BZP: Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w obiektach Gdańskie Wody Sp. z o.o.
27.06.2025
2025/BZP 00297179/01
GDAŃSKIE WODY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w obiektach
Gdańskie Wody Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GDAŃSKIE WODY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190275057
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kaczeńce 31
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-614
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 323 34 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gdanskiewody.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdanskiewody.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w obiektach
Gdańskie Wody Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c98ad204-86b6-4e49-8d3f-870a61ad2e6d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00297179
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gdanskiewody.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gdanskiewody.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferty należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://gdanskiewody.ezamawiajacy.pl/ w sekcji „Korespondencja”.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie; https://gdanskiewody.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3) Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
a) podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym),
lub b) kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu,
lub c) jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Gdańskie Wody tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo–aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
1) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz, UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Zamawiający informuje, że:
Administratorem danych osobowych, które mogą zostać przekazane Zamawiającemu w toku niniejszego postępowania jest Gdańskie Wody Sp. z o.o., ul. Kaczeńce 31, 80-614 Gdańsk, e – mail: sekretariat@gdanskiewody.pl,
tel.: 58 323 34 00.
1) Cel przetwarzania danych osobowych: dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i wyborem najkorzystniejszej oferty.
2) Informacja o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych:
a) Zamawiający, dla zamówień publicznych o wartości określonej w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) ma obowiązek przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie i zasadach wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych. W ramach postępowania Zamawiający obowiązany jest również do weryfikacji czy Wykonawcy nie podlegają wykluczeniu oraz czy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze),
b) podstawą przetwarzania danych osobowych Wykonawcy może być również realizacja prawnie uzasadnionych interesów Administratora (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), przy czym tym uzasadnionym interesem jest ewentualne dochodzenie lub ochrona praw Zamawiającego.
3) Informacja o odbiorcach danych: Dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
a) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie można wykluczyć, iż dane osobowe mogą być przekazywane do państw spoza EOG. Co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne, a Zamawiający ogranicza, jednakże dostęp do informacji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia w przypadkach szczególnych, zgodnie z art. 18 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Nie można wykluczyć, iż dane osobowe mogą być przekazywane do państw spoza EOG w związku z udzieleniem informacji publicznej. Zamawiający ogranicza, jednakże dostęp do informacji publicznej wyłącznie w przypadkach określonych w art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej,
c) podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa w szczególności organy i instytucje państwowe,
d) podmioty, którym Administrator Danych Osobowych na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych lub możliwość zapoznania z danymi osobowymi (podmiot przetwarzający – procesor), np. dostawcom usług IT, zadań wspomagających i doradczych - przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa tych danych.
4) Okres przetwarzania/przechowywania danych osobowych: dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP-NB-10/2025/DS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w obiektach Gdańskie Wody Sp. z o.o. znajdujących się przy ul. Lastadia 2 i Lastadia 41 w Gdańsku.
1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na sprzątaniu i utrzymywaniu czystości części wspólnych (w tym pomieszczeń technicznych i korytarzy) w budynkach znajdujących się przy ul. Lastadia 2 i Lastadia 41 oraz publicznych ciągów pieszych biegnących wzdłuż ww. budynków.
2) Wykaz pomieszczeń oraz publicznych ciągów pieszych objętych usługa sprzątania i utrzymania czystości wraz z podaniem ich powierzchni oraz szczegółowy zakres prac wymaganych przez Zamawiającego w ramach realizacji usługi objętej umową wraz z określeniem częstotliwości ich wykonywania został przedstawiony w załączniku nr 7 do SWZ.
3) Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do używania ekologicznych środków czystości z wyłączeniem środka do czyszczenia urządzeń sanitarnych. Za ekologiczne Zamawiający uzna środki oznakowane unijnym oznakowaniem Ecolabel, lub równoważne. Za równoważne Zamawiający uzna produkty spełniające kryteria oznakowania ekologicznego UE dla środków do czyszczenia powierzchni twardych zawarte w Decyzji Komisji (UE) 2017/1217 z dnia 23 czerwca 2017 r.
4) Przy sprzątaniu i odśnieżaniu terenów wewnętrznych i publicznych ciągów pieszych zabronione jest używanie sprzętów o napędzie spalinowym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert według przyjętego kryterium:
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów przyznanych w ramach kryterium cena
Liczba punktów w ramach kryterium „Cena” (C) będzie obliczona za pomocą następującego wzoru:
C = (Cn/Cb) x 100% x 100
gdzie:
Cn – najniższa cena oferty brutto
Cb – cena brutto badanej oferty
Wynik zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami zaokrąglania.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą ilością punktów.
