BZP: Opracowanie planu remediacji biologicznej wraz z przeprowadzeniem w latach 2025-2026 działań remediacyjnych wybranych zbiorników wodnych na terenie m.st. Warszawy
17.06.2025
2025/BZP 00282890/01
Miasto Stołeczne Warszawa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie planu remediacji biologicznej wraz z przeprowadzeniem w latach 2025-2026 działań remediacyjnych wybranych zbiorników wodnych na terenie m.st. Warszawy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa
1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365421948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Hożej 13A
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-528
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zzw.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zzw.waw.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu remediacji biologicznej wraz z przeprowadzeniem w latach 2025-2026 działań remediacyjnych wybranych zbiorników wodnych na terenie m.st. Warszawy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-52be4ba5-ce89-4a68-951e-fd8cb6745c1c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282890
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038388/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.40 Opracowanie planu remediacji biologicznej wraz przeprowadzeniem w latach 2025-2026 działań remediacyjnych wybranych zbiorników wodnych na terenie m.st. Warszawy.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-52be4ba5-ce89-4a68-951e-fd8cb6745c1c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@zzw.waw.pl (nie dotyczy składania ofert).
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 poz. 2415 ze zm.).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny został określony w Rozdziale XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 45/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu remediacji biologicznej wraz przeprowadzeniem w latach 2025-2026 działań remediacyjnych wybranych zbiorników wodnych na terenie m.st. Warszawy. Pracami remediacyjnymi objęte będą następujące obiekty:
a) Staw Służewiecki w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy,
b) staw nr 2 (zachodni) wchodzący w skład obiektu Stawy Burstmana w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy,
c) staw górny Morskie Oko w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.
2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90722000-4 - Rekultywacja środowiska
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90722200-6 - Usługi usuwania zanieczyszczeń ze środowiska
90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje powtórzenie podobnych usług w wysokości 20% zamówienia podstawowego, którego całkowita wartość została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia. Usługi uzupełniające będą obejmowały wykonanie dodatkowych aplikacji środków biologicznych do wody lub osadów dennych w wybranych zbiornikach wodnych, w przypadku gdy zajdzie taka potrzeba podyktowana stanem eutrofizacji zbiorników wodnych i panujących w nich warunków, a dodatkowa aplikacja nie będzie objęta odpowiedzialnością Wykonawcy w ramach rękojmi.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert według następujących kryteriów i ich wag:
a) „Cena” – 60 pkt;
b) „Doświadczenie personelu” (D) – 40 pkt;
2. W trakcie oceny kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty:
2.1. Punkty w kryterium „Cena” (C) zostaną przyznane według następującego wzoru:
najniższa zaoferowana cena brutto
C = --------------------------------------------------------- x 60 pkt
cena brutto badanej oferty
Punkty będą obliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2.2. Punkty w kryterium „Doświadczenie personelu” (D) punkty zostaną przyznane wg poniższego schematu:
Punkty w kryterium „Doświadczenie personelu” Wykonawca otrzyma za dodatkowe doświadczenie którejkolwiek z osób, o której mowa w Rozdziale VIII pkt 1.4.2 SWZ, przy realizacji zadania polegającego na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną remediację wód - zgodnie z poniższym opisem:
- za każde dodatkowe doświadczenie osoby przy realizacji zadania polegającego na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert remediację wód, ponad jedno wymagane przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 1.4.2 SWZ, Wykonawca otrzyma 10 pkt, lecz nie więcej niż 40 pkt.;
UWAGA!
1) Osoby, których doświadczenie Wykonawca wskaże w ramach przedmiotowego kryterium, muszą być tymi samymi osobami, które Wykonawca wskazał do realizacji przedmiotowego zamówienia i musi jednocześnie posiadać kwalifikacje zawodowe i doświadczenie wskazane w Rozdziale VIII pkt 1.4.2 SWZ;
2) Celem uzyskania punktów w ramach ww. kryterium, w ofercie należy określić Doświadczenie zawodowe w formularzu oferty (załącznik nr 7 do SWZ) poprzez wskazanie imienia i nazwiska osób, kwalifikacji zawodowych oraz oferowanego doświadczenia (wraz z podaniem informacji o realizacji zadań polegających na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert remediację wód,
3) Przepis art. 223 ust. 1 ustawy Pzp może mieć zastosowanie jedynie w zakresie wyjaśnienia treści złożonych ofert. W następstwie czynności złożenia wyjaśnień Wykonawca nie może uzupełniać Formularza oferty w zakresie kryterium „Doświadczenie personelu” o dodatkowe zadania lub dokonywać ich zmiany.
