BZP: Montaż odnawialnych źródeł energii oraz magazynów energii na obiektach JST w Gminie Herby – 2 postępowanie
17.06.2025
2025/BZP 00281810/01
GMINA HERBY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Montaż odnawialnych źródeł energii oraz magazynów energii na obiektach JST w Gminie Herby – 2 postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA HERBY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398439
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lubliniecka 33
1.5.2.) Miejscowość: Herby
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-284
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@herby.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.herby.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Montaż odnawialnych źródeł energii oraz magazynów energii na obiektach JST w Gminie Herby – 2 postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49f876ae-a946-4f50-b37f-2b8e1aa6849c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00281810
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026030/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Montaż odnawialnych źródeł energii oraz magazynów energii na obiektach JST w Gminie Herby - 2 postępowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja jest przewidziana do dofinansowania w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, nr naboru FESL.10.06.-IZ.01-082/23 w ramach Osi Priorytetowej X Fundusze europejskie na transformację Działania 10.06 Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii- projekty inne niż grantowe i parasolowe.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminaherby.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminaherby.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu
Zamawiający wymaga przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji:
Za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://gminaherby.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie,
jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę. Oferta i dokumenty dot. korespondencji elektronicznej muszą być
sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym, w języku polskim. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego jako:
1. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W
związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.IZ.271.8.2025.P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1620000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji fotowoltaicznych z magazynami energii
elektrycznej na obiektach należących do Zamawiającego wraz z pozyskaniem wszelkich wymaganych warunków i pozwoleń
do realizacji inwestycji, uruchomieniem, przygotowaniem dokumentacji projektowej i powykonawczej oraz przyłączenie
instalacji fotowoltaicznej z magazynami pracującej w układzie sieciowym do sieci dystrybucyjnej dla każdego z obiektów z osobna. Instalacje fotowoltaiczne z magazynami, które mają być przedmiotem inwestycji, zlokalizowane są w województwie śląskim, w powiecie lublinieckim w gminie Herby:
1) Oczyszczalnia Ścieków Lisów, Leśna 11, Lisów 42-714, dz. nr 6,
2) Oczyszczalnia Ścieków Herby, Elizy Orzeszkowej 8, Herby 42-284, dz. nr 725/21.
Zakres zadania :
1) W ramach realizacji Kontraktu Wykonawca opracuje kompletną dla każdego z obiektów z osobna dokumentację projektową niezbędną do wykonania i ukończenia robót w oparciu o treść załącznika nr 2 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia „PFU”. Prace projektowe muszą uwzględniać wszystkie elementy, których wykonanie jest konieczne do wypełnienia Kontraktu.
2) Budowa, dostawa, montaż oraz przyłączenie do krajowego systemu elektroenergetycznego instalacji fotowoltaicznej z
magazynem energii pracującej w układzie sieciowym wraz z uruchomieniem i uzyskaniem dokumentacji formalno-prawnej
wymaganej przez obowiązujące przepisy, niezbędnej do uruchomienia i eksploatacji przedmiotowych instalacji:
- instalacja fotowoltaiczna o łącznej mocy znamionowej nie mniejszej niż 149,05 kWp oraz nie większej niż 150 kWp na
terenie Oczyszczalni Ścieków Lisów wraz z magazynem energii elektrycznej poj. min. 100 kWh;
- instalacja fotowoltaiczna o łącznej mocy znamionowej nie mniejszej niż 24,20 kWp oraz nie większej niż 25 kWp na terenie
Oczyszczalni Ścieków Herby wraz z magazynem energii elektrycznej poj. min. 60 kWh;
3) W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania instalacji
fotowoltaicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
- Program Funkcjonalno-Użytkowy – załącznik nr 2 do SWZ, dokumenty zawarte w „PFU”stanowią opis przedmiotu
zamówienia.
- Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
31422000-0 - Zestawy baterii
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił
warunek, jeżeli wykaże, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż
250 000,00 zł. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek może być spełniony łącznie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zdolność techniczna.
Za spełniających warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej Zamawiający uzna Wykonawców,
którzy wykażą, że dysponują osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydanymi na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz.725 ze zm.) lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów – do kierowania robotami przedmiotowego zamówienia oraz przynależą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
Zamawiający wymaga od wykonawców dysponowania osobami, które zapewnią projektowanie, kierowanie budową oraz
robotami budowlanymi w szczególności:
• 1 osoba - Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń .
1 osoba - instalator systemów fotowoltaicznych osoba posiadająca certyfikat potwierdzający kwalifikacje do instalowania
odnawialnych źródeł energii o którym mowa w art. 139 ust. 2 lub art. 145 ustawy OZE lub świadectwo kwalifikacyjne
uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń .
• 1 osoba - Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń .
1 osoba – Projektant posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji projektanta,
kierownika budowy i instalatora OZE przez jedną osobę, jeżeli posiada ona odpowiednie uprawnienia.
Zdolność zawodowa.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub
zawodowej i w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) przynajmniej jedno (1) zamówienie odpowiadające robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia tj.: zamówienie obejmujące budowę, rozbudowę instalacji fotowoltaicznej o mocy
większej niż 50 kWp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób - potwierdzenie spełniania warunku zdolności technicznej
Wykaz robót - potwierdzenie spełniania warunku zdolności zawodowej
Kopia polisy ubezpieczenia OC - potwierdzenie spełniania warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 PLN.Słownie: piętnaście tysięcy i 00/100 złotych
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 30.06.2025 r. o godzinie 12:00
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy:
numer rachunku 48 8288 1014 2001 0000 0042 0001.
Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Uwaga: W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę wadium w formie dokumentu (gwarancji lub poręczenia), którego zapisy nie spełniają wymagań dotyczących wadium wskazanych w ustawie Pzp lub opisanych w niniejszej SWZ, Zamawiający uzna, że wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy, co skutkować będzie odrzuceniem oferty wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego zgodnie z art. 58 ustawy Pzp – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Z dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania lub pełnomocnictwa musi bezpośrednio wynikać jego
zakres tj., do jakich czynności jest uprawniona umocowana osoba /pełnomocnik. Dokument ten musi być zgodny z wymaganiami określonymi w § 6 ust. 1 lub 2 lub 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r.
poz. 2452).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z nich składa oświadczenie potwierdzające brak
podstaw wykluczenia oraz oświadczenie potwierdzające spełniane warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do
SWZ), w zakresie w jakim każdy z tych wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy złożyć oświadczenie (załącznik nr 4 do SWZ), z
którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
Oświadczenie jest składane wraz z ofertą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani na
wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa SWZ. Oferta musi być podpisana w taki
sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub
upoważnionego pełnomocnika).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia i dokumenty, które
należy złożyć na potwierdzenie podstaw wykluczenia z postępowania również muszą zostać złożone przez wszystkie
podmioty składające wspólnie ofertę.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.