną Platformę Zakupową
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz dokumentów elektronicznych musi być zgodny z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania
i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej platformazakupowa.pl (dane na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych), tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden
z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wymagania te opisane zostały w instrukcji dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały także w Regulaminie platformazakupowa.pl, który jest uzupełnieniem wskazanej Instrukcji.
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z ROZPORZĄDZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip .7Z
Do podpisania plików wykonawca może użyć:
a) kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – dla dokumentów w formacie „pdf” zamawiający zaleca podpisywanie formatem PAdES, dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca podpisywać formatem XAdES zewnętrzny.
W przypadku użycia podpisu zewnętrznego plik z podpisem należy przekazać łącznie z podpisywanym dokumentem. W przeciwnym razie zamawiający uzna taki dokument za niepodpisany.
b) podpisu zaufanego (inaczej Profil Zaufany)
– wielkość pliku nie może przekraczać 10 MB po podpisaniu dokumentu, dostępnyformat podpisu „xml”. Plik można podpisać na stronie:
https://moj.gov.pl/nforms/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER
c) zaawansowanego podpisu elektronicznego z dowodu osobistego
– informacje na stronach: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty oraz https://www.gov.pl/web/e-dowod
4) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
Szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale IX-XI SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1116147
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia RODO 2016/679, zamawiający informuje, że:
a)administratorem Pani/a danych osobowych jest 41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, ul. Brygady Pościgowej 5, 08 – 521
Dęblin, NIP: 506-011-18-75, REGON:061456920, kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl; b) kontakt do
Inspektora ochrony danych
osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, email: 41blsz.iod@ron.mil.pl; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Roboty budowlane w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompl. wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie – Nr 19/25/P”, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych; d) w odniesieniu do danych
osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; e)
odbiorcami Pani/a danych osobowych będą osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp;
Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, ma zastosowanie do wszystkich danych
osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1
rozporządzenia2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o
których mowa w art. 74 ust. 3 i art. 18 ust. 3–6 ustawy Pzp, stosuje się odpowiednio. W przypadku korzystania przez osobę, której
dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia2016/679,
zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie
nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są
przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia
2016/679,nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego
załączników. f) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia; g) obowiązek podania przez Panią/a danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; h)posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo
dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych* Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do
sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym
z ustawą W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów
osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje
wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków
informacyjnych przewidzianych wart. 13 lub art. 14 RODO (treść oświadczenia wymaganego od wykonawcy w zakresie wypełnienia
przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO została ujęta przez zamawiającego we wzorze
formularza ofertowego – załącznika nr 1 do SWZ. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10
rozporządzenia2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do
upływu terminu na ich wniesienie. Szczegóły Rozdział IV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp –Zamawiający informuje o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia 2016/679, o których mowa w art. 19ust. 2 i 3 ustawy Pzp:
a) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o
którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą; ani nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników
b) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust.1
rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. W przypadku
gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa wart. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie
przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w
art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679. Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust.1 i 2 Pzp, ma
zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679,
zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w ust. 3 i art.18 ust.3–6,
stosuje się odpowiednio. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z
uprawnienia, o którym mowa w art.15 ust.1–3 rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z
żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o
udzielenie zamówienia. Szczegóły w rozdziale IV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 19/25/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompleksie wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w pełnym zakresie w terminie 19 tygodni od dnia podpisania umowy. W tym terminie wykonawca zobowiązany jest zgłosić zakończenie robót.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane w całości oraz zgłosić na piśmie gotowość robót budowlanych do odbioru końcowego z określeniem daty zakończenia robót budowlanych (zgłoszenie należy złożyć w Kancelarii Zamawiającego tj. 41.Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie) – w ciągu 19 tygodni od dnia podpisania umowy.
Szczegółowy zakres zleconych do wykonania robót opisany jest
w przedmiarze robót, które należy wykonać w n/w etapach:
Etap I
Realizacja zakresu robót I etapu w ciągu 11 tygodni od dnia podpisania umowy (liczonymi wg art. 112 kc tj. termin oznaczony w tygodniach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu):
- wykonanie robót ujętych w poz.1 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 27 do 54 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 87 do 118 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 139 do 141 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 2 do 26 przedmiaru robót, na odcinku toru od km 2.225 do km 1.563 tj. 0.676 km. tzn.1/2 odcinka toru przeznaczonego do remontu.
Etap II
Realizacja zakresu robót II etapu po zakończeniu i odbiorze robót objętych I etapem, nie później niż w ciągu 19 tygodni od dnia podpisania umowy (liczonymi wg art. 112 kc tj. termin oznaczony w tygodniach kończy się
z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu):
- wykonanie robót ujętych w poz. od 55 do 86 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 119 do 138 przedmiaru robót;
- wykonanie robót ujętych w poz. od 2 do 26 przedmiaru robót, na odcinku toru od km 1.548 do km 0.872 tj. 0.676 km. tzn. 1/2 odcinka toru przeznaczonego do remontu.
Zakończenie wykonania przedmiotu umowy musi zakończyć się podpisaniem protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń co do wad istotnych przez strony.
Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z zakresem
i wymaganiami określonymi w Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ (załącznik Nr 3 do umowy); Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót zwanej dalej „STWiOR” stanowiącej załącznik Nr 8 do SWZ (załącznik nr 2 do umowy) oraz projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy (załącznik nr 5 do SWZ).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji) zawierają następujące załączniki do SWZ:
- Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 8;
- Przedmiar Robót - załącznik Nr 7;
- projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy - załącznik Nr 5
Dla celów technologicznych i socjalnych Wykonawca zobowiązuje się do korzystania z własnych źródeł energii elektrycznej oraz wody, lub też zamontuje na swój koszt własny wodomierz lub własną rozdzielnicę elektryczną z licznikiem (urządzenia pomiarowe powinny posiadać ważną legalizację), oplombowane przez przedstawiciela Infrastruktury 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Za zużyte media, na podstawie zamontowanych liczników, Wykonawca zostanie obciążony fakturami:
1) za wodę - wystawionymi przez Zamawiającego;
2) za energię elektryczną - przez Zarządcę – Rejonowy Zarząd Infrastruktury Lublin, po uprzednim podpisaniu umowy na korzystanie z energii elektrycznej lub wody.
Wykonawca w protokole przekazania terenu budowy wskaże wariant zabezpieczenia mediów do realizacji zamówienia.
Wykonawca jako wytwórca odpadów zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach.
Przekazanie terenu budowy Wykonawcy przez Zamawiającego wraz
z wymaganymi dokumentami, niezbędnymi do realizacji robót budowlanych nastąpi w obecności Kierownika budowy oraz specjalisty w branży kolejowej, w terminie 3 dni roboczych (trzech dni roboczych) od dnia podpisania umowy. Z czynności przekazania terenu budowy sporządzony zostanie protokół, podpisany przez strony.
Prace budowlane związane z remontem części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompleksie wojskowym Dęblin Lotnisko, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie powinny być wykonywane w godzinach: od godziny 7:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku, potrzebę realizacji robót w dni robocze po godzinie 15:00 oraz w dni wolne od pracy należy zgłaszać co najmniej 3 dni robocze (trzy dni robocze) przed rozpoczęciem prac, pisemnym zgłoszeniem lub w trybie korespondencji e-mail przez Wykonawcę robót do Dowódcy 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, podając imiennie osoby oraz rodzaj sprzętu (np. samochód osobowo – ciężarowy, koparka, podbijarka).
Wykonawca udziela Zamawiającemu minimum 60 miesięcznej, maksimum 84 miesięcznej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, zainstalowane urządzenia oraz użyte do wykonania robót materiały i wyroby budowlane/urządzenia (zgodnie z deklaracją Wykonawcy w formularzu ofertowym).
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, a co za tym idzie nie dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na pełen zakres przedmiotowy zamówienia.
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia na własny koszt umowy ubezpieczenia oraz dostarczenia Zamawiającemu nie później niż w dniu protokolarnego przekazania terenu budowy: 1) opłaconej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności, włączającej do ochrony również: a) odpowiedzialność kontraktową z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań, b) a w przypadku braku polisy inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 złotych (słownie: jeden milion złotych) Wynagrodzenie z tytułu niniejszego zamówienia będzie miało formę ryczałtu. Do oferty wykonawca powinien pomocniczo i informacyjnie załączyć: kosztorys ofertowy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań dotyczących niniejszego zamówienia na roboty budowlane (na podstawie art. 121 ustawy Pzp). Wykonawca zgodnie z art. 462 ust. 1 ustawy Pzp może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W takim przypadku zamawiający zgodnie z art. 462 ust. 2 ustawy Pzp żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie - w formularzu ofertowym (załączniku Nr 1 do SWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia - wszelkie czynności - prace fizyczne - na terenie budowy polegające na robotach budowlanych w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompleksie wojskowym Dęblin Lotnisko, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy, tj.: czynności związane z wykonaniem robót ziemnych; czynności związane z wykonaniem robót rozbiórkowych
i przygotowawczych; czynności związane z wymianą i remontem elementów drogi kolejowej,
tj.: toromistrzów i pracowników wykonujących prace fizyczne
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w okresie realizacji przedmiotu umowy osób wykonujących wszelkie czynności - prace fizyczne - na terenie budowy polegające na robotach budowlanych w zakresie remontu części wojskowej bocznicy kolejowej nr 211 w kompleksie wojskowym Dęblin Lotnisko.
Zamawiający nie wymaga, aby osoba pełniąca nadzór nad personelem bezpośrednio realizującym przedmiot zamówienia po stronie Wykonawcy, była zatrudniona na podstawie umowy o pracę (wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy czynności kierowania robotami – pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – wykonywanych przez wymaganego: kierownika budowy).
Wymóg, o którym mowa powyżej nie znajdzie natomiast zastosowania do osobistego wykonywania zamówienia przez osobę fizyczną, w tym również do przedsiębiorcy prowadzącego indywidualną działalność gospodarczą.
Rozwiązania równoważne: 1) Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (wskazanych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 8 do SWZ oraz Przedmiarze Robót - załącznik Nr 7 do SWZ) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym we wskazanych dokumentach (podstawa prawna: art. 101 ust. 4 ustawy Pzp). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia norm - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i inne elementy i rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty: W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w Specyfikacji Technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą: a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Specyfikacji Technicznej; b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 133 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
1) X1 - „cena brutto oferty ” – waga 95%
Opis kryterium „cena brutto oferty”:
Kryterium „cena brutto oferty” będzie rozpatrywane na podstawie ceny ryczałtowej brutto za wykonanie zamówienia, podanej przez
wykonawcę w formularzu ofertowym – zał. nr 1 do SWZ.
Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 95 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów
proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
X1 = (Cn : Cb) x 100 x 95% (ilość punktów)
gdzie:
X1 - ilość punktów uzyskanych w kryterium cena
Cn – najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto oferty ocenianej
Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku
b) X2 - „okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte do wykonania robót (wbudowane) materiały i wyroby
budowlane/urządzenia w pełnych miesiącach liczony od dnia odbioru robót" - waga 5%:
Opis kryterium:
W kryterium okres gwarancji jakości oceniany będzie zadeklarowany przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” stanowiącym
zał. nr 1 do SWZ - w Tabeli Nr 1 – okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte do wykonania robót
(wbudowane) materiały i wyroby budowlane/urządzenia w pełnych miesiącach, liczony od momentu podpisania protokołu odbioru
końcowego robót budowlanych bez zastrzeżeń co do wad istotnych przez strony.
W kryterium okres gwarancji jakości kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według wzoru:
X2 = (Gof : Gmax) x 100 x 5% (ilość punktów)
gdzie:
X2 - ilość punktów uzyskanych w kryterium okres gwarancji jakości
Gof – okres gwarancji jakości oferty ocenianej
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji jakości spośród ocenianych ofert
Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości:
„okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte do wykonania robót (wbudowane) materiały i wyroby
budowlane/urządzenia w pełnych miesiącach liczony od dnia odbioru robót” liczony będzie od momentu podpisania protokołu
odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń co do wad istotnych przez strony i nie może być krótszy niż 60 miesięcy.
Maksymalny okres gwarancji jakości punktowany przez Zamawiającego to 84 miesiące liczone od momentu podpisania protokołu
odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń co do wad istotnych przez strony.
Oferta wykonawcy, który zadeklaruje okres gwarancji jakości w pełnych miesiącach na okres poniżej 60 miesięcy od momentu
podpisania protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń co do wad istotnych przez strony – zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami
zamówienia.