4) Zamawiający informuje, że oświadczenie złożone w Formularzu oferty w zakresie kryterium „Doświadczenie personelu” nie stanowi dokumentu składanego w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w art. 124 ustawy Pzp.
3. Całkowita liczba punktów (S), jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg wzoru:
S = C + D
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1.4.1 Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 zabiegi remediacji/rekultywacji zbiorników wodnych przy wykorzystaniu metod biologicznych o łącznej powierzchni lustra wody co najmniej 1 ha;
Uwaga!
*Za wykonaną usługę Zamawiający rozumie taką usługę, która została zrealizowana na rzecz podmiotu (Zamawiającego / Odbiorcy) w ramach danej umowy i odebrane przez ten podmiot, jako wykonana należycie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w ofercie.
Uwaga! W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, wykonaniem usługi musi wykazać się co najmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie.
1.4.2 Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący potencjału osobowego, jeżeli wykaże, że dysponuje:
a) co najmniej jedną osobą o specjalizacji: ichtiolog posiadającą udokumentowane kwalifikacje zawodowe i doświadczenie polegające na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną remediację wód,
b) co najmniej jedną osobą o specjalizacji: mikrobiolog posiadającą udokumentowane kwalifikacje zawodowe i doświadczenie polegające na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną remediację wód,
c) co najmniej jedną osobą o specjalizacji: specjalista/ekspert z zakresu inżynierii/ochrony środowiska posiadającą udokumentowane kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w polegające na uczestnictwie w pracy zespołu przeprowadzającego w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną remediację wód.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji wymienionych w lit. a), b) i c).
Uwaga!:
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, dysponowaniem ww. osobami muszą wykazać się łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
1.4.3. Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w zakresie dysponowania maszynami i urządzeniami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ (art. 125 ust. 1 ustawy Pzp), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 266 w zw. z:
1. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
2. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
4. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
5. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. DZ.U. z 2025 r. poz. 514). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu określa załącznik nr 4 do SWZ;
4.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu określa załącznik nr 5 do SWZ;
4.3. Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w zakresie dysponowania maszynami i urządzeniami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę, że oferowane usługi określone przedmiotem zamówienia spełniają wymagania Zamawiającego należy przedstawić:Opisy stosowanych preparatów do oczyszczania wody, które muszą posiadać odpowiednie numery identyfikacji weterynaryjnej, karty charakterystyki preparatu, karty techniczne i etykiety producenta dostarczanego produktu.
Stosowane preparaty powinny być w 100% biologiczne bez angażowania do tego celu środków chemicznych, syntetycznych, absorbentów, reagentów, detergentów, koagulantów, enzymów, preparatów na bazie chloru, aktywatorów tlenowych, sorbentów itp.
W nawiązaniu do treści art. 106 ust. 1 Pzp, w związku z niezamkniętym – poprzez określenie „innych niż wskazane w art. 104 i 105 przedmiotowych środków dowodowych”- katalogiem przedmiotowych środków dowodowych, przez opisy Zamawiający rozumie między innymi specyfikacje techniczne oferowanych preparatów do oczyszczania wody niezbędnych do realizacji przedmiotowej usługi, mogą być to katalogi lub prospekty podpisane przez Wykonawcę, foldery, ulotki potwierdzające oferowane parametry techniczne. Z załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że oferowana usługa posiada parametry oraz cechy jakościowe i techniczne, a także funkcjonalności określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Jeżeli ww. informacje nie będą potwierdzały wszystkich wymaganych parametrów, Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie, że oferowany towar spełnia wszystkie wymagane parametry techniczne.
2) Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawca składa wraz z ofertą.
3) Przedmiotowe środki dowodowe muszą zostać złożone w formie elektronicznej i zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z zasadami niniejszej SWZ;
4) Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane usługi spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria;
5) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie;
6) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawca składa wraz z ofertą.2) Przedmiotowe środki dowodowe muszą zostać złożone w formie elektronicznej i zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z zasadami niniejszej SWZ;
3) Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane usługi spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria;
4) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie;
6) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w SWZ i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami w niej określonymi.2. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na całość zamówienia.
3. Do oferty należy dołączyć przedmiotowe środki dowodowe określone w Rozdziale XI SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do postępowania poprzez złożenie oferty, Wykonawca ma obowiązek, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości:10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 w zw. z art. 266 ustawy Pzp. w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ, stanowiącego dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brakpodstaw wykluczenia w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 2 do SWZ oraz załącznik nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem Umowy stanowiącym Załącznik Nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-26 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć zgodnie z instrukcją „Oferty, wnioski i prace konkursowe” udostępnioną na Platformie e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-26 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-25
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
a) „Cena” – 60 pkt;b) „Doświadczenie personelu” (D) – 40 pkt;