BZP: Przeprowadzenie przez eksperta zewnętrznego dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej szkoleń dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.
26.06.2025
2025/BZP 00295016/01
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W OPOLU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie przez eksperta zewnętrznego dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej szkoleń dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W OPOLU
1.3.) Oddział zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531655508
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Głogowska 25C
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-315
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774416701
1.5.8.) Numer faksu: 774416702
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wup@wup.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wupopole.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie przez eksperta zewnętrznego dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej szkoleń dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67c1fb09-cd5c-4498-8898-7e56babe5513
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00295016
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041322/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Szkolenia dla kadry zarządzającej i pracowników
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia finansowany będzie ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021 - 2027 w ramach projektu pod nazwą „Plan Działań Pomocy Technicznej Instytucji Pośredniczącej programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 – Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu na rok 2025 - EFRR
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wup_opole3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wup_opole
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy zakupowej, która jest dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wup_opole.
2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25c, 45-315 Opole, tel. 77 44 16 701;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@wup.opole.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NO.3317.23.2025.EW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 1 jednodniowego stacjonarnego grupowego szkolenia dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu jako Instytucji Pośredniczącej FEO 2021 - 2027 z tematu „Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich".
2. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu pod nazwą „Plan Działań Pomocy Technicznej Instytucji Pośredniczącej programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 – Wojewódzki Urząd Pracy
w Opolu na 2025 – EFRR”.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1a do Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobem ich oceny.
1) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Cena (C) – 60 pkt;
b) Doświadczenie zawodowe trenera (D) – 40 pkt.
2) Opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
a) zasady przyznawania punktów w kryterium „Cena” (C) – dotyczy wszystkich części zamówienia:
W powyższym kryterium oceniana będzie cena ofertowa brutto wskazana w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ)
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Cena” zostanie określona zgodnie ze wzorem:
C = (cena najniższa brutto* / cena oferty ocenianej brutto) x 60
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Do oceny ofert zostanie wzięta pod uwagę maksymalna wartość zamówienia (maksymalne prawo opcji) dla danej części.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 60 pkt.
b) zasady przyznawania punktów w kryterium „Doświadczenie zawodowe trenera” (D):
Zamawiający dokona oceny tego kryterium na podstawie złożonej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ), deklaracji skierowania do realizacji zamówienia trenera i jego doświadczenia.
DLA CZĘŚCI 1 ZAMÓWIENIA -Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich:
szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu: edukacji włączającej dla grup minimum 10 osobowych każde, przeprowadzone w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem składania ofert.
• doświadczenie w prowadzeniu 3 szkoleń, kursów lub warsztatów – 0 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 4 szkoleń, kursów lub warsztatów – 10 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 5 szkoleń, kursów lub warsztatów – 20 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 6 szkoleń, kursów lub warsztatów – 30 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 7 i więcej szkoleń, kursów lub warsztatów – 40 pkt.
Punkty za kryterium zostaną przyznane na podstawie średniej sumy punktów indywidualnego doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 40 pkt.
Szczegółowy sposób oceny ofert został wskazany w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 1 jednodniowego stacjonarnego grupowego szkolenia dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu jako Instytucji Pośredniczącej FEO 2021 - 2027 z tematu „Zamówienia publiczne dla pracowników merytorycznych przygotowujących dokumenty do postępowania”.
2. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu pod nazwą „Plan Działań Pomocy Technicznej Instytucji Pośredniczącej programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 – Wojewódzki Urząd Pracy
w Opolu na 2025 – EFRR”.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1b do Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobem ich oceny.
1) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Cena (C) – 60 pkt;
b) Doświadczenie zawodowe trenera (D) – 40 pkt.
2) Opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
a) zasady przyznawania punktów w kryterium „Cena” (C) – dotyczy wszystkich części zamówienia:
W powyższym kryterium oceniana będzie cena ofertowa brutto wskazana w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ)
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Cena” zostanie określona zgodnie ze wzorem:
C = (cena najniższa brutto* / cena oferty ocenianej brutto) x 60
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Do oceny ofert zostanie wzięta pod uwagę maksymalna wartość zamówienia (maksymalne prawo opcji) dla danej części.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 60 pkt.
b) zasady przyznawania punktów w kryterium „Doświadczenie zawodowe trenera” (D):
Zamawiający dokona oceny tego kryterium na podstawie złożonej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ), deklaracji skierowania do realizacji zamówienia trenera i jego doświadczenia.
• DLA CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA - Zamówienia publiczne dla pracowników merytorycznych przygotowujących dokumenty do postępowania:
szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu: udzielania zamówień publicznych w oparciu o Ustawę z dnia 11 września 2019 r. dla grup minimum 10 osobowych każde, przeprowadzone w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem składania ofert,
• doświadczenie w prowadzeniu 3 szkoleń, kursów lub warsztatów – 0 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 4 szkoleń, kursów lub warsztatów – 10 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 5 szkoleń, kursów lub warsztatów – 20 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 6 szkoleń, kursów lub warsztatów – 30 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 7 i więcej szkoleń, kursów lub warsztatów – 40 pkt.
Punkty za kryterium zostaną przyznane na podstawie średniej sumy punktów indywidualnego doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 40 pkt.
Szczegółowy sposób oceny ofert został wskazany w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 1 jednodniowego stacjonarnego grupowego szkolenia dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu jako Instytucji Pośredniczącej FEO 2021-2027 z tematu „Ocena potencjału finansowego podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych”.
2. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu pod nazwą „Plan Działań Pomocy Technicznej Instytucji Pośredniczącej programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 – Wojewódzki Urząd Pracy
w Opolu na 2025 – EFRR”.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1c do Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobem ich oceny.
1) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Cena (C) – 60 pkt;
b) Doświadczenie zawodowe trenera (D) – 40 pkt.
2) Opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
a) zasady przyznawania punktów w kryterium „Cena” (C) – dotyczy wszystkich części zamówienia:
W powyższym kryterium oceniana będzie cena ofertowa brutto wskazana w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ)
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Cena” zostanie określona zgodnie ze wzorem:
C = (cena najniższa brutto* / cena oferty ocenianej brutto) x 60
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Do oceny ofert zostanie wzięta pod uwagę maksymalna wartość zamówienia (maksymalne prawo opcji) dla danej części.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 60 pkt.
b) zasady przyznawania punktów w kryterium „Doświadczenie zawodowe trenera” (D):
Zamawiający dokona oceny tego kryterium na podstawie złożonej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ), deklaracji skierowania do realizacji zamówienia trenera i jego doświadczenia.
• DLA CZĘŚCI 3 ZAMÓWIENIA – Ocena potencjału finansowego podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych:
szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu: analizy finansowej dla grup minimum 10 osobowych każde, przeprowadzone w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem składania ofert.
• doświadczenie w prowadzeniu 3 szkoleń, kursów lub warsztatów – 0 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 4 szkoleń, kursów lub warsztatów – 10 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 5 szkoleń, kursów lub warsztatów – 20 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 6 szkoleń, kursów lub warsztatów – 30 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 7 i więcej szkoleń, kursów lub warsztatów – 40 pkt.
Punkty za kryterium zostaną przyznane na podstawie średniej sumy punktów indywidualnego doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 40 pkt.
Szczegółowy sposób oceny ofert został wskazany w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 1 jednodniowego stacjonarnego grupowego szkolenia dla pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu jako Instytucji Pośredniczącej FEO 2021-2027 z tematu „Charakterystyka oraz zasady funkcjonowania centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, warsztatów terapii zajęciowej, zakładów aktywizacji zawodowej, podmiotów ekonomii społecznej, przedsiębiorstw społecznych oraz ośrodków wsparcia ekonomii społecznej”.
2. Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu pod nazwą „Plan Działań Pomocy Technicznej Instytucji Pośredniczącej programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027 – Wojewódzki Urząd Pracy
w Opolu na 2025 – EFRR.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1d do Projektowanych postanowień umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobem ich oceny.
1) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
a) Cena (C) – 60 pkt;
b) Doświadczenie zawodowe trenera (D) – 40 pkt.
2) Opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
a) zasady przyznawania punktów w kryterium „Cena” (C) – dotyczy wszystkich części zamówienia:
W powyższym kryterium oceniana będzie cena ofertowa brutto wskazana w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ)
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Cena” zostanie określona zgodnie ze wzorem:
C = (cena najniższa brutto* / cena oferty ocenianej brutto) x 60
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Do oceny ofert zostanie wzięta pod uwagę maksymalna wartość zamówienia (maksymalne prawo opcji) dla danej części.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 60 pkt.
b) zasady przyznawania punktów w kryterium „Doświadczenie zawodowe trenera” (D):
Zamawiający dokona oceny tego kryterium na podstawie złożonej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SWZ), deklaracji skierowania do realizacji zamówienia trenera i jego doświadczenia.
