BZP: Modernizacja zintegrowanego z linią LPS-B uniwersalnego stanowiska do fizycznej symulacji chłodzenia nadmuchowo-natryskowego kształtowników
16.06.2025
2025/BZP 00281130/01
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Modernizacja zintegrowanego z linią LPS-B uniwersalnego stanowiska do fizycznej symulacji chłodzenia nadmuchowo-natryskowego kształtowników
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000026867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 12-14
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 23 45 205
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@git.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://git.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania i rozwój
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja zintegrowanego z linią LPS-B uniwersalnego stanowiska do fizycznej symulacji chłodzenia nadmuchowo-natryskowego kształtowników
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d7c79f9a-eff1-4653-8310-98b92c3e1210
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00281130
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/git3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/git
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywać się będzie jedynie drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. 2020 poz. 344 z późn. zm.).
Preferowaną drogą komunikacji jest Platforma Zakupowa: https://platformazakupowa.pl/pn/git
Ponadto dopuszcza się wykorzystanie poczty elektronicznej: tomasz.smykala@git.lukasiewicz.gov.pl
Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w formie elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (tzw. e-dowód osobisty) - przez osobę/y
uprawnione lub upoważnioną/e (na podstawie pełnomocnictwa) do reprezentowania Wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 28 SWZ - Informacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO.
Szczególne zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego zostały
określone w art. 19 i 74 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków
formalno – prawnych związanych z udziałem w postępowaniu, w tym obowiązków wynikających z RODO.
3. W związku z powyższym, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, stanowiącego
załącznik do SWZ.
4. Podwykonawca /podmiot trzeci jest zobowiązany podczas pozyskiwania danych osobowych na potrzeby przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wypełnić obowiązek informacyjny
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ/0270/ZP-11/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja zintegrowanego z linią LPS-B uniwersalnego stanowiska do fizycznej symulacji chłodzenia nadmuchowo-natryskowego kształtowników będącej w posiadaniu Zamawiającego. 2. Miejscem wykonania zamówienia jest siedziba Zamawiającego w Gliwicach, ul. Karola Miarki 12-14, Hala nr 10 i pomieszczenia na parterze Budynku „C”.
• zrealizowanie szkoleń wskazanych przez Zamawiającego pracowników – w liczbie do 6 osób. Wykonawca jest zobowiązany do określenia niezbędnego czasu potrzebnego do rzetelnego i pełnego przeszkolenia pracowników..
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, parametry graniczne przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia wymagane przez Zamawiającego zostały określone w Załączniku nr 2 do SWZ – Specyfikacja techniczna przedmiotu zamówienia.
2. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na okres co najmniej 24 wraz z wymaganymi w tym okresie nieodpłatnymi przeglądami serwisowymi spektrometru wykonywanymi zgodnie z zaleceniami producenta w trakcie trwania gwarancji (od daty odbioru końcowego). Wykonawca musi wycenić ofertę z uwzględnieniem wszystkich kosztów składających się na realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42510000-4 - Wymienniki ciepła, urządzenia do konfekcjonowania powietrza i urządzenia chłodzące oraz maszyny filtrujące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
42000000-6 - Maszyny przemysłowe
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość techniczna oraz funkcje użytkowe
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres realizacji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował co najmniej jedną dostawę której zakres obejmował zaprojektowanie i wykonanie lub modernizację przemysłowej instalacji hydraulicznej złożonej z układu dysz przeznaczonej do natryskiwania wodą powierzchni półwyrobów lub wyrobów stalowych o temperaturze typowej dla procesów przeróbki plastycznej na gorąco lub obróbki cieplnej, o wartości minimum 400 000,00 zł brutto.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie posiadania zdolności technicznych lub zawodowych określonych w pkt 17 Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie wykazu (załącznik nr 10) minimum 2 dostaw wraz z dowodami określającymi, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wypełniona Specyfikacja techniczna przedmiotu zamówienia z podaniem wymaganych przez Zamawiającego parametrów urządzenia (zgodnie z instrukcjami podanymi w treści załącznikaOpis proponowanych rozwiązań, urządzeń, wyposażenia i materiałów w postaci opisowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wypełniona Specyfikacja techniczna przedmiotu zamówienia z podaniem wymaganych przez Zamawiającego parametrów urządzenia (zgodnie z instrukcjami podanymi w treści załącznikaOpis proponowanych rozwiązań, urządzeń, wyposażenia i materiałów w postaci opisowej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
- Informacja potwierdzająca zasadność zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy:1) zmiany terminu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności pod warunkiem, że mają one wpływ na termin realizacji całego Przedmiotu Umowy:
a) opóźnień wynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
b) okoliczności mogących spowodować zmianę terminu wynikających z działania siły wyższej tj. klęski żywiołowe, huragan, powódź, katastrofy transportowe, pożar, eksplozje, wojna, strajk, epidemie, pandemie i inne nadzwyczajne wydarzenia, których zaistnienie leży poza zasięgiem i kontrolą Stron;
2) zmiany wynikającej ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy, a w szczególności w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT - w zakresie spowodowanym wprowadzeniem zmian;
3) zmiany zakresu realizacji po uprzednim zaakceptowaniu wniosku Wykonawcy o zmiany przez Zamawiającego,
4) zmiany podwykonawcy. Wykonawca po zawarciu umowy jest zobowiązany przekazać kopię umowy w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zawarcia.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia postanowień Umowy dopuszczalne są tylko w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp opisanych w § 11 ust. 1 Umowy i wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu, podpisanego przez prawidłowo umocowanych pełnomocników Stron.