BZP: Zakup i dostawa używanego samochodu ciężarowego typu bramowiec wraz z zabudową
30.06.2025
2025/BZP 00298951/01
Inowrocławska Gospodarka Komunalna i Mieszkaniowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Inowrocławiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa używanego samochodu ciężarowego typu bramowiec wraz z zabudową
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Inowrocławska Gospodarka Komunalna i Mieszkaniowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Inowrocławiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365991108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. ks. Piotra Wawrzyniaka 33
1.5.2.) Miejscowość: Inowrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: p.bysikiewicz@igkim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.igkim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zbieranie odpadów, transport drogowy, wynajem i zarządzanie, inne.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa używanego samochodu ciężarowego typu bramowiec wraz z zabudową
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-adf9a924-e143-4685-87cb-07238c336640
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298951
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00094257/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup i dostawa używanego samochodu ciężarowego typu bramowiec wraz z zabudową
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://igkim.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://igkim.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określono w pkt 4 SWZ "4. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO stanowi załącznik nr 8 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IPZ.14/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa używanego samochodu ciężarowego typu bramowiec wraz z zabudową, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2013 roku.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi zał. nr 1 do SWZ, w którym określone zostały minimalne parametry techniczne podwozia pojazdu i zabudowy, które muszą być w całości spełnione.
3. Wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi i/lub użytkowymi.
4. Zamawiający na swój koszt odbierze pojazd od Wykonawcy, w terminie do 14 dni, licząc od dnia zawarcia umowy, po wcześniejszym uzgodnieniu tego terminu z Wykonawcą, zgodnie z pkt 6.
5. Do czasu odbioru pojazdu przez Zamawiającego, ryzyko wszelkich niebezpieczeństw związanych z jego ewentualnym uszkodzeniem lub utratą ponosi Wykonawca.
6. Wykonawca, co najmniej na 2 dni przed dniem planowanego odbioru, skontaktuje się z Zamawiającym w celu ustalenia miejsca i potwierdzenia konkretnego terminu odbioru pojazdu.
7. Pojazd musi być bezwypadkowy, kompletny, wolny od wad prawnych i technicznych, bez wycieków, luzów, sparciałych węży itp., zarejestrowany w Polsce do którego nie mają prawa osoby trzecie oraz nie będący przedmiotem żadnego postępowania i zabezpieczenia, z aktualnym przeglądem technicznym, wymienionymi olejami oraz filtrami.
8. Wraz z pojazdem Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem dokumenty, tj.: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu (o ile została wydana), dokument potwierdzający wykonanie aktualnego przeglądu technicznego pojazdu podwozia i nadwozia, aktualne ubezpieczenie OC, dokumenty potwierdzające wykonanie: wymiany filtrów i olejów
w pojeździe, a także wszystkie posiadające przez Wykonawcę komplety kluczyków samochodowych oraz kluczyków do zbiorników (co najmniej po dwa komplety).
9. W przypadku, gdy w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2 pojawią się jakiekolwiek nazwy, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt/model, należy traktować to jako rozwiązanie przykładowe z możliwością zastosowania rozwiązania równoważnego lub lepszego. W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może stosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144000-8 - Pojazdy silnikowe specjalnego zastosowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Określono w pkt 21 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego na potwierdzenie, że oferowany pojazd (bramowiec wraz z zabudową) spełnia określone przez Zamawiającego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do SWZ) wymagania techniczne.W celu wykazania zgodności z wymaganiami Zamawiającego, Wykonawca składa wraz z ofertą specyfikację techniczną podwozia pojazdu wraz z zabudową wg wzoru przygotowanego przez Zamawiającego, stanowiącego zał. nr 2 do SWZ, ze wskazaniem wszystkich wymaganych parametrów.
W przypadku, gdy Wykonawca nie skorzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru może załączyć wraz z ofertą przygotowany przez siebie szczegółowy opis lub specyfikację techniczną oferowanego pojazdu wraz z zabudową, które/a powinny/a zawierać wszystkie informacje wymagane we wzorze, o którym mowa w zał. nr 2 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
specyfikacja techniczna podwozia pojazdu wraz z zabudową wg wzoru przygotowanego przez Zamawiającego, stanowiąca zał. nr 2 do SWZ.W przypadku, gdy Wykonawca nie skorzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru może załączyć na wezwanie Zamawiającego przygotowany przez siebie szczegółowy opis lub specyfikację techniczną oferowanego pojazdu wraz z zabudową, które/a powinny/a zawierać wszystkie informacje wymagane we wzorze, o którym mowa w zał. nr 2 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy (zał. nr 3 do SWZ).2. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 6 do SWZ):
1) w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2) na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
3. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikać, które części zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia określa zał. nr 7 do SWZ.
4. Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia określa zał. nr 5 do SWZ.
5. Pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty (jeżeli dotyczy).
6. Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w sekcji V pkt 5.8.
7. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w tym celu muszą wykazać, że:1) wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu (jeżeli Zamawiający określił);
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
4) muszą ustanowić pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzoną przez notariusza;
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy;
7) przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.