Ocena ofert będzie dokonywana oddzielnie dla pierwszej i drugiej części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w obiektach Gdańskie Wody Sp. z o.o. znajdujących się przy ul. Kaczeńce 31 i ul. Kaczeńce 33 w Gdańsku.
1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na sprzątaniu i utrzymywaniu czystości w budynku socjalno-biurowym (w tym
w pomieszczeniach sanitarnych i socjalnych, pomieszczeniach technicznych, na korytarzach i klatkach schodowych oraz w pomieszczeniach biurowych) oraz w kontenerach biurowo-modułowych (w tym w pomieszczeniach biurowych, sanitarnych i socjalnych) - znajdujących się przy ul. Kaczeńce 31 oraz w budynku magazynowo garażowym wraz z pomieszczeniami biurowymi (w tym w pomieszczeniach biurowych, sanitarnych i socjalnych) oraz
w kontenerach biurowych modułowych (kontener bazy rejonów, kontener biurowy kierownika rejonu) oraz w węźle sanitarnym - znajdujących się przy ul. Kaczeńce 33 oraz sprzątaniu i utrzymaniu czystości publicznych ciągów pieszych biegnących wzdłuż ww. budynków.
2) Wykaz pomieszczeń oraz publicznych ciągów pieszych objętych usługą sprzątania i utrzymania czystości wraz z podaniem ich powierzchni oraz szczegółowy zakres prac wymaganych przez Zamawiającego w ramach realizacji usługi objętej umową wraz z określeniem częstotliwości ich wykonywania zostanie przedstawiony w załączniku nr 8 do SWZ.
3) Przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do używania ekologicznych środków czystości z wyłączeniem środka do czyszczenia urządzeń sanitarnych. Za ekologiczne Zamawiający uzna środki oznakowane unijnym oznakowaniem Ecolabel, lub równoważne. Za równoważne Zamawiający uzna produkty spełniające kryteria oznakowania ekologicznego UE dla środków do czyszczenia powierzchni twardych zawarte w Decyzji Komisji (UE) 2017/1217 z dnia 23 czerwca 2017 r.
4) Przy sprzątaniu i odśnieżaniu terenów wewnętrznych i publicznych ciągów pieszych zabronione jest używanie sprzętów o napędzie spalinowym.
5) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany stanu pomieszczeń oraz zmniejszenia lub zwiększenia ilości i powierzchni pomieszczeń w budynkach lub kontenerach na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach do umowy, stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert według przyjętego kryterium:
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów przyznanych w ramach kryterium cena
Liczba punktów w ramach kryterium „Cena” (C) będzie obliczona za pomocą następującego wzoru:
C = (Cn/Cb) x 100% x 100
gdzie:
Cn – najniższa cena oferty brutto
Cb – cena brutto badanej oferty
Wynik zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami zaokrąglania.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą ilością punktów.
Ocena ofert będzie dokonywana oddzielnie dla pierwszej i drugiej części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie, a w przypadku świadczeń ciągłych lub powtarzających się – wykonują należycie, co najmniej dwie usługi polegające na sprzątaniu obiektu użyteczności publicznej, przy czym wartość co najmniej jednego z tych zamówień powinna być nie mniejsza niż 100 000,00 zł netto.W przypadku usług obejmujących świadczenia powtarzające się lub ciągłe Zamawiający wymaga, aby wartość przynajmniej jednej ze wskazanych wyżej usług w okresie realizacji do upływu terminu składania ofert wynosiła co najmniej 100 000,00 zł netto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 2 ppkt 1)-4), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w Rozdz. XVIII SWZ wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
3) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) W przypadku, o którym mowa w ppkt 1), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w ppkt 3), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, spełnienie co najmniej dwóch odrębnych warunków udziału w postępowaniu wykonawcy mogą wykazać łącznie, chyba że SWZ stanowi inaczej. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazuje brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w zakresie i na warunkach określonych w Projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gdanskiewody.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-07 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.2. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na obie części zamówienia.
3. Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
6. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w zakresie i na warunkach określonych w Projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.
9. Podwykonawcy.
1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
2) Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w Rozdz. XIX 19 ust. 2 ppkt i 1)-4) SWZ, dotyczących podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.
Wizja lokalna
1) Zamawiający wyznacza terminy wizji lokalnej dla wszystkich zainteresowanych przedmiotowym postępowaniem o zamówienie publiczne.
2) Wizja lokalna odbędzie się w dniu 03.07.2025 r.
Część 1. zamówienia: godz. 10:00, lokalizacja: Lastadia 41, Gdańsk,
Część 2. zamówienia: godz. 8:00, lokalizacji Kaczeńce 31-33, Gdańsk.