BZP: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Lipowa w sezonie 2025/2026.
25.06.2025
2025/BZP 00292809/01
Gmina Lipowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Lipowa w sezonie 2025/2026.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182628
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wiejska 44
1.5.2.) Miejscowość: Lipowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-324
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lipowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Lipowa w sezonie 2025/2026.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d042fb07-8625-4441-9a6e-5ebf2861111e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00292809
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038883/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2023/2024 na terenie gminy Lipowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d042fb07-8625-4441-9a6e-5ebf2861111e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), za pośrednictwem platformy: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla uczestników
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, zawarta jest w Rozdziale XXVIII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla uczestników
postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, zawarta jest w Rozdziale XXVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIR.271.11.2025.MK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Lipowa w sezonie 2025/2026”.
2. Zamówienie dotyczy kompleksowego prowadzenia zimowego utrzymania dróg powiatowych tj. obejmuje usługi odśnieżania i zwalczania śliskości dróg powiatowych, oraz obiektów towarzyszących (jak m.in.: zatoki autobusowe, parkingi, obiekty inżynierskie (w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych) położonych na terenie gminy Lipowa. Zamówienie realizowane jest w oparciu o porozumienie z dnia 1 września 2023 r. w sprawie powierzenia Gminom zadań publicznych Powiatu Żywieckiego z zakresu utrzymania dróg powiatowych. Szczegółowa specyfikacja techniczna- standardy – znajdują się w załączniku nr 1 do umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
Wszystkie drogi po nocnym opadzie śniegu powinny być odśnieżone do godziny 4:30.
Część I przedmiotu zamówienia: rejon I.
Droga powiatowa 1405 S , Standard III, Długość (km) 9,492:
- ul. Św. Michała Archanioła w Leśnej
- ul. Brzeziny w Lipowej
- ul. Wiejska w Lipowej
- ul. Jana Pawła II w Lipowej
- ul. Sokoła w Słotwinie
Droga powiatowa 1402 S, Standard III, Długość (km) 2,220
- ul. Poddzielec w Lipowej
- ul. Ks. Ferdynanda Sznajdrowicza w Słotwinie
Planowana liczba godzin pracy wynosi około 250 godzin w tym:
piaskarka z pługiem 200 godzin, ciągnik z pługiem 20 godzin, pług wirnikowy 10 godzin, ładowarka 10 godzin, samochód samowyładowczy 10 godzin.
3. Zamówienie obejmuje odśnieżanie drogi oraz usuwanie śliskości zimowej drogi przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową, mieszanką). Materiały do zastosowania w akcji, takie jak: piasek, sól drogowa, mieszanki zapewnia Wykonawca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający zastrzega, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych realizacja usług może byćprzedłużona w stosunku do terminu określonego powyżej.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt.7 pzp:
1) Zamawiający, na podstawie art. 214 ust.1 pkt.7 pzp, przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień o wartości do 20% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług.
2) Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt.7 pzp, będą obejmowały powtórzenie podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego opisanym w SWZ i załącznikach i na warunkach określonych we wzorze umowy, z zastrzeżeniem negocjacji w odniesieniu do warunków cenowych.
3) Udzielenie zamówień, o których mowa powyżej, może nastąpić, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia / przedłużenia zamówienia podstawowego (w tym m. in. brak wyboru kolejnego Wykonawcy lub przedłużające się kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego) i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena punktowa dotyczyć będzie wyłącznie ofert uznanych za ważne i nie podlegające odrzuceniu.
2. Wartość punktowa oferty: K = K1 + K2 + K3
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ustawie Pzp oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru i uzyska największą liczbę punktów (K) wynikających z niżej podanego wzoru.
4. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Kryterium (K1):
Cena – 60% (max. 60 pkt)
b) Kryterium (K2):
Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego – 20% (tj. max. 20 pkt)
c) Kryterium (K3):
Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg – 20% (tj. max. 20 pkt)
Ad kryterium: „Cena”
Ocena będzie dokonywana wg następującego wzoru:
Cn
K1 = --------- x W
Co
K1 - wartość punktowa
Cn - najniższa oferowana cena
Co - cena ocenianej oferty
W - waga = 60
Ad. Kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” od wydania dyspozycji wyjazdu przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w następujący sposób:
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 30 minut od wezwania telefonicznego – 20 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 45 minut od wezwania telefonicznego – 10 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 60 minut od wezwania telefonicznego – 0 pkt,
Ad. Kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” na podstawie podanej w formularzu kwoty, według poniższej zasady:
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 0,00 zł do 3000,00 zł brutto - 20 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 3000,01 zł do 4500,00 zł brutto – 15 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 4500,01 zł do 6000,00 zł brutto – 10 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 6000,01 zł do 7500,00 zł brutto – 5 pkt
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie powyżej 7500,01 zł brutto - 0 pkt.