Jeżeli wykonawca nie wypełni TABELI NR 1 w formularzu ofertowym – zał. Nr 1 do SWZ - zamawiający uzna, iż wykonawca
tym samym złożył oświadczenie, że udziela gwarancji jakości na okres 60 pełnych miesięcy
W przypadku, gdy wykonawca zadeklaruje okres gwarancji jakości dłuższy niż maksymalny okres uwzględniany do oceny ofert, tj. 84
pełne miesiące – zamawiający przyjmie do oceny ofert (do obliczeń) okres maksymalny, czyli 84 pełne miesiące.
W przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej Wykonawcę wiązać będzie okres gwarancji faktycznie wskazany w ofercie.
Maksymalna liczba punktów, jaką wykonawca może uzyskać
w kryterium okres gwarancji jakości– wynosi 5 punktów.
Po obliczeniu ilości punktów według określonych wyżej wzorów
w celu wyłonienia oferty najkorzystniejszej na dane zadanie zamawiający wykorzysta poniższy wzór: Xn = X1+X2
Xn = suma punktów z poszczególnych kryteriów oceny ofert uzyskana przez ocenianą ofertę.
Za najkorzystniejszą ofertę na dane zadanie zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę (sumę) punktów Xn obliczoną
na podstawie powyższego wzoru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte do wykonania robót (wbudowane) materiały i wyroby budowlane/urządzenia w pełnych miesiącach liczony od dnia odbioru robót
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
2.3. sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej: a) warunek zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (tj. zakończył) co najmniej: - jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 2 300 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych) - obejmującą swym zakresem przebudowę lub remont lub naprawę elementów bocznicy kolejowej
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty Jedna robota budowlana oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy. Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót zrealizowanych w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego. Jedna robota oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy (zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem 1 roboty - wykonanej na podstawie 1 umowy – obejmującej zakres i wartość wskazaną powyżej). Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć co najmniej podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu. Faktura VAT nie jest dokumentem potwierdzającym wykonanie robót budowlanych należycie. Dokumentem takim są np. referencje lub poświadczenie należytego wykonania robót budowlanych.
W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona w innej walucie niż w złotych polskich zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zakończenia robót. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunek udziału w postępowaniu określony w rozdziale VI pkt 2.4. a) SWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie (łącznie), z tym, że: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - przynajmniej jeden z nich musi udokumentować – wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej przez zamawiającego wartości - zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót (umów) kilku wykonawców – by uzyskać żądaną przez zamawiającego wartość. b) Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, spełniające minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone. Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się osobami, które muszą być dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniającymi następujące wymagania:
- co najmniej jedna osoba - kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności inżynieryjnej kolejowej w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń w zakresie kolejowych obiektów budowlanych do kierowania robotami.
Uprawnienia, o których mowa powyżej muszą odpowiadać wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniu Ministra Inwestycji
i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie lub mogą to być odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres jest nie mniejszy niż zakres odpowiadający aktualnie obowiązującym przepisom. Osoba ta powinna posiadać aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
Potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego musi być ważne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualnie przynależną do właściwej izby samorządu zawodowego) – pod rygorem wstrzymania wykonania robót do czasu uzupełnienia powyższych braków. Koszty wynikające ze wstrzymania robót budowlanych obciążają Wykonawcę.
Zamawiający uzna uprawnienia wydane przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ust.1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
Osobą realizującą kierowanie robotami, o której mowa powyżej, może być obywatel państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który nabył kwalifikacje zawodowe – równoznaczne uprawnieniom budowlanym do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie w specjalności inżynieryjnej kolejowej
w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń w zakresie kolejowych obiektów budowlanych do kierowania robotami – na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, odpowiadające wymaganiom określonym
w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz posiada odpowiednią decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych
w tej ustawie. Zamawiający dopuszcza również osoby, które nie posiadają określonej wyżej decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, ale posiadają uprawnienia do świadczenia usług transgranicznych, określone
w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa: obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe architekta lub inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, ma prawo do świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi transgranicznej w rozumieniu art. 5 pkt. 10 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej w zawodzie odpowiednio architekta lub inżyniera budownictwa).
- co najmniej dwoma toromistrzami posiadającymi świadectwo zdania egzaminu kwalifikacyjnego lub weryfikacyjnego na toromistrza
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale VI pkt 2.4. b) SWZ powinien spełniać co najmniej jeden
z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie (łącznie).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – według wzoru – zał. nr 4 do SWZ.
