BZP: Serwis i legalizacje systemów wagowych zamontowanych na pojazdach do zbiórki odpadów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o. o.
16.06.2025
2025/BZP 00280752/01
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Serwis i legalizacje systemów wagowych zamontowanych na pojazdach do zbiórki odpadów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Obozowa 43
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-161
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 223910100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Serwis i legalizacje systemów wagowych zamontowanych na pojazdach do zbiórki odpadów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o. o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-42d47fa5-2f71-4ca3-8f30-d6574ac71abc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280752
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mpowarszawa.ezamawiajacy.pl/pn/mpowarszawa/demand/205035/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Zamawiający informuje, że informacje zawarte w:- Załączniku nr 1 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, tj. Wykazie wag dynamicznych (dla Zadania 1),
- Załączniku nr 2 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, tj. Wykazie wag statycznych (dla Zadania 2),
mają charakter poufny i nie mogą być udostępniane osobom innym niż Wykonawcy, o których mowa poniżej.
W celu zachowania poufności informacji zawartych w Załączniku nr 1 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 2 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, Zamawiający, działając na podstawie przepisu art. 133 ust. 3 ustawy, nie udostępnia tych informacji na stronie internetowej/Platformie. Wykonawcy w celu uzyskania dostępu do informacji zawartych w Załączniku nr 1 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia oraz/lub w Załączniku nr 2 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, zobowiązani są złożyć do Zamawiającego wniosek wraz z zobowiązaniem zachowania poufności uzyskanych informacji.
UWAGA: Wniosek, o którym mowa powyżej wraz z zobowiązaniem zachowania poufności uzyskanych informacji należy złożyć w oryginale za pośrednictwem Platformy, na której prowadzone jest postępowanie, w formie elektronicznej w sposób określony w pkt. 5.2. SWZ, z uwzględnieniem pkt. 11 SWZ.
W treści wniosku Wykonawca zobowiązany jest wskazać swoje dane identyfikacyjne, nazwę i nr postępowania, którego wniosek dotyczy, adres poczty elektronicznej, na który zostanie przekazane hasło do poufnej części SWZ, oraz złożyć zobowiązanie do zachowania w tajemnicy treści udostępnionych mu informacji i dokumentów, traktowanych jako informacje poufne, tj. zawartych w:
- Załączniku nr 1 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, tj. Wykazie wag dynamicznych (dla Zadania 1),
- Załączniku nr 2 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, tj. Wykazie wag statycznych (dla Zadania 2),
Wnioski nie zawierające wymaganych przez Zamawiającego informacji, określonych wzorem wniosku, o którym mowa powyżej, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ (zawarty w III Części SWZ), jak również wnioski sformułowane w innej postaci niż na wzorze przygotowanym przez Zamawiającego, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ (jak np. wiadomość mailowa, z której wynika chęć pozyskania przez Wykonawcę niejawnej części SWZ, pismo Wykonawcy w sprawie pozyskania niejawnej części SWZ itp.) nie będą przez Zamawiającego rozpatrywane.
Wniosek o udostępnienie poufnej części SWZ wraz z zobowiązaniem może złożyć wyłącznie Wykonawca wykonujący działalność objętą przedmiotem zamówienia.
Wniosek wraz z zobowiązaniem może złożyć wyłącznie osoba uprawniona do reprezentacji Wykonawcy, która zobowiązana jest uwiarygodnić to uprawnienie.
W odpowiedzi na ww. wniosek, Zamawiający niezwłocznie udostępni ww. Wykonawcy Załącznik nr 1 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia oraz/lub Załącznik nr 2 do Części II SWZ - Opis przedmiotu zamówienia, za pośrednictwem Platformy, o której mowa w pkt 5.2.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mpowarszawa.ezamawiajacy.pl/pn/mpowarszawa/demand/205035/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://mpowarszawa.ezamawiajacy.pl/pn/mpowarszawa/demand/205035/notice/public/details
2. W celu bezproblemowej pracy z Platformą, Wykonawca powinien posiadać co najmniej:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
c) włączoną obsługę JavaScript;
d) zainstalowany program AcrobatReader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
e) zainstalowaną dowolną przeglądarkę internetową w wersji wspieranej przez producenta, obsługującą TLS 1.2.
3. Dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- dokumenty w formacie „pdf” zaleca się podpisywać formatem PAdES,
- jeżeli w wyniku podpisywania kwalifikowanym podpisem elektronicznym pliku w formacie innym niż „pdf" zostanie utworzony dodatkowy plik z podpisem, Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu oba pliki (plik podpisywany i plik z podpisem),
- Zamawiający zaleca, aby kwalifikowany podpis elektroniczny, którym posługuje się Wykonawca był podpisem wydanym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, bądź innych krajów należących do Unii Europejskiej.
4. Dopuszczalny format podpisu osobistego:
− dokumenty w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpisywać podpisem wewnętrznym (otoczonym),
− dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym.
5. Dopuszczalny format podpisu zaufanego: wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB, dostępny format podpisu „xml”.
6. Obsługiwane przez Platformę formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami został opisany w pkt. 5 Części I SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://mpowarszawa.ezamawiajacy.pl/pn/mpowarszawa/demand/205035/notice/public/details
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny został określony w pkt. 28 Części I SWZ oraz w załączniku do Części IV SWZ – Projektowane postanowienia umowy (wzór umowy).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.27.20.2025.JN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest serwis i legalizacja systemów wagowych zamontowanych na pojazdach do zbiórki odpadów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o., z podziałem na zadania określone poniżej:
Zadanie 1: Serwis i legalizacja dynamicznych systemów wagowych zamontowanych na pojazdach bezpylnych do zbiórki odpadów.
Wykonawca pod pojęciem dynamicznego systemu wagowego rozumie wagę automatyczną dla pojedynczych ładunków klasy Y (b). Dynamiczny system wagowy składa się z nw. elementów:
a. Komputer wagowy Eleiro/Metiron (opcjonalnie z pamięcią Mestore) – Producent Digi Sens AG,
b. Czujniki wagowe – Producent Digi Sens AG,
c. Czujniki wyzwalające,
d. Sterowania z komputera wrzutnika (szyna CAN),
e. Okablowanie łączące czujniki z komputerem wagowym,
f. Elementy mocujące czujniki pomiarowe oraz wyzwalające,
g. Osłony chroniące okablowanie.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. usługę serwisową (przeglądy, naprawy i konserwację) systemów wagowych w okresie obowiązywania przedmiotowego zamówienia,
2. ocenę zgodności każdego systemu wagowego nadaną przez Główny Urząd Miar (GUM) lub Okręgowy Urząd Miar (OUM) lub instytucję równoważną do poświadczenia dokonania legalizacji - kompleksowa usługa (zapewnienie wzorców masy, obsługa HDS, opłaty urzędowe i obsługa GUM/OUM w przypadku oceny zgodności nadaną przez GUM/OUM) wraz z wystawieniem dokumentu poświadczającego wykonanie oceny zgodności,
3. legalizację ponowną z przygotowaniem i kalibracją, usunięciem usterek niezbędnych do wykonania procesu legalizacji każdego systemu wagowego przed upływem terminu ważności aktualnej legalizacji, w tym dopełnienie wszelkich czynności i formalności z Głównym Urzędem Miar lub Okręgowym Urzędem Miar, wystawienie dokumentu poświadczającego wykonanie legalizacji,
4. szkolenia w zakresie przewidzianym przez Zamawiającego.
Przedmiotowe zamówienie (w zakresie Zadania 1 oraz w zakresie Zadania 2) będzie realizowane w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. W przypadku gdy kwota łącznego wynagrodzenia przedmiotu zamówienia nie zostanie w pełni wykorzystana do czasu zakończenia zamówienia Zamawiający zastrzega prawo przedłużenia czasu trwania zamówienia do chwili, gdy przyznane środki zostaną wykorzystane, jednak nie dłużej niż o 7 miesięcy.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania legalizacji ponownej każdego systemu wagowego przed upływem terminu ważności aktualności legalizacji w okresie obowiązywania zamówienia w zakresie: Zadania 1 - legalizacja ponowna dynamicznych systemów wagowych zamontowanych na pojazdach bezpylnych: minimalna ilość 85 szt., planowana maksymalna ilość 119 szt., maksymalnie 2 miesiące przed datą upływu terminu ważności aktualnych legalizacji wag
(do każdego pojazdu odrębnie). Zamawiający nie przewiduje wykonania legalizacji ponownej wag kilka miesięcy wcześniej przed datą upływu terminu ważności aktualnych legalizacji ponownych wag.