W przypadku niewypełnionego przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” będzie to równoznaczne, z przyjęciem przez Wykonawcę kwoty 0,00zł.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Lipowa w sezonie 2025/2026”.
2. Zamówienie dotyczy kompleksowego prowadzenia zimowego utrzymania dróg powiatowych tj. obejmuje usługi odśnieżania i zwalczania śliskości dróg powiatowych, oraz obiektów towarzyszących (jak m.in.: zatoki autobusowe, parkingi, obiekty inżynierskie (w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych) położonych na terenie gminy Lipowa. Zamówienie realizowane jest w oparciu o porozumienie z dnia 1 września 2023 r. w sprawie powierzenia Gminom zadań publicznych Powiatu Żywieckiego z zakresu utrzymania dróg powiatowych. Szczegółowa specyfikacja techniczna- standardy – znajdują się w załączniku nr 1 do umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
Wszystkie drogi po nocnym opadzie śniegu powinny być odśnieżone do godziny 4:30.
Część II przedmiotu zamówienia: rejon II.
Droga powiatowa 1455 S , Standard III, Długość (km) 11,260:
- ul. Widokowa w Leśnej i Twardorzeczce
- ul. Górska w Twardorzeczce
- ul. Beskidzka w Ostrem
- ul. Jaski w Lipowej
- ul. Doliny Zimnika w Lipowej
- ul. Lipowska w Lipowej
Droga powiatowa 1458 S, Standard III, Długość (km) 2,627:
- ul. Kryształowa w Twardorzeczce i Lipowej
- ul. Słoneczna w Lipowej
Planowana liczba godzin pracy wynosi około 270 godzin w tym:
piaskarka z pługiem 220 godzin, ciągnik z pługiem 20 godzin, pług wirnikowy 10 godzin, ładowarka 10 godzin, samochód samowyładowczy 10 godzin.
3. Zamówienie obejmuje odśnieżanie drogi oraz usuwanie śliskości zimowej drogi przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową, mieszanką). Materiały do zastosowania w akcji, takie jak: piasek, sól drogowa, mieszanki zapewnia Wykonawca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający zastrzega, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych realizacja usług może byćprzedłużona w stosunku do terminu określonego powyżej.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt.7 pzp:
1) Zamawiający, na podstawie art. 214 ust.1 pkt.7 pzp, przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień o wartości do 20% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług.
2) Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt.7 pzp, będą obejmowały powtórzenie podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego opisanym w SWZ i załącznikach i na warunkach określonych we wzorze umowy, z zastrzeżeniem negocjacji w odniesieniu do warunków cenowych.
3) Udzielenie zamówień, o których mowa powyżej, może nastąpić, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia / przedłużenia
zamówienia podstawowego (w tym m. in. brak wyboru kolejnego Wykonawcy lub przedłużające się kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego) i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena punktowa dotyczyć będzie wyłącznie ofert uznanych za ważne i nie podlegające odrzuceniu.
2. Wartość punktowa oferty: K = K1 + K2 + K3
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ustawie Pzp oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru i uzyska największą liczbę punktów (K) wynikających z niżej podanego wzoru.
4. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Kryterium (K1):
Cena – 60% (max. 60 pkt)
b) Kryterium (K2):
Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego – 20% (tj. max. 20 pkt)
c) Kryterium (K3):
Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg – 20% (tj. max. 20 pkt)
Ad kryterium: „Cena”
Ocena będzie dokonywana wg następującego wzoru:
Cn
K1 = --------- x W
Co
K1 - wartość punktowa
Cn - najniższa oferowana cena
Co - cena ocenianej oferty
W - waga = 60
Ad. Kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” od wydania dyspozycji wyjazdu przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w następujący sposób:
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 30 minut od wezwania telefonicznego – 20 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 45 minut od wezwania telefonicznego – 10 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 60 minut od wezwania telefonicznego – 0 pkt,
Ad. Kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” na podstawie podanej w formularzu kwoty, według poniższej zasady:
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 0,00 zł do 3000,00 zł brutto - 20 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 3000,01 zł do 4500,00 zł brutto – 15 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 4500,01 zł do 6000,00 zł brutto – 10 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 6000,01 zł do 7500,00 zł brutto – 5 pkt
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie powyżej 7500,01 zł brutto - 0 pkt.
