BZP: Podniesienie jakości kształcenia w Powiecie Cieszyńskim poprzez inwestycje w infrastrukturę edukacyjną – etap I
18.06.2025
2025/BZP 00285117/01
Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Podniesienie jakości kształcenia w Powiecie Cieszyńskim poprzez inwestycje w infrastrukturę edukacyjną – etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072186224
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bobrecka
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wiz@powiat.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Podniesienie jakości kształcenia w Powiecie Cieszyńskim poprzez inwestycje w infrastrukturę edukacyjną – etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-468a05e5-9110-461e-a8f9-f61adae35988
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285117
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048306/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Podniesienie jakości kształcenia w Powiecie Cieszyńskim poprzez inwestycje w infrastrukturę edukacyjną – etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-468a05e5-9110-461e-a8f9-f61adae359883.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert
oraz oświadczeń będzie odbywała się w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu portalu e-zamówienia tj. systemu zapewniającego
obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Dostęp do portalu
możliwy jest za pośrednictwem strony: https://ezamowienia.gov.pl W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania
komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w postaci e-mail:
wiz@powiat.cieszyn.pl lub drogą elektroniczną na portalu ezamówienia
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Centrum pomocy platformy e-Zamówienia pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu
korzystania z usług Platformy e-zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZ.272.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Remont Sali 0, zmiana sposobu użytkowania pomieszczenia gospodarczego na toaletę dla niepełnosprawnych, przebudowa fragmentu elewacji wraz z wymianą nadproża w ścianie wewnętrznej budynku Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle ul. Władysława Reymonta 2:
- roboty rozbiórkowe (m.in. demontaż istniejących stalowych schodów wewnętrznych, wykucie fragmentu wewnętrznej oraz zewnętrznej ściany konstrukcyjnej, demontaż istniejących drzwi oraz okna),
- wykonanie nowej podłogi na gruncie wraz z posadzką,
- wykonanie nadproży prefabrykowanych,
- roboty murowe (zamurowanie istniejącego otworu drzwiowego prowadzącego do pom. nr 49),
- montaż stolarki drzwiowej,
- montaż nowych schodów stalowych
- roboty wykończeniowe (m.in. wykonanie tynków ściennych, sufitowych, malowanie ścian, sufitów, fragmentaryczne wykonanie suchej zabudowy zakrywającej przewody instalacyjne),
- wykonanie robót glazurniczych oraz białego montażu w obrębie łazienki dla niepełnosprawnych,
- wykonanie przedścianki instalacyjnej w systemie suchej zabudowy w obrębie łazienki dla niepełnosprawnych,
- wykonanie drzwi zewnętrznych wraz z naświetlem oraz oknem w miejscu wykucia zewnętrznej ściany konstrukcyjnej,
- wykonanie profilowania chodnika zapewniające osobom niepełnosprawnym dostęp do w/w drzwi zewnętrznych wraz z spocznikiem oraz odwodnieniem liniowym,
- wykonanie przedścianki w systemie suchej zabudowy zakrywającej konsolę wodomierzy,
- montaż nawiewników higrostatycznych w stolarce okiennej,
- wykonanie instalacji C.O. w obrębie projektowanej sali lekcyjnej oraz toalety dla niepełnosprawnych,
- wykonanie instalacji wod-kan w obrębie łazienki dla niepełnosprawnych,
- wykonanie instalacji teletechnicznej – doprowadzenie do projektowanej sali lekcyjnej kabla światłowodowego,
- wykonanie instalacji elektrycznej oraz instalacji sieciowej w zakresie niezbędnym do podłączenia projektowanych urządzeń (tablica multimedialna), a także wykonanie gniazd oraz instalacji oświetleniowej,
- wykonanie tablicy rozdzielczej TR
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262300-4 - Betonowanie
45233340-4 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45410000-4 - Tynkowanie
45431000-7 - Kładzenie płytek
45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
45442100-8 - Roboty malarskie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Remont pracowni nr 1, 3, 4 oraz 6, rozbudowa wewnętrznej instalacji gazu, wykonanie sanitariatu dla niepełnosprawnych oraz wykonanie półpośredniego układu pomiarowego w Zespole Szkół Przyrodniczo-Technicznych w Międzyświeciu ul. Malinowa 10:
- roboty rozbiórkowe (m.in. wyburzenia ścian działowych, demontaż drzwi, okna, okładzin ściennych)
- przebudowa ścian działowych,
- montaż stolarki drzwiowej i okiennej,
- roboty wykończeniowe (m. in. malarskie, wykonanie sufitu podowieszanego, okładzin ściennych, fragmentaryczna obudowa instalacji),
- roboty posadzkowe,
- roboty różne (m.in. wymiana kratek wentylacyjnych)
- wykonanie instalacji elektrycznych (m.in. uporządkowanie instalacji istniejącej, wykonanie nowej instalacji oświetleniowej, instalacji gniazd, zmiany w instalacji sieciowej),
- wykonanie półpośredniego układu pomiarowego,
- wykonanie instalacji sanitarnych,
- wykonanie sanitariatu dla niepełnosprawnych,
- wykonanie rozbudowy wewnętrznej instalacji gazu ziemnego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45233340-4 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego
45431000-7 - Kładzenie płytek
45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa (zgodnie z art. 115 ustawy Pzp):dla części 1 i 2: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że na dzień składania oferty jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum:
- dla części 1: 100.000 zł (słownie: sto tysięcy złotych),
- dla części 2: 300.000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
W przypadku złożenia oferty na obie części, warunek zostanie spełniony w przypadku wykazania polisy o wartości 300.000 zł brutto.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ubezpieczenia OC przez cały okres realizacji zamówienia, oraz przedstawienia Zamawiającemu aktualnej polisy.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa (zgodnie z art. 113 ustawy Pzp):
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
- DLA CZĘŚCI 1 - jedną robotę ogólnobudowlaną o wartości minimum 100.000zł brutto;
- DLA CZĘŚCI 2 - jedną robotę ogólnobudowlaną o wartości minimum 300.000zł brutto lub dwie roboty ogólnobudowlane o łącznej wartości 300.000zł brutto
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie:
- dla części 1: do kierowania robotami w funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- dla części 2:
- do kierowania robotami w funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- do kierowania robotami w funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydano na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnienia równoważne wg przepisów kraju ich uzyskania, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz zakresu możliwych do wykonywania czynności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przez Wykonawców w wysokości odpowiednio:- dla części 1: 4.000 zł (słownie: cztery tysięcy złotych),
- dla części 2: 11.000 zł (słownie: jedenaście tysiąc złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza ofertowego” dostępnego na platformie e- Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-04 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak