BZP: Nadbudowa, rozbudowa, przebudowa i remont budynku Bytomskiego Centrum Kultury w ramach projektu „Remont i poprawa stanu technicznego budynku Bytomskiego Centrum Kultury oraz zakup wyposażenia”
17.06.2025
2025/BZP 00282355/01
Bytomskie Centrum Kultury
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Nadbudowa, rozbudowa, przebudowa i remont budynku Bytomskiego Centrum Kultury w ramach projektu „Remont i poprawa stanu technicznego budynku Bytomskiego Centrum Kultury oraz zakup wyposażenia”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Bytomskie Centrum Kultury
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272535316
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Karin Stanek 1
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 32/ 389 31 09
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@becek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.becek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Nadbudowa, rozbudowa, przebudowa i remont budynku Bytomskiego Centrum Kultury w ramach projektu „Remont i poprawa stanu technicznego budynku Bytomskiego Centrum Kultury oraz zakup wyposażenia”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b1d252c-9bf0-40e5-997b-a87576cd670d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282355
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00218666/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Nadbudowa, rozbudowa, przebudowa i remont budynku Bytomskiego Centrum Kultury w ramach projektu „Remont i poprawa stanu technicznego budynku Bytomskiego Centrum Kultury oraz zakup wyposażenia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Postępowanie dotyczy projektu współfinansowanego w ramach FE SL 2021 – 2027 numer FESL.09.01-IZ.01-09F0/24 pn. „Remont i poprawa stanu technicznego budynku Bytomskiego Centrum Kultury oraz zakup wyposażenia”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b1d252c-9bf0-40e5-997b-a87576cd670d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj.:
a) Platformy przetargowej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b1d252c-9bf0-40e5-997b-a87576cd670d
b) poczty elektronicznej – zp@becek.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj.:
a) Platformy przetargowej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b1d252c-9bf0-40e5-997b-a87576cd670d
b) poczty elektronicznej – zp@becek.pl
3. Za pośrednictwem platformy e-Zamówienia odbywa się w szczególności:
- składanie ofert (wyłącznie tą drogą),
- przekazywanie dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień i innych informacji wymaganych przez Zamawiającego,
- wszelka inna korespondencja związana z postępowaniem.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z platformy e- zamówienia:
1) W celu korzystania z platformy e-Zamówienia Wykonawca powinien dysponować:
- komputerem z dostępem do Internetu,
- przeglądarką internetową obsługującą JavaScript i pliki cookies (zalecane: Chrome, Firefox, Edge w najnowszych wersjach),
- aktywnym adresem e-mail,
- kontem użytkownika na platformie e-Zamówienia,
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym — w zakresie wymaganym przepisami ustawy Pzp (np. do podpisania oferty).
2) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy e- zamówienia wynosi 150 MB.
3) Format przesyłanych plików musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415), tj. w szczególności: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .zip.
5. W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z korzystaniem z platformy e-Zamówienia należy kontaktować się z Centrum Pomocy użytkownika: https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
6. Wszelkie dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w sposób zgodny z art. 63 ustawy Pzp.
7. Korespondencja przekazywana za pomocą platformy e-Zamówienia lub poczty elektronicznej uznawana jest za doręczoną zgodnie z datą i godziną jej wpływu do systemu teleinformatycznego Zamawiającego lub na skrzynkę e-mail wskazaną powyżej.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesłanych plików: .pdf.
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
10. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień zgodnie z art. 284 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ udostępnione zostaną na Platformie przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bytomskie Centrum Kultury (BCK) z siedzibą przy placu Karin Stanek 1, 41–902 Bytom, telefon 32/389 31 09, e–mail: sekretariat@becek.pl;
b) w sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem ochrony danych, kierując korespondencję drogą pocztową na wyżej wskazany adres lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@becek.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320);
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w lit. c powyżej, a po tym czasie przez okres określony przepisami obowiązującego prawa;
f) Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt BCK. Dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówień publicznych jest to okres 10 lat. Dla umów cywilno-prawnych wraz z dokumentacją dotyczącą ich realizacji, niezależnie od trybu w jakim zostały zawarte jest to okres 10 lat. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego, od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega brakowaniu;
g) podanie danych osobowych dotyczących osób wymienionych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach składanych przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp oraz w przepisach wykonawczych związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu, ich niepodanie może skutkować uznaniem oferty za nieważną, może uniemożliwić dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania lub odrzucenie jego oferty;
h) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
cd - pole RODO (ograniczenia stosowania)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): i) posiada Pani/Pan prawo do:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
j) nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
k) nie przewiduje się przekazywania Pani/Pana danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DDK.261.1.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową, nadbudową i rozbudową budynku Bytomskiego Centrum Kultury przy Placu Karin Stanek 1 w Bytomiu.
W zakres prac związanych z przebudową wejdą m.in. następujące prace budowlane:
- rozbudowa w parterze budynku – zabudowa przestrzeni między istniejącymi słupami w celu rozbudowy garażu i wzmocnieniu konstrukcji pod nową salą,
- przebudowa otworów okiennych w istniejącej elewacji wschodniej i wykonanie otworów drzwiowych prowadzących do projektowanej sali widowiskowej,
- wykonanie otworu (przejścia) w ścianie nośnej w sali „Pauza”,
- wykonanie nowego otworu drzwiowego w ścianie między holem a salą „Pauza”.
W zakres prac związanych z nadbudową budynku wejdą następujące prace budowlane:
- demontaż pokrycia dachowego z dachów pod nadbudowywaną częścią budynku,
- demontaż ścianek kolankowych,
- odsłonięcie i oczyszczenie żelbetowej konstrukcji budynku,
- wykonanie belek żelbetowych opartych na istniejącej konstrukcji budynku – belki potrzebne będą do podparcia projektowanej nadbudowy,
- wykonanie płyty żelbetowej na belkach, która stanowić będzie podstawę projektowanej nadbudowy,
- wykonanie ścian i stropu nad projektowaną nadbudową,
- wykonanie pokrycia dachu nad projektowaną nadbudową,
- wykonanie dwóch klatek zewnętrznych (ewakuacyjnych) w rejonie projektowanej nadbudowy,
- wykonanie instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej.
2. W ramach realizacji zamówienia, po stronie Wykonawcy leży również opracowanie projektu wykonawczego, który musi obejmować wszystkie etapy i elementy robót budowlanych objętych zakresem niniejszego zamówienia (w szczególności dach, nadbudowa, klimatyzacja i wentylacja). Projekt wykonawczy powinien zostać opracowany na podstawie dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego oraz uwzględniać obowiązujące przepisy prawa, normy techniczne i zasady wiedzy technicznej.
Dokumentacja projektowa powinna w szczególności zawierać:
• rysunki wykonawcze dla wszystkich branż (architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacyjnej, sanitarnej, elektrycznej itp.),
• specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
• inne opracowania niezbędne do prawidłowego i zgodnego z przepisami prawa wykonania robót.
Projekt wykonawczy będzie podlegał zatwierdzeniu przez Zamawiającego – zarówno pod względem formalnym, jak i merytorycznym – przed przystąpieniem do realizacji poszczególnych etapów robót budowlanych. Zatwierdzenie projektu wykonawczego przez Zamawiającego stanowi warunek konieczny do rozpoczęcia realizacji danych prac.
Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia ewentualnych uwag Zamawiającego do przedłożonego projektu wykonawczego oraz do ich niezwłocznego wdrożenia. Koszty opracowania projektu wykonawczego oraz wszelkie niezbędne uzgodnienia i korekty leżą po stronie Wykonawcy
i powinny zostać wkalkulowane w cenę oferty.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji wykonawczej w terminie 70 dni od dnia zawarcia umowy, przy czym dokumentacja dotycząca nadbudowy nowej sali do 45 dni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej j.n.:Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
1) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie, przebudowie lub nadbudowie budynku o wartości co najmniej 4 000 000,00 złotych brutto każda.
Uwaga: Pojęcie: „budowa”, „przebudowa”, „nadbudowa” zdefiniowane zostały w ustawie z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.).
Uwaga: Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na wszczęcia postępowania.
2) dysponuje lub będzie dysponował nw. osobami, które skieruje do realizacji zamówienia:
W zakresie kierowania robotami budowlanymi:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcje kierownika budowy, posiadająca doświadczenie w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert pełniła co najmniej jeden raz funkcję kierownika budowy przy budowie, przebudowie lub nadbudowie budynku o wartości robót co najmniej 4 000 000,00 złotych brutto.
Doświadczenie Kierownika budowy Wykonawca oferuje w formularzu „Oferta” (Załącznik nr 3a do SWZ). Wykonawca może zaoferować większe doświadczenie Kierownika budowy, co stanowi kryterium oceny ofert K3 (patrz pkt XVI SWZ).
b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcje kierownika robót;
c) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcje kierownika robót.
UWAGA: W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do zdobytych w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane.
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji, w przypadku osób, które posiadają uprawnienia w więcej niż jednej specjalności w obszarze kierowania budową / robotami.
UWAGA: Zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy Prawo budowlane oraz – zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) w celu wykazania braku podstawy wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp:
oświadczenia Wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
b) w celu wykazania braku podstawy wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
- zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podat ków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
- zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
Dokumenty należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VI.3. SWZ:
Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację
o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz osób należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty.
Wykaz robót należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
7. Oferta musi zawierać:a) formularz oferty (Załącznik nr 3a do SWZ);
b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VII.1 SWZ (oświadczenie składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – Załącznik nr 3b do SWZ;
c) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeśli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot wpisany do ww. rejestrów.
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 7 lit. c powyżej, jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
oraz jeżeli dotyczy
d) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 3c do SWZ);
e) oświadczenie, o którym mowa w pkt VII. 3 SWZ, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie;
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunku udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
f) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa lub inny dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym mowa w lit. c powyżej;
g) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
UWAGA: Pełnomocnictwa, o których mowa w lit. f i g powyżej, przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
h) oświadczenie, o którym mowa w pkt VII. 2 SWZ w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby;
i) zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia na zasadach określonych
w art. 118 ustawy Pzp (Załącznik nr 3d do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
UWAGA: W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione
w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia za zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający zasoby lub notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 250 000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego ING Bank Śląski S.A. 36 1050 1230 1000 0002 0000 2962 z opisaniem przelewu: „wadium –DDK.261.1.1.2025”.
UWAGA: Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuję z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zaleca się złożyć wraz z ofertą potwierdzenie nadania przelewu.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 lit. b-d, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej zaleca się złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową w wydzielonym odrębnym pliku.
6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
7. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie (konsorcja, spółki cywilne).W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiegać się będą Wykonawcy wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
(powyższe nie dotyczy spółki cywilnej, jeżeli Wykonawcy do oferty dołączą umowę spółki, z której wynikać będzie pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
W zakresie nieuregulowanym SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia Umowy, §15 Zmiany postanowień umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy