BZP: „Świadczenie usług ochrony fizycznej w obiektach zajmowanych przez Szkołę Podstawową nr 12 im. Przyjaciół Gdańska w Gdańsku”
26.06.2025
2025/BZP 00295461/01
Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług ochrony fizycznej w obiektach zajmowanych przez Szkołę Podstawową nr 12 im. Przyjaciół Gdańska w Gdańsku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 220634987
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Człuchowska, 6
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-180
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 785 01 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: b.andrzejewska@sp12.edu.gdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sp12.edu.gdansk.pl/pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług ochrony fizycznej w obiektach zajmowanych przez Szkołę Podstawową nr 12 im. Przyjaciół Gdańska w Gdańsku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cf5d09b-3de3-4058-9188-24c4cd0cec9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00295461
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00293221/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług ochrony fizycznej w obiektach zajmowanych przez Szkołę Podstawową nr 12 im. Przyjaciół Gdańska w Gdańsku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9cf5d09b-3de3-4058-9188-24c4cd0cec9c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 9. Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną:
1) do upływu terminu składania:
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się, zadawanie pytań. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: monika.wilczynska@gdansk.gda.pl (nie dotyczy składania ofert!),
2) po upływie terminu składania:
za pośrednictwem poczty elektronicznej – b.andrzejewska@sp12.edu.gdansk.pl.
Za pośrednictwem poczty elektronicznej odbywać się będzie w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny dot. RODO w dokumentach zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP12/PZP.3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 416400 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przedmiot i opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi całodobowej ochrony fizycznej osób i mienia Szkoły Podstawowej nr 12 im. Przyjaciół Gdańska w Gdańsku, ul. Człuchowska 6 w Gdańsku oraz oddziałów przedszkolnych ul. Człuchowska 4 w Gdańsku.
2. W ramach realizowanej usługi Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia:
a) Bezpośredniej ochrony fizycznej:
- obiektu wraz z bezpośrednio przyległym terenem, tj.:
• Szkoły Podstawowej nr 12 ul. Człuchowska 6, Gdańsk
• Zespołu boisk ze sztuczną nawierzchnią,
• Plac zabaw na terenie szkoły,
• Obiektu oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku, ul. Człuchowska 4,
• Siłowni zewnętrznej,
• Zielonej klasy- stacji meteorologicznej
- osób uprawnionych do przebywania na terenie ochranianego obiektu,
- mienia Zamawiającego oraz mienia osób trzecich, za które Zamawiający jest odpowiedzialny, a które znajduje się na terenie ochranianego obiektu.
b) Właściwego dokumentowania przez pracowników ochrony przebiegu służby, ze szczegółowym uwzględnieniem dokumentowania zdarzeń.
c) Stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych systemach i urządzeniach alarmowych Zamawiającego.
d) Monitorowanie obrazów z lokalnych systemów telewizji obiektowej.
e) Zabezpieczenie samochodowej Grupy Interwencyjnej, w obsadzie nie mniejszej niż 2 osoby. Dyslokacja powinna umożliwić przybycie Grupy Interwencyjnej na miejsce zdarzenia przy użyciu środka transportu w czasie nieprzekraczającym 20 minut od chwili wezwania przez pracownika stacjonarnej ochrony fizycznej. Zadania pracowników ochrony w przypadku otrzymania wezwania, powinny obejmować co najmniej działania interwencyjne adekwatne do zaistniałego zdarzenia, zgodnie ze szczegółowymi zadaniami określonymi w instrukcjach.
f) Oznakowanie chronionego obiektu w logo Wykonawcy oraz informację, że obiekt podlega ochronie. Sposób oznakowania Wykonawca uzgodni z Zamawiającym.
g) Realizacji usług portierskich.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1.1. Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Uwaga:
Weryfikacja powyższego warunku dotyczyć będzie wyłącznie osób prawnych lub fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
1.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów– dotyczy wszystkich Zadań:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi aktualną koncesję na działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowaną w formie bezpośredniej ochrony fizycznej wydaną na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia z 22 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1995).
1.1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej
1.1.3.1. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej dwie usługi (rozumiane jako oddzielne umowy) polegające na co najmniej bezpośredniej ochronie fizycznej osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej (w rozumieniu § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1225), o powierzchni użytkowej każdego z budynków minimum 2 500 m2, przy czym każda usługa była świadczona całodobowo przez nieprzerwany okres co najmniej 12 miesięcy*.
* Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu wykaże nadal wykonywane (niezakończone) zamówienie, Zamawiający wymaga, aby to zamówienie było wykonywane przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem upływu terminu składania ofert oraz spełniało pozostałe wymagania,
oraz
a) warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował całodobowym centrum monitorowania i nadzoru video oraz kierowania ochroną – obsługiwane co najmniej przez jednego pracownika ochrony, który po uzyskaniu informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie podejmuje decyzję o rodzaju środków niezbędnych do jego usunięcia,
oraz
b) warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował łącznie:
- minimum sześcioma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stanowisku pracownika ochrony fizycznej posiadającymi minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy na tym stanowisku oraz wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (zgodnie z ustawą z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia – Dz.U. z 2021 r., poz. 1995),
- minimum dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stanowisku pracownika nadzoru i kontroli zamówienia, wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (zgodnie z ustawą z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia – Dz.U. z 2021 r., poz. 1995). *
* osoba wskazana do pełnienia funkcji pracownika nadzoru i kontroli zamówienia nie może jednocześnie pełnić obowiązków osób zatrudnianych na stanowiskach ochrony bezpośredniej w obiekcie zajmowanym przez szkołę Podstawową nr 12 w Gdańsku.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek opisany w pkt. 1.1.2, zostanie spełniony, jeżeli wymaganą koncesję będzie posiadał co najmniej jeden z konsorcjantów, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania opisanych uprawnień.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek opisany w pkt. 1.1.3 ppkt 1 lit. a oraz 1.1.3 ppkt 2 lit a, zostanie spełniony, jeżeli wymagane doświadczenie będzie posiadał co najmniej jeden z konsorcjantów, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania opisanego doświadczenia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania doświadczenia różnych Wykonawców w celu wykazania wymaganej liczby usług.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą wykazać łączne spełnianie warunku opisanego w pkt. 1.1.3 ppkt1 lit. b oraz lit. c, a także opisanego w pkt. 1.1.3 ppkt2 lit. b oraz lit. c ,dla danego Zadania.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp) - załącznik nr 1b do oferty.
1.2 nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Pzp,
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 129 z późn. zm.)zwanej dalej: „ustawą o szczególnych rozwiązaniach”.
2.1. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Pzp; z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1 Pzp – wykonawcę będącego osobą fizyczną, który został prawomocnie skazany za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46–48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 z późn. zm.) lub w art. 54 ust. 1–4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 826),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270–277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
– lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
2) art. 108 ust. 1 pkt 2 Pzp – urzędującego członka organu zarządzającego lub nadzorczego wykonawcy, wspólnika
3) spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta, który został prawomocnie skazany za przestępstwo, o którym mowa w pkt. 1,
4) art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp–wykonawcę wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności,
5) art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp– wykonawcę wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
6) art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp– wykonawcę, który zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji konsumentów, złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie,
7) art. 108 ust. 1 pkt 6 Pzp - doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg wzoru - załącznik nr 3 do SWZ,
b) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach składanych na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp:
- w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3 -6 Pzp, oraz
- w zakresie przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
– wg wzoru - załącznik nr 3 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
- dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, Zamawiający żąda od Wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową:
a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt. 1.3 a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. W przypadku Wykonawców krajowych, Zamawiający samodzielnie pobierze dokumenty znajdujące się w ogólnodostępnych bazach danych, tj. KRS i CEiDG,
- dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający żąda od Wykonawcy:
a) aktualnej koncesji w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej wydanej na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku,
- dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy liczonych wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert – wg wzoru - załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w powyższym wykazie ma przedstawić tylko usługi, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg wzoru - załącznik nr 5 do SWZ.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru - załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie, o którym mowa w pkt. I.1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy