BZP: Usługa związana z pełnieniem funkcji personelu nominowanego w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej – kierownictwo. Znak sprawy DZPZ.283.54.2025.AG
16.06.2025
2025/BZP 00280621/01
Politechnika Śląska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa związana z pełnieniem funkcji personelu nominowanego w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej – kierownictwo. Znak sprawy DZPZ.283.54.2025.AG
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 237-13-34
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: DZPZ@polsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa związana z pełnieniem funkcji personelu nominowanego w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej – kierownictwo. Znak sprawy DZPZ.283.54.2025.AG
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-311ead17-779b-447d-8803-4f87d3045d90
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280621
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002645/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.39 Usługa związana z pełnieniem funkcji personelu noninowanego w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej - kierownictwo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej
Politechniki Śląskiej, zwanej dalej „Platformą” lub „Systemem”: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login oraz poczty elektronicznej:
DZPZ@polsl.pl, z tym zastrzeżeniem, że składanie ofert odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy. b) Korzystanie z Platformy Zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. Na Platformie znajduje się zakładka „Baza Wiedzy” zawierająca Instrukcje dla Wykonawców. c) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą tego rozwiązania teleinformatycznego pod nr tel. +48 22 257 22 23
(infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 900-1700), e-mail: oneplace@marketplanet.pl d)Zamawiający określa niezbędne
wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej; zainstalowana dowolna
przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2; zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. e) Zamawiający określa informacje na temat
kodowania i czasu odbioru danych: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie,
jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez
Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. f) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny
czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu. g) Oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy, uważa się za dokumenty
złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę. h) O terminie złożenia oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie. i) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Zakupowej wynosi do 2 GB. j) Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako: dokumenty w formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES; dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem; w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem. k) Wykonawca może również przekazać ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie (nie dotyczy oferty) na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Wykonawca, przekazując ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie, żąda
potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Za datę przekazania zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przyjmuje się datę otrzymania potwierdzenia dostarczenia wiadomości zawierającej ww. pliki/ załączniki z serwera pocztowego Zamawiającego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego wynosi 10 MB. l) Zastrzega się, że Zamawiający i Wykonawca w trakcie prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy, na każdym jej etapie oraz w każdej
formie komunikują się w języku polskim, przy czym dopuszcza się używanie w oświadczeniach, ofertach oraz innych dokumentach określeń obcojęzycznych w zakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 roku o języku polskim.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZPZ.283.54.2025.AG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szef instruktorów szkolenia praktycznego (CFI)
Zakres czynności na stanowisku Szefa instruktorów szkolenia praktycznego (CFI):
nadzór nad całością procesu szkolenia praktycznego w Ośrodku;
sporządzanie planów szkoleń praktycznych;
sporządzanie oceny efektywności szkolenia praktycznego;
zapewnienie spójności szkolenia lotniczego;
zapewnienie i kontrola zgodności prowadzonego szkolenia praktycznego z programem i obowiązującymi przepisami;
nadzór nad sprawami związanymi z bezpieczeństwem lotniczym i w przypadku wystąpienia odstępstw od przyjętych standardów powiadamianie Kierownika Szkolenia (HT) i podejmowanie kroków zaradczych;
bieżąca kontrola postępów w szkoleniu praktycznym (w tym loty sprawdzające);
nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji wyszkoleniowej;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia o wystawienie zaświadczeń o odbyciu szkolenia praktycznego;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia o wyznaczanie szkolonemu instruktora prowadzącego;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia o wyznaczanie dla instruktorów - praktykantów instruktora nadzorującego;
planowanie i wykonywanie (w porozumieniu z Kierownikiem Szkolenia) lotów sprawdzających na zakończenie Zadania (mającymi na celu nadanie kwalifikacji pilotażowych lub uprawnienia), lub wyznaczanie odpowiedniego instruktora do tych lotów;
kontrola i ocena pracy podległych mu instruktorów;
wydawanie zezwoleń na zwiększenie liczby lotów w przypadku niezadowalających postępów w szkoleniu praktycznym;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia w sprawie przerwania szkolenia w wyniku braku postępów;
nadzór nad sprawami związanymi z bezpieczeństwem lotniczym i w przypadku wystąpienia odstępstw od przyjętych standardów powiadamianie Kierownika Odpowiedzialnego i podejmowanie kroków zaradczych;
bieżąca kontrola postępów w szkoleniu (w tym loty sprawdzające);
nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji szkoleniowej;
kontrola przestrzegania czasu pracy i wypoczynku personelu lotniczego zatrudnionego
w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej;
utrzymanie i doskonalenie własnych kwalifikacji lotniczych;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań lotniczych w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu.