3. Spełnianie warunków poprzez poleganie na potencjale „innych podmiotów”: 3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 3.2., potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
8.1.1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej - w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust.
1 pkt 5 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SWZ);
8.1.2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.
109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
8.1.3 oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu
zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia
wolności lub karę grzywny,
f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy Pzp,
g) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności
lub karę grzywny;
h) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
i) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
karnego,
j) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp,
k) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu;
l) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczących skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które
wymierzono karę aresztu;
m) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
Załącznik nr 6 do SWZ
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna),
dokumenty, o których mowa w pkt 8.1. składane będą przez każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki
cywilnej.
8.2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli można je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskaże w oświadczeniu o
niepodleganiu wykluczeniu (zał. 2a do SWZ), dane umożliwiające dostęp do tych środków.
8.3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.1.2 i 8.1.3 (zał. nr 6a do SWZ), dotyczących tych podmiotów,
potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 112 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp
dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej; Zamawiający zażąda przedstawienia:
7.1.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,
daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających,
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – według wzoru - Załącznika nr 9 do SWZ.
Okres ostatnich 5 lat, o którym mowa w pkt 7.1.1., liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
Z wykazu musi wynikać, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (tj. zakończył) co najmniej:
- jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 2 300 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych) - obejmującą swym zakresem przebudowę lub remont lub naprawę elementów bocznicy kolejowej
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, które realizował wspólnie z innymi wykonawcami (np. w ramach
konsorcjum) wskazuje w wykazie robót tylko te zamówienia, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył. Wykonawca nie
wskazuje wszystkich zamówień, które były realizowane przez konsorcjum.
Zgodnie z § 9 ust. 3 pkt 1) Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń,
jakich może żądać zamawiający od wykonawcy - jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt 7.1.1. dotyczy robót budowlanych, w których
wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
7.1.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Zał. Nr 10 do SWZ - obejmujący:
- co najmniej jedna osoba - kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności inżynieryjnej kolejowej w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń w zakresie kolejowych obiektów budowlanych do kierowania robotami.
- co najmniej dwóch toromistrzów - posiadających świadectwo zdania egzaminu kwalifikacyjnego lub weryfikacyjnego na toromistrza
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
wykonają poszczególni wykonawcy – zał. 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (wskazanych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 8 do SWZ oraz Przedmiarze Robót - załącznik Nr 7 do SWZ) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym we wskazanych dokumentach (podstawa prawna: art. 101 ust. 4 ustawy Pzp). Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia norm - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i inne elementy i rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty:
W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w Specyfikacji Technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą:
a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Specyfikacji Technicznej;
b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty.
3) Stosownie do art. 101 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca powołujący się na zastosowanie rozwiązań równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi Zamawiającego w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty w szczególności: informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań w stosunku do przyjętych w dokumentacji Zamawiającego.
4) Wykonawca oferujący materiały oraz inne elementy zgodne
z normami określonymi w Przedmiarze robót oraz STWiOR (w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji
o zastosowaniu rozwiązań równoważnych w zakresie wskazanych wyżej norm - uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały
i inne elementy, zgodne z wymaganiami Zamawiającego bez zastosowania równoważności.
Wykonawca oferujący produkt zgodny z opisem Zamawiającego (zgodny
z normami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że oferuje materiały, urządzenia o rozwiązaniach równoważnych, a nie złoży przedmiotowych środków dowodowych określonych w pkt 2), 3) lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne - Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp).
5) Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą, że oferowane roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Na podstawie art. 105 ust. 3 ustawy Pzp - zamawiający zaakceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
6) Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą.
7) Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (wskazanych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 8 do SWZ oraz Przedmiarze Robót - załącznik Nr 7 do SWZ) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym we wskazanych dokumentach (podstawa prawna: art. 101 ust. 4 ustawy Pzp). Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia norm - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i inne elementy i rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty:
W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w Specyfikacji Technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą:
a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Specyfikacji Technicznej;
b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty.
3) Stosownie do art. 101 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca powołujący się na zastosowanie rozwiązań równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi Zamawiającego w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty w szczególności: informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań w stosunku do przyjętych w dokumentacji Zamawiającego.