Szczegółowe wymagania związane z opisem i realizacją zamówienia zostały określone w Części II SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50411000-9 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji aparatury pomiarowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50433000-9 - Usługi kalibracyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium cena oferty brutto - waga 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest serwis i legalizacja systemów wagowych zamontowanych na pojazdach do zbiórki odpadów na potrzeby Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o., z podziałem na zadania określone poniżej:
Zadanie 2: Serwis i legalizacja statycznych systemów wagowych zamontowanych na pojazdach bezpylnych, ciężarowych i kontenerowych do zbiórki odpadów.
Wykonawca pod pojęciem statycznego systemu wagowego rozumie wagę nieautomatyczną umożliwiającą ważenie pojemników po jego załadunku na podwozie pojazdu, bez potrzeby jego przerywania (w celu pomiaru osiągnięcia pomiaru wagi) oraz bez konieczności wydłużenia cyklu opróżniania kontenera. System wagowy składa się z nw. elementów:
a. Komputer wagowy R420 – Producent Rinstrum,
b. Czujniki wagowe,
c. Obsady czujników wagowych,
d. Dociski czujników wagowych,
e. Moduły przechyłu M4211,
f. Czujniki nachylenia,
g. Elementy mocujące czujniki pomiarowe,
h. Puszki połączeniowe hermetyczne o klasie szczelności min. IP 66,
i. Osłony chroniące czujniki, moduły i okablowanie.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. usługę serwisową (przeglądy, naprawy i konserwację) systemów wagowych w okresie obowiązywania przedmiotowego zamówienia,
2. ocenę zgodności każdego systemu wagowego nadaną przez Główny Urząd Miar (GUM) lub Okręgowy Urząd Miar (OUM) lub instytucję równoważną do poświadczenia dokonania legalizacji - kompleksowa usługa (zapewnienie wzorców masy, obsługa HDS, opłaty urzędowe i obsługa GUM/OUM w przypadku oceny zgodności nadaną przez GUM/OUM) wraz z wystawieniem dokumentu poświadczającego wykonanie oceny zgodności,
3. legalizację ponowną z przygotowaniem i kalibracją, usunięciem usterek niezbędnych do wykonania procesu legalizacji każdego systemu wagowego przed upływem terminu ważności aktualnej legalizacji, w tym dopełnienie wszelkich czynności i formalności z Głównym Urzędem Miar lub Okręgowym Urzędem Miar, wystawienie dokumentu poświadczającego wykonanie legalizacji,
4. szkolenia w zakresie przewidzianym przez Zamawiającego.
Przedmiotowe zamówienie (w zakresie Zadania 1 oraz w zakresie Zadania 2) będzie realizowane w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. W przypadku gdy kwota łącznego wynagrodzenia przedmiotu zamówienia nie zostanie w pełni wykorzystana do czasu zakończenia zamówienia Zamawiający zastrzega prawo przedłużenia czasu trwania zamówienia do chwili, gdy przyznane środki zostaną wykorzystane, jednak nie dłużej niż o 7 miesięcy.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania legalizacji ponownej każdego systemu wagowego przed upływem terminu ważności aktualności legalizacji w okresie obowiązywania zamówienia
w zakresie: Zadania 2 - legalizacja ponowna statycznych systemów wagowych zamontowanych na pojazdach bezpylnych, ciężarowych i kontenerowych: minimalna ilość 25 szt., planowana maksymalna ilość 42 szt., maksymalnie 2 miesiące przed datą upływu terminu ważności aktualnych legalizacji wag
(do każdego pojazdu odrębnie). Zamawiający nie przewiduje wykonania legalizacji ponownej wag kilka miesięcy wcześniej przed datą upływu terminu ważności aktualnych legalizacji ponownych wag.
Szczegółowe wymagania związane z opisem i realizacją zamówienia zostały określone w Części II SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50411000-9 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji aparatury pomiarowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50433000-9 - Usługi kalibracyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium cena oferty brutto - waga 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Uwaga! Numeracja przeniesiona z SWZ.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
6.2.2.4.1. Zadanie 1: wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – należycie zrealizowali, co najmniej jedną usługę (umowę) polegającą na wykonywaniu usług serwisowych dotyczących przeglądów/napraw wag dynamicznych Digisens, o wartości minimum 50 000,00 zł netto.
6.2.2.4.2. Zadanie 2: wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – należycie zrealizowali, co najmniej jedną usługę (umowę) polegającą na wykonywaniu usług serwisowych dotyczących przeglądów/napraw wag statycznych Rinstrum, o wartości minimum 50 000,00 zł netto.
Celem oceny spełnienia warunku Zamawiający dopuszcza wykazanie się usługami będącymi w trakcie realizacji, z zastrzeżeniem, że do oceny będzie brana pod uwagę zrealizowana część zamówienia o wartości nie mniejszej niż wskazana powyżej. Zamawiający nie dopuszcza sumowania usług w celu osiągnięcia wymaganego minimalnego progu wartościowego.
W odniesieniu do ww. warunku Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp, warunek o którym mowa w pkt. 6.2.2.4.1. i pkt 6.2.2.4.2 SWZ musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Uwaga! Numeracja przeniesiona z SWZ.
7.1. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, jakie na wezwanie Zamawiającego mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
7.1.1. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Okres 3 lat, o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Wykaz powinien być zgodny z wymaganiami określonymi odpowiednio w pkt. 6.2.2.4.1. i 6.2.2.4.2. SWZ i sporządzony wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SWZ odpowiednio dla danego zadania.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie będzie żądał przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Uwaga! Numeracja przeniesiona z SWZ.11.5. Na ofertę składają się:
11.5.1. wypełniony Formularz elektroniczny dla danego zadania dostępny
i generowany poprzez Platformę (Formularz ofertowy).
11.6. Do oferty Wykonawca dołącza:
11.6.1. oryginał dokumentu wadium, jeśli wadium jest składane w innej formie niż pieniężna – zgodnie z zapisami pkt. 10.4. SWZ
11.6.2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
11.6.3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt. 11.6.2. SWZ podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1a do SWZ.
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 11.6.2. SWZ o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składnia ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
11.6.4. w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby – zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Powyższy dokument musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
11.6.4.2. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
11.6.4.3. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
11.6.4.4. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby,
na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu
do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
11.6.5. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie
do reprezentowania Wykonawcy jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych Wykonawcy (z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru). Powyższe stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej).
11.6.6. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SWZ.
11.6.7. w przypadku, gdy oferta zawiera tajemnicę przedsiębiorstwa – dowody, o których mowa w pkt. 11.9.3. SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:Zadanie 1 – 7 410,00 zł,
Zadanie 2 – 3 750,00 zł,
Wadium może być wnoszone w następujących formach:
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Uwaga! Numeracja przeniesiona z SWZ.9. Oferta wspólna
9.1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcja i spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.2. Oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania, którego dotyczy i zakresu umocowania pełnomocnika.
9.3. Podpisy na pełnomocnictwie muszą być złożone przez osoby uprawnione
do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. W przypadku, gdy upoważnienie osób podpisujących pełnomocnictwa nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą Wykonawca udowodni upoważnienie tych osób w szczególności przedstawiając stosowne pełnomocnictwa. Dokument pełnomocnictwa winien zostać złożony
w sposób określony w pkt. 11.7.3. SWZ.
9.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja), żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy lub w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz.U. z 2025 r., poz. 514).
9.5. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (każdy członek konsorcjum/wspólnik spółki cywilnej) składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia, o których mowa: w art. 108 ust. 1 ustawy, w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz.U. z 2025 r., poz. 514) oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W tym celu każdy z członków konsorcjum/ wspólnik spółki cywilnej wypełnia oświadczenie – wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SWZ.
9.6. Oświadczenia lub formularze sporządzone zgodnie z załączonymi do SWZ wzorami, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
9.7. W sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp, warunek, o którym mowa w pkt. 6.2.2.4.1 SWZ musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
9.8. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 11.6.2. SWZ każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (każdy uczestnik konsorcjum oraz wspólnik spółki cywilnej) składa indywidualnie.
9.9. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Podpis i poświadczenie za zgodność z oryginałem muszą być złożone za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.