BZP: Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu
18.06.2025
2025/BZP 00285414/01
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750451265
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kaliska 6
1.5.2.) Miejscowość: Łowicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 468376063
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgmlowicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zgm.bip.lowicz.eu/bip/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6cf4e26d-150d-435b-a66a-2f3bd30b6ce9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285414
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00104781/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej przy ul. Zduńskiej 27 (nitki kanalizacji i wodociągu przechodzą od ul. Zduńskiej 27 do Al. Sienkiewicza 58
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6cf4e26d-150d-435b-a66a-2f3bd30b6ce93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. Z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), informuję że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu z siedzibą ul. Kaliska 6, 99-400 Łowicz, NIP 8341816095 REGON 750451265. Kontakt z Administratorem możliwy jest pod wskazanym adresem: ul. Kaliska 6, 99-400 Łowicz, email: sekretariat@zgmlowicz.pl
2. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem e-mail: iod@zgmlowicz.pl
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu i na podstawie podstaw prawnych:
1. w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia – przetwarzanie jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze),
2. ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: wymianie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.:
- Wymianę przyłączy wodociągowych i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych, wielorodzinnych od Al. Sienkiewicza 58 oraz od ul. Zduńskiej 27.
Planuje się dwa osobne odcinki przyłączy wodociągowych:
Sieć wodociągowa Al. Sienkiewicza 58,
Sieć wodociągowa od ul. Zduńskiej 27,
-Wymianę istniejących przyłączy wodociągowych polegającą na całkowitej wymianie odcinków przyłączy od studzienek wodomierzowych do poszczególnych budynków mieszkalnych.
Pierwszy od Al. H. Sienkiewicza 58 od studzienki wodomierzowej do istniejącego przyłącza budynku 3 (zgodnie z oznaczeniem na mapie do celów projektowych załącznika nr 11b), drugi od Zduńskiej 27 (oznaczony na rysunku jako 4 i 5 w załączniku nr 11b ) odcinek od studzienki wodomierzowej do włączenia przyłączy budynków mieszkalnych. Szczegółowe informacje zawiera Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB) stanowiąca Załącznik nr 11a
Jednocześnie z przyłączami wodociągowymi planowane są roboty związane z wymianą sieci kanalizacji sanitarnej:
Sieć kanalizacyjna ul. Zduńska 27,
Sieć kanalizacyjna Al. Sienkiewicza 58,
Wymiana istniejącej kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z budynków przy ul Zduńskiej 27 na odcinku S1 o długości 44,6 m (szczegóły w załączniku nr 11b) oraz z budynków przy Al. Sienkiewicza 58 i 56 na odcinku Sk1-k o długości 51,7 m (szczegóły w załączniku nr 11c).
Zakres robót, materiały, opis prac związanych z wykonaniem wymiany określa STWIORB do SWZ załącznik nr 11a, przedmiar robót – Załącznik nr 10 do SWZ
-roboty ziemne,
-odwodnienie wykopów,
-roboty montażowe,
-zestawy wodomierzowe,
-badania i próby,
4. Obszar objęty pracami znajduje się w obszarze ścisłej ochrony konserwatorskiej.
Budynek przy ul. Zduńskiej 27 wpisany jest do rejestru zabytków (decyzja Nr 602/166 z dn. 22.08.1967r.). Na terenach lub fragmentach terenów, które położone są w obszarach występowania stanowisk archeologicznych, wykonywanie prac ziemnych związanych z zabudową i zagospodarowaniem terenu wymaga przeprowadzenia wyprzedzających ratowniczych badań wykopaliskowych. Prace ziemne podlegają nadzorowi konserwatorskiemu na warunkach określonych w przepisach szczególnych, wykonywanie prac ziemnych związanych z zabudową i zagospodarowaniem terenu wymaga nadzoru archeologicznego w czasie ich realizacji, zakres prac archeologicznych obejmuje załącznik do SWZ nr 13.
5. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstałych w trakcie realizacji niniejszej umowy i odpowiada za unieszkodliwienie odpadów pochodzących z robót. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów zgodnie z obowiązującą Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 (Dz. U. 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.). Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument lub dokumenty potwierdzające zagospodarowanie odpadów zgodnie z ustawą.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, oraz pomocniczo przedmiar robót, stanowiące załączniki do niniejszej SWZ:
1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) – Załącznik nr 11a
2) Przedmiar robót – Załącznik nr 10
7. Roboty muszą być wykonane zgodnie z opisaną w pkt. 6 dokumentacją, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych umową warunkach.
8. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w pkt. 6 stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty zużycia mediów niezbędnych do realizacji robót. Wszelkie koszty zużycia mediów związane z wykonywaniem robót będą ponoszone przez Wykonawcę.
6. ZAMAWIAJĄCY wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, do 60 miesięcy (termin maksymalny).
WYKONAWCA odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w § 17 ust. 2 Projektu umowy – Załączniku Nr 8 do SWZ.
[Ubezpieczenie]
ZAMAWIAJĄCY wymaga od WYKONAWCY ubezpieczenia robót w § 18 ust.1 Projektu umowy – Załącznika Nr 8 do SWZ.
7. WYKONAWCA uwzględni w swojej ofercie w szczególności koszty związane z:
1) zorganizowaniem placu budowy, w tym wykonaniem przejść i komunikacji umożliwiających dojście do budynków mieszkalnych, garaży i komórek gospodarczych, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania robót;
2) zabezpieczeniem i oznakowaniem prowadzonych robót;
3) wykonywaniem robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego i przepisami BHP oraz p.poż;
4) ubezpieczeniem budowy i mienia na placu budowy;
5) innymi wyżej nie wymienionymi kosztami, jeżeli dobra praktyka, należyta staranność, oględziny obiektów i terenu przyszłego placu budowy oraz analiza dokumentacji technicznej, pozwalają je przewidzieć, a są one niezbędne do wykonania i oddania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami umowy, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.