4) Wykonawca oferujący materiały oraz inne elementy zgodne
z normami określonymi w Przedmiarze robót oraz STWiOR (w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji
o zastosowaniu rozwiązań równoważnych w zakresie wskazanych wyżej norm - uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały
i inne elementy, zgodne z wymaganiami Zamawiającego bez zastosowania równoważności.
Wykonawca oferujący produkt zgodny z opisem Zamawiającego (zgodny
z normami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że oferuje materiały, urządzenia o rozwiązaniach równoważnych, a nie złoży przedmiotowych środków dowodowych określonych w pkt 2), 3) lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne - Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp).
5) Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą, że oferowane roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Na podstawie art. 105 ust. 3 ustawy Pzp - zamawiający zaakceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
6) Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą.
7) Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty (formularza ofertowego - zał. nr 1 do SWZ): 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. Nr 2 do SWZ) - podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (zał. Nr 2a do SWZ) – podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców: a) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 składa każdy z Wykonawców. b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – składają tylko Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Z świadczenia musi wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (zał. Nr 4 do SWZ) 4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt 1 i 2, także: a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zał. Nr 2c do SWZ) oraz b) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (zał. Nr 2b do SWZ) c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp. Zobowiązanie potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (zał. Nr 11 do SWZ). 5. Samooczyszczenie – jeśli dotyczy 6. Pełnomocnictwo, w przypadku podpisania dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII SWZ przez osoby(ę) niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy. Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. 6.1. przedmiotowe środki dowodowe - Rozdział VIIIa SWZ 6.2. Uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa, o ile dotyczy 6.3. odpis lub informacja z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru. 6.4. Kosztorys ofertowy (pomocniczo i informacyjnie).W terminie 2 dni roboczych od podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia budowlane oraz aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego kierownika budowy; dla toromistrzów - dokumenty potwierdzające uprawnienia: świadectwo zdania egzaminu kwalifikacyjnego lub weryfikacyjnego na toromistrza.
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu nie później niż w dniu protokolarnego przekazania terenu budowy:
opłaconej polisy odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, włączającej do ochrony również odpowiedzialność kontraktową z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań, a w przypadku braku polisy inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 złotych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum/ wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
a) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie
zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
b) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia
pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów;
c) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać jakiego postępowania dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie, dane pełnomocnika, czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenia, o których mowa
w Rozdziale VIII pkt 3 SWZ przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące zał. nr 4 do SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
5) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
6) Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
7) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
8) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9) W przypadku, o którym mowa w pkt 8), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – zał. Nr 4 do SWZ.
10) Warunek, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
11) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego żaden z nich nie może
podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy Pzp,a także na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu
wykazują zgodnie z pkt. 8 i 10 – oraz wymaganiami określonymi w SWZ.
14) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Warunek udziału w postępowaniu określony:
- w rozdziale VI pkt 2.4. a) SWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy
wspólnie (łącznie), z tym, że:
Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego - przynajmniej jeden z nich musi udokumentować – wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej
przez zamawiającego wartości - zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót (umów) kilku wykonawców by
uzyskać żądaną przez zamawiającego wartość.
- w rozdziale VI pkt 2.4. b) SWZ powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy
wspólnie (łącznie).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważnościw poniższym zakresie:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy wymienionych w treści umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; z tym, że w przypadku osób, o których mowa w § 4 ust 1 i 3 umowy (osoba nadzorująca zakres prac, tj. specjalista w branży kolejowej; kierownik budowy; 2 toromistrzów), osoba ją zastępująca musi posiadać przynajmniej takie same uprawnienia.
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia ryczałtowego (wartości umowy) w przypadku zajścia urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT,
w stopniu wynikającym z tych zmian.
3. Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana:
1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych
w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń – przy czym zaproponowane przez Wykonawcę materiały lub urządzenia posiadają lepsze lub równe cechy, parametry
i funkcjonalności, niż te będące przedmiotem oferty, w zakresie cech, parametrów, wymaganych funkcjonalności, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego - w takim przypadku, warunki i zasady realizacji umowy,
w tym wynagrodzenie, pozostają bez zmian.
4. Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:
1) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy, działanie siły wyższej.
Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy