BZP: Dostawa paliw płynnych - tankowanie pojazdów służbowych
02.07.2025
2025/BZP 00304297/01
SZPITAL SPECJALISTYCZNY IM. J. K. ŁUKOWICZA W CHOJNICACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliw płynnych - tankowanie pojazdów służbowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL SPECJALISTYCZNY IM. J. K. ŁUKOWICZA W CHOJNICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000308169
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Leśna 10
1.5.2.) Miejscowość: Chojnice
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-600
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampublik@szpital.chojnice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.chojnice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa paliw płynnych - tankowanie pojazdów służbowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7b94ef1-2457-4369-8a95-4a07ad6438f8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00304297
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017757/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Dostawa paliw płynnych - tankowanie pojazdów służbowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/pn/szpital_chojnice3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/szpital_chojnice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji zawarte są w rozdziale XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZAP-380-14/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw płynnych – tankowanie pojazdów służbowych w okresie 30 m-cy, określonego szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Okoliczności skorzystania z opcji są zawarte w rozdziale XXVI SWZ.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XX SWZ Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość punktów dystrybucyjnych
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: opust
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek jeżeli oświadczy, że posiada Koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 266) w zakresie obrotu paliwem objętym niniejszym zamówieniem. Treść oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ – III pkt 7 (Formularz ofertowy).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 dostawy polegające na dostawach porównywalnych z dostawami stanowiącymi przedmiot zamówienia o wartości minimum 620 000,00 zł brutto każda dostawa.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 12.07.2023 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) wykaz dostaw porównywalnych z dostawami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich
3 miesięcy – zgodnie z warunkiem postawionym w rozdziale VIII. pkt 2.4) - Załącznik nr 5 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1.1. Oświadczenie Wykonawcy, że oferowane paliwa spełniają wymagania obowiązujących norm jakościowych dla poszczególnych z nich tj.: Pb 95 – PN-EN 228-2013; ON – PN-EN 590-2013. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 4 do SWZ.1.2. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, iż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1018).
W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 4 do SWZ.
1.3. Oświadczenie Wykonawcy, że stacja paliw, w której zaopatrywane będą pojazdy służbowe jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu oraz znajduje się na terenie miasta Chojnice wraz z możliwością tankowania pojazdów służbowych w oddziałach stacji paliw na terenie całego kraju). W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
1.4. Oświadczenie Wykonawcy, że tankowanie pojazdów służbowych będzie mogło odbywać się przy użyciu bezgotówkowych kart paliwowych. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
1.5. Oświadczenie Wykonawcy o lokalizacji, godzinach otwarcia stacji paliw Wykonawcy. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1.1. Oświadczenie Wykonawcy, że oferowane paliwa spełniają wymagania obowiązujących norm jakościowych dla poszczególnych z nich tj.: Pb 95 – PN-EN 228-2013; ON – PN-EN 590-2013. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 4 do SWZ.1.2. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, iż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1018).
W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 4 do SWZ.
1.3. Oświadczenie Wykonawcy, że stacja paliw, w której zaopatrywane będą pojazdy służbowe jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu oraz znajduje się na terenie miasta Chojnice wraz z możliwością tankowania pojazdów służbowych w oddziałach stacji paliw na terenie całego kraju). W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
1.4. Oświadczenie Wykonawcy, że tankowanie pojazdów służbowych będzie mogło odbywać się przy użyciu bezgotówkowych kart paliwowych. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
1.5. Oświadczenie Wykonawcy o lokalizacji, godzinach otwarcia stacji paliw Wykonawcy. W celu złożenia oświadczenia można wykorzystać wzór zawarty w załączniku nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale XI ust. 1 SWZ;
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
4. Załącznik nr 1 do SWZ musi być wypełniony zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić kalkulację cenową zgodnie z tabelą w Załączniku nr 1 - II pkt 1 (Formularz ofertowy).
• cena oferty musi być wyrażona w PLN z uwzględnieniem wszystkich elementów kalkulacyjnych ceny (m. in. transport, opłaty celne i podatkowe),
• cena oferty musi być aktualną ceną detaliczną obowiązującą u Wykonawcy na dzień 09.07.2025 r.,
• każdorazowo zakup paliwa będzie się odbywał wg cen detalicznych obowiązujących na wskazanej w ofercie stacji paliw Wykonawcy w dniu sprzedaży.
5. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
6. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
7. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.
9. Jeśli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.) Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz przedłożyć je w odpowiedniej formie.
10. Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu
do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
11. Podmiotowe środki dowodowe lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
12. Opis sposobu przygotowania ofert oraz wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów określa
rozdział XV SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zg. z art.441 ust.1 p.z.p.,z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia,w tym zmieniające się faktyczne zapotrzebowanie Zamaw. na poszczególny asortyment w czasie realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia potrzeby wyn. z bieżącego zapotrzebowania w tym zakresie, Zamaw. zastrzega sobie możliwość skorzystania z pr. opcji w zakresie zmian:a)ilości poszczególnego asort. w trakcie realizacji um.w ramach ogólnej wart. zamówienia (bez konieczności podp.aneksu),
b)przedłużenia końcowego terminu obow. um. w przypadku niewykorzystania ogólnej wart. zamów. w pierwotnym terminie do czasu wykorzystania tej wart.; w takim przypadku przedłuż. obow. um. Zamaw. dokonuje w drodze jednostronnego pisemnego ośw. składanego Wykon.,
c)zmiany ceny:
•zamaw. dopuszcza waloryzację cen paliwa w przypadku podwyż. lub obniż.:
cen hurt. u producenta;akcyzy;cen ropy naft. na świecie
•cena jednostk. będzie mogła ulec zm. na skutek zm. wysokości min. wynagrodzenia za pracę albo wysokości min. stawki godz.,ustalonych na podst. przepisów ust. z dnia 10.10.2002r. o min. wynagr. za pracę,
•cena jednost. będzie mogła ulec zm. na skutek zmiany zasad podlegania ub. społecznym,ub. zdrowotnemu lub wysokości stawki skł. na ub. społ. lub zdrow.,
•cena jednost. będzie mogła ulec zm. na skutek zm. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do ppk,o których mowa w ust. z dnia 04.10.2018r. o ppk.
d)wystąpienie o zm. cen jednost. przez Wykon. musi odbyć się z wyprzedzeniem,nie później niż 14dni przed prop. datą zm. cen,
e)wpr. zm. wysokości ceny jednost. z przyczyn określonych w ust. c) tiret drugie,trzecie i czwarte,wymaga uprzednio złożenia pisemnego wn. zawierającego:
•w przyp. zm.,o której mowa w ust. c) tiret drugie wyczerpujące uzas. faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie cen jednost. po zm., w tym wykazanie związku pomiędzy wn. ceną podwyższenia,a wpływem zm.,o której mowa w ust. c) tiret drugie na kalkulację ceny jednost. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Um.,które Wykon. obowiązkowo poniesie z związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Zamaw. oświadcza,iż nie będzie akceptował kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykon. , które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę,w szcz. koszty podwyż. wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy min.;
•w przyp.zm.,o której mowa w ust. c) tiret trzecie oraz czwarte wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwot ceny jednostkowej.
Wykon. po zmianie umowy, w tym wykazanie zw. pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia ceny jednostkowej,a wpływem zmiany zasad,o których mowa w ust. h)tiret czwarte oraz piąte na kalkulację ceny jednostkowej.Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji um., które Wykon. obowiązkowo poniesie w związku ze zmianą zasad,o których mowa w ust. c)tiret trzecie oraz czwarte.
Zamaw. przysługuje w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. e),prawo żądania udostępnienia do wglądu dokumentów źródłowych,w zakresie niezbędnym do oceny zasadności wprowadzenia zmiany.
f)wystąpienie o zm. cen jednost. przez Wykon. musi odbyć się z wyprzedzeniem,nie później niż 14 dni przed proponowaną datą zmiany cen,
g)zm. um. będzie możliwa jeżeli zajdzie obiektywna konieczność zmiany umowy innego rodzaju niż wymienione w pkt. 7a)–7c),pod warunkiem,że zmiana nie będzie ingerować w treść przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia,
h)zm. wprowadzone do um. będą obowiązywały po podpisaniu odpowiedniego aneksu przez obie strony z wyjątkiem punktu 7a),
i)wynikających z okoliczności związanych z wystąpieniem skutków COVID,
j)związanym z wystąpieniem dekoniunktury lub innych nieprzewidzianych okoliczności, niezależnych od żadnej ze Stron(gospodarcze,ekonomiczne,polityczne,społeczne,atmosferyczne itp.)które wpłyną na okoliczności realizacji um.,
k)wynikającym z wystąpienia siły wyższej, która wpłynie na okoli. realizacji um. w całości lub części.