W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szef instruktorów szkolenia teoretycznego (CTKI)
Zakres czynności na stanowisku Szefa Instruktorów Szkolenia teoretycznego (CTKI):
nadzór nad całością procesu szkolenia teoretycznego w Ośrodku;
sporządzanie planu szkolenia teoretycznego;
organizowanie zastępstw za nieobecnych instruktorów szkolenia teoretycznego;
sporządzanie oceny efektywności szkolenia teoretycznego;
akceptowanie tematów prac kontrolnych, testów i pytań egzaminacyjnych;
zapewnienie i kontrola zgodności prowadzonego szkolenia teoretycznego z programem
i obowiązującymi przepisami;
bieżąca kontrola postępów w szkoleniu teoretycznym;
nadzór nad prawidłowością prowadzonej dokumentacji szkolenia teoretycznego;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia o wystawienie zaświadczeń o odbyciu szkolenia teoretycznego;
kontrola i ocena pracy podległych mu instruktorów szkolenia teoretycznego;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia odnośnie składów komisji egzaminacyjnych dla przeprowadzenia egzaminów kończących szkolenia teoretyczne;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia odnośnie składów komisji egzaminacyjnych dla przeprowadzenia egzaminów KWT;
uzgadnianie z Kierownikiem Szkolenia procedur egzaminów poprawkowych;
wnioskowanie do Kierownika Szkolenia o przerwaniu szkolenia w wyniku braku postępów;
utrzymanie i doskonalenie własnych kwalifikacji lotniczych;
Szef instruktorów szkolenia teoretycznego podlega bezpośrednio Kierownikowi Szkolenia;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań lotniczych w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu. W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kierownik Procedur i Projektów Lotniczych (KPPL)
Zakres czynności na stanowisku Kierownika ds. Procedur i Projektów Lotniczych (KPPL):
opracowywanie dokumentów związanych z realizacją procedur pozyskiwania usług szkoleniowych na potrzeby Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
współudział w procesie nadzorowania prawidłowości funkcjonowania Systemu Zarządzania Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
opracowywanie dokumentacji związanej z planowaniem i realizacją procesu zakupu techniki lotniczej na potrzeby Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
opracowywanie dokumentacji związanej z zakupami pomocy naukowo-dydaktycznych na potrzeby Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej;
zlecanie i nadzorowanie wykonywania procesów naprawczych, realizowanych w ramach Ośrodkach ATO POLSL;
udział w opracowywaniu planów pozyskiwania zgodności i pracach Rady ds. Bezpieczeństwa;
opracowywanie dokumentacji związanej z planowaniem i realizacją przedsięwzięć promocyjnych oraz eventów o charakterze lotniczym;
współudział w opracowywaniu aktualizacji i poprawek do dokumentacji lotniczej
i operacyjnej Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
współudział w opracowywaniu rekomendacji dotyczących działań korygujących funkcjonowanie Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
współudział w organizacji i prowadzeniu szkoleń personelu, w zakresie organizacji
i funkcjonowania Ośrodka, w myśl obowiązujących przepisów prawa lotniczego;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu. W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kierownik Jakości Part-147
Zakres czynności na stanowisku Kierownika Jakości Part-147:
zapewnienie jakości i monitorowania zgodności w OSMOT Part- 147;
nadzorowanie prawidłowości funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością
w Organizacji;
stałe doskonalenie QMS;
realizacja audytów wewnętrznych organizacji, zgodnie z rocznym planem;
realizacja audytów zewnętrznych w odniesieniu do organizacji lotniczych realizujących zadania na korzyść Ośrodka Part-147;
zlecanie i nadzorowanie wykonywania procesów naprawczych, realizowanych w ramach Ośrodka Part-147;
objęcie Systemem Zarządzania Jakością monitorowanie zgodności wszystkich wymagań,
a w przypadku dużej złożoności zadań kierowanie wyszkolonym personelem lub audytorem zewnętrznym;
rekomendacja sposobów działań korygujących oraz monitorowanie ich realizacji
i raportowanie;
zapewnienie niezależności funkcji monitorowania zgodności wyrażającą się w tym, że audity i inspekcje w Ośrodku Part-147, są wykonywane przez personel nieponoszący odpowiedzialności za obszary będące przedmiotem auditu;
odpowiedzialność za organizację szkoleń personelu Ośrodka Part-147, w zakresie organizacji i funkcjonowania Ośrodka Part-147, w myśl obowiązujących przepisów prawa lotniczego;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
- Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu. W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kierownik Szkoleniowego Urządzenia Symulacji Lotu
Zakres czynności na stanowisku Kierownika Szkoleniowego Urządzenia Symulacji Lotu:
realizacja prób subiektywnych i obiektywnych Szkoleniowego Urządzenia Symulacji Lotu;
wykonywanie czynności służbowych na terenie Ośrodka w wymiarze minimum 80 godzin,
w miesiącu;
realizacja szkoleń symulatorowych zleconych przez Szefa Instruktorów Szkolenia Praktycznego;
prowadzenie praktycznego szkolenia naziemnego, na symulatorze lotu zgodnie
z zapisami obowiązujących przepisów lotniczych oraz zapisami dokumentów regulaminowych i programów szkolenia Ośrodka Szkolenia Lotniczego;
prowadzenie zajęć teoretycznych w ramach szkolenia symulatorowego wraz z związaną
z nimi dokumentacją, zgodnie z planem, programem opracowanym przez Kierownika Szkolenia;
wykonywanie czynności związanych z kontrolą i nadzorem poziomu i jakości wyszkolenia podległych uczniów-pilotów;
nadzór nad procesem przygotowania i kontrola procesu przygotowywania się uczniów-pilotów do realizacji lotów symulatorowych;
prowadzenie briefingów i debriefingów z uczniami-pilotami przydzielonymi do szkolenia;
realizowanie czynności związanych z kontrolą prawidłowego prowadzenia osobistej dokumentacji lotniczej przez uczniów-pilotów;
uczestniczenie w procesie przygotowywania tematów prac kontrolnych, testów (KWT) zgodnie z zaleceniami i postanowieniami Kierownika Szkolenia;
prowadzenie dokumentacji planistycznej i dbanie o wpisy w karcie przebiegu szkolenia ucznia-pilota i zapisywanie lotów symulatorowych w systemie elektronicznym;
zgłaszanie do Kierownika Szkolenia wniosków w zakresie przebiegu szkolenia podległych uczniów-pilotów, w tym, dotyczących postępów w szkoleniu, stanu dyscypliny, wniosków dotyczących dalszego szkolenia;
przestrzeganie norm czasowych w zakresie czasu wykonywania czynności lotniczych, tj.: czasu pracy i czasu wypoczynku;
powstrzymywanie się od wykonywania czynności instruktorskich w przypadku uzasadnionych wątpliwości , wg własnej oceny, posiadanej wiedzy i umiejętności, co do możliwości bezpiecznej ich realizacji w określonych warunkach oraz powiadamianie o tym fakcie Kierownika Szkolenia;
powstrzymywanie się od wykonywania czynności instruktorskich, wykonywania lotów
i uczestniczenia w ćwiczeniach naziemnych z wykorzystaniem statków powietrznych,
w przypadkach wystąpienia niedyspozycji fizycznych i/lub psychicznych (alkohol, środki odurzające, leki ograniczające sprawność fizyczną i psychiczną) oraz powiadamianie Kierownika Szkolenia o zaistniałej sytuacji;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań lotniczych w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu.
