BZP: Zakup koparko-ładowarki
27.06.2025
2025/BZP 00297623/01
Zarząd Dróg Powiatowych w Suwałkach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup koparko-ładowarki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Suwałkach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790727227
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ogrodowa 57
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 87 565 70 85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdp.suwalki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp.suwalki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup koparko-ładowarki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f200d42c-f03f-494a-b086-f5f1ae16f063
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00297623
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013433/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup koparko - ładowarki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zdpsuwalki.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdpsuwalki.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. Wykonawca celem złożenia oferty zobowiązany jest do zalogowania się w Systemie na subdomenie ZDP w Suwałkach; https://zdpsuwalki.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „Zarejestruj się”. Szczegółowa instrukcja użytkownika Wykonawcy Platformy dostępna jest na stronie https://zdpsuwalki.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza Wiedzy”. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.: a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; b) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej; c) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2; d) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB (pojedynczy plik). Oferta oraz wszelkie dokumenty wymagające podpisu podpisywane są w postępowaniu: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę uprawnioną. Wszelkie informacje dotyczące korespondencji elektronicznej są wskazane w SWZ w rozdziale 13.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Suwałkach, ul. Ogrodowa 57, 16-400 Suwałki; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@powiat.suwalski.pl; tel. 87 565 90 00. 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 pkt. 1 p.z.p. oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia i wykonania umowy, jeżeli Pani/Pana oferta zostanie wybrana.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.III.ZT.240.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup koparko-ładowarki. Oferowany przedmiot zamówienia winien spełnić minimum następujące wymagane parametry techniczne i wyposażenia:
a) Charakterystyka techniczna
1) Koparko-ładowarka fabrycznie nowa, wyprodukowana w 2025 roku,
2) Silnik wysokoprężny turbodoładowany o pojemności minimum 3600 cm3
3) Moc znamionowa zgodna z normą ISO minimum 110 km,
4) Norma emisji spalin STAGE V,
5) Paliwo – olej napędowy (ON),
6) Układ hydrauliczny zasilany pompą tłoczkową o zmiennej wydajności minimum 160 l/min i ciśnieniu roboczym minimum 205 bar,
7) Układ hydrauliczny koparko-ładowarki wyposażony w zamki hydrauliczne osprzętu roboczego ładowarkowego i koparkowego,
8) Napęd koparko-ładowarki na dwie osie z możliwością przełączenia napędu na jedną oś,
9) Koła jezdne: przednie i tylne równe o rozmiarze minimum 28”, typ opon „jodełka”,
10) Przednia oś wahliwa, przednie koła skrętne, tylne koła skrętne, możliwość jazdy ukosem,
11) Skrzynia biegów maszyny automatyczna typu Powershift: minimum cztery biegi w przód, minimum trzy biegi w tył,
12) Stabilizatory wysuwane hydraulicznie, wyposażone w podkładki gumowe,
13) Hydrauliczna blokada wysięgnika koparkowego do jazdy,
14) Błotniki kół przednich i tylnych,
15) Kabina operatora ogrzewana, klimatyzowana wyposażona w obrotowy fotel pneumatyczny z pasem bezpieczeństwa,
16) Kabina operatora spełnia wymagania konstrukcji ochronnej ROPS i FOPS,
17) Poziom hałasu w kabinie do 75dB,
18) Dwa lusterka zewnętrzne,
19) Uchylne szyby boczne i tylnia,
20) Wycieraczki na tylnej i przedniej szybie,
21) Sygnał cofania,
22) Lampa ostrzegawcza błyskowa zlokalizowana na dachu kabiny,
23) Oświetlenie robocze, drogowe halogenowe lub LED,
24) Zbiornik paliwa o pojemności minimum 130 litrów,
25) Oferowana maszyna musi być wyposażona w tablicę trójkątną dla pojazdów wolnobieżnych, sygnał dźwiękowy (klakson), radio, immobiliser, prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, licznik motogodzin, minimum jeden schowek zamykany, pakiet podstawowy składający się z gaśnicy, trójkąta ostrzegawczego, apteczki.
b) Osprzęt ładowarkowy koparko-ładowarki
1) Sterowanie ramieniem ładowarkowym za pomocą joysticka,
2) Łyżka ładowarkowa wielofunkcyjna minimum 6w1 z odkładanymi widłami,
3) Łyżka ładowarkowa wyposażona w prosty lemiesz,
4) System zapewniający samopoziomowanie łyżki ładowarkowej, układ stabilizacji łyżki ładowarkowej
5) Łyżka ładowarkowa wyposażona w szybkozłącza hydrauliczne,
6) Pojemność łyżki ładowarkowej minimum 1,1 m3, szerokość do maksymalnie 2,50 m,
7) Udźwig łyżki ładowarkowej na maksymalnej wysokości o wadze minimum 3300 kg,
8) Maksymalna wysokość załadunku minimum 3,40 m,
9) Maksymalna wysokość wysypu pod kątem minimum 45o wynosić będzie minimum 2,60 m,
c) Osprzęt koparkowy koparko-ładowarki
1) Sterowanie ramieniem koparkowym za pomocą joysticków,
2) Hydrauliczny przesuw boczny wysięgnika koparkowego,
3) Ramię koparkowe o zmiennej długości, rozsuwane hydraulicznie (teleskopowe),
4) Maksymalna głębokość kopania poniżej poziomu gruntu z ramieniem teleskopowym minimum 5,8 m,
5) Maksymalna głębokość kopania na poziomie gruntu z ramieniem teleskopowym minimum 6,8 m,
6) Maksymalna wysokość wyładunku z ramieniem teleskopowym minimum 4,4 m.
7) Dodatkowa linia hydrauliczna w ramieniu koparkowym, z dwukierunkowym przepływem do obsługi uchylnej łyżki skarpowej.
8) Zaczep umożliwiający podnoszenie ładunków zamontowany w ramieniu koparki lub w łyżce,
9) Ramię koparkowe wyposażone w szybkozłącze koparkowe uniwersalne,
10) Łyżka koparkowa o szerokości 600 mm z zębami montowana na szybkozłącze koparkowe,
11) Łyżka skarpowa o szerokości 1500 mm z głowicą uchylną montowana na szybkozłącze hydrauliczne koparkowe.
d) Osprzęt koparko-ładowarki do zimowego utrzymania dróg
1) Pług do śniegu typ V,
2) Minimum 3 pozycje robocze: w lewo, w prawo, pozycja typu „V”,
3) Szerokość robocza „typ V” minimum 2600 mm, na prosto maksymalna 2900 mm,
4) Odkładnica metalowa,
5) Listwy zgarniające stalowe,
6) Własne sterowanie elektrohydrauliczne,
7) Hydrauliczny kąt skrętu w prawo i lewo do 30o,
8) Hydrauliczna regulacja odkładnicy,
9) Kopiowanie poprzeczne terenu,
10) Sterowanie z kabiny operatora,
11) Przystosowany do pracy z koparko-ładowarką z mocowaniem na przedni wysięgnik,
12) Światła obrysowe,
13) Waga w przedziale 500kg do 600 kg,
e) Wymagania dodatkowe
1) Wykonawca powinien być producentem lub autoryzowanym przedstawicielem producenta oferowanej koparko-ładowarki,
2) Oferowany sprzęt (marka) dysponuje autoryzowanym na Polskę serwisem stacjonarnym i mobilnym,
3) Deklaracja zgodności,
4) Instrukcja obsługi w języku polskim i katalog części zamiennych,
5) Zapewniony serwis gwarancyjny i pogwarancyjny koparko-ładowarki,
6) Gwarancja na oferowaną koparko-ładowarkę minimum 12 miesięcy bez limitu motogodzin,
7) Nieodpłatny zapewniony serwis gwarancyjny i przeglądy gwarancyjne wraz z nieodpłatną wymianą materiałów eksploatacyjnych tj. oleje, smary, filtry, płyny itp. w okresie trwania gwarancji w zakresie wymaganym przez producenta dla zachowania gwarancji,
8) Odległość autoryzowanego stacjonarnego punktu serwisowego do 150 km od siedziby Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach ul. Ogrodowa 57, 16-400 Suwałki,
9) Dostawa koparko-ładowarki wraz z całym osprzętem w tym jej rozładunek do siedziby Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach ul. Ogrodowa 57, 16-400 Suwałki w cenie koparko-ładowarki,
10) Wykonawca przeprowadzi instruktaż w cenie zakupu koparko-ładowarki dla operatorów Zamawiającego w zakresie budowy i obsługi koparko-ładowarki.
4.2.6.) Główny kod CPV: 43200000-5 - Maszyny do usuwania gleby i koparki oraz podobne części
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
43260000-3 - Koparki, czerparki i ładowarki, i maszyny górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę z najniższą ceną. Pozostałe oferty ocenione zostaną wg wzoru:
liczba punktów = (najniższa oferowana cena brutto : cena brutto oferty ocenianej) x 100
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest wykazanie, że Wykonawca wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 zadanie obejmujące dostawę koparko-ładowarki, o wartości dostawy nie mniejszej niż 355 000,00 zł netto z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie,
w szczególności informację o tym, czy dostawy zostały wykonane zgodnie z wymaganiami technicznymi określonymi przez obowiązujące w Polsce przepisy i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru dostawy lub równoważnego dokumentu, potwierdzającego zakończenie dostawy. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
4) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp., zastępuje się je odpowiednio w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu
na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
2) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ;
3) wykaz dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych dostawami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy dostawy zostały wykonane zgodnie z wymaganiami technicznymi określonymi przez obowiązujące w Polsce przepisy i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 5 do SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Ponadto do oferty należy załączyć:1) wypełnione Potwierdzenie spełnienia wymaganych parametrów technicznych i wyposażenia sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ,
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X pkt. 1 SWZ; - załącznik 3
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI pkt. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XII pkt. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
5) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą:
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wg załącznika nr 6 do SWZ
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem nr 3A do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień Umowy, może nastąpić w przypadku:1) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy, tj.:
a) żadna ze Stron nie będzie ponosić określonej w Umowie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań w razie udowodnienia działania siły wyższej.
b) siłę wyższą należy rozumieć jako wszelkie nadzwyczajne, nagłe i niespodziewane zdarzenia o charakterze zewnętrznym, niezależne od woli Strony Umowy, niemożliwe do przewidzenia przy zachowaniu należytej staranności, pozostające poza kontrolą Stron Umowy.
c) jeżeli siła wyższa stanie na przeszkodzie w dotrzymaniu lub wypełnieniu przez Stronę całości lub części zobowiązań, Strona ta będzie z nich tymczasowo zwolniona w takim zakresie, w jakim realizacja danego zobowiązania nie jest możliwa. Warunkiem tymczasowego zwolnienia jest niezwłoczne, pisemne powiadomienie drugiej Strony o zaistniałej sytuacji i udowodnienie niemożności spełnienia świadczenia.
2) konieczności wprowadzenia zmian w Umowie wynikających ze zmian bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w oparciu o które realizowana jest Umowa.
3) nie stanowią zmiany Umowy: zmiany danych teleadresowych.
4) zmiany, o których mowa w ust. 3, dokonywane są w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia danej Strony i wywołują skutek od dnia dostarczenia go drugiej Stronie.