BZP: Zakup usług medycznych – badań lekarskich z zakresu medycyny pracy
23.06.2025
2025/BZP 00288321/01
ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ODDZIAŁ W GDAŃSKU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup usług medycznych – badań lekarskich z zakresu medycyny pracy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ODDZIAŁ W GDAŃSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600514
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Chmielna 27/33
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-748
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karolina.wegrzynowska@zus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ubezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup usług medycznych – badań lekarskich z zakresu medycyny pracy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae35a838-fef5-4349-b76e-8a2f7fa861f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00288321
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00570306/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Zakup usług medycznych-badań lekarskich z zakresu profilaktycznej opieki medycznej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zus.ezamawiajacy.pl/pn/zus/demand/213216/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zus.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę zakupową: https://zus.ezamawiajacy.pl/
2. W sytuacji awarii Platformy zakupowej Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres:
karolina.wegrzynowska@zus.pl (nie dotyczy składania ofert). Oferty składa się wyłącznie poprzez Platformę zakupową.
3. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Platformy zakupowej na subdomenie Zamawiającego https://zus.ezamawiajacy.pl/ lub https://oneplace.marketplanet.pl
4. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje wymagane zgody, klika polecenie „zarejestruj się”;
5. Rejestracja konta następuje poprzez kontakt z numerem telefonu podanym
w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie – konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych; w związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej i rozpocząć składanie oferty z odpowiednim wyprzedzeniem;
6. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu;
7. Zamawiający informuje że rozmiar pojedynczego pliku nie może przekroczyć 2 GB, przy czym zaleca wykorzystywanie plików w formacie .pdf, doc, .docx., odt.
8. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne:
8.1 stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s,
8.2 komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej,
8.3 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2,
8.4 zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie danych .pdf.
9. Informacje na temat szyfrowania i czasu odbioru danych, tj.:
9.1 pliki oferty i załączników do niej złożone przez Wykonawcę na Platformie zakupowej są szyfrowane przez Platformę zakupową w momencie ich przesyłania na Platformę zakupową i nie są widoczne dla Zamawiającego; możliwość otworzenia ww. plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu ich przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert;
9.2 oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), generowany według lokalnego serwera synchronizowanego z Głównym Urzędem Miar;
9.3 czas przeprocesowania transakcji może być różny w zależności od obciążenia serwera, co należy uwzględnić przy składaniu oferty i rozpocząć składanie oferty z odpowiednim wyprzedzeniem.
10. W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Platformy zakupowej uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego jako:
10.1 dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
10.2 dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
Wszystkie pliki składane do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy zakupowej muszą zostać podpisane właściwym podpisem elektronicznym poza Platformą zakupową (na własnym komputerze Wykonawcy). Złożenie podpisu elektronicznego w ramach potwierdzania składania oferty w na Platformie zakupowej nie stanowi czynności podpisania, któregokolwiek ze składanych przez Wykonawcę plików.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1 W zamówieniach publicznych, Zamawiający jako administrator danych osobowych, obowiązany jest do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności:
• wykonawcy będącego osobą fizyczną,
• wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
• pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie, podpis),
• członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK),
• osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
Zamawiający informuje, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Warszawie, ul. Szamocka 3, 5,
01-748 Warszawa;
• Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Może się Pani/Pan z nim kontaktować we wszystkich
sprawach, które dotyczą przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych:
- listownie na adres:
Inspektor Ochrony Danych
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa
- przez e-mail: ODO@zus.pl
- za pośrednictwem eZUS
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zakup usług medycznych – badań lekarskich z zakresu medycyny pracy; znak postępowania: 100000.271.107.2025-ZAP, prowadzonym w trybie podstawowym – bez negocjacji, na podstawie art. 275 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w celu spełnienia obowiązku prawnego wynikającego z przepisów ustawy;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (liczonych w pełnych latach kalendarzowych), począwszy od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje
cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 100000.271.107.2025-ZAP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I - Badania wykonywane na terenie miasta Gdańska:
Część pierwsza obejmuje badania wykonywane w ośrodku medycznym znajdującym się na terenie miasta Gdańska, pracowników, kandydatów na pracowników, rezydentów oraz stażystów, kierowanych na badania przez Oddział w Gdańsku z terenowych jednostek organizacyjnych Oddziału.
W latach 2026 -2027 przewiduje się przeprowadzenie maksymalnie 1335 badań wykonywanych w Gdańsku, w szczególności:
- badań wstępnych – ok. 240;
- badań okresowych – ok. 855;
- badań kontrolnych – ok. 240.
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.01.2026r., zgodnie ze szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, z najniższą ceną tzn. najkorzystniejsza w kryterium:
1. Cena całkowita oferty (współczynnik C) – znaczenie 100 %
Zamawiający będzie przyznawał punkty, w ramach powyższego kryterium, w następujący sposób, wg. wzoru:
najniższa cena spośród
wszystkich ocenianych ofert
C = ------------------------------------ x 100 punktów
cena oferty badanej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II - Badania wykonywane na terenie miasta Gdyni:
Część druga obejmuje badania wykonywane w ośrodku medycznym znajdującym się na terenie miasta Gdyni, pracowników, kandydatów na pracowników, rezydentów oraz stażystów, kierowanych na badania przez Oddział w Gdańsku, z terenowych jednostek organizacyjnych Oddziału.
W latach 2026 -2027 przewiduje się przeprowadzenie maksymalnie 392 badań wykonywanych w Gdyni, w szczególności:
- badań wstępnych – ok. 70;
- badań okresowych – ok. 262;
- badań kontrolnych – ok. 60;
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.01.2026r., zgodnie ze szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, z najniższą ceną tzn. najkorzystniejsza w kryterium:
1. Cena całkowita oferty (współczynnik C) – znaczenie 100 %
Zamawiający będzie przyznawał punkty, w ramach powyższego kryterium, w następujący sposób, wg. wzoru:
najniższa cena spośród
wszystkich ocenianych ofert
C = ------------------------------------ x 100 punktów
cena oferty badanej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III - Badania wykonywane na terenie miasta Tczew:
Część trzecia obejmuje badania wykonywane w ośrodku medycznym znajdującym się na terenie miasta Tczew, pracowników, kandydatów na pracowników, rezydentów oraz stażystów, kierowanych na badania przez
Oddział w Gdańsku, z terenowych jednostek organizacyjnych Oddziału.
W latach 2026 -2027 przewiduje się przeprowadzenie maksymalnie 610 badań wykonywanych w Tczewie, w szczególności:
- badań wstępnych – ok. 90;
- badań okresowych – ok. 430;
- badań kontrolnych – ok. 90;
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.01.2026r., zgodnie ze szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, z najniższą ceną tzn. najkorzystniejsza w kryterium:
1. Cena całkowita oferty (współczynnik C) – znaczenie 100 %
Zamawiający będzie przyznawał punkty, w ramach powyższego kryterium, w następujący sposób, wg. wzoru:
najniższa cena spośród
wszystkich ocenianych ofert
C = ------------------------------------ x 100 punktów
cena oferty badanej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV - Badania wykonywane na terenie miasta Kartuzy:
Część czwarta obejmuje badania wykonywane w ośrodku medycznym znajdującym się na terenie miasta Kartuzy, pracowników, kandydatów na pracowników, rezydentów oraz stażystów, kierowanych na badania przez Oddział w Gdańsku, z terenowych jednostek organizacyjnych Oddziału.
W latach 2026 -2027 przewiduje się przeprowadzenie maksymalnie 270 badań wykonywanych w Kartuzach, w szczególności:
- badań wstępnych – ok. 50;
- badań okresowych – ok. 170;
- badań kontrolnych – ok. 50;
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.01.2026r., zgodnie ze szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, z najniższą ceną tzn. najkorzystniejsza w kryterium:
1. Cena całkowita oferty (współczynnik C) – znaczenie 100 %
Zamawiający będzie przyznawał punkty, w ramach powyższego kryterium, w następujący sposób, wg. wzoru:
najniższa cena spośród
wszystkich ocenianych ofert
C = ------------------------------------ x 100 punktów
cena oferty badanej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część V - Badania wykonywane na terenie miasta Wejherowo:
Część piąta obejmuje badania wykonywane w ośrodku medycznym znajdującym się na terenie miasta Wejherowo, pracowników, kandydatów na pracowników, rezydentów oraz stażystów, kierowanych na badania przez Oddział w Gdańsku, z terenowych jednostek organizacyjnych Oddziału.
W latach 2026 -2027 przewiduje się przeprowadzenie maksymalnie 335 badań wykonywanych w Wejherowie, w szczególności:
- badań wstępnych – ok. 50;
- badań okresowych – ok. 225;
- badań kontrolnych – ok. 60;
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.01.2026r., zgodnie ze szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, z najniższą ceną tzn. najkorzystniejsza w kryterium:
1. Cena całkowita oferty (współczynnik C) – znaczenie 100 %
Zamawiający będzie przyznawał punkty, w ramach powyższego kryterium, w następujący sposób, wg. wzoru:
najniższa cena spośród
wszystkich ocenianych ofert
C = ------------------------------------ x 100 punktów
cena oferty badanej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL), na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2025r. poz. 450),
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że do realizacji zamówienia skieruje lekarzy odpowiedzialnych za świadczenie usług - co najmniej dwóch lekarzy dla każdej części zamówienia, którzy posiadają uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 607).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofertą, za pośrednictwem Platformy zakupowej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy) w zakresie wskazanym w Załączniku nr 5A do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia, tj.:
1. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, zgodnie z Załącznikiem nr 5B do SWZ,
2. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ;
3. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia,
7. dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, wymienionych w pkt 1; 3-5 (pkt 4.4.2.2.1; 4.4.2.2.3-4.4.2.2.5 SWZ) – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą, za pośrednictwem Platformy zakupowej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy) w zakresie wskazanym w Załączniku nr 5A do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj.
1. odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia – wskazanego w pkt 4.1.1.2 SWZ – warunku dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej);
2. wykazu osób, (w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia – wskazanego w pkt 4.1.1.4 SWZ – warunku dotyczącego posiadania zdolności technicznej lub zawodowej) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
W zakresie wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu oraz wymogów dotyczących składania dokumentów dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia szczegółowo określa SWZ.