W przypadku niewypełnionego przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” będzie to równoznaczne, z przyjęciem przez Wykonawcę kwoty 0,00zł.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie wskazuje w tym zakresie warunków.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wskazuje w tym zakresie warunków.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie wskazuje w tym zakresie warunków.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
A. warunek dotyczący zdolności zawodowej:
Zamawiający w zakresie zdolności zawodowej (wiedza i doświadczenia) nie stawia wymagań w zakresie tego warunku.
B. warunek dotyczący zdolności technicznej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
Zamawiający w zakresie zdolności technicznej (potencjał techniczny) stawia wymagania w zakresie tego warunku, tzn.:
Wykonawca spełni w/w warunek, jeśli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować technicznie sprawnymi jednostkami sprzętowymi gwarantującymi efektywne prowadzenie akcji zimowej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ich potencjał techniczny będzie oceniany łącznie), dla każdej części oddzielnie.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca dysponuje:
W rejonie 1:
- 1 piaskarka z pługiem typu ciężkiego i lekkiego lub ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie z pługiem typu ciężkiego i lekkiego wraz z rozrzutnikiem dozującym materiał uszorstniający na całą szerokość jezdni piaskarkę z pługiem typu ciężkiego i lekkiego;
- 1 ciągnik z napędem na dwie osie z pługiem typu ciężkiego i lekkiego,
- 1 pług wirnikowy,
- 1 ładowarkę o pojemności łyżki min. 1,5 m3,
- 1 samochód ciężarowy samowyładowczy (ładowność do 10 ton).
- wszystkie w/w pojazdy wykonujące prace na drodze winny wysyłać żółte sygnały błyskowe.
W rejonie 2:
- 1 piaskarka z pługiem typu ciężkiego i lekkiego lub ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie z pługiem typu ciężkiego i lekkiego wraz z rozrzutnikiem dozującym materiał uszorstniający na całą szerokość jezdni piaskarkę z pługiem typu ciężkiego i lekkiego;
- 1 ciągnik z napędem na dwie osie z pługiem typu ciężkiego i lekkiego,
- 1 pług wirnikowy,
- 1 ładowarkę o pojemności łyżki min. 1,5 m3,
- 1 samochód ciężarowy samowyładowczy (ładowność do 10 ton).
- wszystkie w/w pojazdy wykonujące prace na drodze winny wysyłać żółte sygnały błyskowe.
Do weryfikacji w/w warunku wymagany jest załącznik nr 4 do SWZ.
Uwaga: w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem dla każdej części oddzielnie. Niedopuszczalne jest dysponowanie tym samym sprzętem oraz tymi samymi osobami w różnych rejonach – akcja zima musi być prowadzona w sposób sprawny, zgodnie z wymaganymi standardami.
Jeżeli Wykonawca złoży oferty częściowe – dla części I i II przedmiotu zamówienia w poszczególnych rejonach, a wykaże w nich ten sam sprzęt, jego oferta zostanie odrzucona.
- Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym zakresem rzeczowym zadania oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty.
- Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie całodobowej dyspozycyjności operatorów i sprzętu.
- Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (również ciągłego prowadzenia monitoringu stanu dróg).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –załącznik nr 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz urządzeń technicznych - sprzętu dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. - załącznik nr 4 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z rozdz. XX SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy pzp (rozdziału XIII pkt 1 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie).
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę, który został upoważniony do wykonania tej czynności.
6. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego – kopii umowy regulujących współprace tych Wykonawców.
7. Wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę między wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
8. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie składają Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie- załącznik nr 8 do SWZ w zakresie określonym w tym załączniku.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Uwaga w załączniku nr 6 do SWZ zawarte są klauzule dotyczące możliwości i warunki zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych.
3. Zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia możliwa jest na warunkach określonych w art. 455 ustawy pzp.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.