• DLA CZĘŚCI 4 ZAMÓWIENIA – Charakterystyka oraz zasady funkcjonowania centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, warsztatów terapii zajęciowej, zakładów aktywizacji zawodowej, podmiotów ekonomii społecznej:
szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu: włączenia społecznego dla grup minimum 10 osobowych każde, przeprowadzone w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem składania ofert.
• doświadczenie w prowadzeniu 3 szkoleń, kursów lub warsztatów – 0 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 4 szkoleń, kursów lub warsztatów – 10 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 5 szkoleń, kursów lub warsztatów – 20 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 6 szkoleń, kursów lub warsztatów – 30 pkt;
• doświadczenie w prowadzeniu 7 i więcej szkoleń, kursów lub warsztatów – 40 pkt.
Punkty za kryterium zostaną przyznane na podstawie średniej sumy punktów indywidualnego doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 40 pkt.
Szczegółowy sposób oceny ofert został wskazany w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu:1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wskazuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wskazuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający nie wskazuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa:
DLA CZĘŚCI 1 ZAMÓWIENIA - Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich,
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował 1 trenerem, który:
1/ 1/ posiada wykształcenie wyższe;
oraz
2/ przeprowadził w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu edukacji włączającej, dla grupy min. 10 osób, w ramach każdej usługi.
DLA CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA - Zamówienia publiczne dla pracowników merytorycznych przygotowujących dokumenty do postępowania:
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował 1 trenerem, który:
1/ posiada wykształcenie wyższe;
oraz
2/ przeprowadził w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu udzielania zamówień publicznych w oparciu o Ustawę Pzp z dnia 11 września 2019 r., dla grupy min. 10 osób, w ramach każdej usługi.
DLA CZĘŚCI 3 ZAMÓWIENIA – Ocena potencjału finansowego podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych:
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował 1 trenerem, który:
1/ posiada wykształcenie wyższe;
oraz
2/ przeprowadził w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu analizy finansowej, dla grupy min. 10 osób, w ramach każdej usługi.
DLA CZĘŚCI 4 ZAMÓWIENIA – Charakterystyka oraz zasady funkcjonowania centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, warsztatów terapii zajęciowej, zakładów aktywizacji zawodowej, podmiotów ekonomii społecznej, przedsiębiorstw społecznych oraz ośrodków wsparcia ekonomii społecznej:
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował 1 trenerem, który:
1/ posiada wykształcenie wyższe;
oraz
2/ przeprowadził w ciągu ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 szkolenia, kursy lub warsztaty z zakresu włączenia społecznego, dla grupy min. 10 osób, w ramach każdej usługi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej
Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Edytowany wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
b) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu
Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz dotyczące odrębnych przesłanek wykluczenia - wg Załącznika nr 7 do SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
─ art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
─ art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
─ art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
─ art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
─ art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy,
─ art. 109 ust. 1 pkt 9 ustawy,
─ art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg Załącznika nr 8 do SWZ – dotyczy wszystkich części postępowania.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca wraz z ofertą (formularzem ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) zobowiązany jest złożyć:1) Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz dotyczące odrębnych przesłanek wykluczenia – wg Załącznika nr 2 do SWZ,
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia – wg Załącznika nr 3 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – o ile dotyczy,
3) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wg Załącznika nr 4 do SWZ – o ile dotyczy,
4) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – wg Załącznika nr 6 do SWZ – w przypadku polegania na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia – o ile dotyczy,
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy
Upoważnienie osób podpisujących ofertę wynikać musi bezpośrednio z dokumentów rejestrowych, tj. KRS, CEiDG lub inny właściwy rejestr. Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych to do oferty należy dołączyć inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy – o ile dotyczy,
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – o ile dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz dotyczące odrębnych przesłanek wykluczenia” oraz podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. W odniesieniu do warunków określonych w Rozdziale V, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają części zamówienia do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani do zawarcia umowy cywilnoprawnej określającej rolę i zadania poszczególnych wykonawców oraz zasady ich współdziałania podczas realizacji zamówienia. Zamawiający może żądać przedstawienia kopii zawartej umowy regulującej współpracę.
7. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą dokonywane wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).