[Wymagania w zakresie wizji lokalnej]
8. ZAMAWIAJĄCY wymaga złożenia oferty po odbyciu przez WYKONAWCĘ wizji lokalnej.
[Wymagania w zakresie zatrudnienia]
9. ZAMAWIAJĄCY wymaga zatrudnienia przez WYKONAWCĘ lub PODWYKONAWCĘ na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące wskazane przez ZAMAWIAJĄCEGO czynności w zakresie realizacji zamówienia: zatrudnienie minimum 2 (dwóch) hydraulików, posiadających min. roczne doświadczenie w zawodzie, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277). Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia ZAMAWIAJĄCEGO w zakresie kontroli spełniania przez WYKONAWCĘ wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawiera załącznik nr 8 do SWZ tj.: Projektowane postanowienia umowy. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy kierownika robót budowlanych oraz osoby do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
10. ZAMAWIAJĄCY nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez WYKONAWCÓW, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy PZP, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielni socjalnej oraz innych WYKONAWCÓW, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
11. ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza składania ofert częściowych. W przypadku podziału zamówienia na części, zachodzi potrzeba skoordynowania działań różnych WYKONAWCÓW realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia i znacznie zwiększyć koszty zamówienia. Wielkość zamówienia umożliwia udział Małym i Średnim Przedsiębiorstwom.
12. ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza składania ofert wariantowych. tzn. ofert przewidujących odmienny sposób wykonania zamówienia niż określony w niniejszej SWZ.
13. ZAMAWIAJĄCY nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
14. ZAMAWIAJĄCY nie przewiduje aukcji elektronicznej.
15. ZAMAWIAJĄCY nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
16. ZAMAWIAJĄCY nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się WYKONAWCY, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. ZAMAWIAJĄCY nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie WYKONAWCA zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. ZAMAWIAJĄCY nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie WYKONAWCA zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) Sytuacji finansowej lub ekonomicznej. ZAMAWIAJĄCY uzna spełnienie tego warunku, jeżeli WYKONAWCA wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: 100 000,00 zł /sto tysięcy złotych 00/100.
W przypadku wartości posiadanych środków finansowych wyrażonych w innej walucie, Zamawiający, w celu oceny spełnienia ww. warunku, dokona przeliczenia tych wartości wg. kursu z dnia otwarcia ofert na podstawie Tabeli kursów średnich NBP publikowanych na stronie internetowej: http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx
4) Zdolności technicznej lub zawodowej. ZAMAWIAJĄCY uzna spełnienie tego warunku, jeżeli WYKONAWCA:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał 1 (jedno) zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej polegającą na budowie lub/i przebudowie lub wymianie instalacji wodno-kanalizacyjnej o wartości, co najmniej 70 000,00 zł (siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) lub 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej w zakresie budowy, przebudowy lub wymiany instalacji wodno-kanalizacyjnej o wartości, co najmniej 35 000,00 zł (każda z robót budowlanych), wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze WYKONAWCA nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Uwagi:
Wykonawca powinien w Wykazie robót wyraźnie określić zakres robót oraz wartość wykonanych robót, aby można było ustalić czy spełnia warunek udziału w postępowaniu,
2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur,
3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego,
4) Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego,
5) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji którym zostanie on opublikowany,
6) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy PZP. Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w Rozdziale 6 ust. 2 ppkt. 1, 2 i 3) SWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót tj. wykonania minimum 2 robót przez jeden podmiot.
2. Wykaże dysponowanie pracownikami reprezentującymi niżej wymienione specjalności:
1) 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) lub równoważne z uprawnieniami w niżej wymienionym zakresie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych lub których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
2) Minimum 1 (jedną) osobą (która będzie pełniła funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia, a w przypadku WYKONAWCÓW zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
3) Minimum 2 (dwóch) hydraulików, posiadających min. roczne doświadczenie w zawodzie,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie wykazania spełnienia przez WYKONAWCĘ warunków, o których mowa w art. 112 ust. 1 ustawy PZP oraz brak podstaw wykluczenia należy przedłożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 2 i nr 3 do SWZ. Oświadczenie, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez ZAMAWIAJĄCEGO podmiotowe środki dowodowe.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez WYKONAWCÓW, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, składa każdy z WYKONAWCÓW. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z WYKONAWCÓW wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
3) WYKONAWCA, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ), w zakresie, w jakim WYKONAWCA powołuje się na jego zasoby.
2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, ZAMAWIAJĄCY może na każdym etapie postępowania, wezwać WYKONAWCÓW do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
3. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, ZAMAWIAJĄCY może w każdym czasie wezwać WYKONAWCĘ lub WYKONAWCÓW do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie żąda od Wykonawcy okreslonej etykiety.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Przed podpisaniem umowy WYKONAWCY wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przedstawią ZAMAWIAJĄCEMU umowę regulującą współpracę tych WYKONAWCÓW. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez WYKONAWCÓW, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, składa każdy z WYKONAWCÓW. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z WYKONAWCÓW wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.Jeżeli̇ WYKONAWCA, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ZAMAWIAJĄCY̨ możė dokonać ́ ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu WYKONAWCÓẂ albo unieważnić postępowanie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają zmianę przedmiotu zamówienia umowy lub umówionego terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach:1) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania umowy proponowanych przez WYKONAWCĘ, robót,
2) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez WYKONAWCĘ, robót.
3) z powodu okoliczności siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia, którego nie udało się przewidzieć ani mu zapobiec, w szczególności zagrażającego bezpośrednio zdrowiu lub życiu ludzi grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
4) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac , które to działania nie są konsekwencją winy WYKONAWCY.