W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kierownik Jakości Organizacji Kompleksowej Zdatności do Lotu (CAO)
Zakres czynności na stanowisku Kierownika Jakości (CAO)
kontrola i ocena kompetencji i kwalifikacji personelu CAO;
monitorowanie czy wszystkie czynności Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu są wykonywane zgodnie z zatwierdzonymi procedurami;
monitorowanie zgodności działania organizacji z wymaganiami EASA Part-M i Part-145 poprzez systematyczne wykonywanie audytów i inspekcji;
opracowanie i wdrażanie programu jakości w obszarze systemu zarządzania ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych;
opracowanie List Kontrolnych na potrzeby realizacji audytów wewnętrznych w organizacji CAO;
opracowywanie raportów z przeprowadzonych audytów;
składanie raportów do Kierownika Odpowiedzialnego o stanie systemu jakości w organizacji;
przedstawianie Kierownikowi Odpowiedzialnemu półrocznych raportów z oceny działania systemu jakości w organizacji CAO;
wnioskowanie o przeprowadzenie działań korygujących i naprawczych;
inicjowanie o nadzorowanie wprowadzania działań korygujących i naprawczych;
nadzorowanie usuwania niezgodności wynikających z systemu audytów wewnętrznych
i bieżącego nadzoru prowadzonego przez ULC;
Kierownik Jakości CAO podlega bezpośrednio Kierownikowi Odpowiedzialnemu;
Wykonawca, składając ofertę jednocześnie oświadcza, że:
• znany mu jest zakres i charakter zadań realizowanych w AOSL POLSL, opisanych
w SWZ;
• wykonywanie przez niego zadań w innych podmiotach (ATO, przewoźnik lotniczy, itp.) nie będzie kolidowało z realizacją zadań w AOSL POLSL.
- Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Raportu z realizacji zadań w miesiącu. W raporcie należy wykazać zadania, oraz terminy, w których były wykonywane. Raport stanowi załącznik do FV/rachunku i podlega zatwierdzeniu przez Kierownika Szkolenia Ośrodka (HT).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72224200-3 - Usługi w zakresie planowania zapewniania jakości systemu
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Dysponowanie minimum 1 osobą (dla każdej części zamówienia) zdolną do wykonania zamó-wienia, która będzie je wykonywała (wyznaczoną do realizacji zamówienia) i która będzie od-powiedzialna m. in. za prawidłową realizację zamówienia i jakość jego wykonania, oraz posia-da/spełnia następujące kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie:Szef Instruktorów Szkolenia Praktycznego CFI musi:
spełniać wymagania dla CFI zawarte w PART-ORA oraz AMC i GM do PART-ORA;
posiadać licencję pilota samolotowego wydaną zgodnie z przepisami EASA minimum CPL(A);
posiadać uprawnienie IR SE/ME, MEP(L), FI(A) do CPL/IR/ME;
posiadać orzeczenie lotniczo-lekarskie gr. 1;
posiadać potwierdzoną znajomość języka angielskiego na poziomie minimum 4 ICAO;
posiadać nalot ogólny minimum 2000 godzin;
posiadać doświadczenie w pracy w charakterze personelu nominowanego ośrodka szkolenia lotniczego lub podmiocie o charakterze lotniczym.
Szef Instruktorów Szkolenia Teoretycznego CTKI musi:
spełniać wymagania dla CTKI zawarte w PART-ORA oraz AMC i GM do PART-ORA;
posiadać licencję pilota samolotowego wydaną zgodnie z przepisami EASA ATPL(A);
posiadać uprawnienie IR SE/ME, MEP(L), FI(A) do CPL/IR/ME;
posiadać orzeczenie lotniczo-lekarskie gr. 1;
posiadać potwierdzoną znajomość języka angielskiego na poziomie minimum 4 ICAO;
posiadać nalot ogólny minimum 1.500 godzin;
posiadać doświadczenie w pracy w charakterze personelu nominowanego ośrodka szkolenia lotniczego lub podmiocie o charakterze lotniczym.
Kierownik ds. Procedur i Projektów Lotniczych KPPL musi posiadać:
wykształcenie wyższe techniczne o profilu lotniczym;
aktualne lub wygasłe uprawnienia lotnicze;
znajomość przepisów i procedur w zakresie Ustawy – Prawo zamówień publicznych;
doświadczenie w opracowywaniu dokumentacji związanej z realizacją przetargów oraz projektów;
biegłą znajomość przepisów Part-FCL oraz dokumentów normatywnych dotyczących funkcjonowania lotnictwa (dokumenty UE, EASA, ULC);
umiejętność interpretacji przepisów lotniczych;
doświadczenie w pracy w charakterze personelu nominowanego ośrodka szkolenia lot-niczego lub podmiocie o charakterze lotniczym.
Kierownik Jakości Part-147 musi posiadać:
wykształcenie wyższe techniczne;
znajomość technik audytowania organizacji o charakterze lotniczym;
doświadczenie w wykonywaniu audytów jakości w obszarach funkcjonowania uznanej organizacji szkoleniowej;
znajomość techniki i środowiska lotniczego, wiedza z zakresu komercyjnego transportu lotniczego;
znajomość przepisów Part-66 i Part-147;
umiejętność interpretacji przepisów lotniczych;
doświadczenie w pracy w charakterze personelu nominowanego ośrodka szkolenia lot-niczego lub podmiocie o charakterze lotniczym.
Kierownik Szkoleniowego Urządzenia Symulacji Lotu musi posiadać:
licencję pilota samolotowego wydaną zgodnie z przepisami EASA minimum CPL(A);
uprawnienia do prowadzenia szkoleń na szkoleniowych urządzeniach symulacji lotu IR i/lub MCC;
potwierdzoną znajomość języka angielskiego na poziomie minimum 4 ICAO;
znajomość dokumentów normatywnych dot. realizacji zadań szkolenia lotniczego;
umiejętność opracowywania dokumentów sprawozdawczych dot. szkolenia lotniczego;
doświadczenie w pracy w charakterze personelu nominowanego ośrodka szkolenia lot-niczego lub podmiocie o charakterze lotniczym.
Kierownik Jakości Organizacji Kompleksowej Zdatności do Lotu CAO musi posiadać:
wykształcenie wyższe techniczne;
doświadczenie w wykonywaniu audytów jakości w obszarach zarządzania zdatnością do lotu lub/i obsługi technicznej samolotów;
znajomość techniki i środowiska lotniczego, wiedza z zakresu komercyjnego transportu lotniczego;
znajomość przepisów Part-M i Part-145;
umiejętność interpretacji przepisów lotniczych;
posługiwanie się dokumentacją techniczną statków powietrznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. Zgodnie z art. 274 ust. 4
ustawy Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17
lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania ww. wykonawców, które powinno być przez nich udzielone (podpisane). Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Każdy z wykonawców występujących wspólnie musi z osobna wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.5.) niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdzać ma brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Zamawiający przewiduje następujące zmiany postanowień zawartej umowy:1) zmiany strony umowy w przypadku następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów,
2) zmiany terminu lub sposobu wykonania umowy w przypadku:
a) wystąpienia zdarzeń siły wyższej – o czas trwania przeszkody; w rozumieniu niniejszej umowy „siła wyższa” jest to
zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne wobec stron i niemożliwe do zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w
wypadku maksymalnej staranności stron; strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego
pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu; obie strony będą
zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie umowy, nienależyte wykonanie lub zwłokę w wykonaniu umowy, w takim
zakresie, w jakim nastąpiło to na skutek zdarzeń siły wyższej,
b) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub niezawinionych przez Wykonawcę, uniemożliwiających
rozpoczęcie, realizację w terminie lub kontynuowanie realizacji przedmiotu umowy,
c) w przypadku niewyczerpania ceny umowy, o której mowa w § 2 ust. 1, Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia
terminu realizacji umowy o maksymalnie 3 miesiące,
3) zmiany w kolejności i terminach płatności, w przypadku zmiany terminu lub sposobu realizacji zamówienia,
4) zmiany sposobu wykonywania umowy:
a) spowodowanych siłą wyższą w rozumieniu ust. 3 pkt 2) lit. a), uniemożliwiającą wykonanie umowy zgodnie z jej
postanowieniami,
b) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć
w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności
i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy, c) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa miejscowego w zakresie
mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
5) zmiany ceny umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT,
6) Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy o maksymalnie 3 miesiące w przypadku
wystąpienia niekorzystnych zjawisk pogodowych, tj. mgły, oblodzenia, które uniemożliwiają wykonywanie
lotów. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie
stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
7) Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy (waloryzacji),
w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia, zgodnie z poniższymi zasadami:
a) Wykonawca może w trakcie trwania umowy, po upływie 6 miesięcy jej realizacji, jednorazowo na podstawie art. 439
ustawy Pzp złożyć wniosek o zmianę wysokości należnego wynagrodzenia (dalej: wniosek), jeśli obliczony zgodnie z
poniższą lit. b) wskaźnik waloryzacyjny WW przewyższy 0;
b) waloryzacja dotyczy usług niezafakturowanych i wykonywanych począwszy od miesiąca, w którym został złożony
wniosek, w oparciu o wskaźnik waloryzacyjny wyliczony według wzoru:
(...) UWAGA! Ze względu na ograniczoną liczbę znaków możliwych do wpisania w niniejszym polu, pełny zakres zmian
zawarty jest w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w postępowaniu wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Instrukcja korzystania z Platformy jest dostępna w zakładce „Baza Wiedzy”. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.